Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

I går kjørte jeg forbi fire stykker med hver sin hund, og de fikk hilse i bånd. Greit nok det. Men plutselig tar han ene tak i hunden sin, løfter den over på ryggen og holder den nede slik at den andre hunden får snuse den i skrittet. :blink: Dessverre kunne jeg ikke stoppe bilen for å spørre hva i all verden det der var godt for, for det hadde egentlig vært interessant å vite...

Åh men du da! Har du ikke fulgt med på CM. Der tar han tak i den som bråker og snur den med rompa til de andre. Er vist en underdanig handling og la de andre snuse bak. Så den ene hunden har sikkert brummet litt, ergo får den erfare CM's råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Muh - hvorfor må kundeservice være hyggelig når jeg vil kjefte? Kan ikke kjefte når kundeservice er hyggelig og legger seg flate - går ikke det. Er jo ikke stakkars mannen som sitter der som har rota til, så jeg får inkassovarsel på noe jeg aldri har mottatt og jeg HAR gitt beskjed etter første purring om at den aldri er mottatt. Men jeg hadde innmari lyst å være sur fordeom. :lol: Sånn går det når man er godt oppdratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart….

For et par år siden var jeg på joggetur med ene min og løp fordbi en familie som hadde en schæfer. Den laga selvfølgelig itt lyd idet vi passerte. Idet jeg løper videre med ryggen til dem hører jeg schæferen hyle og snudde meg: da stod gubben og fillerista bikkja og trøkka den ned i bakken så den skrek samtidig som han gaula bikkja inn i øret. Tydeligvis fordi den hadde laga lyd.

Det hele var så ubehagelig at jeg ble helt paralysert (og DET er det ikke ofte jeg blir….) og fikk dermed ikke gikk noen Pauli ord til gubben.

Noen ganger blir man satt helt ut ja, og aner ikke hva man skal gjøre eller si...

Vi har en i nabolaget her som ikke er snill med sine hunder, og jeg har sett henne sparke de i buken om de ikke oppfører seg. Første gangen jeg så det, ble jeg helt tatt på senga. Andre gangen de kom, så sa jeg høyt til mine hunder "Vi får holde litt avstand, så hunden ikke blir sparket igjen". Damen hørte det mer enn tydelig nok, og har ikke sparket hundene sine så lenge jeg har vært i nærheten igjen...

Åh men du da! Har du ikke fulgt med på CM. Der tar han tak i den som bråker og snur den med rompa til de andre. Er vist en underdanig handling og la de andre snuse bak. Så den ene hunden har sikkert brummet litt, ergo får den erfare CM's råd...

Nei, jeg følger ikke med på ha akkurat. :P Rart de ikke hadde halen i bånd på den andre da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden var jeg på joggetur med ene min og løp fordbi en familie som hadde en schæfer. Den laga selvfølgelig itt lyd idet vi passerte. Idet jeg løper videre med ryggen til dem hører jeg schæferen hyle og snudde meg: da stod gubben og fillerista bikkja og trøkka den ned i bakken så den skrek samtidig som han gaula bikkja inn i øret. Tydeligvis fordi den hadde laga lyd.

Sånt opplevde jeg opptil flere ganger da jeg en gang i tiden bodde på Noresund og gikk på ski på Norefjell - da var det flere stakkars settere som fikk gjennomgå enten fordi de hilste på min hund (og da var 100 m foran eieren og ferdighilset for lenge siden), eller fordi de viste tegn til å ville hilse på min hund... :(

Er ikke black & tan fortsatt black & tan selvom hunden er overtegnet med hvitt? Hvor går grensen mellom b&t og tricolor?? Berner sennen feks er jo b&t med hvitt? Eller er den tricolor? :icon_confused:

Berner er tricolor.

Nei NÅ må jeg ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke black & tan fortsatt black & tan selvom hunden er overtegnet med hvitt? Hvor går grensen mellom b&t og tricolor?? Berner sennen feks er jo b&t med hvitt? Eller er den tricolor? :icon_confused:

Det er vel sikkert gråsoner, men i mitt hode er en hund med tre farger i utgangspunktet tricolour, det ligger jo i betegnelsen. Samtidig så kalte jeg min gordon setter med en bittebitteliten hvit flekk på brystet black and tan, ikke tricolour, selv om hun hadde tre farger. :P

Nå skal jeg på båttur. Himmelen ser veldig mørk ut, men det er ikke meldt regn. Hmmm. *krysse fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke black & tan fortsatt black & tan selvom hunden er overtegnet med hvitt? Hvor går grensen mellom b&t og tricolor?? Berner sennen feks er jo b&t med hvitt? Eller er den tricolor? :icon_confused:

Det lurer jeg litt på og, for man ser jo mange Staffer som er "tricolour" men som går under b&t :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fryktelig tung i kroppen jeg kjenner jeg. Har tatt enn hvil på sofaen med serie, og trodde det skulle komme seg. Men nei da..

Hm.. Og så er jeg så godtesjuk! Hva kan man lage seg for noe godt da mon tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berner er tricolor.

Det er vel sikkert gråsoner, men i mitt hode er en hund med tre farger i utgangspunktet tricolour, det ligger jo i betegnelsen. Samtidig så kalte jeg min gordon setter med en bittebitteliten hvit flekk på brystet black and tan, ikke tricolour, selv om hun hadde tre farger. :P

Det lurer jeg litt på og, for man ser jo mange Staffer som er "tricolour" men som går under b&t :icon_confused:

Og ang B&T vs tricolor. Det handler vel om hvordan det nedarves også?

