Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er anbefalt valpepris på "din" rase?


Mikke
 Share

Recommended Posts

Høyest unødvendig å vite dette, men jeg er likevel nysgjerrig :P Hva er "normal" pris på en valp av din rase akkurat nå og har den gått opp eller ned de siste årene?

Driver ikke å fører statistikk altså viss noen skulle tro det...hehe.. men ja jeg synes faktisk det er litt interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skjønner ikke hvorfor folk klager på mopsen når belgeren ligger på 120 000!

Ja, og det slår deg ikke at det kanskje muligens er litt grådig og uetisk å presse opp prisene bare fordi en kan? Mye mulig det er jeg som er for naiv og godtruende her, men jeg synes det er en skumme

Det å avle på raser som ikke klarer å føde sjøl er selvsagt en helt egen diskusjon, men jeg finner det høyst besynderlig om oppdrettere kan forsvare høye valpepriser med at valpene BØR være dyre fordi

Irsksetterklubben anbefaler valpepris på 12000 kr for valper fra kull som er godkjent i raseklubben(dvs. der begge foreldre har oppnådd tilstrekkelig premiering på jaktprøver, har de nødvendige helsetester etc.) Synes egentlig at det er litt i overkant dyrt. :aww:

Eldstemann kostet 9000 kroner da vi kjøpte ham i 2006(kullet var godkjent i raseklubben). Yngstemann 500 pund, dvs. ca 4500 kroner da vi kjøpte ham i 2010. Valpeprisene er generelt lavere i Storbritannia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er antakelig noen her som har litt mer sikkerhet bak sitt svar og vet hva som er 'anbefalt', men border collie fra god oppdretter ligger vell mellom 8000kr til 11000kr(?)

Det stemmer helt sikkert det du sier, men de fleste BCer jeg ser på Finn.no går for halve prisen av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer helt sikkert det du sier, men de fleste BCer jeg ser på Finn.no går for halve prisen av dette.

Snek meg gjennom finn.no jeg også, derfor jeg valgte å legge til 'god oppdretter'. Hvor folk velger å kjøpe er jo opp til dem :)

Edit: Sier slett ikke at du ikke kan få en flott hund for 3500kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror anbefalt pris er 12,000, men det har steget dramatisk på Labrador synes jeg. I 2008 betalte man stort sett alltid 10,000NOK, 5 år senere er prisene mellom 12,000-15,000NOK på finn.no. Usikker på hvorfor prisen har økt med oppmot 5000kr på 5 år, Labradoren har jo alltid vært populær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops ligger vel på rundt 18.000 og oppover :ahappy:

Anbefalt av Norsk Mops klubb er 20 000,-

Det er sykt! :P Man må jo være millionær for å kjøpe seg en mops jo :P (Og alle andre mini-bikkjer).

Men hvorfor er ikke papillon lik på pris egentlig? 12.000 "bare"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt! :P Man må jo være millionær for å kjøpe seg en mops jo :P (Og alle andre mini-bikkjer).

Men hvorfor er ikke papillon lik på pris egentlig? 12.000 "bare"?

Mopsene får vel oftere færre valper i kullene og det er flere som avler Papillon enn Mops?

Nei, aner i grunn ikke. Men jeg følger prisen NMK anbefaler oss oppdrettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...