Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Jeg savner turkompisene våre i Tr.heim :hmm: Jeg har ikke funnet noen her ennå som liker å gå samme typer tur som meg og det er så teit! Jeg er vant til å gå mye alene, men nå er det rett og slett blitt et savn...

Samboern skulle egentlig jobbe lokalt denne uka, men måtte visst til Oslo. Så da blir jeg alene her denne uka også. Det går helt greit, men for hvor lenge tenker jeg...Jeg er altfor sosial til å trutle rundt alene over lengre tid.

Litt lunsj nå så blir magen fornøyd hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner turkompisene våre i Tr.heim  :hmm: Jeg har ikke funnet noen her ennå som liker å gå samme typer tur som meg og det er så teit! Jeg er vant til å gå mye alene, men nå er det rett og slett blitt et savn...

 

Samboern skulle egentlig jobbe lokalt denne uka, men måtte visst til Oslo. Så da blir jeg alene her denne uka også. Det går helt greit, men for hvor lenge tenker jeg...Jeg er altfor sosial til å trutle rundt alene over lengre tid.

 

Litt lunsj nå så blir magen fornøyd hvertfall.

Det tar ofte litt tid å finne seg ny omgangskrets etter flytting. Men hvis en er en smått sosial sjel kan det bli litt stusselig. Det går seg jo til etterhvert, Førde er ikke sååå liten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at halsbåndet til Casper var ødelagt i går. Jeg har et ekstra men det er for stort (kjøpt for å vokse i). Kjedelig når det er en svikt i ringen man fester båndet i. Håper jeg finner et ok halsbånd til en ok pris i dag :)

Har begynt å strikke genser til valpen :D Vet ikke helt hva jeg gjør :P Følger ingen mønster, og strikker egentlig med holdningen "det blir nok en genser til slutt, og hvis ikke så har jeg alltids mamma" :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bizi har hilst på oppdretteren sin, og mamma'n sin, og en annen hund hun bodde sammen med før hun kom hit, i et parkeringshus ved EDS. Hun fikk nemlig ikke lov av meg å bli med inn. :P

Jeg sa til oppdretteren at jeg har tenkt å stille henne i desember, så nå må jeg vel bare gjøre det, da...Det er jo ti minutter herfra, så jeg har ingen unnskyldninger for å la være...Ups.. :P

Og Thorvald til @Aslan er like lekker i virkeligheten som på bilde. :D

Oslo i dag. Jeg skal på konferanse to dager, så da er det fint at hundene kan få pass der vi skal overnatte.

Kjente hun igjen mammaen sin? Symra kjenner igjen oppdretteren men ikke mammaen sin. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ofte litt tid å finne seg ny omgangskrets etter flytting. Men hvis en er en smått sosial sjel kan det bli litt stusselig. Det går seg jo til etterhvert, Førde er ikke sååå liten

Ja, det gjør jo det, men trodde faktisk det skulle bli lettere å finne turfolk her. Hehe jo, Førde er lite, veldig lite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner turkompisene våre i Tr.heim  :hmm: Jeg har ikke funnet noen her ennå som liker å gå samme typer tur som meg og det er så teit! Jeg er vant til å gå mye alene, men nå er det rett og slett blitt et savn...

 

Samboern skulle egentlig jobbe lokalt denne uka, men måtte visst til Oslo. Så da blir jeg alene her denne uka også. Det går helt greit, men for hvor lenge tenker jeg...Jeg er altfor sosial til å trutle rundt alene over lengre tid.

 

Litt lunsj nå så blir magen fornøyd hvertfall.

