Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Bebisene mellom marsvin og liten valp stadiet nå!

11914283_1156331371050527_88455830176046

11894631_1156330611050603_44819044035333

11892308_1156331107717220_88522196377597

Sånn spam over for denne gang :P De spiste v&h blandet med biola idag også, svømte i maten :lol:

Det er så godt når man har hatt en tøff dag på jobb å komme hjem til disse altså :heart: Nå er det å forberede til spesial imorgen :) Bare valpis som skal være med da, så enkelt dag!

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aslan Jeg mener jo fortsatt det, at hvis jeg skal ha finsk lapphund så må det være med Thorvald sine gener. Kanskje ham krysset med Lumi hadde vært fint? :ahappy:

Lumi kan ikke avles på :( men tenk så herlige lapphunder det kunne blitt :D

 

Hvis vi blir enige om ting og liker hverandres hunder kan det være at Thorvald kanskje får besøk av halvtanta til Lumi (tror jeg :teehe: De er i slekt ihvertfall) sånn utpå høsten en gang, just sayin' :aww:

Hvem??
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 små kelpier som synes livet er dødskjedelig her.. de har ligget pal i hele dag mens jeg jobbet, og de har vært flinke hele uka, så da synes de visst at det er på sin plass med litt ekstra feiring at det er helg. At de har blitt luftet og lekt med i lunsjpausen, vært med på kantarell-tur, og så jobbet i hagen med ilagt lek &trening, betyr visst ingenting - vi vil ha action NÅ! Med engang! En masse moro straks takk!

Håper jeg kan overtale gubben til å ha dem en masse med ut imorgen, for denne helgen må jeg jobbe en masse (godt man ikke har meldt seg på verken det ene eller det andre , men skulle nå gjerne vært og kikket :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner iblant virkelig å lure, prøver å forklare en gentesting-greie for en oppdretter, og mennesket har virkelig ikke peiling. Dette er et menneske som har hatt snørrogførti kull og påstår at helse er det viktigste for oppdrettet sitt, men virker faktisk ikke å forstå hvordan en gentest kan brukes. Jeg er faktisk litt skremt :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Shit, i helga har jeg absolutt ingen planer! Ikke stevne, ikke trening, ingenting. Kan faktisk ikke huske sist gang jeg hadde en helg uten planer. Resten av helgene i september er jeg fullbooket, samt at jeg har to turer sørover på to helger i midten av oktober, så denne helga skal jeg nyte! Tusle i skogen så lenge jeg vil, lese litt, slappe av og ta alt på sparket :ahappy: Mangler dog bare et badekar, samt litt regn så hadde alt vært perfekt!

Ellers har det endelig gått opp for meg hvorfor jeg blir dårlig av å ha skole hver dag, samt masse å gjøre i helgene. Jeg MÅ ha en fridag innimellom, hvis ikke blir jeg rett og slett et vrak. Jeg stresser vanvittig mye, og uten en dag å sove lenge og å slappe av på så spiser stresset rett og slett opp meg. Det har bare tatt noen år for meg å innse hvorfor jeg blir dårlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går man å legger seg, huset er ryddig og lukter godt. Hva står man opp til? Jo, de unge, håpefulle, forelskede hadde vist vært sultne de og lagd seg taco sånn midt i natten. Fint det altså, for all del ET, men rydd til ******* opp etter dere! Ikke bare så kjøkkenet ut som ett bombenedslag, men halvkuttede grønnsaker og stekepanner som hadde svidd seg. Neida! Stuebordet har de ikke ryddet av, så der står det grønnsaker (restene av de halvkuttede på kjøkkenet, for kokker var de ikke), svett ost, rømme med skorpe på, fisk og kjøttdeig som ikke ble spist, brusbokser og saftglass, og selvfølgelig løk! Det lukter jo nesten ikke noe av løk og laks :getlost: Jeg rydder ikke og vurderer sterkt å gå opp med trommer og hornmusikk for å få de opp. Litt grei er jeg, så de skal få sove litt til. 10 min bør holde? De skal være himla glad for at jeg skal på trening og ikke kommer hjem før i ettermiddag, men da bør det være shiny her å, samt at de bør ha handlet middag til oss. Jeg elsker tenåringer og deres leveridetteøyeblikket-mentalitet! Også vet jeg at jeg kommer hjem til shiny hus uten at jeg trenger å si noe, for han har sikkert lagt seg med dårlig samvittighet, men ikke orket å stå opp igjen. Også kommer han til å være snill og ydmyk resten av dag for han HATER at jeg ikke sier noe når han vet jeg er sint på han :shifty::wub: Straff nok i seg selv det, og være helt stille og være enda stillere, sånn skuffa stille vet dere som bare foreldre mestrer med glans etter mange års trening. Åh jeg elsker når jeg kan bruke den for de dør litt og kjæresten kommer til å dø enda mer for hun synes jeg er både litt skummel og litt grei. Tenker de ikke gjør dette mer nei!

Også skal den yngste ta toget til Lillestrøm og EDS alene i dag. Jeg sliter litt med den biten der kjenner jeg, hun er jo bare 14,5. Jeg vet hvor teit jeg er, men hun er min baby og får ikke lov til å bli stor! Jobbe skal hun å. Jeg er så stolt av henne og hvor langt hun har kommet etter ******* hun har vært igjennom. Nå reiser hun til EDS for å dele ut is og male barn i mange timer to dager på rad. Hadde aldri skjedd for halvannet år siden. Vært igjennom forelskelse, dum forelskelse og kjærlighetssorg har hun å. Men ta toget alene? Nei, det er vanskelig for ett mammahjerte. :icon_cry: Æsj, de har ikke lov til å bli så store at de roter så himla mye og tar tog alene, det er ikke helt greit kjenner jeg.

Vel vel, vi får dra å bite en annen ung mann i armen og ta igjen på han! Han har sikkert en mamma som har grått sine modige tårer han å, så da biter vi han litt. Ha en strålende dag unge damer, både på EDS, i sofaen med rødvin og sjokolade. God bedring til såre halser og som er på gøyale medisiner.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi blir enige om ting og liker hverandres hunder kan det være at Thorvald kanskje får besøk av halvtanta til Lumi (tror jeg :teehe: De er i slekt ihvertfall) sånn utpå høsten en gang, just sayin' :aww:

Neineineinei, jeg har knapt tid til å spise middag selv for tiden, jeg har ikke tid til valp :frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...