Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Når dere måler, hvor ca er det man måler da? Har hørt ca 1cm over navlen, stemmer det?

Jeg måler flere steder. Midjen, der du er tynnest rundt magen. Mage, der du er størst, hofte (der du er størst) lår, byste (over puppene)

Ris og saus er jo ikke så sundt, men ja som du sier litt glede må man unne seg :D

Skulle ønske jeg hadde målt meg når jeg begynte med dette prosjektet, for jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg har minsket rundt livet og rumpa. Det er endel ihvertfall, har fått flere komplimenter på rumpa i det siste :lol: Også har jeg gått ned 4 kg, siden før sommeren altså. Men vi tar det slow, og i ferien dreit jeg i hele spise sundt greia :lol:

som nirm sier, det handler om hvordan du setter det sammen. Har du halve tallerkenen med ris og saus, en kvart med salat og kylling så er det klart det ikke er bra. Men om du har en kvart med ris, en kvart med kylling og en halv med salat og ikke bader maten i saus er det et vel komponert måltid. og du skal kun ha en slik tallerken, ikke to :P

Jeg målte meg idag før jeg begynte "hardtrening" og mine resultater er (i cm)

midje: 79
Mage: 99
Hofte: 106
Lår: 63
Byste: 91
legg: 34
overarm: 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg belønnet meg selv med litt nettshopping :D Jeg glemte at jeg skulle belønne meg selv med det i går :P Men det passet egentlig bra, for i dag har humøret vært litt dårligere.

Så nå er 2 armbånd, 1 smykke, 1 blazer, 1 par sko og et undertøysett snart på vei hjem til meg :D Materiell lykke :heart:

Men folk! Hvor god trening er roing egentlig? Hvis vi sammenligner jevn roing (i vann, ikke romaskin) og jevn, rask gange, hva er best?

det går vell ikke og si hva som er best egentlig. Roing er tyngre og blir mer som styrketrening, mens rask gange blir kardio. Dessuten så trener den ene overkroppen og den andre underkroppen så vanskelig og sette de opp mot hverandre. Rent calori messig er nok roing best, men tenker man på sikt så vil jeg påstå en blanding av begge. Litt styrke og litt kardio, det er det beste
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det går gradvis og sakte den rette veien. Nå om dagene er jeg opptatt enten med hundetrening eller langturer på kveldene, så jeg har rett og slett ikke tid til å sitte timesvis i sofaen og mumle digg. Og når jeg kommer hjem etter langtur så har jeg ikke lyst på så mye heller. Jeg forsøker som regel å spise balansert på jobb i lunsjen, frokosten er mager og mellommåltid på ettermiddagen er en yoghurt eller tilsvarende. Og de gangene jeg koser meg med litt digg, så orker jeg mindre enn før.

Dette har begynt å manifistere seg på vekta, og den beveger seg sakte men (u)sikkert nedover. Må bare holde fokuset nå!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så sykt til å kunne trene merker jeg! Lørdag lørdag lørdag! *krysser* Å være støl er jo fælt, meeen så godt også :)

Hvorfor må du vente til lørdag med å trene?

Men var det ingen flere enn meg og malamuten som har lyst til å starte ute/hjemmetreningsgruppe? Fra tur-med-hunden-form...

Dere kan jo bare bli med i fb-gruppen som jeg har som mange andre her er med i. Vi har mål pr uke så må man rapportere om man har klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du vente til lørdag med å trene?

.

Fordi hodet og øret truer med å sprenges om jeg gjør noe annet enn rolig gange for tida (ørebetennelse) :P Men på fredag formiddag skal jeg være ferdig på antibiotikaen, så da bør jeg være frisk. Jeg har ihvertfall fortalt kroppen min det at den skal være frisk da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hodet og øret truer med å sprenges om jeg gjør noe annet enn rolig gange for tida (ørebetennelse) :P Men på fredag formiddag skal jeg være ferdig på antibiotikaen, så da bør jeg være frisk. Jeg har ihvertfall fortalt kroppen min det at den skal være frisk da! :P

Ah, glemte jeg! Men løpe venstresvinger teller ikke som trening altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvorfor må du vente til lørdag med å trene?

Dere kan jo bare bli med i fb-gruppen som jeg har som mange andre her er med i. Vi har mål pr uke så må man rapportere om man har klart det.

Var ikke den for de som ville gå ned i vekt? Jeg har ikke så veldig mye å ta av, men om jeg har misforstått må du gjerne legge meg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke den for de som ville gå ned i vekt? Jeg har ikke så veldig mye å ta av, men om jeg har misforstått må du gjerne legge meg til :D

Det er litt hummer og kanari der inne, men fysisk aktivitet/trening/kosthold er tanken bak i alle fall. Ukesutfordringene setter vi selv ut fra egne forutsetninger, enten trening eller annet. Det vil være vektrapporter også, men bare for de som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi treningsklær der joooo!

