Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Da er øynene mine forhåpentligvis svidd til perfekt styrke, selv om jeg foreløpig ser noe uklart. Det er bedre enn når jeg tok bussen hjem i det minste. De første timene skal nemlig øynene være mest mulig lukket, så jeg tror jeg så litt merkelig ut når jeg sto på den fulle bussen med øynene lukket og bare myste litt innimellom. :-) Jeg har sovet noen timer og drypper masse forskjellig og det virker som det blir bedre. God tur til OlavEmil og god bedring til alle de som trenger det. Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun oppsummerer artig hun fruen :D .Gleder meg til Afrika bloggen :D

Kjekt at ikkje det berre er eg som synst det :ahappy: . Eg gler meg òg til Afrikabloggen, ja :lol: .

Da er øynene mine forhåpentligvis svidd til perfekt styrke, selv om jeg foreløpig ser noe uklart. Det er bedre enn når jeg tok bussen hjem i det minste. De første timene skal nemlig øynene være mest mulig lukket, så jeg tror jeg så litt merkelig ut når jeg sto på den fulle bussen med øynene lukket og bare myste litt innimellom. :-) Jeg har sovet noen timer og drypper masse forskjellig og det virker som det blir bedre. God tur til OlavEmil og god bedring til alle de som trenger det. Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Så spennande :) . Ein av mine store draumar er å faktisk tørre å leggje seg under laseren. Men det sit langt inne enn så lenge. Kanskje dei har billig laseroperasjon i Botswana?

Takk for lukkeønsking :) .

---

DER var eg ferdig med siste rest, no har eg kopla av jobbserveren, så då er det vel ferie? :D Har ein timeliste heime som eg må hugse å føre inn før eg dreg, elles er det ein sjåfør som blir trist og lei, men anna enn det trur eg det meste skal vere i boks. Endeleg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun oppsummerer artig hun fruen :D .Gleder meg til Afrika bloggen :D Kjekt at ikkje det berre er eg som synst det :ahappy: . Eg gler meg òg til Afrikabloggen, ja :lol: . Da er øynene mine forhåpentligvis svidd til perfekt styrke, selv om jeg foreløpig ser noe uklart. Det er bedre enn når jeg tok bussen hjem i det minste. De første timene skal nemlig øynene være mest mulig lukket, så jeg tror jeg så litt merkelig ut når jeg sto på den fulle bussen med øynene lukket og bare myste litt innimellom. :-) Jeg har sovet noen timer og drypper masse forskjellig og det virker som det blir bedre. God tur til OlavEmil og god bedring til alle de som trenger det. Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Så spennande :) . Ein av mine store draumar er å faktisk tørre å leggje seg under laseren. Men det sit langt inne enn så lenge. Kanskje dei har billig laseroperasjon i Botswana? Takk for lukkeønsking :) . --- DER var eg ferdig med siste rest, no har eg kopla av jobbserveren, så då er det vel ferie? :D Har ein timeliste heime som eg må hugse å føre inn før eg dreg, elles er det ein sjåfør som blir trist og lei, men anna enn det trur eg det meste skal vere i boks. Endeleg! :)
Laseren var ikke det verste, det verste var da de skylte øyet med iskaldt vann etterpå, det ga meg hjernefrys :-) Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til en glassert verden og det er IKKE hyggelig når man bor sånn som jeg gjør. Supra mistet grepet og seilte på siden nedover, og siden hun var løs fikk jeg ikke reddet henne. Dum som hun er, klora hun seg opp på toppen igjen - var jo langt unna mor, må vite :aww:

Jeg turte ikke prøve meg ned bakken engang, så jeg bestemte meg for å gå rundt huset, på gresset og rundt garasjen, men jaggu var plenen omdannet til en skøytebane. Så da måtte jeg krabbe ned. Tenker Supra og jeg var et festlig syn på morran. Hun syns også det var kjempegøy at mor hadde adoptert hennes gangart.

Vel nede i bilen, men fuktige knær og sære håndflater, var det bare og rygge full fart ut å håpe at det ikke kom noen i bakken.

