Guest janson Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Enig med @minstemann og @JeanetteH. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
shepherd Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Det første jeg tenker på er Siberian husky, det er hund det. 1 Siter
Urvana Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Labrador, Golden Retriever og Pointer! Kraftige, utholdende og ser ut som en ''hund''. Siter
Caroline Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Innlegget mitt ville ikke poste, prøver igjen. For meg er det funksjonelle kropper, stå ører, hale som henger og lange snuter. Scäferhund av brukslinjer, Vellbygget Malle, AK, ACD o.l. Enig, og jeg kan også finne på å tenke på f.eks. husky. A4-hunder har ca. 9:10-proporsjoner, er mellomstore til store, normal beinbygning, balansert kropp, ståører, kort pels med underull og normal (ikke kort, ikke krøllet) hale. Selv har jeg aldri hatt noen A4-hund. 1 Siter
Mardina Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Da vil jeg si som mange andre her, at når jeg tenker på ordet HUND, så er det en svart Labrador Evt. en Border Collie Siter
Grim Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Siberian, ah, godt bygget schäfer, belger osv. Så egentlig samme som @JeanetteH, men også litt sånn goldenmix som dukker opp. Litt rundere i kantene liksom Siter
SFX Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Kromfohrländer, strihåret. De aller fleste raser er raser for meg, og ikke hunder. Jeg har kunnet rasenavn siden jeg gikk i bleier, så jeg har aldri vært i noen situasjon hvor jeg bare har forholdt meg til hund som et abstrakt begrep. Så en hund er for meg et vesen hvor jeg sliter med å identifisere hvilke raser det er en blanding av. Men siden trådstarter spør om en rase, svarer jeg strihåret kromfohrländer, for den er såpass "rufsete" og ny, at den kan jeg fint passere på en utstilling og ta for å være en salig miks av både det ene og det andre. Ikke til forkleinelse for rasen, for jeg synes den er übersøt, men jeg klarer ikke å plassere dens bruksegenskaper eller historie eller noe kun ut fra utseende. Jeg måtte pugge at den går i gruppe 9 Men den er nok arketypen av generell hund i mitt hode. Siter
Sofiea Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Denne løven. Neida. ? Lassie så jeg mye på som barn og jeg tenker på collie når det er hund. Tenker også på golden retriver, og labrador. Også OLd english sheepdog og labbetuss som jeg digga som barn. ? jeg trodde Labbetuss var en ordentlig hund før jeg som voksen skulle se på YouTube og da var det ikke akkurat ekte. hahahaha ☺️ Siter
Gjest Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Når noen sier hund så tenker jeg oftest på sånne typisk gatemix-hunder. Gjerne ensfarget uten noen spesielle trekk, litt retriever-kropp og vippe- eller ståører. Siter
ChristinB Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Sier det samme som @JeanetteH; en hund lik de fleste urhunder/villhunder. Lang, spiss nese, ståører, passe lang hale, passe størrelse på kroppen og sterke bein, slik luntetravende gange, kort/lett ragget pels. Siter
Arcticaa Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 ca slik ser det ut i mitt hode, av en eller annen grunn bilder stjålet fra google 2 Siter
Cavalierflat Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Alaska husky eller en gråschafer. Det er det jeg ser for meg om man bare skulle ha tegnet dyret HUND. Siter
MollyC Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Jeg ser for meg en "gammeldags" schäfer i siluett. Siter
Guest Belgerpia Skrevet 10. April 2015 Rapporter Skrevet 10. April 2015 Første ting jeg assosierer med ordet hund er husky. Siter
Red Merle Skrevet 11. April 2015 Rapporter Skrevet 11. April 2015 Lassie faktisk, sikkert pga tv-titting fra barndommen av. 3 Siter
Lola Pagola Skrevet 11. April 2015 Rapporter Skrevet 11. April 2015 Artig tråd, har ofte tenkt på å lage en slik jeg tenker på schæfer og golden retriever tror jeg. En slik støver i det første innlegget er og veldig Hund. 1 Siter
Mud Skrevet 11. April 2015 Rapporter Skrevet 11. April 2015 Jeg ser bare raser jeg. Bortsett fra på gatemixer.. En udefinerbar labbis -blanding er Hund. Resten er collie, schæfer etc etc. . Siter
rosinbolle Skrevet 11. April 2015 Rapporter Skrevet 11. April 2015 Lassie faktisk, sikkert pga tv-titting fra barndommen av. Åh, tenk om colliene fortsatt hadde sett slik ut! 1 Siter
Malamuten Skrevet 11. April 2015 Rapporter Skrevet 11. April 2015 En godt konstruert(sånn jeg tenker at de burde vært) og ikke overdreven på noe vis schæfer. Og muligens noe labrador golden ish, gammel type, ikke sånn som "utstillings" variantene i dag ser ut. Siter
Gjest Skrevet 11. April 2015 Rapporter Skrevet 11. April 2015 Korthåret vorsteh! Uten tvil. Hvis jeg lukker øynene og tenker HUND er det den som dukker opp. Siter
Poter Skrevet 11. April 2015 Rapporter Skrevet 11. April 2015 Tenker på alaska husky da. Som f.eks min egen første hund, Tiro: Siter
Justisia Skrevet 11. April 2015 Rapporter Skrevet 11. April 2015 Rin Tin Tin og Heidi var for meg i barndommen HUNDER, så jeg må si Schäferen. Siter
Recommended Posts