Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

TUsen takk for gratulasjoner :D Dagen skal brukes til å jobbe med ved... Moro å bli 23 år, du! Haha!

http://web2.nkk.no/forside/nye-godkjente-raser/

Nye godkjente raser! Bolonka og Chodsky Pes er to raser jeg virkelig har sansen for!

Vi holdt på å kjøpe en chodsky pes fra tyskland fo to år siden. Dessverre er det fryktelig mye sykdommer på de. Det er veldig få som tester dyrene sine og de som blir testet har ymse plager. Men det er jo veldig positivt at den er godjent, for da kommer vel krevene til helse også :D Kanksje vår neste hund blir en Chodsky pes :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Doffen ble først fortumlet er det deg glad, før han gikk over i hyle skrike omg du er her, så kom vi inn og jeg hadde ingen bamser eller bein innenfor rekkevidde så da ble det spise og rive i klærna til mamma mens hun brølte litt glad, før vi fikk stappet en tøyknute i munnen på han og han ble kosemose kjempeglad :P Godt vi har en egen skala i bompegladhet :lol:

nå ligger han på ryggen og ruller rundt og hver gang jeg sier hei til han så logrer hele hunden :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig morgen! Skvatt sånn av at jeg drømte (mest sannsynlig hvertfall :P ) at noen banket på vinduet i 9-tiden at jeg presterte å kaste meg selv baklengs ut av sengen og ned på gulvet :gaah: Tidenes kink i nakken og en digg samling av blåmerker er fasiten. Lovely!

...og ja, det er helt lov å le, og ja - det skulle så til de grader vært filmet, for det må ha sett helt hysterisk morsomt ut :lol:

:lol: Håper det gikk bra, da!

Margrete: Jeg hadde overlevd det helt fint altså. Hender hundene her bjeffer et bjeff på tidspunkt som kanskje ikke passer seg, men det gjør alle de andre hundene i nærheten også. Jeg tenker som så at hvis man skal begynne å klage på nabobikkjene, så får man fort klager tilbake. Det hender jo faktisk at man gjør noe selv/bikkjene gjør noe som er irriterende for andre selv om man ikke legger merke til det selv. Også tenker jeg at når nabobikkjene bjeffer, så har de ingenting å si i perioder hvor våre hunder bråker litt mer (de bråker ikke mye altså, men innimellom må de kjefte litt på oss når vi drar hjemmefra).

Gratulerer med dagen, borderen! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonikaT,det der er ikke veldig moro,gutta her har hatt et par sånne de også.Det som har reddet oss er vel at den ene ikke tar igjen... Og et forholdsvis strengt regime på lyd og stygge blikk fra den andre.

Når de MÅ være alene sammen har jeg gitt dem stor plass,altså hele huset.

Uansett så håper jeg det går seg til hos dere!!

Stor klem til Nirm,håper hunden blir funnet frisk og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at abonnementet er fra den 1.hver mnd? Hos meg er det vel den 12.(eller noe rundt der) som er faktureringsdato.

Aner ikke. Men startet abonnementet den 25, så uansett bare rundt 10 dager siden. Og det er jo kun 1/3 mnd. Jeg lurer på hva jeg driver med..

Men du. 1: streamer du f. Ex spotify? 2: vet du hvilken dag i mnd abonnementet går fra? Og hvilke selskap er det? :-P jeg har brukt knappe 50 med 3 dager på sykehus liksom... :-P

.. Er jeg våken, spist alle pillene og venter på lege visitten. Fikset senge pcen også :-D wii!

Jeg streamer ingen ting, som jeg vet om. Netcom er det jeg har. Jeg har prøvd å høre på radio en gang (gjennom sånn app, og det er jo dust, for det bruker jo datatrafikk. Men hvordan skal man få en Iphone til å la meg høre på radio på vanlig måte? Det skjønner jeg ikke!), men det var så dårlig dekning, så det varte uansett ikke så lenge. Ellers har jeg bare vært på facebook og sonen, og lastet ned et par apper. Er 400 MB mye? Herlighet, jeg har virkelig ikke peiling på sånt her. :lol: Jeg har bare hatt sånn gammel klapptelefon jeg.

Takk! :flowers:

Nå har jeg vært i matbutikken (x2), tannlegen og linsemannen. Effektiv dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har irriterende nabobikkjer: Er det veldig irriterende at Nix rekker å bråke litt før jeg kaster meg ut døren og lemper henne inn? Jeg står opp 07 og slipper de ut i hagen. Der får de stå til hun begynner å snakke om til de som går på veien, og da er det rett inn. Er det greit, eller er det på grensen til skikkelig irriterende og sinna lapp i postkassen?

