Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Sånne bikkjer bjeffer noe inni *******! Jeg synes nesten det er flaut å gå forbi et "boligområde" her borte, fordi det er bikkjer i 3 hus på rad, og spetakkelet begynner med 2 sånne basseter, og de gneldrer sikkert 20 min etter at vi har passert :teehe:Så er det en cocker og noen ganger golden i hus nr 2, i hus nr 3 aner jeg ikkefor den er alltid inne og gneldrer :lol: Godt og varmt på tur idag, jentene fikk løpe endel løse og bade masse i gjørmedammer :D Så nå er de fornøyde ihvertfall :)

Jammen sjekk her da. Nuff said:

018feb8d-35ec-4c82-a882-6da6b2b93b3c.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Jammen liksom, sjekk her da. Nuff said:

018feb8d-35ec-4c82-a882-6da6b2b93b3c.jpg

De er skikkelig søte! Også er eieren kjempesøt og, der hun "kjefter" på hundene *nå må dere ti still da, se så flinke de er som går forbi uten å bråke* *hysj, sa jeg*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neon her som har en enkel, sunn og god oppskrift på kyllingsuppe? Litt lyst å lage, men vil helst slippe å kjøpe inn veldig mange ingredienser :P

Stek løk og hvitløk, ha i kyllingbuljong (en terning per halvliter) og hva enn du har av grønnsaker. :lol: Det er veldig godt med gulrot, hvis du også finhakker den og steker med løken så får du ut veldig mye god smak. Brokkoli, blomkål og rotgrønnsaker kan også gjerne brukes.

Vil du ha i kyllingbiter? Finhakk kyllingen og stek den sammen med løken før du har over vann og buljong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist meg kvalm på gasur. Så da er det ikke så kjipt at jeg ikke skal på foreldremøtet. :lol: De kan bare ha den kvalme kaka. :lol: (Neida, blir nok noen stykker igjen tenker jeg.)

Burde gå i stua og rydde og ordne litt, men kjenner at jeg ikke er så på topp som jeg tror. Har ryddet litt på kjøkken og laget kake. Men har elektriker inne hos svigers som skal inn på kjøkken og opp på loftsgangen, så burde rydde stua og, tilfelle han titter inn der.

Jeg er alltid så full av pågangsmot om høsten. Da kan jeg fikse og klare alt! Tro om jeg klarer å holde på det pågangsmotet i år, somregel forsvinner det i mørke høstkvelder og høstsykdommer og dårlig vær. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt hit! :D Finner ingen å gå tur med og etter jeg ble singel hadde det vært fint å kanskje gå tur med noen andre EN gang i uka liksom. :P Er nesten en måned siden sist nå.

Det er ikke helt umulig at det blir mer sentrale strøk etterhvert nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek løk og hvitløk, ha i kyllingbuljong (en terning per halvliter) og hva enn du har av grønnsaker. :lol: Det er veldig godt med gulrot, hvis du også finhakker den og steker med løken så får du ut veldig mye god smak. Brokkoli, blomkål og rotgrønnsaker kan også gjerne brukes.

Vil du ha i kyllingbiter? Finhakk kyllingen og stek den sammen med løken før du har over vann og buljong.

Takk! Men blir den ikke veldig tynn? Ser for meg litt "tykkere", kanskje med kokosmelk eller noe? Vil gjerne ha kyllingbiter i også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sogndal er en helt nydelig plass å studere, med veldig godt studentmiljø og fint turterreng :-)

Superrask kyllingsuppe: Stek biter av kyllingfilet med litt karri eller annet krydder etter ønske. Hiv grønnsaker (gulrot,vårløk,paprika osv) i en gryte med buljong og vann. Kok opp og tilsett kyllingfilet(minus et par biter til pynt) og kokte nudler. Godt med en skvett kokosmelk oppi om man liker det :-)

Jeg er så glad i slowcookeren min! Det er så herlig å bare hive oppi grønnsaker, en hel høyrygg og buljong med vann, sette den på og la middagen lage seg selv!

Jeg har meldt meg inn i forkjølaklubben, noe som var mye lettere før det kom valp i hus. Nå er snart gubben hjemme fra jobb så jeg håper jeg kan få meg en halvtime på sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har rørlegger studert lampene våre og konstatert at; yep, de er modne for utskiftning og litt til :aww: Så da skal han fikse nye lamper til oss. Jeg har hinta iherdig om at jeg ikke ønsker meg lysrørlamper på kjøkkenet, men tror jeg blir nedstemt. Så da trumfet jeg gjennom lampe med bedre lys i loftsgangen da. Hah! (at han helt sikkert er helt enig i den biten, det tar vi da virkelig ikke så tungt).

