Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Fire venner som pleier å være på besøk her har laget en sang, den går sånn her: "hvorfor er ikke alle som deg, Mozza! hvorfor er ikke alle som deg, Mozza!" og så videre, den slutter egentlig aldri. Så det har hodet mitt gått og sunget i hele natt, om og om igjen. Firstemt, komplett med bassen, som går sånn: "hvorfor! hvorfor!"

Jeg er litt sliten i hodet nå, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Fire venner som pleier å være på besøk her har laget en sang, den går sånn her: "hvorfor er ikke alle som deg, Mozza! hvorfor er ikke alle som deg, Mozza!" og så videre, den slutter egentlig aldri. Så det har hodet mitt gått og sunget i hele natt, om og om igjen. Firstemt, komplett med bassen, som går sånn: "hvorfor! hvorfor!"

Jeg er litt sliten i hodet nå, jeg.

:lol: :lol:

Det var jo egentlig et veldig godt spørsmål :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel :hug:

....skal jeg støvsuge før det er for varmt til slike aktiviteter og så går resten av dagen til å kose seg i solen. Er ikke like snylta lenger, men det har satt seg litt i brystet så jeg mangler litt pust. Men i dag blir det i det minste en liten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere. Hun er helt rolig og avslappet, men klarer ikke mer. Jeg tror ikke hun er i smerter, men kroppen har gitt opp. Jeg tror ikke hun lever til i morgen. Vi sitter rundt henne og prater rolig mens vi klapper og koser, jeg tror kanskje det er dette hun vil. Rolig og hjemme. Ellers har jeg bestilt første time hos vår dyrlege i morgen tidlig. Om det på noe tidspunkt virker som om hun får smerter drar vi til dyrlegevakta.

Ååh :cry::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus?? Eventuelt finne frem maten.

Pus, pus, pus, pus, pus pus! Som man sier fort.

Jeg roper "pss pssss pssss psssss" i et mykt tonefall. Også brøler jeg "FREDRIK!" innimellom :lol:

Jeg forsøkte, men ingen kom. Maten serveres inne, så han kommer vel når han er sulten. Jeg ser etter ham med jevne mellomrom. Han, og schäferen. Den er flink til å ligge på liten plass så jeg ikke ser'n! :D

SFX: Slike dager må man bare tenke at "nå går det bare oppover!"

Jeg har det bedre i dag, om en ser bort fra solbrenthet og vond fot. Men skuffelsen er gått over. Det var tross alt bare en utstilling.

*overbevise seg selv*

Nå må jeg bare innse at det ikke er mer å gjøre for prinsessen vår, og at det beste er å la henne gå over regnbuebroen.

Har snakket med veterinæren,og er usikker på om vi må dra ned til dyrlegevakta i dag, eller om det kan vente til i morgen, så vi kan dra til kjente omgivelser.

Dette er ******.

:hug::console:

Å stille inn SelfControl appen på 6 timer (6 timer uten facebook og hundesonen :o ) DET, er hardt det. Men jeg har plutselig innsett at jeg egentlig ikke kan det jeg skal til eksamen imorgen tidlig. Panikklesing idag...

Lykke til på eksamen!

Jentene er så begeistret for å være på ferie i passehuset, og har vært ute i inngjerdet hage i flere timer. Mens jeg sov på sofaen, siden noen vekket meg klokka åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint, men så langt ute i huttaheita :D

Sjekk hun som er glad for at hun endelig skal tilbake til sivilisasjonen igjen da :lol:

Vært på jobb, satt på en ovn, hjemme igjen, lager frokost. Varmt og godt i dag også, men såpass mye skyer at det er ikke solesegvær. Kanskje det blir bedre etterhvert!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:hug: Tenker på dere alle sammen.

Jeg tar'n hvis jeg får'n ferdig oppdratt med gode manerer ;) hihi.

Nja det er altfor tidlig altså :innocent: Har jo en drittunge i hus fra før :P

Sorry, den ble evt satt i produksjon den 15.mai eller noe :lol:

...har jeg stått opp og funnet ut at gresset er for vått til å klippet. Ta en rolig frokost så en kort sykkeltur med jentene. Kanskje jeg faktisk skal komme meg på fellestreningen i dag :hyper:

Edit: Pokker der kom jeg på at det er pinse og sikkert ikke en sjel på fellestreningen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og omtanke.
Med sine siste krefter stabbet hun seg inn på guttenes rom, og der har hun lagt seg til rette. Vi har byttet på å ligge rundt henne.
Magnus har ligget og klappet henne rolig i snart to timer.
734265_378922218883577_2130711507_n.jpg?
Hun er totalt fredfull og avslappet, puster rolig og hjertet slår normalt. Men hun reagerer ikke lenger på noe. Jeg tror hun har fallt i koma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og omtanke.

