Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Pavlova klar til pynting i morgen formiddag. Og så laget jeg kanelsnurrene nå i stedet for å vente til i morgen tidlig. Det var i hvert fall ikke fordi jeg fikk lyst til å smake på en (eller to) allerede nå i kveld. :sleep: Bare det blir fint vær i morgen nå, så blir det koselig kaffeslabberas på verandaen min.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Sukk, enkelte vil bli lurt :frantics:
Noen som prøver å selge kaniner som en helt annen rase enn de er, og når jeg kommenterer at det er feil rase de oppgir, så får jeg beskjed om at "de er renraset xx, så det så" :gaah::ike:

Samme som at en "oppdretter" selger labrador og kaller det schæfer :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg endelig fått roa meg ned etter å ha vært på jakt etter hunder som var på kattejakt. Den siste tiden har det vært ei svart katt som har holdt seg utafor hos oss, så jeg har vært nøye med bånd på de når jeg skal ha hundene inn og ut av bilen. I kveld glemte jeg meg av og bare slapp de ut av bilen. Vi skulle jo bare rett inn de få metrene liksom. Da fant katta ut at det tomta vår ikke var noe blivende sted, og pilte frem fra gjemmestedet sitt (under arb.bilen til TJ) - og det fikk selvsagt Decoy med seg og satte etter. Bris er ikke tung å be når "brorsan" sier det er jakttid, så de dro avgårde i samla flokk. For å si det sånn så slo jeg ny pers på 60-meteren, og fikk hanket tak i Decoy hos nærmeste nabo som har trær i hagen. Bris fikk bare en tydelig peking med hånda og beskjed om å "gå", så luska hun hjem igjen, mens jaktlederen helst skulle jaget katten litt til og måtte omtrent slepes hjem etter halsbåndet ... Kommer ikke til å glemme å ha på bånd på udyrene med det første nei. Heldigvis så er det ingen av de som hadde kommet til å skade katta om de skulle tatt den igjen, men unødvendig allikevel. Teit eier, som egentlig vet bedre.

Tj var litt imponert over farten tjukka fikk opp da. Nedoverbakke til naboen nemlig. :lol: Stakkars hunden til en annen nabo hadde lyst å være med han, hoppet nesten ut av hundegården i iver (korthåret vorsteh) og kom med litt frustrerte bjeff. Jaja, ble litt underholdning til han da. Er litt lite som skjer i nabolaget her ellers nemlig. Skulle vært filma, pælma både telefon og caps i farta, så måtte ut å lete etterpå. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink valpis :wub: har søkt på te inne og har flotte markeringer hvor hun puster dypt ut og inn i boksen og venter!

Den var bare trøtt til litt etter jeg kom hjem istad og så har hun herjet rundt her i hele kveld :P får håpe hun sover godt inatt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Frøken fryd har visst sluttet å blø. Jeg må si den glufsa jeg glaner rett i, som svinser foran meg på tur er ganske...ja, hva skal man beskrive den som, tro.... :P Jaja, hun oppfører seg fortsatt akkurat som før, da. Eneste som har forandret seg er at hun ikke har fullt så lang tålmodighet med frekke miniatyrer som stikker hodet i matskåla hennes for tiden, og prøver å stjele mat. Akkurat det kan jeg godt forstå. Han har visst slutta å bry seg om løpetiden hennes, foreløpig, det kan jo kanskje hende at han våkner til liv igjen hvis hun blir interessert.

Hun begynner å roe seg litt ned. Noe jeg må si jeg er veldig glad for. Jeg trodde jeg visste hvordan det var å ha valp/unghund jeg. Det er jo ikke så lenge siden mini var ung og lovende. Vel, lovende har han vel egentlig aldri vært, stakkar. :ahappy: Vel, jeg ble tatt litt på senga, for dette var noe heeelt annet enn med han som du knapt merker at klorer deg på ankelen. Hehe.

