Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

jeg fikk litt sanssen for han jeg. Han sier det alle tenker... Jeg blir så overrasket over hva mange faglærere faktisk svarer på under eksamen, det burde studentene vite faktisk.

Men kanskje bittelitt dårlig timing av han å sende den så seint da.

Joa, forsåvidt enig i det. Men det hender at noen formuleringer av eksamensoppgaver er helt på trynet, og da burde man ha MULIGHET til å spørre. Han er egentlig en bra fyr altså, men den mailen var latterlig krass sånn rett før eksamen. Det er et masterfag-emne, så folk er jo vanligvis både interesserte og forberedt.

Uansett - eksamen gikk bra :D Jeg fikk fryktelig dårlig tid (brukte 30 min på å kladde på en eksamen som bare varer 3 timer, så det var litt dumt). Jeg hadde ihvertfall masse å komme med på alle oppgavene, så det tror jeg var bra. Jeg er dårlig på pugg, så når det kommer oppgaver som "definer domestisering slik Price gjør", blir jeg rimelig blank, men ellers hadde jeg kontroll.

Nå må jeg lese mer... muntlig eksamen om en uke, og jeg har MYE å lese!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Joa, forsåvidt enig i det. Men det hender at noen formuleringer av eksamensoppgaver er helt på trynet, og da burde man ha MULIGHET til å spørre. Han er egentlig en bra fyr altså, men den mailen var latterlig krass sånn rett før eksamen.

Uansett - eksamen gikk bra :D Jeg fikk fryktelig dårlig tid (brukte 30 min på å kladde på en eksamen som bare varer 3 timer, så det var litt dumt). Jeg hadde ihvertfall masse å komme med på alle oppgavene, så det tror jeg var bra. Jeg er dårlig på pugg, så når det kommer oppgaver som "definer domestisering slik Price gjør", blir jeg rimelig blank, men ellers hadde jeg kontroll.

Nå må jeg lese mer... muntlig eksamen om en uke, og jeg har MYE å lese!

Jeg er enig i at den mailen var for krass og kom for seint. Men det kaaan hende den var et svar på veldig mange "siste-liten" henvendelser fra studenter som lurer på om det ikke "holder å lese .... og ...." (insert utdrag av pensum). Forøvrig synes jeg det er viktig at studentene har mulighet til å stille spørsmål om oppgavene på eksamen - det hender at formuleringene ikke er så klare som man hadde tenkt...

(hilsen faglærer)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er drepen. A kastet opp et par ganger til, men nå er han veldig frisk og masete. Hva finner man på med "syke" barn?

Rører ut masse såpeskum i en balje og lar de leke med visp og kopper... Veldig morro. Dobbelt så morro om du tilsetter glitter - eller maling- i skummet.

http://theimaginationtree.com/2011/06/sparkle-soap-mud.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på om huseier låser seg inn her når jeg er borte... har vært borte siden torsdag nå, og som dere jo kanskje har fått med dere er jeg hysterisk redd edderkopper. Så da har jeg igjen alle ventiler, også lufter jeg heller med vinduet (som har netting). Men da jeg kom hjem nå ser jeg at to av vindusventilene er oppe, pluss en av lukene på veggen... de på vinduet kan falle ned av seg selv men jeg er 85% sikker på at jeg ikke dro fra huset med luken oppe.... men hvorfor skulle han låse seg inn for å sette opp ventilene liksom, det synes jo ikke utenifra at de er lukket uansett. Og jeg har ikke sagt fra at jeg dro bort så for alt de visste kunne jeg jo vært hjemme når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på om huseier låser seg inn her når jeg er borte... har vært borte siden torsdag nå, og som dere jo kanskje har fått med dere er jeg hysterisk redd edderkopper. Så da har jeg igjen alle ventiler, også lufter jeg heller med vinduet (som har netting). Men da jeg kom hjem nå ser jeg at to av vindusventilene er oppe, pluss en av lukene på veggen... de på vinduet kan falle ned av seg selv men jeg er 85% sikker på at jeg ikke dro fra huset med luken oppe.... men hvorfor skulle han låse seg inn for å sette opp ventilene liksom, det synes jo ikke utenifra at de er lukket uansett. Og jeg har ikke sagt fra at jeg dro bort så for alt de visste kunne jeg jo vært hjemme når som helst.

