Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg har Ice-bugs, altså sko med pigger under. Jeg kjøpte først et par i min egen størrelse, men de var for trange så jeg leverte dem tilbake. De var lange nok, men fryktelig smale, og det har jeg aldri opplevd før. Til min glede har eksgubben glemt å ta med seg sine, de er alt for lange, men passe brede, helt greie med sokker oppi. De funker flott på enkelte istyper, litt slitsomt at man ikke kan svippe innom kiosken på tur (sikkert egentlig lurt), ikke kan kjøre bil med dem og må ta dem på ute på trappa hvis man ikke vil ha tusen små hull i gulvbelegget. Men de er ikke til å stole på når det er stålis med vann på, fungerer egentlig like godt og like dårlig som yaktrax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Apropos hundebjeffing, så har jeg pakket bil de siste 15 minuttene, og hunden i naborekka har bjeffet konstant i den perioden. Det er rimelig irriterende selv om de fleste er våkne nå.

Men nå skal jeg vende snuta sørover. Så god helg, alle sammen!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt opp grind og det var skikkelig ikke populært. Synd! Så nå håper jeg at hun tier still, ellers så inndras den rettigheten også.

Jeg har fått en fin fin telefon. Helle har fått plass på ett avlastningsted. En går i Enebak med terapidyr :) Så nå ser jeg frem til 18 jan. Da skal jeg få en pustepause, Nix skal stilles ut, og jeg har bursdag. Hun kommer nok til å bli litt sur for det, men hun trenger dette og da får hun bare svelge unna.

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en fin fin telefon. Helle har fått plass på ett avlastningsted. En går i Enebak med terapidyr :) Så nå ser jeg frem til 18 jan. Da skal jeg få en pustepause, Nix skal stilles ut, og jeg har bursdag. Hun kommer nok til å bli litt sur for det, men hun trenger dette og da får hun bare svelge unna.

Så flott! :)

... skal jeg komme meg ut å trene. Det er greit å bli ferdig med treningen før det blir mørkt :) Jeg gleder meg til lange lyse kvelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T nekter meg å dra på jernia og kjøpe kjetting og tau for å trene hundene :P men jeg vil jooo

Jepp,vært hjemme to timer og allerede rastløs, men Jeanette og fler truer med fisker og diverse i hodet så nå tenkte jeg å lunte til sofaen og se på Go on! som virket ut som en morsom tv serie

*være flink og sitte helt stille*

Vil bare påpeke at det er strålende sol og doffen mener også vi burde være ute og kose oss :aww:

okay,nå skal jeg være flink :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt pyton. Følte meg så himla maktesløs, redd og fortvila. Og etterpå sitter man og tenker på alt man burde gjort, som at jeg burde gått før, gjort sånn eller sånn.

Æsj, sikkelig teit.

Så jeg krysser fingrene for de fikk funnet ut av det og at vi slipper mer sånt

Stor, stor, STOR klem til deg, jeg vet helt nøyaktig hvordan du har det, og den følelsen er forferdelig!! Man føler seg, som du sier, maktesløs og fortvilet. Man skal liksom kunne være den som beskytter og tar vare på dyrene sine, og når man ikke klarer å hindre slike ting føler man seg totalt mislykket som hundeeier. Jeg gjorde det iallefall. Men med to friske hannhunder trenger jo ikke dette gjenta seg. Kanskje de har litt å finne ut av seg i mellom, men at det går seg til etterhvert? Min Knott ble så fryktelig aggresiv etter en skade, og det blir jo litt annerledes. Hun ville bare drepe Zima. Helt uten forvarsel eller grunn, ofte flere ganger om dagen. Ingenting av det jeg gjorde hjalp, og Zima ville til slutt ikke komme inn i sitt eget hus. Grusom følelse, særlig fordi Knott var verdens godeste, fineste og tryggeste når hun bare var alene.

