Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

For de som måtte lure : desinfeksjon av fiskeutstyr på Island er en joke.

Vi betalte 350 kr og kastet bort masse tid på å definsere alt utstyr UNTATT sluker og fluer? Det tok nemlig for lang tid, så det pleide de ikke gjøre. Jada, det var bare å bruke de..

Men kniven og stanga måtte defineres :|

Ellers er Island som en annen planet.

Det er knapt folk her og naturen er utenomjordisk.

Jeg har definitivt sett flere hester enn folk. Hester er det "overalt".

Island er fantastisk :wub: Skal tilbake dit en gang altså...

Kos dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, du kjenner meg litt for godt, tror jeg, men DENNE gangen har jeg vært hos lege og fått øyedråper på resept - og de svir noe innigranskauen, så jeg skjønner nå at hunder som er såre i øynene blir litt uhåndterlige når man skal dryppe øynene deres altså *ler*. Det er så øyeeplet vrenger seg nesten... men det er sårt der da vet du, så det gjør jo ikke situasjonen bedre :).

Stakkars bebien... selvsagt skal hun få bli sur når hun ikke får sitte i fanget mens du spiser... Yasmineprinsessen blir fornærmet når jeg dytter unna hodet hennes fra fanget mitt når jeg sitter og spiser. Hun er overhodet ikke bortskjemt... neida :aww:.

Nei, slike dråper mot tørre øyne og slikt svir ingenting, så jeg ble litt tatt på senga, kan du si, da dette gjorde så innigranskauen vondt *ler*.

Jeg får intens hodepine hvis jeg bruker allergiøyedråper - så for meg har en god løsning vært å først dryppe et par dråper med sånne øyedråper for tørre øyne og deretter allergiøyedråpene, da svir det ikke og jeg får ikke hodepine (men de har fremdeles like god effekt). Kanskje det kan være en løsning for deg også Siri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får intens hodepine hvis jeg bruker allergiøyedråper - så for meg har en god løsning vært å først dryppe et par dråper med sånne øyedråper for tørre øyne og deretter allergiøyedråpene, da svir det ikke og jeg får ikke hodepine (men de har fremdeles like god effekt). Kanskje det kan være en løsning for deg også Siri?

Jeg drypper pga betennelse på øyet, men jeg dryppet litt saltvannsoppløsning i øyet i morges før jeg brukte disse øyedråpene, men saltvannet svei jo, det også da *ler*. Men øyedråpene svei ikke like ille etterpå, etter at jeg hadde "svidd av" med saltvann først *ler*. Jeg tåler litt svie altså - det kom bare litt brått på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får intens hodepine hvis jeg bruker allergiøyedråper - så for meg har en god løsning vært å først dryppe et par dråper med sånne øyedråper for tørre øyne og deretter allergiøyedråpene, da svir det ikke og jeg får ikke hodepine (men de har fremdeles like god effekt). Kanskje det kan være en løsning for deg også Siri?

Venter du mellom hver dråpe da? Man skal egentlig vente minst 5 minutter mellom dråpene i samme øyet, ellers er det en ganske stor sjanse for at det ikke blir tatt opp ordentlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av helgas fangst for halden og kortis; 1 stk videokamera, termometeret i dammen, skolissene mine (og flaks for gubben at ikke skoen gikk med!!) 1 og to halve puter, 1 truse og noen sokker..

Nei, de er ikke små valper.... Nei, de er ikke mine hunder, og jeg er ikke glad i dem...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av helgas fangst for halden og kortis; 1 stk videokamera, termometeret i dammen, skolissene mine (og flaks for gubben at ikke skoen gikk med!) 1 og to halve puter, 1 truse og noen sokker...

Nei, de er ikke små valper.... Nei, de er ikke mine hunder, og jeg er ikke glad i dem...

:lol:

Rekorden her i huset var 3 drikkeflasker, der 2 var full med vann, en varmeflaske, 2 fjernkontroller (ene var pulverisert i mikrobiter så skjønte ikke hva det var før vi skulle se tv), 1 fluesmekke, 1 serie-sesong (altså 6dvd og tilhørende cover), ei bok, sortert søppelposen, og makulert noen ark.. Alt dette på under 1 time - jeg skulle bare spise kveldsmat.. 1 hund..

Det ble bur i noen Mnd til for å si det sånn :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Rekorden her i huset var 3 drikkeflasker, der 2 var full med vann, en varmeflaske, 2 fjernkontroller (ene var pulverisert i mikrobiter så skjønte ikke hva det var før vi skulle se tv), 1 fluesmekke, 1 serie-sesong (altså 6dvd og tilhørende cover), ei bok, sortert søppelposen, og makulert noen ark.. Alt dette på under 1 time - jeg skulle bare spise kveldsmat.. 1 hund..

