Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Irriterer meg grønn over at Altibox ikke fikk med seg at hotel cæsar gikk 18.00 igår.. Da blir det ingen cæsar til frokost da!

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Er dere hjemme igjen - jeg ser gjerne 100 + bilder og 250 + bilder altså :whistle::lol:

Jupp, hjemme igjen :P spørs nok om jeg sletter flere nå, for har slettet MANGE! Bildene bærer preg av at vi har sitti en del bak rattet da :lol: men man ser nå naturen :)
Skrevet

Folk er så teite. Når de spør om jeg vil ha en unge til engang og jeg svarer at det er ikke utenkelig at det kommer en til i fremtiden så får jeg til svar at "man må jo være fornøyd med det man har fått. Jeg er så fornøyd med mine at jeg kunne ikke tenke meg å få fler"

No kidding liksom. Tror du folk skaffer seg flere unger fordi de ikke ble fornøyde med første resultatet liksom? Neste gang skal jeg søren meg svare "jeg også er så fornøyd med mine og ser hvilken utrolig gode gener jeg gir videre at jeg bare må berike jorden med en til jeg."

Prøv å si du bare skal ha en du, da er det faktisk synd på barnet ditt da. Det kommer til å bli Viggo venneløs, bortskjemt, kjede seg, ikke ha noe familie når dere går bort osv osv.. Jeg har faktisk fått beskjed om at det er egoistisk :lol:

Så ja, jeg har dratt den "jeg trenger ikke flere forsøk" når folk maser for mye. Jeg trodde maset når jeg ikke hadde barn var ille, men det er faktisk verre nå. "Stakkars, han må da få søsken? ?"

Guest Belgerpia
Skrevet

Takk for alle klemmer og omtanke.

Med sine siste krefter stabbet hun seg inn på guttenes rom, og der har hun lagt seg til rette. Vi har byttet på å ligge rundt henne.

Magnus har ligget og klappet henne rolig i snart to timer.

734265_378922218883577_2130711507_n.jpg?

Hun er totalt fredfull og avslappet, puster rolig og hjertet slår normalt. Men hun reagerer ikke lenger på noe. Jeg tror hun har fallt i koma.

*klemme på*

Er jeg på jobb, trøtt som ett bybud - jeg sover så dårlig når det blir så varmt........

Skrevet

..Er jeg bittelitt irritert. Først kommer jeg på jobb og det viser seg jeg ikke hadde trengt å være her før kl 9, og så oppdager jeg at de har fjernet skriveren som jeg har installert på min maskin så jeg får ikke skrevet ut og jobbet med det jeg hadde tenkt. Jaja, sånn går no dagan..

Skrevet

Jeg er tom for tårer. Bambi er her fortsatt, men veldig veldig dårlig. Hun har sovet hos meg i hele natt. Vi har første time hos vet som åpner Kl. 10.00.

Vi har pratet sammen (jeg og bambi) og både jeg og mannen har klappet og kost henne igjennom natta. Tror hun har satt pris på det.

Skrevet

Jeg er tom for tårer. Bambi er her fortsatt, men veldig veldig dårlig. Hun har sovet hos meg i hele natt. Vi har første time hos vet som åpner Kl. 10.00.

:hug:

Skrevet

Litt surt å oppdage at elevene skal jobbe hjemmefra i dag når jeg endelig hadde fått guttungen på skolen. Jaja, seint på jobb og min dag ute av vanlig tidsskjema. Som om det ikke er vanskelig nok å huske at det er tirsdag, ikke mandag.

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Skrevet

*klemme på*

Jeg synes det er flott at du lar barna være en del av dette.

Vi rakk å SE barnehagen før oppkastet kom. Elegant snuoperasjon i rundkjøringen og nå er bilsetet og barnet vasket. Damn. Håper pappaen har mulighet til å ha han i morgen, han jobber ofte kveld.

Skrevet

E var skikkelig misfornøyd da hun våknet i dag. Ikke så rart, hun klarte ikke å få opp øynene :( stakkars lille. Legen etterpå!

Skrevet

Prøv å si du bare skal ha en du, da er det faktisk synd på barnet ditt da. Det kommer til å bli Viggo venneløs, bortskjemt, kjede seg, ikke ha noe familie når dere går bort osv osv.. Jeg har faktisk fått beskjed om at det er egoistisk :lol:

Så ja, jeg har dratt den "jeg trenger ikke flere forsøk" når folk maser for mye. Jeg trodde maset når jeg ikke hadde barn var ille, men det er faktisk verre nå. "Stakkars, han må da få søsken? ?"

Har hørt og opplevd akkurat det samme jeg. Og jeg sier nå fort at jeg er så fornøyd med den jeg har nå at jeg ikke trenger flere, for da slutter gjerne maset ;)

Maset blir mye verre når man har en og ikke skal ha flere, enn når man ikke har noen i det hele tatt...

• Like 1
Skrevet

Vi har plutselig begynt å lukke pus inne steder. Først var det bare badet, men nå har vi klart å lukke ham ute på balkongen også. :huh: Får håpe vi klarer å unngå å gjøre det når vi ikke er hjemme. :lol:

Skrevet

Har hørt og opplevd akkurat det samme jeg. Og jeg sier nå fort at jeg er så fornøyd med den jeg har nå at jeg ikke trenger flere, for da slutter gjerne maset ;)

Maset blir mye verre når man har en og ikke skal ha flere, enn når man ikke har noen i det hele tatt...

Jepp:) Før gikk jeg "bare" glipp av meningen med livet", nå frarøver jeg det stakkars avkommet mitt muligheten til å bli sosialt veltilpasset og dømmer han til en alderdom i ensomhet. Så egoistisk kan man altså være :lol:

• Like 1
Skrevet

Vi har pratet sammen (jeg og bambi) og både jeg og mannen har klappet og kost henne igjennom natta. Tror hun har satt pris på det.

:hug:

Grattis!

Jeg er bare litt irritert her fordi alt går i sirup på PC'n... :gaah:

Skrevet

..skal jeg dra og fjerne sting og det gleder jeg meg overhodet ikke til :aww: synd at morfin og slikt ikke fungerer prevantivt :lol:

Skrevet

:console:

Gratulerer!! :D

... hater jeg telefonkø!

Skrevet

Hatet jeg når folk skravler på biblioteket. Gå og kjøp en kaffe og sitte ute skal dere skravle liksom! På biblioteket leser man! Grrr.

Skrevet

Idag fikk vi sånn fin mail fra emneansvarlig. "Husk at dere ikke kan basere eksamenslesingen på forelesningsnotater og kollokvieoppgaver. Det blir alt for tilfeldig og tynt. Eksterne kilder og annet pensum må benyttes. Jeg kommer ikke rundt under eksamen. Skjønner dere ikke oppgaven er det antagelig fordi dere ikke kan pensum godt nok"

Eksamen er imorgen kl 9. Mailen fikk vi idag. Lykke til, dette går fint, liksom!

jeg fikk litt sanssen for han jeg. Han sier det alle tenker... Jeg blir så overrasket over hva mange faglærere faktisk svarer på under eksamen, det burde studentene vite faktisk.

Men kanskje bittelitt dårlig timing av han å sende den så seint da.

Skrevet

Gratulerer Espen og Charleen! :D

Håper alt er bra med mor og barn :ahappy:

Vi har plutselig begynt å lukke pus inne steder. Først var det bare badet, men nå har vi klart å lukke ham ute på balkongen også. :huh: Får håpe vi klarer å unngå å gjøre det når vi ikke er hjemme. :lol:

Det skal vel godt gjøres? :lol:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...