Og så klem til Margrete!! Så flott for dere alle sin skyld!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant de ut som var feil denne gangen anetteh?

Det er skikkelig drittvær her i Tromsø, og muttern er ikke i god form igjen. Kjenner jeg begynner å bli rimelig sliten og "litt vindskjev" igjen..... Attpåtil er det influensahysteri rundt meg og med lett hypokondrisme krever det egentlig ganske mye energi bare til å roe mine egne nerver. Kan en moderator blokkere med fra svineinfluensatråden her? Og ellers slå meg med en gigantfisk om jeg så mye som nermer meg vg eller db. Ingen nyheter på tv heller.

*mantra til seg selv* ferie når det blir mulighet. Ferie når det blir mulighet. Samboer kommer snart. Snart. Snart. Snart.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 *puste dyyyyyypt inn*

det kjipe er at jeg ikke engang ta bikkja på en "lang tur for å lufte tankene". Mehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh GAH-smiley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Måtte" ha pga kravene jeg ellers hadde til ny pc. Nå har jeg installert et par ting som gjør det mer levelig, har fått igjen startknappen blant annet, men det er vanskelig å skjønne hva de har tenkt her altså. Det er kanskje et poeng hvis man har en tablet, men på pc er den forsiden og hele appgreia fullstendig misforstått. Emm. De får neppe flere folk over på pc med dette...

Det er nok en veldig dårlig idé av windows vil jeg påstå.. Og folk si at mac er vanskelig å forstå :P

*klipp*

Nei, trodde ikke den var myntet på meg heller :P Men jeg har sagt jeg skal prøve med neste hund. Synes det er "litt" sent å begynne når den yngste nærmer seg 7 år liksom :P

Joda, det er jo en av de gamle tyske bruksrasene jeg har da :teehe:

Under det tyske FH-mesterskapet i fjor var det en hoffe som ble nr 4, kun slått av schäferhunder :P (t.o.m. mallene kom bak :teehe: ).

Den fine hunden kan smykke seg med dette: BH, FH1, FH2, IPO-FH, VPG1, IPO2, VPG3 Ninjo Ex Mercator ;)

:teehe: Jeg har brukt linser i mange år, og enda så er det det siste jeg gjør innen jeg går til soverommet. Men det hender fremdeles at jeg kan våkne midt på natta og ikke skjønne noe for jeg klarer å se tallene på vekkerklokka :lol: Da er det bare å plukke de ut og sove videre :P

*klipp*

haha 7 år blir en utfordring ja :P haha klart det kan gå, men du skal ha ting relativt klart i lydighet og spor, og ikke minst gode anlegg for c-arbeidet. Men rasen har nok potensialet ja ;)

og linser er noe teite greier :aww: Men veldig veldig nødvendig :lol:

Gratulerer med dagen Borderen/Maren.

På onsdag skjedde det som ikke skulle skje, Amigo og Dirk røyk i tottene på hverandre. Jeg var på tur i skogen alene med alle tre. Fikk skilt de, men så barket de sammen igjen, jeg ble bitt og måtte bare la de sloss.

Ikke noe morsomt. De gav seg heldigvis når jeg begynte å gå.

Turte ikke gå med begge to til bilen, så bandt den ene til et tre og tok de en og en til bilen. Til dyrlegen med begge to. Ingen alvorlige skader, en måtte sy 3 sting i øret og den andre en haug med småskader.

Legevakta og stivkrampe på meg. Ikke så dypt bitt og en flenge i ene fingeren.

Nå er gutta adskilt og ikke spesielt glad i hverandre. Lurer på hvordan dette skal gå.

Uff og uff.

Et lite jungeltips neste gang: nå aner ikke jeg hvor tunge hundene dine er, men å løfte hundene etter bakbeina rett opp, gjør at de slipper me kjeften.. Det løser det meste, spesielt hvis man får evt lagt litt press på den ene man ikke har løftet opp eller de er hørbare hvis du har fått løftet opp begge..

