Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

20 muffins bakt og pyntet til imorgen. Jaran begynte å hylgrine ut av ingesteds så jeg fortet meg ut av kjøkkenetuten å tenke over noe særlig. Ikke noe akutt med ungen, så tar han med meg inn igjen på kjøkkenet. Ser sophia sitter på bordet og skynder seg å kaste de siste 5 muffinsene ned på bakken på til hundene... Ca 18 muffins på hundene, 1 i sophia og 1 klint utover bordet. Kjenner jeg er glad fridagene i mai er nå over.

Godt hun er søt sier jeg bare :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

20 muffins bakt og pyntet til imorgen. Jaran begynte å hylgrine ut av ingesteds så jeg fortet meg ut av kjøkkenetuten å tenke over noe særlig. Ikke noe akutt med ungen, så tar han med meg inn igjen på kjøkkenet. Ser sophia sitter på bordet og skynder seg å kaste de siste 5 muffinsene ned på bakken på til hundene... Ca 18 muffins på hundene, 1 i sophia og 1 klint utover bordet. Kjenner jeg er glad fridagene i mai er nå over.

Hun syntes vel de var så gode at hundene også måtte smake! Så du forresten det jeg skrev til deg på fb? E har øyenkatarr :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra trening. Var så frekk at jeg lånte en gressplen ved kjøpesenteret. Det er jo ikke akkurat varelevering idag. Og ingen sure skurketasser kom (de er jo ikke på jobb. :lol: ).

Vida var sitt vante gamle, og jeg digger at hun faller så lite i kvalitet på lang brakktid. Noomi var også seg selv, og den hunden går alt FORT med. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun er søt sier jeg bare :lol:

Sier jeg også! Til hennes forsvar (så dere alle her inne ikke tror at hun er bare ehm oppfinnsom på den ikke gode måtenhele tiden :lol: ) så har jeg hatt så vondt i hodet idag at vi har ikke vært noe ute, og ikke har jeg lekt med henne eller lest med henne heller så hun er nok litt veldig understimulert. :(

Hun syntes vel de var så gode at hundene også måtte smake! Så du forresten det jeg skrev til deg på fb? E har øyenkatarr :(

Kunne de ikke bare ha fått en da :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 muffins bakt og pyntet til imorgen. Jaran begynte å hylgrine ut av ingesteds så jeg fortet meg ut av kjøkkenetuten å tenke over noe særlig. Ikke noe akutt med ungen, så tar han med meg inn igjen på kjøkkenet. Ser sophia sitter på bordet og skynder seg å kaste de siste 5 muffinsene ned på bakken på til hundene... Ca 18 muffins på hundene, 1 i sophia og 1 klint utover bordet. Kjenner jeg er glad fridagene i mai er nå over.

:lol: :lol: Hun er en Emil hun :lol:

Sulten. Stekte 3 fiskefileer til meg og A. 2, 5 til A, en halv til meg. .. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe trøst, på Harly sin siste trening før lp 1 debut hadde han en fellesdekk jeg hadde gitt 5,5 på... 3 dager senere smeller han til men en 10er på konk :)

En liten trøst :P Jaja det får gå som det går :innocent:

I dag har jeg vært ute og kjørt helt til Horten faktisk også hjem igjen da selvsagt :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager, så sitter man bare som en amøbe foran en skjerm, uten overskudd til noe som helst enn å se apatisk og dum ut. Andre dager har man liksom uendelig med energi.

,

Idag er det en sånn sistnevnte. Så jeg har vasket tre maskiner med klær, trent hunder, vasket opp, laget pai til middag, fôret bikkjene, sett en episode av MasterChef NZ (mens jeg lagde mat og vasket opp. :P), pakket ned inneholdet i ene klesskapet og skal straks pakke klar alle teppene som en kollega skal få til sine hunder. Greit å resirkulere slike ting i stede for å kaste de. :P Og jeg skal på jobb. :P

Straks middag også. Med min jummy glutenfrie vegetariske pai. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 muffins bakt og pyntet til imorgen. Jaran begynte å hylgrine ut av ingesteds så jeg fortet meg ut av kjøkkenetuten å tenke over noe særlig. Ikke noe akutt med ungen, så tar han med meg inn igjen på kjøkkenet. Ser sophia sitter på bordet og skynder seg å kaste de siste 5 muffinsene ned på bakken på til hundene... Ca 18 muffins på hundene, 1 i sophia og 1 klint utover bordet. Kjenner jeg er glad fridagene i mai er nå over.

I sånne situasjoner er det ikke lett å ikke bli sint! Morsomt å tenke på om ti år da. :lol:

Sara har funnet fram kjøkkenmaskinen min, den har en del som er beregnet på smooties og slikt, hun mente at den kan brukes til guacamole også, hadde sikkert gått greit det, hvis det hadde vært mulig å få ut guacamolen derfra. Nå står hun med teskje og roter nedi den kniven i bunnen. :lol: Snart taco!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issi har lært å svømme idag :) etter mye løping i langgrunt vann så turte hun å slippe seg utti. Stilen var horisontal plasking :lol: vi lo og jublet og har stått og hoppet opp og ned :P så fort vi ikke støtte hun så turte hun ikke svømme :P så vi har nok sett ut som et par idioter som står og jubler på en strand :P

482616_10152805057745464_1568811007_n.jp

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, samboeren er ubrukelig innimellom :P

Spurte om han ikke kunne sette på en maskin med klær mens jeg var i sverige. Joda, det kunne han. Supert tenkte jeg!