Er tøft med grått, men jeg tror jeg er litt unormal der for når jeg trener og svetter får jeg sånn fin mørk stripe mellom rumpeballene, og det synes jeg er veldig flaut :P

Men ser også at hun har mye gode mattips ;)

Hun har den boka "Sunn & sterk med protein, mat for muskler" så det er masse mattips på bloggen, sikkert mye av det samme som går igjen ;) Men skumleste litt på bloggen istad, og synes hun skrev at den grå tightsen faktisk ikke viser svettemerker..? Isåfall kunne jeg faktisk kanskje tenke meg den selv, selv om jeg helst går i svart, svart, svart..

Edit: La til noen ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har den boka "Sunn & sterk, mat for muskler" så det er masse mattips på bloggen, sikkert mye av det samme som går igjen ;) Men skumleste litt på bloggen istad, og synes hun skrev at den grå tightsen faktisk ikke viser svettemerker..? Isåfall kunne jeg faktisk kanskje tenke meg den selv, selv om jeg helst går i svart, svart, svart..

ingen svettemerker???? wow da får jeg lyst på den! jeg må rett og slett ha sorte underdeler. Overdelene liker jeg ha å noe farge på og jeg synes ikke det er så ille om jeg er svett der. Men rumpesvette liksom, æsj :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen svettemerker???? wow da får jeg lyst på den! jeg må rett og slett ha sorte underdeler. Overdelene liker jeg ha å noe farge på og jeg synes ikke det er så ille om jeg er svett der. Men rumpesvette liksom, æsj :P

:lol:

Tightsen er ho Doris, og jeg kan heldigvis opplyse om at gråfargen ikke blir synlig eller endrer farge når man svetter.

Det lover jo godt, selv om jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å stole helt og holdent på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi treningsklær der joooo!

Er tøft med grått, men jeg tror jeg er litt unormal der for når jeg trener og svetter får jeg sånn fin mørk stripe mellom rumpeballene, og det synes jeg er veldig flaut :P

Men ser også at hun har mye gode mattips ;)

Var mest maten jeg tenkte på. :P Sikkert noen gode tips å hente der. :)

Men har et par til jeg følger med i:

Mjuuuugly - Mye raw food godis. Oppskriftene er sukkerfrie, glutenfrie og laktosefrie.

Siljes Reise - Også uten gluten, sukker, melk og egg.

Veganmisjonen - Sier seg selv, vegansk mat.

Litt inspirasjon om man ønsker å øke mengden vegetarisk mat, eller man trenger litt tips til grønnsakstilbehør til kjøtt/fisk. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg skryte litt av meg selv faktisk, var skikkelig sliten etter jobb og kom i tillegg hjem senere enn planlagt, så da orket jeg ikke og begynne og stresse med mat. Tenkte og kjøre innom butikken på vei ut og kjøpe meg et eller annet (pleier som regel og bli sjokolade, boller, et eller annet salt etc), men hva kjøpte jeg, jo to bananer og en halvliter farris. Flink. Hadde aldrig sjedd hadde det ikke vært for denne tråden. Litt vondt var det og for jeg hadde så lyst på sjokolade, men jeg var flink :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg skryte litt av meg selv faktisk, var skikkelig sliten etter jobb og kom i tillegg hjem senere enn planlagt, så da orket jeg ikke og begynne og stresse med mat. Tenkte og kjøre innom butikken på vei ut og kjøpe meg et eller annet (pleier som regel og bli sjokolade, boller, et eller annet salt etc), men hva kjøpte jeg, jo to bananer og en halvliter farris. Flink. Hadde aldrig sjedd hadde det ikke vært for denne tråden. Litt vondt var det og for jeg hadde så lyst på sjokolade, men jeg var flink :)

:cheer::banana: Flink! :D

Dagens:

Frokost: 1 egg, 5 skiver agurk, 1 skive ingers rugbrød

Lunsj: 2 egg, 14 skiver agurk, 3 skiver pæreskinke (fett fjernet), 2 Yoplait double 0%

Middag: Grønnsakssuppe med kylling

Post-workout: Rips, en halv teskje sukker og melk fra tanken

Også skal jeg ta meg en skive rugbrød med ost etterpå tenkte jeg :)

KALORIOPPSUMMERING

bullet_orange.png Ditt mål 1232 kalorier

bullet_orange.png Fra mat 1297 kalorier

bullet_orange.png Fra aktivitet -400 kalorier

bullet_orange.png Spist (Fra mat - Fra aktivitet) 896 kalorier

bullet_orange.png Igjen å spise (Ditt mål - Spist) 336 kalorier

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet over noen sider, men når det gjelder frokostblanding synes jeg det er best (og rimeligst) å lage selv. Da vet jeg også at det ikke er tilsatt sukker. Jeg bruker havregryn og firkorn, rosiner, mandler og hasselnøtter og blander sammen. Har i eplebiter, bananbiter, blåbær eller annet jeg har for hånden. Da vet jeg nøyaktig hva alt inneholder, og selv om det er mye kalorier i nøtter er jeg ikke såå opptatt av det. Jeg holder meg mett lenge, får sunt fett og langsomme karber i meg, og ikke minst - ikke noe sukker utenom fruktsukker.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...