Spør de!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står jeg ovenfor et studiedilemma. Jeg har 1 år igjen på bacherlorgraden min i Økonomi og administrasjon, hadde planer om å ta master etter fullført bachelor. Det siste halvåret har jeg fått skikkelig avsmak på hele greia, ingenting av det ser ut til å virkelig interessere meg, så jeg hadde egentlig bestemt meg for å fullføre bacherloren for så å søke meg inn på Bioteknologi fra neste høst (2014).

I dag fikk jeg vite at om jeg sender søknad før 1.juni kan jeg søke overgang fra mitt studie til Bioteknologi, slik at jeg kan starte allerede fra denne høsten av! Egentlig ble jeg litt glad at det var en mulighet, men samtidig tenker jeg at det kanskje er lurest å fullføre bacheloren jeg allerede har starta på før jeg setter i gang med noe nytt?

Har sonenfolket noen gode innskytelser å komme med? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de!

Ja.. men så er jeg så redd for å skape pinlige situasjoner :lol: Har ikke noe å skjule, og som regel rydder jeg og vasker jeg før jeg drar bort, sånn i tilfelle noen må inn, men ja... er jo jeg som bor her, så synes det er frekt å bare låse seg inn. Men vi har jo snakket om det og, vi kom inn på det i begynnelsen at jeg har bodd et sted før der huseier arrangerte visning uten å informere oss først, og megler bare låste seg inn mens vi lå og sov på morgenen, flere ganger, og nåværende huseier forsikret meg om at han ikke låser seg inn uten å si fra først, så satser på at det bare er min dålige hukommelse som slo til. Har dessuten sprayet alle luker med insektsspray, så kanskje jeg tenkte det var trygt å ha den åpen da jeg dro... hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står jeg ovenfor et studiedilemma. Jeg har 1 år igjen på bacherlorgraden min i Økonomi og administrasjon, hadde planer om å ta master etter fullført bachelor. Det siste halvåret har jeg fått skikkelig avsmak på hele greia, ingenting av det ser ut til å virkelig interessere meg, så jeg hadde egentlig bestemt meg for å fullføre bacherloren for så å søke meg inn på Bioteknologi fra neste høst (2014).

I dag fikk jeg vite at om jeg sender søknad før 1.juni kan jeg søke overgang fra mitt studie til Bioteknologi, slik at jeg kan starte allerede fra denne høsten av! Egentlig ble jeg litt glad at det var en mulighet, men samtidig tenker jeg at det kanskje er lurest å fullføre bacheloren jeg allerede har starta på før jeg setter i gang med noe nytt?

Har sonenfolket noen gode innskytelser å komme med? :P

Jeg tror jeg ville fullført bachelorgraden jeg, hadde jeg først kommet så langt. Greit å ha den! Også kan du studere det du vil neste år isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sonenfolket noen gode innskytelser å komme med? :P

Søk - du trenger ikke å ta studieplassen du blir tilbudt, men da får du litt lenger tid på deg til å tenkte gjennom hva du vil :)

Edit: nå svarte jeg litt fort ser jeg :lol:

Jeg ville fullført den jeg har startet på med mindre jeg er 110% sikker på at det er noe annet jeg vil. Er jeg helt sikker på det motsatte så er det ingen vits i å skaffe meg enda et år med studielån. Skulle du ombestemme deg kan du jo da ta sisteåret senere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rører ut masse såpeskum i en balje og lar de leke med visp og kopper... Veldig morro. Dobbelt så morro om du tilsetter glitter - eller maling- i skummet.

http://theimaginationtree.com/2011/06/sparkle-soap-mud.html

Det kommer ikke på tale med den sølekoppen her :lol:

Da måtte jeg satt han i badekaret og han tåler ikke såpe.

Vi gikk ut vi. Etter litt skating, sneglesamling og sklie sovnet han på sofaen.

Jeg skynder meg å se kongen av Bastøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var eg heime frå min tredje Ukrainatur :) . Denne gongen var det far min som var med, han måtte jo teste om klasse 2-sertifikatet han tok på 60-talet framleis funka, og det gjorde det forsåvidt. Hadde ein flott tur, tangerte rekorden over grensa inn til Ukraina med 3,5 timar (mot normalt ca. 7), men fekk det att på veg ut att til Polen, med 7 timar (mot normalt 2).

Er jo litt kjekt å sjå at ungane på barneheimen kjenner meg att (trass 70cm kortare hår!). Og godt å sjå at vi kan hjelpe. Blir ganske :cry: når eg tenkar på kva bakgrunn ein del av dei har, og kva framtid dei aller fleste av dei kjem til å få...