Det ble bur i noen Mnd til for å si det sånn :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

:D :D

Ok, skjønner at jeg ikke skal klage da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D

Ok, skjønner at jeg ikke skal klage da :P

:lol: hun var noget kreativ.. Men plutselig over natta var hun ferdig med det og kunne ligge løs uansett og overalt :P

Men det var en liten overgang å gå fra en rolig hund som aldri ødela noen ting til henne :lol:

Men det er like irriterende uansett hvor mye de ødelegger :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å bare ha en hund igjen! Det er sjelden jeg overhodet ikke finner noe jeg liker ved en hund, men pondus syns jeg er 100% slitsom :P Aggresiv mot fremmede hunder, vanvittig stressa både på tur og ellers i hverdagen, han kan ingenting bortsett fra navnet sitt, drar som en tulling, markerer på alt og han har seperasjonsangst. Egentlig er det jo synd på han, men jeg kjenner det er helt greit å kunne gi han tilbake til eierne nå :P Kjenner jeg er veldig ferdig med å ha en hund som gjør hundehold til noe slitsomt og begrensende, 2 egne hunder av det kaliberet var mer enn nok.

Nå skal jeg og Ziva på tur i skogen før regnet kommer. Hun kommer nok til å savne pondus - hun var nemlig storfornøyd med å ha firbent selskap igjen. Nå bor vi jo sammen med både pondus og stella, men hundene er sjeldent sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Tror det blir helt greit at jeg drar på jobb i kveld, og deler huset som vanlig i to, med en hund på hver side. Timmiansen har nemlig mistet fullstendig bakkekontakten, og har kun øyne for den lekre rypa han bor sammen med.

Han greide ikke holde fokus på tur heller, prøvde så godt han kunne å klatre opp, og lå som limt til rumpa hennes. Greit at han får en pause på noen timer i kveld, så han får slappet av litt. Han må jo bli sliten av seg selv. :ahappy:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av helgas fangst for halden og kortis; 1 stk videokamera, termometeret i dammen, skolissene mine (og flaks for gubben at ikke skoen gikk med!) 1 og to halve puter, 1 truse og noen sokker...

Nei, de er ikke små valper.... Nei, de er ikke mine hunder, og jeg er ikke glad i dem...

:bananas::bananas::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at øyedråper skal svi altså. Har du vært hos øyelege, eller driver du med selvmedisinering?

Ingen bøker? Jeg er dypt sjokkert! Ikke hundebøker engang? :shocked:

--

AN spiser jeg frokost. Bebi er lei seg, for hun får ikke sitte på fanget mens jeg spiser. Den bikkja er bortskjemt ass.. :lol:

ikke engang hundebøker! :aww:

Den ene jeg hadde, var hundebok da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dråper mot allergi svir iallefall. Men det går fort over. Kloramfenikol o.l. kan også svi hvis øyet er sårt.

Ëksempelvis Livostin mot allergi svir i noen sekunder, før det lindrer (og kjennes heeeelt nydelig ut :heart: ). Men vanlige "kontaktlinseøyedråper" eller sånne mot bare tørre øyne, sånne man kjøper reseptfritt på apoteket liksom, de har jeg aldri opplevd at svir.

Ja, det var vel liksom det som var det forkledde spørsmålet her da, om ikke øyet var sårt, og om det ikke var lurt å dra til øyelege :P

Hahaha, du kjenner meg litt for godt, tror jeg, men DENNE gangen har jeg vært hos lege og fått øyedråper på resept - og de svir noe innigranskauen, så jeg skjønner nå at hunder som er såre i øynene blir litt uhåndterlige når man skal dryppe øynene deres altså *ler*. Det er så øyeeplet vrenger seg nesten... men det er sårt der da vet du, så det gjør jo ikke situasjonen bedre :).

*ler* Da satser vi på at svia går over snart! Og at du ikke blir helt uhåndterlig i prosessen :lol:

Stakkars bebien... selvsagt skal hun få bli sur når hun ikke får sitte i fanget mens du spiser... Yasmineprinsessen blir fornærmet når jeg dytter unna hodet hennes fra fanget mitt når jeg sitter og spiser. Hun er overhodet ikke bortskjemt... neida :aww:.

Hun ble ikke sur, hun ble lei seg :aww: Og ikke noe er så lei seg som en puddel som er lei seg (sant, @Belgerpia ? Den vesle din er nesten ikke bortskjemt hun heller? :lol: ). Og bebi kan jo ikke være lei seg, da blir selv kaldhjerta meg litt myk.. *sukk*

:lol:

ikke engang hundebøker! :aww:

Den ene jeg hadde, var hundebok da :D

Men stakkars deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir helt greit at jeg drar på jobb i kveld, og deler huset som vanlig i to, med en hund på hver side. Timmiansen har nemlig mistet fullstendig bakkekontakten, og har kun øyne for den lekre rypa han bor sammen med.