Flytt hit! :D Finner ingen å gå tur med og etter jeg ble singel hadde det vært fint å kanskje gå tur med noen andre EN gang i uka liksom. :P Er nesten en måned siden sist nå.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig skummelt hvor fort man mister muskelstyrke altså. Jeg har vært syk i litt over en uke, og i dag hadde jeg ikke sjans i havet til å få til ene lettgrinda i fjøset. Jeg kranglet med den senest torsdagen for en drøy uke siden. Og da fikk jeg det til uten annet problem enn at jeg ble gretten og måtte få det til på trass. Nå gikk det ikke, ikke snakk om. En uke liksom... Greit jeg har spist lite og vært veldig redusert, men det er bare en uke. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å trene med PT to uker før L ble født, og har ikke trent noe annet enn å gå turer siden det. På onsdag hadde jeg første PT-time, og i dag var jeg der igjen. Ekstremt moro at jeg er sterkere enn både jeg og PTen hadde trodd :D Har ikke mistet noe styrke i det hele tatt, heldigvis. Deilig, selv om jeg da kommer til å bli pushet mer fremover :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Kjente hun igjen mammaen sin? Symra kjenner igjen oppdretteren men ikke mammaen sin. :P

Ja, jeg tror Biz kjente igjen mammaen sin, men jeg tror ikke mamsen kjente igjen datteren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en slitsom, men gøy, helg med organisatorisk arbeid!

Flyet fra Gardermoen til Bergen ble kansellert i går, og de neste flyene var fullbooket i flere timer. Så jeg fikk booket om til Widerøe og fikk derfor en svipptur innom Sogndal :wub: . Det var sååå fint der :wub:. Så nå sitter jeg og ser på studier i sogn og fjordane ....

Har fått med meg en del av EDS på livestream heldigvis, veldig morro. Ble sånn passelig sett rart på av de 68 andre studentene som deltok på konferansen...

Vi hadde utkledningsfest med tema "barndomsdrømmen" og jeg gikk som "rik", vant faktisk en pris for kostymet mitt

11990651_10156048067900529_5566754307173

@Line griselekker, jeg gleder meg til å se hva han og Smula får til sammen. Jeg håper på sorte små tisper selvfølgelig :wub:

@SoppenCamilla helt grusomt, jeg har ikke ord :no::hug:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahoot er visst veldig inn her på HiB. Hadde aldri hørt om det før jeg begyne her i år. Blir ofte en slik test på slutten av forelesningene, med spøsmål fra forelesningen da. Og idag vant jeg :D To store klasser (ca 70-80stk, siden ikke alle var der), så jeg er ganske overrasket. Ingen big deal egentlig, men det er jo litt stas, da :P

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når en viktig henvisning jeg har ventet på i over fire mnd tilsynelatende har forsvunnet i systemet...

Lei av å føle at hver gang det er lys i enden av tunellen så viser det seg å være et tog...

Syt slutt, nå skal jeg ut i skogen med pelsterapauten min. Hun er god å ha hun :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si hysj og fy til bjeffehundene mine i morges, jeg ble nemlig stående og stirre på to veldig kjempesøte petit basseter som passerte oss. Vil ha, men er ikke jeger sjø.

Du vet løsningen på det? Du må finne deg en jeger å ligge ved i senga vettu ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet løsningen på det? Du må finne deg en jeger å ligge ved i senga vettu ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg synes det høres ut som en høy pris for en hund eller to. :D

Har man dem i senga? :blink: Hilsen hun som så gubben sin så vidt når han var innom i går for å levere poden som også har vært med på jakt (men som måtte på skola i dag), og som dro ut igjen kl. 04 i natt :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en høy pris for en hund eller to. :D

Sånne bikkjer bjeffer noe inni *******! Jeg synes nesten det er flaut å gå forbi et "boligområde" her borte, fordi det er bikkjer i 3 hus på rad, og spetakkelet begynner med 2 sånne basseter, og de gneldrer sikkert 20 min etter at vi har passert :teehe:Så er det en cocker og noen ganger golden i hus nr 2, i hus nr 3 aner jeg ikkefor den er alltid inne og gneldrer :lol: Godt og varmt på tur idag, jentene fikk løpe endel løse og bade masse i gjørmedammer :D Så nå er de fornøyde ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...