På tur hjem fra legen, satt jeg og lurte på om jeg trykket på knappen for å lukke garasjeporten. Det er noe jeg vanligvis gjør helt automatisk nemlig. Bånn gass opp bakken og inn på gårdsplassen og oppdager til min lykke at porten står åpen, så da stoppet jeg trygt på tørt betongdekke. Så var det bare å krabbe opp igjen, nok engang med en kjempelykkelig belger hoppende rundt :getlost:

Tror jeg skal holde meg innendørs resten av dagen, jeg :aww:

Akkurat sånn er det her også, fortsatt. Jeg kommer meg rett og slett ikke noe sted på beina. Ingen brodder holder i bratte bakker med speilblank, våt is. Vurderer sterkt å kjøre et sted hvor jeg kan lufte hunder, men det er risikosport å kjøre bil også, i morges skled jeg ned hele bakken min, og holdt på å bli stående fast. Jeg har kastet kilovis med sand nedover bakken, men den regner jo bare bort. Håper veldig at den verste isen forsvinner i mildværet. Jeg hater holke så intenst at jeg kunne grine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fått deg en dalmis ser jeg :P De er råflinke på manipulasjon- de kan være glad de er hunder og søte, eller hadde de vært litt uspislige tror jeg :P

:lol: Jepp! Men hun er heldigvis ikke sånn hjemme da, her tar hun til takke med det hun får. Og det er fornuftig av henne, for piping og unødvendige mye tassing er jeg ikke kjempefan av.

Nå har vi kommet oss hjem! Sånn ekte hjem. Til meg selv. (Jeg vet egentlig ikke hvilke av disse stedene som er ekte hjem, og hvilke som er litt mindre hjem. Men det føltes fantastisk å komme hjem til meg selv i hvert fall, selv om det er kaldt her og alt for mye må ryddes. Og det er vel en bra ting. :ahappy: ) I dag har jeg fått filmet litt avstand, og selv om det er litt rusk var det gøy å se. Tydelig hvilke momenter som trenger litt mer jobb i hvert fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er det her også, fortsatt. Jeg kommer meg rett og slett ikke noe sted på beina. Ingen brodder holder i bratte bakker med speilblank, våt is. Vurderer sterkt å kjøre et sted hvor jeg kan lufte hunder, men det er risikosport å kjøre bil også, i morges skled jeg ned hele bakken min, og holdt på å bli stående fast. Jeg har kastet kilovis med sand nedover bakken, men den regner jo bare bort. Håper veldig at den verste isen forsvinner i mildværet. Jeg hater holke så intenst at jeg kunne grine!

Det ER slitsomt når det er sånn, og så gjør det jo ikke saken bedre at man har firbente som krever sitt.

Men har du prøvd yaktrax brodder? De er jo helt rå på sånt føre :) Jeg kasta meg ut på glattisen i stad. Tenkte at det får briste eller bære, for sønnen ligger til sengs med infuensa og gubben er i Stjørdal og siden hagen er som en skøytebane, måtte jeg ut å gå med Supra. Yaktrax satt som fjell på isen da. Kan virkelig anbefalles.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en kjempefin helg! God tur, kose deg masse! :)

Tusen takk! :flowers:

Jentene har fått sin mosjon og aktivisering i dag - med den isen vi har nå risikerer jeg ikke strekkskader og drit rett før en utstillingshelg, så da ble det 25 minutter svømming på hver av dem i stedet. Foenix er kjempeflink, og storkoser seg. Hun er mye raskere enn sin mor, og det er nok muskelmengden og ikke forskjellig vekt som gjør det. Samt at hun er en mer eksplosiv hund, mens X'en er en mer luntende hund. En kommer jo alltids fram til sist, tenker den. Mens Foenix brenner litt krutt på de to første rundene før hun kommer inn i en mer effektiv svømmerytme enn plasking og kaving. Men så er det jo bare andre gangen hennes der. Fineste jentene mine. Jeg lurer på om det er mulig å få begge til å svømme samtidig, hvordan de vil håndtere det. Det er vel ikke verre enn å teste etter hvert.