Tror hun har hatt det greit på rommet i kveld, med døra oppe, radioen på, og tyggebein hun ikke er i nærheten av å være halvferdig med en gang. Hun kommer til å være opptatt med dem til langt utpå høsten. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på ei katt i dag. Første gang i mitt liv :cry: Jeg hyler bare jeg ser en frosk på vegen.... Det smellet i bilen kommer jeg ikke til å glemme med det første, fy faaan... :(

Men...jeg fant ikke katta etterpå. Ingen blodflekk på vegen, ingen tegn til katta noen steder i grøfta. Jeg lurer på om den fløy ut i elva, for det skjedde på ei lita bro som går over en liten elv (den smatt opp fra siden akkurat når jeg kjørte over...). I 50km/t... Hva bør jeg gjøre ifht varsling? Dette skjedde ute på landet utenfor Sortland, 20-30 km utenfor byen ut mot Bø/Myre... Føkk. Kommer ikke til å glemme den lyden.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på ei katt i dag. Første gang i mitt liv :cry: Jeg hyler bare jeg ser en frosk på vegen.... Det smellet i bilen kommer jeg ikke til å glemme med det første, fy faaan... :(

Men...jeg fant ikke katta etterpå. Ingen blodflekk på vegen, ingen tegn til katta noen steder i grøfta. Jeg lurer på om den fløy ut i elva, for det skjedde på ei lita bro som går over en liten elv (den smatt opp fra siden akkurat når jeg kjørte over...). I 50km/t... Hva bør jeg gjøre ifht varsling? Dette skjedde ute på landet utenfor Sortland, 20-30 km utenfor byen ut mot Bø/Myre... Føkk. Kommer ikke til å glemme den lyden.... :(

Min sympati! Jeg har gjort akkurat det samme en gang. Lette lenge etter katta uten å finne den. Håper inderlig at både den og den du kjørte på klarte seg uten store skader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på ei katt i dag. Første gang i mitt liv :cry: Jeg hyler bare jeg ser en frosk på vegen.... Det smellet i bilen kommer jeg ikke til å glemme med det første, fy faaan... :(

Men...jeg fant ikke katta etterpå. Ingen blodflekk på vegen, ingen tegn til katta noen steder i grøfta. Jeg lurer på om den fløy ut i elva, for det skjedde på ei lita bro som går over en liten elv (den smatt opp fra siden akkurat når jeg kjørte over...). I 50km/t... Hva bør jeg gjøre ifht varsling? Dette skjedde ute på landet utenfor Sortland, 20-30 km utenfor byen ut mot Bø/Myre... Føkk. Kommer ikke til å glemme den lyden.... :(

Huff :( vet ikke om det er så mange å varsle. Så du den skikkelig så kan du jo kontakte dyrebeskyttelsen i området og si fra. De har sikkert en fbside.

All medfølelse herfra. Sånt er bare fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlova klar til pynting i morgen formiddag. Og så laget jeg kanelsnurrene nå i stedet for å vente til i morgen tidlig. Det var i hvert fall ikke fordi jeg fikk lyst til å smake på en (eller to) allerede nå i kveld. :sleep: Bare det blir fint vær i morgen nå, så blir det koselig kaffeslabberas på verandaen min.

Pavlova i ovnen her og, denne gangen klappet den fullstendig sammen da, jaja, smaker vel bra uansett. :ahappy:

Bonden har kommet frem omsider, orket ikke styre med hundene inne i natt (må ha inn bilburet) så de sover i bilen i natt, satser på at de ikke holder naboene våkne.

Blir uansett ikke mange timer til jeg skal opp med lillemor. Jage bonden opp med henne i morgen kl 7-8 utgår gitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh grøss! Hatt hundene her i mindre enn 10 timer, og allerede plukket 5 kravlende flått av hottie. Føler det kravler og kryper over hele meg og lurer på hvordan gutta og bror sin hund egentlig ser ut, ikke like enkelt å se på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Betty : jeg ser det tydelig for meg :lol: :lol:

@Kangerlussuaq : utrolig kjip opplevelse. Håper jeg aldri noensinne kjører på et dyr, jeg hadde ikke fått sove på flere dager etterpå :(

Jada, jada.. Oppe og gråter ikke.

Nico er redd for at jeg skal tvinge henne ut, så hun har gjemt seg bak sambo i senga. Hun skal til hundepassere i dag, det føles veldig spesielt.

Hun er jo en del mer krevende enn Toddy, så hun skal passes av noen mer erfarne.

Hun er jo snill og alt det der, men hun kan lett oppleves som litt mye av folk som ikke er vant til litt sånn intense hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...