Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Gubbens PC tok 36 timer å få inn Win10 av en eller annen grunn.. min PC brukte ca 15 min.. go figure! Våre PC-er er like gamle, men gubben, som liker å leke datanerd, er sånn som ikke vil ha automatiske oppdateringer og starter dem opp manuelt, mens jeg, data-amøben, sier ja takk til alt som går av seg selv.. Gubben mente at siden han ikke hadde automatiske oppdateringer så fikk den automatiske win10 oppgraderingen hikke... veit ikke om det er grunnen men. Uansett,størrelse på PC, båndbredde, hvor mye greier man har på pc-en fra før, betyr også litt tenker jeg. Ingenting går tapt i win10 oppgraderingen, så har man mye rart på PC-en av programmer etc så tar det vel mer tid.

Nå ble dere myyye klokere vedr skal/skal ikke oppgradere til win10 tenker jeg! :P

Da regner jeg med at dataen min er utilgjengelig det neste døgnet, siden jeg er lik som gubben din.. Vil bestemme selv hva og når ting skal oppdateres, blir oppriktig sur og klapper den igjen om noe oppdateres uten min godkjennelse :lol:

• Like 1
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Ja de skal ha en app for sånt, men min tlf er for gammel for den slags :P

dvs jeg har ikke testet hvor godt den fungerer

Aaah! App lever vi lenge på, takk :D
  • Like 1
Skrevet

hm.... skal en finne senga da tro?
Vært på topptur i dag noe som var veldig deilig egentlig. Men litt varmt. 20 grader og opphold, delvis sol hadde jeg nemmelig... Vet andre har klaget på regn. Opphold er fint, men ville gjerne hatt 15 grader i stedet.

I morgen skal jeg på søskenbarntreff, det blir jo spennende. Har så og si ikke sett den siden av slekta siden ting gikk i vranglås i 95, det er 20 år siden det! :shocked:

Skrevet

@Enits Dette er det mest bedagelige jeg har sett på fryktelig lenge :lol: Hun sjarmerte Musikeren i senk også. Det er en liten fare for at hun blir med i bilen når vi drar på søndag :whistle:

Postet bilde

Neeei ikke stjel henne :P men wow. Så rolig med annen hund i hus? :)
Skrevet

Nå ble dere myyye klokere vedr skal/skal ikke oppgradere til win10 tenker jeg! :P

Er vel mer avhengig av om det er noe jeg gjør lurt i å gjøre. Hva er argumentene for? Er du fornøyd med endringene?

Skrevet

Er vel mer avhengig av om det er noe jeg gjør lurt i å gjøre. Hva er argumentene for? Er du fornøyd med endringene?

Har ikke helt skjønt hva "de store" endringene er jeg.. :icon_redface: Den er blitt tregere til å starte og har ikke sånn "mange apper på en side" som oppstarts-side men går rett til vanlig skrivebord med en gang. Alle ikoner er blitt trøtte kjedelige greier (en følge av at den nå skal passe til mange plattformer som nettbrett etc ifølge gubben), og så er Internett Explorer byttet ut med noe som heter edge, den har jeg ikke tittet på fordi jeg bruker Chrome. Og utover det, ser jeg ikke rare forskjellen..

Jeg har gjort oppgraderingen fordi den var gratis, og på sikt er det ikke lurt å sitte med utdatert operativ-system, tingfunker så dårlig da.

Skrevet

Gjestedyne lokalisert. Den ble funnet på tørkestativet, som jeg ikke har sett på siden jeg ble uten vaskemaskin for en måned siden :aww:

Skrevet

Hjemme og skal straks finne senga, bare se ferdig criminal minds først. :) Da jeg gikk hjem fra jobb bråstoppet det en hvit varebil like foran meg, og jeg rakk å tenke både kidnapping og voldtekt før det ramla ut to stk veldig dritings gutter som spøy så det spruta. Rimelig ufarlige heldigvis, bare litt uappetittlige og jeg misunner dem ikke morgendagen :P

Blir jobb i morgen også, fint for meg at andre vil ha fri på lørdager :D Helg-og kveldstillegg - da er det verdt å bruke lørdagen på jobb faktisk :)

Skrevet

Hei og hå, som vanlig reker jeg her inne når det er natta for de fleste :P

Skrevet

Hei og hå, som vanlig reker jeg her inne når det er natta for de fleste :P

Men det er veldig koselig å se deg innom her!