Og no sit eg heime og er sjuk. Og jobbar frå heimekontoret. Passar ikkje å vere sjuk frå jobben i dag.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink jente og bestilt legetime på torsdag, så jeg kan finne ut om det er allergi eller bare vanlig forkjølelse. Regner med allergi, og da må jeg ha medisiner, for bjørka har ikke begynt med gifta si enda. :aww: Nuh maser hunder om at kun tissing på tunet var litt lite, så da får jeg vel høre på dem og ta en runde så de får doe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ombestemme deg kan du jo da ta sisteåret senere.

Det er det jeg tenker også, at det er alltid en mulighet for å ta det siste året seinere om jeg vil det, og heller state nytt studie fra høsten av for å slippe enda et ekstra år med lån. Jeg har jo aldri studert Bioteknologi, så vet jo ikke 100% hva jeg går til, men jeg er ganske sikker på at det er et studie som passer meg mye bedre enn Økonomi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var eg heime frå min tredje Ukrainatur :) . Denne gongen var det far min som var med, han måtte jo teste om klasse 2-sertifikatet han tok på 60-talet framleis funka, og det gjorde det forsåvidt. Hadde ein flott tur, tangerte rekorden over grensa inn til Ukraina med 3,5 timar (mot normalt ca. 7), men fekk det att på veg ut att til Polen, med 7 timar (mot normalt 2).

Er jo litt kjekt å sjå at ungane på barneheimen kjenner meg att (trass 70cm kortare hår!). Og godt å sjå at vi kan hjelpe. Blir ganske :cry: når eg tenkar på kva bakgrunn ein del av dei har, og kva framtid dei aller fleste av dei kjem til å få...

Og no sit eg heime og er sjuk. Og jobbar frå heimekontoret. Passar ikkje å vere sjuk frå jobben i dag.

Godt det finnes noen som dere!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det finnes noen som dere!

Det var snilt sagt, men eigentleg skummar vi jo berre fløyten av arbeidet. Vi får ein flott ferietur der vi får køyre trailer gjennom flotte og spennande land. Det er mange andre som står i kulissane som gjer den eigentlege jobben, ikkje minst dei lokale representantane der nede, som bur oppi alt dette, og som ikkje har meir enn dei treng sjølv (og knapt det), men som likevel brukar liva sine på å hjelpe dei rundt seg.

Beklager om eg blir litt kvalmande her :lol: . Eg merkar at eg blir meir og meir glad for at eg tilfeldigvis vart fødd nordmann for kvar slike tur eg har. Men vi hadde altså ein fantastisk flott tur :) .

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan får lyst på flere når man er fornøyd med de man har :):)

Hvia man velger utenfor "standard" så får man høre mye rart. Da vi fikk nr 1 ble alle glade, og det samme da vi fikk nr 2. Da nr 3 kom var det greit, men da forventet alle at nå var det nok. Litt senere kom nr 4 og da kom en del kommentarer a la "prøver dere å befolke verden alene" osv. Og da nr 5 kom fikk jeg klar beskjed; "Enda en?? Har dere ikke nok?" En i familien uttalte også at hun skammet seg over å si at vi hadde fem barn når noen spurte henne, for så mange barn var det kun "analfabeter" som fikk…..

Som om det angår andre hva som er "nok" for meg og min partner.

Jeg lærte meg å bare lukke ørene og tenke at MITT liv er MITT. Her bestemmer JEG.

Samme regla hører jeg stadig om hundene mine forresten….hva skal jeg med mer enn en….. :icon_confused:

Den tipper jeg vi har fått høre eller føle alle vi som har mer enn en hund. Hvis det er bittelitt størrelse på dem så er det jo nesten litt sykt å ha mer enn en.

Hatet jeg når folk skravler på biblioteket. Gå og kjøp en kaffe og sitte ute skal dere skravle liksom! På biblioteket leser man! Grrr.

Da er det bare å si fra, på biblioteket skal det være stille.

Noen ganger lurer jeg på om huseier låser seg inn her når jeg er borte... har vært borte siden torsdag nå, og som dere jo kanskje har fått med dere er jeg hysterisk redd edderkopper. Så da har jeg igjen alle ventiler, også lufter jeg heller med vinduet (som har netting). Men da jeg kom hjem nå ser jeg at to av vindusventilene er oppe, pluss en av lukene på veggen... de på vinduet kan falle ned av seg selv men jeg er 85% sikker på at jeg ikke dro fra huset med luken oppe.... men hvorfor skulle han låse seg inn for å sette opp ventilene liksom, det synes jo ikke utenifra at de er lukket uansett. Og jeg har ikke sagt fra at jeg dro bort så for alt de visste kunne jeg jo vært hjemme når som helst.