Nuh grandiosa, deretter koffertpakking.

Noen som vet hvor jeg har lagt hanefoten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sklidd ned til sivilisasjonen og lege i dag, og jadda her blir det medisiner i "noen" dager fremover. Men i det minste så kan jeg bli frisk av dette da :P

Jeg har sagt jeg skal, men dumt å begynne med noen av de her hjemme nå (pga alderen til de). Er så mye grunntrening som mangler.

Men jeg skal bevise at rasen kan, og skal også delta på ukeskurs i Danmark gjennom raseklubben der (med tyske instruktører).

Hva var galt? God bedring :)

Det vet jeg ikke. Hun hadde ikke fått snakket ordentlig med legen ennå, men er vel sikkert bare å ta det med ro eller noe sånt :P og takk for det:)

Ok, da er det nok ikke veldig ille forhåpentligvis :)

Den er veldig kjekk :lol: dog, vi bruker den ikke til skittentøy da, til "vanlig" har vi lekene hennes oppi to sånne, veldig kjekt til mye rart de der :D

Har jeg sovet en liten etter middagslur, skal jeg drikke litt kaffe og surfe litt før jeg skal gå en bitteliten minitur med Oliver&kjetting :) Lyst på noe godt til kveldsmat, må bare finne ut hva da :P

Vi putter E oppi der sammen skittentøyet når hun har bæsja, så kan hun sitte der til vi orker å skifte på henne :D (håper alle skjønner dette er ironi, ellers kommer vel barnevernet på døra! :lol: )

Vært på halvannen times lang tur med bikkjene. Santo med kløv (en halvannenlitersflaske med vann på hver side), og Akita med sele, og til skogs vi gikk! Santo overså de fleste hundene, og alle menneskene, mens Akita syntes de teite plankene kunne ta med seg pinnene og hodelykten til *******! Skiløpere er skummelt, hilsen den tøffeste rottweileren i verden. Deretter trente vi litt, så fikk Akita løpe litt løs borti her. Nå er de slitne :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER slitsomt når det er sånn, og så gjør det jo ikke saken bedre at man har firbente som krever sitt.

Men har du prøvd yaktrax brodder? De er jo helt rå på sånt føre :) Jeg kasta meg ut på glattisen i stad. Tenkte at det får briste eller bære, for sønnen ligger til sengs med infuensa og gubben er i Stjørdal og siden hagen er som en skøytebane, måtte jeg ut å gå med Supra. Yaktrax satt som fjell på isen da. Kan virkelig anbefalles.

Jeg har yaktrax, men klarer ikke å stole på dem heller. Det er sikkert litt psykisk det hele, det er så inni gamperæva vondt å gli sånn at knær som ikke kan bøyes blir tvangsbøyd, om du skjønner. Bare et par uker til kneoperasjon nå, Pippin skal til eksgubben og Sara skal passe Symra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Hva var galt? God bedring :)

Tusen takk :) Veldig kraftig UVI, som jeg nok har gått en stund med ifølge de som jobbet der. Får bare håpe at jeg blir kvitt det raskt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har yaktrax, men klarer ikke å stole på dem heller. Det er sikkert litt psykisk det hele, det er så inni gamperæva vondt å gli sånn at knær som ikke kan bøyes blir tvangsbøyd, om du skjønner. Bare et par uker til kneoperasjon nå, Pippin skal til eksgubben og Sara skal passe Symra. :)
Skjønner godt hva du mener. Jeg er litt engstelig, men jeg har det jo litt motsatt av din situasjon. Jeg skal jo liksom bøye og tøye ankelen, så selv om det gjør vondt så er det slik det skal være. For min del blir det jo bare bedre (forhåpentligvis).

Godt at det ikke er lenge til operasjon da, og at du har pass til hundene. Jeg kan love deg at det ikke er lett å drive med hundelufting på krykker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...