Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive dette, men jeg legger det i spoiler, og prøver..

Kjære deg, så fryktelig, du har min dypeste medfølelse :hug:

---------------------

Rolig søndag her, solen skinner og akkurat passe temp til en lang, fin skogstur. Men her sitter jeg, med Calle som mener tåen hans er frisk nok til tur, det gjør ikke vetten og jeg, og Mocca som ble operert igjen sent fredag kveld, fullstendig ro og hvile på henne. Så da er det inne-dag da, med kun rolige turer ut i hagen så de får gjort det de skal.

Laffen er så heldig at han fikk dra på fetter-besøk og kjenner jeg dem rett buser de gale rundt i skogen og koser seg :)

• Like 3
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive dette, men jeg legger det i spoiler, og prøver..

Så trist! Ord blir fattige :hug: :hug:

Formen er på vei opp, så nå er det vel på tide med litt frokost. Men jeg hadde en gøy kveld i går :)

Skrevet

:hug: Soppen :(

Hilste også på en kjempsøt Shiba, som het Kuma :wub:
De var mye mindre enn jeg trodde :D

@MaritaS :D

Akkurat kommet hjem fra EDS! Fikk pratet og sett, kjøpt litt godbiter fra Canider (T til @AnetteN kjente meg ikke igjen, tror jeg, men det er kanskje ikke så rart, han har vel bare sett meg én gang :lol: ) og nyst så jeg trodde hodet skulle blåse av. Jeg har liksom klart å innbille meg at hundeallergien min ikke er så ille jeg, siden jeg ikke reagerer på Kuro, men der inne ble det visst nok, gitt... :lol:

Min venninne stilte eurasier i juniorklasse - han kom sist, stakkars, men med valpepels på hodet, nakken, rumpa og halen var det kanskje å forvente... :lol: :lol: Det var flere i valpeklassen som hadde bedre pels enn ham :lol:

Skrevet

Åh hva skal man si! :console: Alle mine tanker går til dere! :bye:

Skrevet

Denne helga har vært den verste jeg noen sinne kunne tenke meg. Jeg dro avgårde på fredag fordi jeg skulle jobbe på EDS i helga. På kvelden ringte Fredrik meg. Det som ikke skulle skje, hadde skjedd. Alle forhåndsreglene vi tok, alt vi gjorde for å unngå det, var til ingen nytte. Alt var så mye bedre etter at Pippa ble sterilisert. Det var et uhell. Det var et fryktelig uhell, og Skinny måtte betale for det med livet. Huseieren og Fredrik dro rett til veterinæren, og han ringte meg derfra.
Veterinæren sa det ikke var noe de kunne gjøre, de måtte la henne slippe. Janka kjørte meg hjem umiddelbart. Jeg er, og var, i sjokk. Jeg kan fortsatt ikke tro det. Fredrik gjorde alt riktig, han gjorde alt han kan, alt skjedde foran øynene hans. Det var ingen ting mer å gjøre. Vi snakket hele natta. Vi gråt. Vi visste at vi ikke kunne ha en hund som, uansett situasjon, reagerer med å drepe en annen. I løpet av to dager gikk vi fra å ha to hunder, til å ikke ha noen.
Janka har vært helt fantastisk gjennom alt. Vi har fått så mye hjelp, og støtte, og nå låner vi Malle av henne, sånn at det ikke skal bli så stille her. Alle andre vi har pratet med, har også gitt enormt med støtte, og det er så godt. Jeg klarer ikke å tenke på en ny hund enda, men samtidig klarer jeg ihvertfall ikke å tenke på å komme hjem til helt tomt hus. Det er ikke noe som haster. Vi vil ikke ha en hvilken som helst hund. Vi vil eventuelt ha en voksen hund, som går overens med det meste av andre hunder, og katt. Som ikke har seperasjonsangst, som kan være løs i huset når den er aleine. En turkamerat, en som jeg kan bruke til litt spor og litt LP. Jeg klarer ikke tenke noe særlig på det nå, men jeg vil ikke la sjansen gå fra meg om den er der. Holder dere øynene litt oppe for meg?

:hug: :hug:

Skrevet

Min dypeste medfølelse. :heart:

(Gikk tilfeldigvis inn i tråden pga litt ekstra tid, og dette er det jeg leser... :( )

Skrevet

Vært på egotur med bare Tuva, det er så deilig for da kan hun gå løs hele tiden, bortsett fra langs asfaltveien da, der var det fleksi :P Vigdis var på egotur med C istad, og Trym er fortsatt sliten etter turen igår så han skal få lov til å sove i fred :)

• Like 1
Skrevet

Så fryktelig trist @SoppenCamilla :no::console:

---------------------

Etter nesten 3 timer og 13 km i myr, gjørme og vått terreng er både jeg og hundene glad for å være hjemme i sofaen. Middag snart, pai med kylling, sopp og brokkoli fra i går :) Så skal jeg se over litt bilder før det blir bolle-baking sånn at vi kan kose oss med varme boller og kakao med krem til i kveld :ahappy:

• Like 3
Skrevet

Er så flaut med disse som står og prater bak kamera på livestreamen.... sukk.

Er det noen kjente i den store ringen?

Skrevet

Er så flaut med disse som står og prater bak kamera på livestreamen.... sukk. 

Er det noen kjente i den store ringen?

@Siri skal vel inn og sole seg i glansen ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...