Det er forbudt å gå inn et sted der andre bor, unntatt i nødsituasjoner av typen lekkasje. Legg ut små feller! :shifty:

Hjemme etter Les Miserables med elevene. Jeg er imponert over at de klarte å sitte rolig i over to timer uten å bølle, jeg tror filmen grep dem jeg. Vi har gått en bitteliten skogtur i finværet, nå skal jeg snart på trening. Kanskje jeg skal skulke trening og heller gå en lengre tur med dogsa? Nei! Jo. NEI! Neivel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sonenfolket noen gode innskytelser å komme med? :P

Søk - du trenger ikke å ta studieplassen du blir tilbudt, men da får du litt lenger tid på deg til å tenkte gjennom hva du vil :)

Edit: nå svarte jeg litt fort ser jeg :lol:

Jeg ville fullført den jeg har startet på med mindre jeg er 110% sikker på at det er noe annet jeg vil. Er jeg helt sikker på det motsatte så er det ingen vits i å skaffe meg enda et år med studielån. Skulle du ombestemme deg kan du jo da ta sisteåret senere.

Jeg er helt enig med Line. Er du helthelt sikker på at du vil noe annet, hadde jeg droppet enda ett år med studielån, er du bare litt usikker ville jeg fullført når du har ett år igjen.

Akkurat nå har jeg gått over til å skrive på rapport fra praksisuka med SNO, og igjen må jeg sjekke opp om figurteksten skulle være over eller under bildet. Skulle tro jeg hadde lært det til nå, men neida. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommarvarme i Tromsø! :D

Mozza ligger på verandaen og peser og koser seg, mens jeg sitter inne og skriver oppgave. Jaja, det er fint med sol, i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snilt sagt, men eigentleg skummar vi jo berre fløyten av arbeidet. Vi får ein flott ferietur der vi får køyre trailer gjennom flotte og spennande land. Det er mange andre som står i kulissane som gjer den eigentlege jobben, ikkje minst dei lokale representantane der nede, som bur oppi alt dette, og som ikkje har meir enn dei treng sjølv (og knapt det), men som likevel brukar liva sine på å hjelpe dei rundt seg.

Beklager om eg blir litt kvalmande her :lol: . Eg merkar at eg blir meir og meir glad for at eg tilfeldigvis vart fødd nordmann for kvar slike tur eg har. Men vi hadde altså ein fantastisk flott tur :) .

Dere gjør i hvertfall noe, i motsetning til oss andre som rett og slett ikke har store nok emosjonelle baller. . Gir penger jeg, der stopper det. Og de to obligatoriske gutt/jente - gavene til Frelsesarmeen eller farttighuset.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på om huseier låser seg inn her når jeg er borte... har vært borte siden torsdag nå, og som dere jo kanskje har fått med dere er jeg hysterisk redd edderkopper. Så da har jeg igjen alle ventiler, også lufter jeg heller med vinduet (som har netting). Men da jeg kom hjem nå ser jeg at to av vindusventilene er oppe, pluss en av lukene på veggen... de på vinduet kan falle ned av seg selv men jeg er 85% sikker på at jeg ikke dro fra huset med luken oppe.... men hvorfor skulle han låse seg inn for å sette opp ventilene liksom, det synes jo ikke utenifra at de er lukket uansett. Og jeg har ikke sagt fra at jeg dro bort så for alt de visste kunne jeg jo vært hjemme når som helst.

Haha, når jeg gikk på videregående bodde jeg og venninna mi et sted der vi trodde huseier gikk inn. Det var nemlig et vanlig hus som var bygd om til tomannsbolig, men som likevel hadde en dør inn til vår del, og av en eller annen grunn fattet vi mistanke, så vi teipet teip over dørsprekken på vår side, og tror du ikke teipen var brutt neste gang vi sjekket? Vi sjekket flere ganger, og teipbitene ble brutt gang på gang. Ubehagelig, for hva skal huseier egentlig sjekke!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Herregud, som jeg hater hun dama som snakker til meg når jeg ringer kontofon. Gir meg bare ufine beskjeder..

Edit: Nå kom hun plutselig med en hyggelig beskjed, så nå har vi skværet opp :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...