Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Så akkurat en japansk film på netflix som heter "Som far, så sønn". Handler om to familier som får vite at sønnene deres ble forbyttet på sykehuset da de ble født, nå er de seks år gamle. Så blir spørsmålet, skal de bytte barna tilbake eller ikke?

Herregud, jeg hadde aldri kunnet gitt fra meg barnet mitt selv om jeg fant ut at det ikke var mitt biologiske barn. Muligens en søkt problemstilling, men likevel. Man knytter seg jo til den man har hos seg. Man kan ikke bare bytte.

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Baker brød jeg.. Hadde melk som gikk ut på dato imorgen. Så heiv sammen en deig av fri fantasi. Håper de blir gode... Ble fire brød :lol:

Skrevet

Nattevakt på Shell. Er trøtt, men må vaske hele gulvet, do, kaffemaskinen, pumpene, burgermaskinen ++ . Bare 4 timer igjen!

Skrevet

Vi betalte 2500 det første året med Pelias, de neste årene skulle det koste 1750 pr besøk som det vil være to av i året. Vel brukte penger for vår del, angrer ikke et sekund.

Nå er jo prisen individiuell da, men dette var det vi fikk for å fjerne litt diverse maur fra bolighus. De møtte opp samme dagen eller dagen etter og var utrolig hyggelige selv om det måtte nærmere 10 besøk før det var maurefritt her.

Takk for svar, da har vi litt å gå etter. Sendte pelias en mail, for å høre, men de kan kanskje ikke komme med noe pris før de har sett?

@Krutsi

Ja, vi vil jo at huseier skal ordne opp i dette. Dessverre er han ikke særlig interessert i det, så vi vet ikke helt hva vi skal gjøre. Vi har jo egentlig ikke noen tusen å bruke på dette nå vi, og det er vel tross alt huseier som skal ordne det. Vi får snakke med han enda en gang, kanskje det hjelper.

Det er ikke så gale som det var, da, heldigvis. Men det kommer nok sikkert når det blir litt kaldere i været.

Guest Belgerpia
Skrevet

Takk for svar, da har vi litt å gå etter. Sendte pelias en mail, for å høre, men de kan kanskje ikke komme med noe pris før de har sett?

@Krutsi

Ja, vi vil jo at huseier skal ordne opp i dette. Dessverre er han ikke særlig interessert i det, så vi vet ikke helt hva vi skal gjøre. Vi har jo egentlig ikke noen tusen å bruke på dette nå vi, og det er vel tross alt huseier som skal ordne det. Vi får snakke med han enda en gang, kanskje det hjelper.

Det er ikke så gale som det var, da, heldigvis. Men det kommer nok sikkert når det blir litt kaldere i været.

Men er 7 maur virkelig et problem?

Jeg har støtt og stadig maur innom - sikkert flere enn en av gangen - men det er jo ikke hele tuer eller svermer med maur, det er noen få enslige stakkarer som har forvirret seg inn ett eller annet sted. Ville ikke ramle meg inn i verden å kreve at huseier skulle sørge for at det ikke kom småkryp inn i leiligheten. Jeg har jo edderkopper store som hus også (kanskje derfor jeg ser så få maur), og de er nå der - gleden ved å bo i kjellerleilighet for øvrig - alle de morsomme insektene som tusler inn.

Skrevet

Men er 7 maur virkelig et problem?

Jeg har støtt og stadig maur innom - sikkert flere enn en av gangen - men det er jo ikke hele tuer eller svermer med maur, det er noen få enslige stakkarer som har forvirret seg inn ett eller annet sted. Ville ikke ramle meg inn i verden å kreve at huseier skulle sørge for at det ikke kom småkryp inn i leiligheten. Jeg har jo edderkopper store som hus også (kanskje derfor jeg ser så få maur), og de er nå der - gleden ved å bo i kjellerleilighet for øvrig - alle de morsomme insektene som tusler inn.

Neida, hadde det bare vært de 7 maurene, så hadde det jo ikke vært noe problem. Men i hele vår sleit vi med maur. Kunne ikke sitte inne uten at de kravlet oppetter beina våre. Samme om vi satt i sofaen eller på do. De klatret oppetter veggene og takrt, men så falt de ned og la det i hode på oss. De forsvant litt av seg selv nå før sommeren, men nå er de smått begynt å komme tilbake. Men om det ikke blir mer enn det som er nå, blir det jo ikke noe problem. Men slik det var er jeg ikke interessert i å bo, så da sjekker vi litt muligheter allerede nå.

