Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Ugh, sliten. Spørsmålet er om jeg skal fortsette å jobbe utover sene kvelden med alt som skal gjøres, eller om jeg skal stå opp tidligere i morgen og gjøre alt da.

Sulten er jeg også, men jeg har bare til tacomiddag i hus, og jeg tror ikke jeg orker å lage i stand det nå. Et tørt polarbrød med noe pålegg, også senga, tenker jeg vi sier.

Til mandag håper jeg at jeg skal gjøre ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tror jeg at jeg skal gå å legge meg, før jeg svir av enda mer penger på nettshopping. Kjøpte en jakke, og det er jo greit nok det for det trenger jeg og det var nesten halv pris på den, men jeg slumpa til og kjøpte sminke også. Jeg!? :| Må være søvnunderskuddet som gjør det altså. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight :heart:

Snart jobb igjen.... Fy søren jeg er sliten nå, men heldigvis dro fyllefantene hjem idag så det er bare 2 koselige kor igjen, så natta kommer nok til å gå fint :) Ellers blir jeg en gremlings kjenner jeg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en effektiv dag. Ryddet og vasket leiligheten mens typen vasket bilen utvendig og innvendig.

Så har vi hatt en koselig kveld med bowling og pizza på peppes, sammen med søskenbarnet mitt og kjæresten.

Meg og typen vant og tapte hver vår runde med bowling, mens søskenbarnet mitt og kjæresten fikk hver sin 2. og 3.plass. Morsomt at vi byttet helt plasser :P

Så fikk vi fylt noen dunker med vann hos dem. Smaker så fælt det vannet her hjemme, så da benytter vi oss av sjansen til å fylle hos de med drikkanes vann :P

Tenker jeg stikker i seng snart nå, så jeg ikke sover for lenge i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen på mandag, og tenkte å spørre om jeg kan få en sjekk på blodsukkeret med det samme. (skal dit for noe annet egentlig). Har vært på vippen til diabetes før, og har drøssevis i familien med det. Så da lurer jeg på: Hvordan er det med fasting før man tar blodprøve? (har jo gjort det før, men husker ikke). Må det fastes? Hvor lenge? @Martine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de positive sidene ved Førde; jeg får stort sett gått turer uten å se en sjel, til og med på søndager.

Helt logisk da, med så mye natur og så lite folk :P

Jeg og samboern har blitt hekta på GOT og har sett 3 episoder i kveld. Kul serie, kan ikke skjønne hvorfor jeg datt av etter første sesong for noen år siden.

Nå skal hundene få lufte seg i sauegården (som er tom for sau såklart) før vi finner senga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I seng, etter en laaang dag på lillestrøm :D

Fantastisk helg,med ok'e resultater :)

Sett flere soniser,blant annet @SFX :D

Turte ikke si hei daa :P

Også troor jeg at jeg så Thorvald, til @Aslan :D

Men litt usikker,når jeg ikke vet hvordan eieren ser ut :P

Hilste også på en kjempsøt Shiba, som het Kuma :wub:

De var mye mindre enn jeg trodde :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble klokka så mye så fort? Jeg burde ha sovet for minst en time siden :shocked:

I morgen tror jeg at jeg skal unne meg en time ekstra på øyet. Jeg tror neppe EDS går under om jeg kommer 8 i stedet for 7 :P

:yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syting:

Drittkropp! Har vært generelt dårlig i hele dag, men halsen er ok så lenge paracet og ibux virker. Fått i meg druer, fiskesuppe og kakao i dag. Så ble jeg brått dårlig her, migrenestart og feber og vondt. Så kasta innpå både imigran og paracet/ibux. Så går det ti minuttr så henger jeg over doen og får alt jeg har spist i retur. :gaah: Skal jeg ikke liksom bli frisk nå da?

I tillegg har jeg visst herpet pcen til bonden :cry: Brukte den til å se på netflix med, og brått skjedde det mye rart og nå står det "feil under konfigurasjon av windowsoppdateringer. Tilbakestiller endringer. Ikke slå av datamaskinen" Er ikke det et dårlig tegn?

Syt ferdig.

Barnet sover søtt, heldigvis, hundene har fått mat, og jeg skal klare å latmannslufte dem før jeg finner senga. Bedt Bonden fore Lusa på tur ned fra fjøset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekleste i verden er disse sorte larvene jeg har fått i hus under flytting og blir ikke kvitt. Uck uck... Kom over noen nye nå hvor en hund hadde lagt igjen et tyggeben... Knuste godbiter i kjelleren under flytting.... Supert :P kjenner det klør overalt! Overalt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at dere vet det så er ikke langkjøring sånn kjempebehagelig med betent akilles i gassfoten :aww: På denne turen skjønte jeg virkelig hvorfor noen liker cruisekontroll :P Men nå er vi godt hjemme, har hentet jentene og gått en liten runde. Straks senga, og skal sove leeeeeenge i morgen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wednesday, jeg tror ikke du trenger å faste, i og med at blodsukkeret vanligvis blir mye høyere når man har diabetes. Hvis det er på morgenen/formiddagen så kan du jo alltids droppe frokost for sikkerhets skyld. Da jeg fikk påvist diabetes hadde jeg spist en time eller to før jeg kom til legen, og hadde så høyt blodsukker at det ikke gikk an å måle det :lol: Lykke til hos legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wednesday, jeg tror ikke du trenger å faste, i og med at blodsukkeret vanligvis blir mye høyere når man har diabetes. Hvis det er på morgenen/formiddagen så kan du jo alltids droppe frokost for sikkerhets skyld. Da jeg fikk påvist diabetes hadde jeg spist en time eller to før jeg kom til legen, og hadde så høyt blodsukker at det ikke gikk an å måle det :lol: Lykke til hos legen :)

Aha! Thank you! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...