Med sine siste krefter stabbet hun seg inn på guttenes rom, og der har hun lagt seg til rette. Vi har byttet på å ligge rundt henne.

Magnus har ligget og klappet henne rolig i snart to timer.

734265_378922218883577_2130711507_n.jpg?

Hun er totalt fredfull og avslappet, puster rolig og hjertet slår normalt. Men hun reagerer ikke lenger på noe. Jeg tror hun har fallt i koma.

:heart::icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Passehundene vekket meg nå. Vet ikke de at jeg er B-menneske?

Også finner jeg bare tre av fire passekatter. Hvordan roper en på en katt?

Katter kommer når de er sultne, ellers kan de være borte hele dagen når det er bra vær.

:hug: Kjempestor klem til hele Yodelfamilien.

Vi venter på at Sara skal komme på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og omtanke.

Med sine siste krefter stabbet hun seg inn på guttenes rom, og der har hun lagt seg til rette. Vi har byttet på å ligge rundt henne.

Magnus har ligget og klappet henne rolig i snart to timer.

734265_378922218883577_2130711507_n.jpg?

Hun er totalt fredfull og avslappet, puster rolig og hjertet slår normalt. Men hun reagerer ikke lenger på noe. Jeg tror hun har fallt i koma.

:hug:

Det var noe vakkert med det bildet. Trist, men vakkert. Mange klemmer :hug:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og omtanke.

Med sine siste krefter stabbet hun seg inn på guttenes rom, og der har hun lagt seg til rette. Vi har byttet på å ligge rundt henne.

Magnus har ligget og klappet henne rolig i snart to timer.

734265_378922218883577_2130711507_n.jpg?

Hun er totalt fredfull og avslappet, puster rolig og hjertet slår normalt. Men hun reagerer ikke lenger på noe. Jeg tror hun har fallt i koma.

:icon_cry: Stor klem til dere alle :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kommer når de er sultne, ellers kan de være borte hele dagen når det er bra vær.

Da må den katten få beskjed om at jeg blir litt nervøs av å ha den på vift, når jeg ikke har sett den i det hele tatt på de 18 timene jeg har vært her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og omtanke.

Med sine siste krefter stabbet hun seg inn på guttenes rom, og der har hun lagt seg til rette. Vi har byttet på å ligge rundt henne.

Magnus har ligget og klappet henne rolig i snart to timer.

734265_378922218883577_2130711507_n.jpg?

Hun er totalt fredfull og avslappet, puster rolig og hjertet slår normalt. Men hun reagerer ikke lenger på noe. Jeg tror hun har fallt i koma.

Nå begynte jeg å gråte. :icon_cry::hug::hug: Det er det sjelden jeg faktisk gjør for ting over internett altså. Jeg har mistet mange nok dyr til at jeg vet hvor fælt det er. All medfølelse herfra.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere. Hun er helt rolig og avslappet, men klarer ikke mer. Jeg tror ikke hun er i smerter, men kroppen har gitt opp. Jeg tror ikke hun lever til i morgen. Vi sitter rundt henne og prater rolig mens vi klapper og koser, jeg tror kanskje det er dette hun vil. Rolig og hjemme. Ellers har jeg bestilt første time hos vår dyrlege i morgen tidlig. Om det på noe tidspunkt virker som om hun får smerter drar vi til dyrlegevakta.

:icon_cry::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og omtanke.

Med sine siste krefter stabbet hun seg inn på guttenes rom, og der har hun lagt seg til rette. Vi har byttet på å ligge rundt henne.

Magnus har ligget og klappet henne rolig i snart to timer.

734265_378922218883577_2130711507_n.jpg?

Hun er totalt fredfull og avslappet, puster rolig og hjertet slår normalt. Men hun reagerer ikke lenger på noe. Jeg tror hun har fallt i koma.

Som flere har skrevet over meg, så er det noe vakkert over dette bildet. Hun får være med de hun er mest glad, og dere gjør alt for at hun skal ha det bra den siste stunden. En god måte å ta farvel på :heart:

En klem herfra :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder i klesskapet mitt og har funnet noen ting jeg tenkte å putte i UFF-kontainerne her nede.