Skrevet

Akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke er lei meg for at dette er nest siste uke i vikariatet mitt. Kunne godt vært siste uka egentlig. :P Kommer til å savne den gode inntekten, og arbeidsmiljøet er kjempebra her - men å sitte og svare på telefoner hele dagen er virkelig ikke en jobb for meg. Kjempefin erfaring og godt å ha fått tjent opp litt penger da, så jeg er veldig takknemlig for muligheten jeg fikk i vår (var jo litt krise et øyeblikk!). :)

Skrevet

Meldt meg på kurs med Damir! :) Også er det sånn klippekort kurs, og det liker jeg, for da er det ikke penger tapt om jeg ikke orker/kan en dag. Grugleder meg. Ålreit med kurs, men bikkja er jo fortsatt sterkere enn meg. Ser for meg det kan bli gøy hvis Damir vil hilse på tispa ved siden av og det er vått i gresset :P menmen, vi finner en løsning! :)

• Like 3
Skrevet

Stakkars Iria'en min har klart å vase seg inn i noen brenneslekratt (igjen). Ser ut som om hun fikk i øynene denne gangen, og selv om det skjedde tidlig på dagen i går var det fortsatt en smaløyd liten hund som tittet på meg i dag mens det virket som om det var ekkelt å holde øynene oppe :(

Skrevet

Jeg har Indesit. Jeg er fornøyd, selv om min begynner å bli veldig gammel. Men neste gang blir det nok separert, da tørketrommelen ikke tåler så mye klær på en gang, så det tar liksom litt lang tid når jeg må dele opp vasken i to før jeg tørker :P

Har du litt høyde under taket, så ville jeg heller anbefalt å stable vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre :)

Jeg har de i søyle. Hadde nesten ikke vært vits i kombi her hos meg, jeg vasker gjerne 5-6 maskiner for dagen innimellom, og da hadde det vært noe herk å måtte vente på tørkingen. Men vi har bondegård=mye klesvask, og så vasker jeg mitt eget arbeidstøy. Vi har to vaskemaskiner i huset og en i fjøset. Er 6 personer i husholdningen sånn vanligvis.
  • Like 1
Skrevet

Nå skal jeg vaske badet, loftstuen, yttergangene, stua og kjøkkenet. Oppvaskmaskinen skal tømmes og vaskemaskinen må startes. Også var det de klærne som må brettes og legges i skapet da...

Er vel bare å sette på en spilleliste med litt fart i og komme i gang :) Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne! :P

Etterpå skal jeg belønne meg selv med en tur i skogen...

Skrevet

Kaoskontroll :blink:

Vaskedama ringte på, Lani, Pop og valpen stormer ut og enda godt hun er glad i de :lol: nå ligger to i hundesenga og valpen tusler rundt.

• Like 1
Skrevet

God formiddag sonen! Sitter på en hudpleiesalong med bedøvelsekrem på, og venter på refill på tattoo av bryn. Under halv dag med jobb idag blir fint :) ha en fin mandag alle!

Skrevet

AN har jeg snakket med sykehuset om undersøkelsen neste mandag, og er veldig fornøyd med at de har tenkt å gi meg dop til den :P

Og siden jeg er litt sliten og øm i kroppen etter en aktiv helg, så tror jeg at jeg fortjener en sjokolade, selv om det er mandag :ahappy: Bare fordi at jeg er den jeg er og sånt :P

Skrevet

Barnet sitter i en hundeseng og spiller gitar, pappaen sitter ute og trykker på en lekedings. Føler meg brått voksen :lol: *sippe litt mer kaffe *

• Like 1
Skrevet

Grattis med valpisen SFX :).

Sitter på legekontoret og venter på å få tatt blodprøver. Kom egentlig pga betent øye, men når jeg først er her kan jeg jo gjøre litt andre vin også ☺

• Like 3
Skrevet

Meldt meg på kurs med Damir! :) Også er det sånn klippekort kurs, og det liker jeg, for da er det ikke penger tapt om jeg ikke orker/kan en dag. Grugleder meg. Ålreit med kurs, men bikkja er jo fortsatt sterkere enn meg. Ser for meg det kan bli gøy hvis Damir vil hilse på tispa ved siden av og det er vått i gresset :P menmen, vi finner en løsning! :)

Hvor og hvem og hva slags kurs er det? :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...