Men å løfte de opp etter bakbeina gir deg et par sekunder ;)

...og nå har jeg fått telefon ifra banken min igjen.. I sist samtale så ville de absolutt sende meg et tilbud på forsikringer, men helt seriøst, en bank klarer ikke å slå fagorganisasjonen min for studenter når det gjelder forsikringer. Det tok jo noen mnd før jeg fikk tilbudet, og avtalen var at jeg skulle ta kontakt hvis jeg var intr.. NÅ ringer de og maser :getlost: Så av bare prinsipp sa jeg at jeg ikke skulle ha forsikringen.. Og fortsetter de me detta maset sitt, så kommer jeg fint til å true med å skifte bank :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos hundebjeffing, så har jeg pakket bil de siste 15 minuttene, og hunden i naborekka har bjeffet konstant i den perioden. Det er rimelig irriterende selv om de fleste er våkne nå.

Men nå skal jeg vende snuta sørover. Så god helg, alle sammen!

Ha det fint, og lykke til!

Margrete: Så bra! Kos deg og hvil ut nå.

Jeg erklærer herved arbeidsdagen for over, nå skal jeg på XXL og se om de har en bukse med glidelås oppover leggen som jeg kan bruke etter kneoperasjon, så skal jeg innom polet, og så er det rett hjem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå

Jeg burde ha vært ute på tur med hundene mine. Det orket jeg ikke i går, og ikke i forigårs heller, og jeg tror ikke jeg orker i dag heller. Men jeg burde, for i morgen skal Geo og jeg ta toget sørover, og det aner meg at det kan bli en partytur med høyspentkelpie. Jeg burde også ha pakket, for jeg har klart å spre tingene mine utover hele huset i løpet av tiden jeg har vært her. Jeg tror jeg kommer til å slite litt med å få med alt sørover. Også burde jeg vært i banken en tur for å ordne nytt bilde til bankkortet mitt, men DET utgår i alle fall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig at adskillelse skaper gnisninger i flokken og også forholdvis vanlig at skapet skal settes på plass idet den fraværende kommer hjem. Hyggelig er det ikke, men dine gutter er nok ikke spesielt skrudde verken mtp barking sammen eller hvordan de nærmer seg hverandre igjen. :)

Ja, jeg så dette tydelig på mine to tisper dersom de hadde vært adskilt bare i kort tid. Ikke at de barket sammen, men det var litt stive bein og snusing før man fant ut at ting var greit igjen :).

Jepp,vært hjemme to timer og allerede rastløs, men Jeanette og fler truer med fisker og diverse i hodet så nå tenkte jeg å lunte til sofaen og se på Go on! som virket ut som en morsom tv serie

*true med litt fisk jeg også :P*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite jungeltips neste gang: nå aner ikke jeg hvor tunge hundene dine er, men å løfte hundene etter bakbeina rett opp, gjør at de slipper me kjeften.. Det løser det meste, spesielt hvis man får evt lagt litt press på den ene man ikke har løftet opp eller de er hørbare hvis du har fått løftet opp begge..

Men å løfte de opp etter bakbeina gir deg et par sekunder ;)

Det der er ikke så enkelt når du er aleine...

8345960648_fa96ba6998.jpg

Har foreldra dine ei strippestang midt i stua? :blink:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er X'en stylet etter alle kunstens regler også. Eller, så godt det lar seg gjøre når pelsen ligger igjen i sluket.

Hun er nå god, da. Når jeg sitter på huk for å føne potene hennes, legger hun hodet sitt på nakken min som en annen liten hest (og hun er jo på størrelsen md en liten hest, den hunden der...) og slikker meg i øret. Noen liker å stå på trimmebordet!

Mens da hun sto i badekaret forsøkte Foenix å komme seg oppi også, og vi måtte ta en prat om rekkefølgen på ting. Når vi er nyfønet trenger vi ikke å bade en gang til.