Jeg trodde at så lenge en hund er tegnet med tan spots så er den b&t jeg :icon_confused: Selvom den har hvitt. For da har den jo genene til tan... Så jeg ville kalt en beagle tricolor fordi den ikke har tan spots... Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B/T kan i min verden ha hvite tegninger, tricolor SKAL ha hvite tegninger *enkel sjel*

Sånn tenker jeg og :lol: Hvis en Rottis har en hvit flekk på brystet så er den fortsatt b&t og ikke tricolour, i mitt hode da :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg og :lol: Hvis en Rottis har en hvit flekk på brystet så er den fortsatt b&t og ikke tricolour, i mitt hode da :lol:

Yep :lol: Lukisen min har hvitt i brystet og litt på frembeina, men han er B/T i min verden. Men om det er korrekt, det skal jeg ikke si noe om.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muh - hvorfor må kundeservice være hyggelig når jeg vil kjefte? Kan ikke kjefte når kundeservice er hyggelig og legger seg flate - går ikke det. Er jo ikke stakkars mannen som sitter der som har rota til, så jeg får inkassovarsel på noe jeg aldri har mottatt og jeg HAR gitt beskjed etter første purring om at den aldri er mottatt. Men jeg hadde innmari lyst å være sur fordeom. :lol: Sånn går det når man er godt oppdratt.

Evt detvar en som virkelig kunne jobben sin som servicemann - sånne går det ikke an å bli sure på. Er en helt genial måte å takle kunder på. Som en sa til meg den gangen jeg satt i sentralbordet på parkeringsetaten: "Jeg skulle jo være sint jeg, men det går jo ikke an når du er så hyggelig og hjelpsom!" :lol:

Båret hylle ned i kjellerboden. Litt mer om og men enn jeg trodde, men nå er den i alle fall på plass, og det er plass til bilen i garasjen. Greit å kunne låse den inne der når jeg skal være borte i 5-6 dager.

Burde kanskje spist litt?..

Edit: LOL!!

293074_10151487830931985_1145540114_n.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt detvar en som virkelig kunne jobben sin som servicemann - sånne går det ikke an å bli sure på. Er en helt genial måte å takle kunder på. Som en sa til meg den gangen jeg satt i sentralbordet på parkeringsetaten: "Jeg skulle jo være sint jeg, men det går jo ikke an når du er så hyggelig og hjelpsom!" :lol:

:lol: Ikke sant? Sur som ei fele når jeg ringer, forklarer saken (saklig selvsagt) og forbereder meg på å få ut litt frustrasjon... men neeeeeeeeida, han er bare søt og sjekker opp og fikser og ordner og ber meg notere navnet hans om det skulle bli mer utav saken. Hmpf! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little old lady + hund som mirakuløst overlever....????!! Nå vet jeg ikke om hjertet mitt tåler mer.... :cry::cry::cry::cry::wub::wub::wub::cry::cry::cry:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10116583

Ja, så det må nyhetene. :cry: (Men hvorfor løfter hun den ikke opp og kosemoser?)

Ut på tur, nesten ikke sur! (Bare litt sur på væromslaget).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ser en parkert bil, uten skilter og med knuste ruter, sier dere i fra til noen da?

Jeg ringte politiet i dag fordi det sto en bil på en parkeringsplass her. Den hadde null bakrute igjen, et knust vindu, sprekk i hele frontruta og skiltene var av.

På ruta sto det en lapp "Jeg trenger deler! Vennligst ring meg, hilsen Knut Arne!".

Dette var ved en butikk, så jeg syntes det var rart samt at jeg syntes det var teit at det var glasskår og drit overalt.

Venninnen min derimot syntes det var rart gjort fordi det ikke er min sak..

(Ringte ikke 112 altså, men det andre nummeret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det må nyhetene. :cry: (Men hvorfor løfter hun den ikke opp og kosemoser?)

Jeg tror hun antakeligvis var rimelig sjokkskada (du kan jo tenke deg når hele huset ditt er jevna med jorda, du selv er redda fra ruiner og alt er litt uvirkelig) - også plutselig kommer bikkja di ut av ruinene.... Hun stryker jo litt sånn "nevrotisk" på den og virker nesten å være litt usikker på hva hun skal gjøre. Men det er bare min teori da, endog ville jeg hylt TAKE HIM TO THE VET. Men kanskje veterinærsenteret også var jevnet med jorden. Man vet jo ikke, det er vanskelig å forestille seg hvordan det må være ha å opplevd noe sånn og hva som egentlig gjenstår i byen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ser en parkert bil, uten skilter og med knuste ruter, sier dere i fra til noen da?

Jeg ringte politiet i dag fordi det sto en bil på en parkeringsplass her. Den hadde null bakrute igjen, et knust vindu, sprekk i hele frontruta og skiltene var av.

På ruta sto det en lapp "Jeg trenger deler! Vennligst ring meg, hilsen Knut Arne!".

Dette var ved en butikk, så jeg syntes det var rart samt at jeg syntes det var teit at det var glasskår og drit overalt.

Venninnen min derimot syntes det var rart gjort fordi det ikke er min sak..

(Ringte ikke 112 altså, men det andre nummeret)

Jeg sier ifra for veldig mye, så får heller operasjonssentralen sile ut det som er viktig og det som ikke er det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...