Kom hjem, skulle skifte og fant ikke noe klær på tørkestative. Spurte om han ikke hadde vaska klær, og jo det hadde han! Hadde han hengt klærna opp? Nei.. For han hadde fått beskjed om å vaske dem, ikke henge dem opp.

:fish:

Mannfolk!! :lol::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: til Yodel!

Jeg er nå hjemme fra gåtur til hytta. Ble noen gode timer med sekk på ryggen :) Gjorde godt for sjela å komme seg vekk å koble skikkelig av.

Nå har jeg fått på film og leggene er ferdig epilert, nå står lårs for tur. Glad dette ikke trengs å gjøres så ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått en trist nyhet :( Kooikeren til søsteren min har helt uprovosert bitt hyttenaboen vår, en gutt på 8 :( det går fint med gutten, det ble ingen ordentlige bittskader :). Jeg har nettopp snakker med søstern legen på telefonen nå, mens hun prøver å rettferdiggjøre avliving, som jo vi alle er enige i. Hun må bare rettferdiggjøre det overfor seg selv tror jeg, hun vet at det er riktig men det er en tung avgjørelse å ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord dere, dette er tøft.

Hun er nok ikke i koma. Hun har prøvd å reise seg to ganger, men beina holder ikke lenge.

Vi har forsøkt å bære henne ut når hun selv viser initiativ til å komme seg opp, men hun tisser ikke. Vi forsøker å få henne til å drikke, men hun er ikke så interessert. Vi fukter bare munnen hennes litt. Hun faller fort i dyp søvn. Da reagerer ikke på lyder eller at vi prøver å kontakte henne rolig. Men det virker som om hun nyter all kosen, klappen og godpraten hun får.

Nå skal hun få sove i sengen vår i natt.

Jeg håper egentlig hun får krysse broen på den naturlige måten. Så hun slipper stresset med en tur til veterinæren i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 muffins bakt og pyntet til imorgen. Jaran begynte å hylgrine ut av ingesteds så jeg fortet meg ut av kjøkkenetuten å tenke over noe særlig. Ikke noe akutt med ungen, så tar han med meg inn igjen på kjøkkenet. Ser sophia sitter på bordet og skynder seg å kaste de siste 5 muffinsene ned på bakken på til hundene... Ca 18 muffins på hundene, 1 i sophia og 1 klint utover bordet. Kjenner jeg er glad fridagene i mai er nå over.

Uthevet var hva jeg tenkte på (er kjøkkenet til Lill rett på bakken?), ikke at Soph ga muffins til hundene for det er jo igrunn litt typisk den rakkerungen, er det ikke :lol:

Tusen takk for gode ord dere, dette er tøft.

Hun er nok ikke i koma. Hun har prøvd å reise seg to ganger, men beina holder ikke lenge.

Vi har forsøkt å bære henne ut når hun selv viser initiativ til å komme seg opp, men hun tisser ikke. Vi forsøker å få henne til å drikke, men hun er ikke så interessert. Vi fukter bare munnen hennes litt. Hun faller fort i dyp søvn. Da reagerer ikke på lyder eller at vi prøver å kontakte henne rolig. Men det virker som om hun nyter all kosen, klappen og godpraten hun får.

Nå skal hun få sove i sengen vår i natt.

Jeg håper egentlig hun får krysse broen på den naturlige måten. Så hun slipper stresset med en tur til veterinæren i morgen.

Ja Yodel, det er tøft, og du/dere har min dypeste medfølelse. Det er tydelig at tiden nærmer seg og for en "vakker" måte å forlate denne verden på, omgitt og elsket, hele tiden. Uansett om det blir naturlig i natt eller vet i morgen er jeg sikker på at Bambi vil sende dere mange takknemlige stjerneblink, og kjenner du en liten regndråpe på ditt kinn vet du at det er henne som forteller deg at nå har hun det bra og takker deg for tiden hun fikk og for en skjønn reise omgitt av kjærlighet :heart:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært et par timer i skogen. Bikkjene fikk bade og vi fant en ny turvei vi kommer til å bruke en del. Elsker å utforske nytt, ukjent turterreng! Etterpå skal de få en økt med LP trening, da tenker jeg de sover godt i natt. Om sommeren blir like varm som pinsen har vært, er det greit å venne dem til at all aktivitet enten skjer morgen eller kveld, og ikke midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Akkurat skilt to store blandingshunder som sloss, og er litt skjelven.. 8 andre som sto der, og ingen reagerte. Fram med pekefingeren, for jeg skjønte det kom til å ende sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...