Jeg skulle også hatt en dusj, men det er ikke mer varmtvann igjen, så det får bli på hotellet i kveld.

Har du fått hotell i nærheten forresten?

Jeg har også bestemt meg for å ta dusjen når jeg kommer frem :)

Gleder meg skikkelig til å dra kjenner jeg, har superpakket idag tidlig så jeg håper ikke jeg har glemt noe. Mamma har ordnet med alt av papirer da, og såklart helt glemt WCC, men hun skulle stikke innom NKK idag og høre om hun kunne få det der. Håper det, hvis ikke er det vel bitteliten mulighet for å få tak i det på utstillingen, hvis vi har med jaktpremie kritikken.. jaja vi drar nå uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så dette tydelig på mine to tisper dersom de hadde vært adskilt bare i kort tid. Ikke at de barket sammen, men det var litt stive bein og snusing før man fant ut at ting var greit igjen :).

Jeg har tispe og hannhund, og her var det stiv stemning bare etter en liten tur til veterinæren med gutten i dag :lol: Ingen som fløy på noen, men var litt growling fra Joshi sin side :aww: Pleier ikke være sånn da, men tror kanskje Joshi er litt grinete om dagen... Kan ikke den løpetida bare komme så vi blir ferdig med det en gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreldra dine ei strippestang midt i stua? :blink:

Stålampe. :P

Nå ser jeg på hopprenn. Mamma sendte meg nettopp melding og spurte om det var noe jeg hadde lyst på fra butikken, for eksempel Solo eller Se&Hør. Se&Hør??? Det hadde jeg aldri trodd min mor ville foreslå å kjøpe. Og hvordan i alle dager skal det hjelpe en sjukling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant meg en billig og god middag på spar i dag av alle steder. Også har hundene fått masse mat og hundegodis av ei venninne som hadde rydda i hundegodteskapet sitt. Kjempekjekt :) Nå har jeg kjempelyst på sjokolade, men sånt må vente til i morgen.

Det ble en våt skogtur i dag og det var ekstra tungt å gå når jeg plutselig ble skjelven i kroppen, særlig beina. Kjenner at formen ikke er helt på topp og burde nok tatt det med ro noen dager, men det får bli i neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg på hopprenn. Mamma sendte meg nettopp melding og spurte om det var noe jeg hadde lyst på fra butikken, for eksempel Solo eller Se&Hør. Se&Hør??? Det hadde jeg aldri trodd min mor ville foreslå å kjøpe. Og hvordan i alle dager skal det hjelpe en sjukling?

:lol: Men vet du ikke at alle sjuklinger blir bedre av å lese ukeblader? Det er derfor de har det på venterommet hos legen, vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kanga. Ingen vet hvorfor jeg har så vondt. Jeg har veldig mye veske i magen de antar kommer fra hodet, men ingen vet hvor infeksjonen og alt er. Crpen går nedover da.

Nå har jeg fikset Marthe litt og ser mer på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor, stor, STOR klem til deg, jeg vet helt nøyaktig hvordan du har det, og den følelsen er forferdelig!! Man føler seg, som du sier, maktesløs og fortvilet. Man skal liksom kunne være den som beskytter og tar vare på dyrene sine, og når man ikke klarer å hindre slike ting føler man seg totalt mislykket som hundeeier. Jeg gjorde det iallefall. Men med to friske hannhunder trenger jo ikke dette gjenta seg. Kanskje de har litt å finne ut av seg i mellom, men at det går seg til etterhvert? Min Knott ble så fryktelig aggresiv etter en skade, og det blir jo litt annerledes. Hun ville bare drepe Zima. Helt uten forvarsel eller grunn, ofte flere ganger om dagen. Ingenting av det jeg gjorde hjalp, og Zima ville til slutt ikke komme inn i sitt eget hus. Grusom følelse, særlig fordi Knott var verdens godeste, fineste og tryggeste når hun bare var alene.Nå går de begge to rundt og virker litt usikre

Tusen takk. Ikke noe morsomt dette her nei. Kjenner jo selv at jeg blir litt anspent også. Hjelper vel ikke det heller. Håper virkelig at dette løser seg på en grei måte.

