Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Jeg føler jeg spiser og spiser og spiser! Haha. Å telle kalorier er nesten befriende sånn sett. Mager mat = mye mat :)

Gleder meg til å veie meg på mandag igjen. Det et egentlig ganske utslagsgivende ift motivasjonen min videre kjenner jeg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Jeg har vært litt flink i dag, men så har jeg skeiet ut litt også. Ble travelt etter jobb så det ble faktisk en joggetur i dag også før vi dro på hytta og feira morfar. 3 km, helt greit, har da vært ute og gjort mer enn og bare gå da iallefall og to dager på rad også:) Var ute i morges og gikk og var ute en del på hytta, så hadde ikke treng og tatt en mosjonstur inni der for varga sin del, så fornøyd med at jeg fikk gjennomført en liten trimrunde til tross for at jeg ikke måtte og at jeg hadde det litt travelt :) Men så dro vi jo som sagt på hytta og feira morfar så da ble det kakespising, og ganske mye også :P Men, kan ikke bli helt nazi heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn og streng med meg selv i dag også, denne tråden har hjulpet helt vanvittig! :) Men tok pause fra trening i dag, det passet meg helt fint kjenner jeg. Rusla en liten tur med Khela før jeg ruslet en liten tur med Tequila og raste på et jorde. I følge skrittelleren min har jeg forbrent i overkant av 400kcal fordetom da :P Merker allerede at jeg er generelt mer i bevegelse utenom trening, tjohoi!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg vil gjerne være med i en FB gruppe som driver med trening. Skulle finpusset kgene men tør ike for jeg har nå fysisk jobb og trener ved sidenav og har tidligere tullet med maten. Det er jo lettere å gjennomføre treninger så mange som en vil når en har en avtale med andre

Edit: Gåturer også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil jogge/gå tur/sykle etc, så kan jo endomondo være en fin motivasjon om man trener sammen med andre. Der går det jo an og sette opp challenge mellom venner, flest antall km totalt, flest antall km sykkel (eller jogging/gåing etc), tror også det går an og sette opp flest kalorier brent og flest økter over (x antall kalorier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil jogge/gå tur/sykle etc, så kan jo endomondo være en fin motivasjon om man trener sammen med andre. Der går det jo an og sette opp challenge mellom venner, flest antall km totalt, flest antall km sykkel (eller jogging/gåing etc), tror også det går an og sette opp flest kalorier brent og flest økter over (x antall kalorier)

Hmpf, er ikke gode nok GPSsignaler til mobil her, så jeg får ikke logga direkte, må legge inn manuelt, og da blir det jo ikke like nøyaktig tenker jeg?

Livet i gokk :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

KAn noen minne meg på at jeg må finne skritt telleren til jobben. Går utrolig mye fram og tilbake i løået av dagen men det er da bare på 20 meter og jeg glemmer skritt telleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gåttt ned to kilo! Og det selv om jeg ikke har gått så lange turer denne uka pga all treningen. Jeg merket også på ringtreningen i går at all joggingen i ringen gikk lettere enn det gjorde i vår. Yay for fremskritt! :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAn noen minne meg på at jeg må finne skritt telleren til jobben. Går utrolig mye fram og tilbake i løået av dagen men det er da bare på 20 meter og jeg glemmer skritt telleren

Jeg er sikkert for sent ute for deg, men: SKRITTELLER! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min joggetur nr 8 i går, det betyr at jeg i fire uker har jogget to dager i uka. Stolt av meg selv

Så lenge har jeg aldri klart før. Og jeg kjenner at formen begynner å bli bedre. Bruker Endomondo og det er motiverende.

Gøy når man klarer å fullføre målene man har satt seg.

Og vekta viser 3,4kg ned. Det gjør heller ikke noe :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta ble ikke helt som normalt, men jeg regner med at jeg går 22-24 000 skritt per natt nå...

t nevnte jo her igår, om du sluttet å jobbe ville det vært mye verre å miste vekt også :P For du er jo vant til å gå X tusen skritt hver natt. Litt samme som at jeg merker det går saktere når jeg ikke jobber kontra når jeg jobber,nettop fordi jeg flyr så mye på jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke folk her altså!! :D

Fikk litt små"panikk" i sted, da jeg skjønte at jeg manglet litt på treningsfronten denne uken.. Men! Så ble jeg dratt med ut på joggetur av min studievenninne, genialt. Vi jogget 5 km på ca 40 minutter, og avsluttet med 10 minutter yoga. Hun var super på å pushe, så det ble bare to korte gåpauser. Klar for 5 kilometersløp neste lørdag snart nå ja! Etterpå skal vi på ridetur :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned en kilo siden mandag o.O skjønner ikke helt det, siden jeg har vært nøye på tellinga, men ok, skal ikke klage :D bare det ikke går aaaaltfor fort :)

I dag skal jeg prøve meg på sykkeltur for første gang på årevis! Har ambisjon om å begynne å sykle til skolen etterhvert, men er jo lurt å sjekke formen først, så jeg ikke dukker opp en time for seint til forelesning , dyvåt av svette :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt meg innenfor kaloriene mine siden mandag, og vi går fine turer som vanlig, men kjenner det kommer til å ta tid før jeg kommer inn i det igjen. Jeg sliter litt med å bikke over i mani-spising, og det er slitsomt å holde det i sjakk. Men denne tråden hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaker det like godt hvis man bytter ut matfløte med mat yoghurt? Det er 1 rett jeg bruker matfløte i, så spiser jo ikke så sabla mye av det (og i en saus vi har innimellom)

Ikke vært så veldig sunn inatt, det var fristende wienerbrød på jobben så jeg måtte bare smake på en :P Men spiste to halve halvgrove rundstykker med egg og agurk + en brødskive med speilegg på til frokost. Ikke så aller værst når det er masse snader hotell frokost rundt deg :P Våkna for litt siden og spiste en skål med havregryn og lettmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dilla på Kiwi. Nam nam.

Skal/skal ikke spise noe lett om kvelden?

Jeg spiser frokost, lunsj og middag. Burde jeg tatt et knekkebrød eller noe på kvelden?

Spørs når du spiser? Vi spiser middag ca 16.00 og da er det i alle fall altfor lenge for meg å gå uten mat til vi legger oss ca 22-23 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t nevnte jo her igår, om du sluttet å jobbe ville det vært mye verre å miste vekt også :P For du er jo vant til å gå X tusen skritt hver natt. Litt samme som at jeg merker det går saktere når jeg ikke jobber kontra når jeg jobber,nettop fordi jeg flyr så mye på jobb :P

Jeg måtte jo ha lagt meg på et lavere kalorinivå da, og trent mye mer. Jeg trener jo ikke spesielt mye i jobbuka mi... :P Og hadde jeg ikke kunne trent, så hadde kaloriene måtte gått enda mer ned. Gjorde jo den feilen da jeg fikk hjerneslag. La meg til og med på økt kalorimengde da, siden jeg starta å drikke brus på sykehuset, og vips var man 10 kg tyngre...

Men i stede for å telle kalorier, så veier jeg meg hver dag. :P Så nå hadde det tikket enda litt mer ned! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...