Han greide ikke holde fokus på tur heller, prøvde så godt han kunne å klatre opp, og lå som limt til rumpa hennes. Greit at han får en pause på noen timer i kveld, så han får slappet av litt. Han må jo bli sliten av seg selv. :ahappy:

.

Jeg skjønner ikke hvorfor du lar han oppføre seg sånn jeg, stakkars må jo bli fullstendig utslitt!

Vi rakk nesten hele turen før regnet kom, møtte på en hel barnehage eller 1 klasse på sykkeltur og, jentene oppførtse seg så fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Da satser vi på at svia går over snart! Og at du ikke blir helt uhåndterlig i prosessen :lol:

:lol: Det er kanskje bra det er jeg som håndterer meg, og ingen andre :lol:

Hun ble ikke sur, hun ble lei seg :aww: Og ikke noe er så lei seg som en puddel som er lei seg (sant, @Belgerpia ? Den vesle din er nesten ikke bortskjemt hun heller? :lol: ). Og bebi kan jo ikke være lei seg, da blir selv kaldhjerta meg litt myk.. *sukk*

:lol:

Åååå, men staaaaaakar - hun ble LEI seg ja, nei det går jo ikke an. Hun fikk sitte i fanget resten av frokosten da, eller? :lol:.

Man blir ikke myk - man har bare litt store doser empati :aww:.

Det er mulig jeg egner meg bedre på catwalken enn i sauehagan... jeg hadde i hvertfall null kontroll på hvor bikkjeskinnet var hen...

11834841_1158480247512516_59883762753803

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig fint å spise frokost på verandaen i den varme lufta, helt til himmelens sluser åpnet seg og begge hundene og jeg konkurrerte om å få løpe først inn gjennom verandadøra, jeg bærende på et frokostbrett i den ene hånda, tre sitteputer i den andre og en bok under arma. :dog_running::dog_running:d038.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har årets timeplan kommet ut... Masse fritimer og sene dager... :yawn: Jeg var veldig bortskjemt ifjor, da hadde jeg nemlig ingen fritimer og sluttet halv tolv flere ganger i uken. Enkelte dager dro mamma klokken ti og jeg kom hjem litt over halv tolv, så Nemi var nesten ikke alene i det hele tatt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kjøpt litt for dyr bursdagspresang til samboeren! Bankkontoen svir litt, men jeg hadde sååå lyst å kjøpe noe fint som jeg vet han ønsker seg!! Han er så snill, og så betaler han jo så mye for meg, og jeg bor hos han gratis (betaler husleie der jeg bor i Haugesund), så han fortjener egentlig mye mye mer! Nå har jeg litt ekstra penger pga jeg har hatt sommerjobb, så jeg prøver å skjemme han litt bort :wub: .

Jeg tror faktisk jeg har kapret "the one", men vi får se, vi får se... evig pessimist i kjærlighetslivet :P ! 3 år er jo ikke lenge nok til å finne ut av det føler jeg, så jeg satser ikke alle kortene mine helt enda...

Vel, nok klissklass..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det er kanskje bra det er jeg som håndterer meg, og ingen andre :lol:

Åååå, men staaaaaakar - hun ble LEI seg ja, nei det går jo ikke an. Hun fikk sitte i fanget resten av frokosten da, eller? :lol:.

Man blir ikke myk - man har bare litt store doser empati :aww:.

Men det hadde sikkert vært morsomt å se Siri håndtere en uhåndterlig Siri :lol:

Nei, hun fikk ikke sitte i fanget resten av frokosten, jeg spiste frokostblanding, og da blir selv en liten Ali i veien, med skål og skje og alt det derre der *flir* Jeg er litt usikker på om hun trenger å være så bortskjemt som hun er, og om jeg trenger å bli så småhund-tante som jeg driver og blir :lol:

Det er mulig jeg egner meg bedre på catwalken enn i sauehagan... jeg hadde i hvertfall null kontroll på hvor bikkjeskinnet var hen...

11834841_1158480247512516_59883762753803

Skal man ha kontroll og nå? :o

--

AN har jeg laget meg en kopp voksenkakao ( :P ), ting har det med å bli inaktivt når jeg er mer aktiv enn vanlig, og det er slitsomt å komme tilbake til normalen igjen. Blir helt støl i magen av det, men det sier kanskje mer om formen min enn noe annet? :lol: Katta har blitt sluppet inn og fått mat også, siden hennes faste tjenere blir senere enn vanlig (når man snakker om bortskjemt, liksom). Hun har neppe lidd noen nød, hun hadde tidenes sovetryne da jeg fant henne på verandaen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
×
×
  • Opprett ny...