Kjenner jeg er lei av å ha hjerte i halsen for hundene, først Toya i høst med skaden og nå gutta.

Et lite jungeltips neste gang: nå aner ikke jeg hvor tunge hundene dine er, men å løfte hundene etter bakbeina rett opp, gjør at de slipper me kjeften.. Det løser det meste, spesielt hvis man får evt lagt litt press på den ene man ikke har løftet opp eller de er hørbare hvis du har fått løftet opp begge..

Men å løfte de opp etter bakbeina gir deg et par sekunder ;)

De er ikke så store, men 20kg bikkjer som vil sloss var ikke lett å skille. Ikke hadde jeg klart å få tak i den ene heller, de er ganske raske der de kastet seg rundt. Klarte å skille de første gangen og så hadde jeg de i bånd på hver siden av meg. Når de da barket sammen klarte jeg ikke dra de fra hverandre, enda jeg hadde begge to i bånd. Jeg var sjanseløs. Prøvde mye rart og klarte det nesten noen ganger, men nesten er ikke bra nok. Ikke ville de slippe hverandre heller. Hadde den ene gitt seg når jeg hadde nesten skilt de så hadde det sikkert gått, men de gøyv løs på hverandre.

Hadde vi vært to hadde det nok latt seg løse.

Det er veldig vanlig at adskillelse skaper gnisninger i flokken og også forholdvis vanlig at skapet skal settes på plass idet den fraværende kommer hjem. Hyggelig er det ikke, men dine gutter er nok ikke spesielt skrudde verken mtp barking sammen eller hvordan de nærmer seg hverandre igjen. :)

Godt å høre. Jeg har aldri hatt problemer med dette før, selv om Amigo hadde vært en uke på jakt. Så har Toya bare vært glad når vi kommer hjem. I starten når jeg og K var sammen bare i helgene så var Amigo ofte litt stivbeint når han møtte Dirk igjen, men tok bare noen sekunder før de var kompiser.

Håper virkelig at dette løser seg. Føles ikke sånn akkurat nå da de begge to lister seg rundt, tør ikke å se i retningen hvor den andre ligger i buret og virker generelt litt satt ut.

Prøver å puste med magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kanga. Ingen vet hvorfor jeg har så vondt. Jeg har veldig mye veske i magen de antar kommer fra hodet, men ingen vet hvor infeksjonen og alt er. Crpen går nedover da.

Nå har jeg fikset Marthe litt og ser mer på tv.

Hvor er House når man trenger han >:( synes det skulle vært egen utdannig. Master i diagnostikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Ikke noe moro nei

Det er Dirk som har vært sjefen og han gidder stort sett ikke se på Amigo når han har hatt stive bein og høy hale. Men etter parringsturen har han begynte å reagere på dette og jeg har sett at han bla har jokket på Amigo når de har vært hjemme alene på dagtid (web kamera). Det har Amigo funnet seg i, men tydeligvis ikke nå lengre siden de barket sammen.

Godt å høres andre erfaringer og håper at dette løser seg greit også.

Her er det Gross som er sjef,og det er alltid han som lager dårlig stemning sånn sett. De andre skygger unna de,han kan holde på lenge også den dusten.

Etter mange år sånn har jeg vel egentlig gitt opp å forandre ham,men er han for ille med truslene sine stenger jeg ham vekk så de andre får fred. Etter en stund i "skammekroken" har han roet seg nok til at de andre tør å puste igjen :yes: .

Neste gang,som blir på søndag skal jeg prøve Milan-måten,ut på en liten tur i bånd før vi går inn i huset.Spent på hvordan det går!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...