Skrevet

Sant man har valgt rett hårfarge når ingen legger merke til at man har gått fra blond til brun (og ja det er snakk om en god del toner). Ganske nærme naturlig hårfarge er det også, angrer egentlig på blondeforsøket mitt, men men var quickfix :)

Skrevet

Seriøst, denne hunden maser flere ganger for dag enn hva Keo gjør et helt år! Alt skal mases om, mat, vann, ut, inn, ut igjen rett etter vi er kommet inn, garasjeporten er stengt så han ikke kommer seg inn i buret, tur, tur etter turen, kos, lek, oppmerksomhet, flytte seg slik at han kan få varm liggeplass, slippe inn på soverommet, slippe inn på andre soverommet, slippe inn på badet, ut på verandaen, noe står i veien for å gå opp trappa, det lukter mat, oppvaskemaskinen er stengt så får ikke slikket. Hjelpe meg, forvent med gulingen som får mat når han får mat, får ut når vi går ut osv :lol:

Skrevet

unngå mat pakket i plast... da lever ikke grønnsaker lenge hos meg :huh: Jeg pleier liksom fordelen en fersk grønnsak på flere måltider og spiser sjeldent det samme to dager etter hverandre. Blir mye forbruk isteden da?

Skrevet

Den O supre hundeeieren glemte å lufte og fore hundene sine i går kveld :lol:

Det finnes tydeligvis ingen grenser for hvor distré man kan være :P

Og for å legge til; ikke synd i noen.. De måtte "bare" holde seg i 8 timer, fra da gubben luftet de til gubben sto opp igjen.. Så de var bare litt sultne :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Nå sitter jeg her med en kopp kaffe. Har tatt på meg NMBU-t-skjorta mi og er snart klar til å dra på jobb for å ta i mot nye studenter som skal ha hjelp med semesterregistrering. Dette blir to artige og travle dager!

• Like 1
Skrevet

@Enits Hun er faktisk mer gira på oss menneskene enn hun er på Kuro. :P Kuro har stor intimsone og liker ikke å leke inne, og gjør det ganske tydelig. Hun leser ham kjempegodt og prater godt og tydelig tilbake, så de er kjemperolige med hverandre. Hun var litt lei seg for at hun ikke fikk sove på samme rom som ham i natt, da. :lol: Så det var litt *tass tass tass*piiip? Fra begge sider av døra. Søtingene!

Skrevet

Gått en fin morratur med Trym, vi plukka og spiste litt villbringebær begge to og på toppen så satte vi oss ned for å nyte utsikten :) Nå snart skal vi legge oss, vært en laaang natt.... Og natta som kommer blir like lang, men det er hyggelig å jobbe når det er bryllup :)

Skrevet

Vært en lang natt i natt også. Valpen har vært like dårlig i magen som natt til i går. I tillegg så halter han pga kloen. Jippi :sheldon:

Håper det går over fort. Og at han driter i dag, og ikke venter i 21 timer.

Guest Klematis
Skrevet

I dag er da det store spørsmålet om jeg skal la Bizi være ute i hundegården alene mens jeg er på jobb i kveld.

Jeg er litt skeptisk til om hun kanskje kan finne på å bli så kreativ at hun kommer på at det kan være en god idè å grave seg ut.

Hun liker å grave, men har aldri prøvd på å grave seg ut før. Men, så har hun aldri stått ute alene i åtte timer heller.

Det må jeg fundere litt mer på.

Alternativt var det noen som foreslo å ha sele på henne og feste vaieren på 7 meter til selen, og plugge den ned i jorda. Inne i hundegården. Meen, så er jeg også meget skeptisk til å forlate en hund som står i line, selv om den er lang.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...