MEN: kan man putte soveposer oppi der? Jeg har fått meg ny, og den gamle min kommer jeg aldri til å bruke igjen da den er for stor og tung til å ha med seg på tur. Den er ikke skitten og er luftet godt etter hver gang den er brukt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og omtanke.

Med sine siste krefter stabbet hun seg inn på guttenes rom, og der har hun lagt seg til rette. Vi har byttet på å ligge rundt henne.

Magnus har ligget og klappet henne rolig i snart to timer.

734265_378922218883577_2130711507_n.jpg?

Hun er totalt fredfull og avslappet, puster rolig og hjertet slår normalt. Men hun reagerer ikke lenger på noe. Jeg tror hun har fallt i koma.

:cry::hug:

Kom hjem fra briardspesialen i 12-tida i går kveld. Hadde egentlig tenkt å bli til i dag, men jeg fikk det brått for meg at jeg like godt kunne kjøre hjem på kvelden og heller ha hele denne dagen fri til å gjøre ingenting :). Så nå har jeg gjort alle sånne ingenting som man må gjøre etter en tur på briardspesial, som å registrere resultatene, rydde vogna og pakke ut, vaske vogna, parkere den i garasjen sin, rydde litt annet stæsj, spise mat... og ellers lese seg opp på Sonen :).

På fredag havna vi utpå i dårlig selskap og noen overtalte oss til å starte på klubbkonkurransen i LP (klasse 1-øvelser men med enkeltdekk i 2 min). Jaddaa - for vi var jo kjempeforberedt på det liksom. AMatør som jeg er, greide jeg jo å legge dyret ned akkurat der det åpenbart lukta veldig veldig godt, og jeg SÅ det jo da jeg satte bikkja på plass liksom... Hvorfor kunne jeg ikke bare bedt om en annen plass? Jaja, det ble en 0 der da, men ellers fikk vi poeng i alle øvelsene, og endte med 140,5 poeng og nr 2 av 4 deltakende briarder *ler*.

I går var det utstilling på plakaten, og 38 påmeldte briarder gjorde det folksomt og trivelig rundt ringen :). Lenge siden vi har hatt såpass mange påmeldte faktisk. I championklasse hannhund var det hele 8 hunder, men jeg så meg kjapt ut to favoritter utenom Willy (han er jo alltid min favoritt selvsagt *ler*). Dommeren var helt enig med meg, så Willy og de to andre favorittene besatte de tre første plassene i klassen :). Willy kapret 2. plassen bak en finsk hannhund som har ei tittelrekke lang som et vondt år :D. Han er dritlekker og overhodet ingen skam å stå bak :). Willy endte også som 2. beste hannhund - og jeg er superfornøyd :). Willys første kone Gidget dro hjem "heila driden" og ble BIR :).

En aldeles deilig helg i briardens navn - masse trivelige folk og et fantastisk vær. Det eneste som ikke var helt bra var vel stedet - makan til amatører som driver det stedet skal man lete lenge etter tror jeg. INGEN hadde oversikt over noe som helst der - og service, ned det driver man ikke med på det stedet tydeligvis. De skal slippe å ha oss på besøk der neste år, for å si det sånn :).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er umulig å si uten å se og kjenne på hunden. Du skal kunne såvidt kjenne konturene av ribbeina på siden, av en voksen hund. Valper kan godt være litt rundere. Med puddel er det jo også vanskelig å si fordi de kan variere veldig i størrelse. Du kan eventuelt spørre oppdretter om hvor mye søsknene veier, og hvor mye foreldrene veier som voksne. Dyrlegen vil hjelpe deg å se om han er overvektig eller ikke.
    • Hei, har en dvergpuddel valp på 16 uker, som veier 2,5 kg. Er han overvektig? Skal dra til veterinær denne uken, men ble helt sjokkert når jeg veide han. 12 uker var han 1,8kg  Gjerne kom med konstruktiv tilbakemelding. 
    • Jeg delfôret min med tørrfôr (Eukanuba og Farmina) og rått frem til 12 mnd, og etter det bare råfôr. Selv om jeg kjøper burgere som er dyrere ift større kvanta du må dele opp selv så er det veldig mye rimeligere enn det ble av tørrfôret (store sekker). 
    • Hadde ikke dommeren noe annet pent å si om hunden?  Men altså, synlige blodårer på en sterk hundekropp er absolutt pent 😋
    • Enig, kjempegøy:) Var på NKK i helga, for et kaos. Men savner utstillingsringen.  Ler godt av kritikkene også:) En fikk bla : Fine blodårer på benet... WHAT..
×
×
  • Opprett ny...