Kaka står til avkjøling på komfyren og jeg orker ikke rydde mer. Så da så.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har rørlegger studert lampene våre og konstatert at; yep, de er modne for utskiftning og litt til :aww: Så da skal han fikse nye lamper til oss. Jeg har hinta iherdig om at jeg ikke ønsker meg lysrørlamper på kjøkkenet, men tror jeg blir nedstemt. Så da trumfet jeg gjennom lampe med bedre lys i loftsgangen da. Hah! (at han helt sikkert er helt enig i den biten, det tar vi da virkelig ikke så tungt).

Kaka står til avkjøling på komfyren og jeg orker ikke rydde mer. Så da så.

Flink rørlegger da - vi andre bruker elektrikere til sånt vi! :D

Vondt i øya...

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så enkle å få til å tro at hundene mine er skitlydige. :lol: Den tidligere nevnte elektrikern, som er elektriker, ikke rørlegger, har hund selv, en overlykkelig goldensak som aldri tar nei for et nei. Så når da Kasko hopper og danser på han, Hottie kommer bort og sier "hallå" og Lupin sier "ååååååååh du er min beste venn! Forever!!!" så ble han ikke akkurat skremt. Men når jeg da sier, "Kas, Lu, Hott - det holder nå" og alle tre tusler pent inn på kjøkkenet og to av dem forsvinner inn stua for å sove videre i sofa, så ble han helt imponert. :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potet og pottitt

Yes - de gjør ting jeg uanset ikke kan. *fnis*

Kanskje på tide å gå hjem, for er nok ikke så produktiv lenger når jeg ikke reagerte på at rørleggere skifter lamper :aww::lol:

:lol: Tror det... Skulle si "ta helg nå" - men er visst mandag i dag. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er skikkelig flau/irritert over egen oppførsel på tur i dag... :icon_redface: Whippetene våre løpet så godt som aldri bort til andre hunder, kan ikke huske sist det skjedde. Men i dag skjedde det. Vi fulgte ikke helt med, og plutselig var det en person med en liten hund 5 meter fra ene whippeten, og vi rakk ikke å kalle inn. Penny elsker små hunder, og løp bort. Personen ble nok redd av en whippet i whippet-fart og løftet sin lille hund opp, som resulterte i at Penny hoppet etter. To sekunder senere var Penny tilbake hos oss. Vi beklaget selvsagt med en gang, men personen var nok veldig oppskaket, og gav oss en skyllebøtte som var litt vel ute av proporsjoner... Fremfor å bare stå der og beklage, så svarte jeg etterhvert personen igjen... Er det mulig... Personen pleier å slippe sin hund i fleksinine bort til våres hver gang vi møter dem på tur i bånd, så jeg hadde nok det litt i bakhodet også, men likevel.

Jaja, cool story.. Bare måtte få det ut, for er en time siden vi kom inn og jeg har enda ikke avreagert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Yes - de gjør ting jeg uanset ikke kan. *fnis* 

 

:lol: Tror det... Skulle si "ta helg nå" - men er visst mandag i dag. :lol: 

Skulle gjerne tatt helg allerede nå, men såpass henger hodet med at jeg ikke tror det er fredag enda. Men du kan i det minste skylde på sykdom, jeg er bare litt fjern til tider :lol: Men nå sitter jeg på bussen hjem. Klarte å kjøpe to billetter på mobilen også, sånn kan det gå når man starter dagen med å glemme busskortet hjemme. I det minste husket jeg å ta med nøkkelknippet mitt hjem i dag, det har tilbrakt helgen på kontoret mitt. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifFB_IMG_1441624900914.jpgattachicon.gifFB_IMG_1441624893656.jpg

@MaritaS Haha, jeg spurte om å få ta bilde av Kuma ;) Så her er han :D .. Han LOT seg klappe hehe :D Skjønn hund du har :D

Ååå, så fine bilder :D Ja, han var veldig flink å tillate folk til å ta på seg. Han fikk jo demonstrert fint hva som menes når man sier at shibaen ikke blir i ekstase over å møte fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å gå hjem, for er nok ikke så produktiv lenger når jeg ikke reagerte på at rørleggere skifter lamper :aww::lol:

Ikke alene, men jeg er hjemme og i sofaen. Så hva kan jeg gjøre? Gå å legge meg? Fortsette å kalle alle håndverkere for rørleggere, og være veldig bastant på at det er en samlebetegnelse for en hel yrkesgruppe håndtverkere? Går for den siste og være beinhard!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide å passe en shiba når jeg bodde i Sverige, savner enda shibasmilet hver gang jeg møtte henne :D Beste uttrykket på noen hund. Hvis ikke øra hadde vært der hadde topplokket falt av. Smale øyne og laaaaaaaange munnviker. Skikkelig søt var hun.

Har vært på lekedate for valpis. Møtt en venninnes hund så de har fått leke mens jeg har sittet stille i sofaen deres. Godt for jeg er litt i ørska med feber nå. Pigg ligger rett ut og snorksover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...