Mja, hver dag litt over sju, så hadde det irritert meg i hauger. Jeg hadde sikkert ikke giddet å skrive noe lapp, men hadde vel tenkt at det var en idiotnabo som VET at bikkja kommer til å bjeffe akkurat da, og allikevel får den lov (jeg er særdeles mårragretten). Spesielt de ukene jeg jobber seint, og må sove lenger, hadde jo dette irritert vettet av meg.

Akkurat nå sitter jeg og googler og drømmer om utdannelse!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg streamer ingen ting, som jeg vet om. Netcom er det jeg har. Jeg har prøvd å høre på radio en gang (gjennom sånn app, og det er jo dust, for det bruker jo datatrafikk. Men hvordan skal man få en Iphone til å la meg høre på radio på vanlig måte? Det skjønner jeg ikke!), men det var så dårlig dekning, så det varte uansett ikke så lenge. Ellers har jeg bare vært på facebook og sonen, og lastet ned et par apper. Er 400 MB mye? Herlighet, jeg har virkelig ikke peiling på sånt her. :lol: Jeg har bare hatt sånn gammel klapptelefon jeg.

Nå logget jeg inn hos Telenor for å sjekke mitt forbruk den forrige mnd for å ha en pekepinn for deg.

Og btw et tips: last ned apps ol på WIFI, noen apps kan jo være ganske mange MB. Mobilt bredbånd står alltid på hos meg men kan jeg bruker jeg WIFI.

T har brukt til nå i januar 100 MB og han har det på kontinuerlig med mailsynk og alt.

4.des til 4.januar har jeg brukt 154 MB...

De siste 4 dagene har jeg brukt 97,38 av de 154 :P som var kontinuerlig surfing og spotify og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå logget jeg inn hos Telenor for å sjekke mitt forbruk den forrige mnd for å ha en pekepinn for deg.

Og btw et tips: last ned apps ol på WIFI, noen apps kan jo være ganske mange MB. Mobilt bredbånd står alltid på hos meg men kan jeg bruker jeg WIFI.

T har brukt til nå i januar 100 MB og han har det på kontinuerlig med mailsynk og alt.

4.des til 4.januar har jeg brukt 154 MB...

De siste 4 dagene har jeg brukt 97,38 av de 154 :P som var kontinuerlig surfing og spotify og diverse.

Og jeg har brukt 320!! :lol: Shitass. Ikke bra. Men takk for tips, jeg skal huske på det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sier nå jeg.... Det kommer kanskje litt an på naboene da, har de nattevakt? Skal de sove på morgen/formiddag? JEG vet at jeg sliter veldig dersom det kommer bare ett-to-tre bjeff rett etter at jeg har sovnet - da sliter jeg med å få sovne igjen - og natta/søvnen er ødelagt.

Æsj feil svar!

En annen ting er jo OM du vil la dyret legge seg til den vanen at hun får bjeffe ute i det heletatt? Jeg ville definitivt vært ute sammen med henne for å unngå at hun begynner å bjeffe. Hun vil jo aldri slutte med bjeffinga om hun først får lov til å starte - egentlig - så du må jo da alltid ut og ta henne inn når hun begynner å bjeffe, hvilket hun vil gjøre hver eneste gang noen da går forbi...

Det har du pokker meg helt rett i hmfr! Da får jeg prøve å sette opp grind slik at hun ikke får gått ned i hagen. Hun trenger jo strengt tatt ikke å gå ut der, jeg skal jo ut å gå kl 8.

:gaah: quote-driten funker ikke, jeg får ikke skrevet under Siri sitt innlegg. Men jeg skulle si at jeg er enig med henne. Hver eneste dag, sånn i kvart over syv-tida? Det holder med et par bjeff for at det skal være irriterende, dersom man skal sove. Det hjelper jo veldig at du tar henne inn, men likevel, om jeg ble vekket av det hver eneste morgen hadde jeg ikke satt pris på det.

Margrete: ett par bjeff hverdag kl. 7 for en som meg hadde vært døden. Om om dette var en fast greie så hadde jeg irritert meg. Klokken 7 er fortsatt "natt" kl 9-10 er noe helt annet.

Og ett og annet uhell kl 7 er noe annet enn rutine kl 7.

Ja hver dag litt før 7... Jeg tar til meg det dere sier. Har liksom tenkt at nattevakt folket ikke kommer hjem før litt senere, og at de som skal på jobb står opp ca da. Så egentlig var det feil svar, men jeg skal ta det til meg og gjøre noe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser der ja. Det så ut som do-truger og hytte-til-hytte-truger :)

Vi pleier nemlig å skryte at vi går fra hytte til hytte, når vi er der oppe sammen med bror og svigerinne til gubben. At hyttene ligger 30 meter fra hverandre snakker vi ikke om :aww::P

:lol: :lol: Hytte-til-hytte fikk med ett en litt annen betydning, ja *ler*. Tipper de trugene er perfekt til slike ekspedisjoner :lol:

Æsj feil svar!

Sojjy :D

Det har du pokker meg helt rett i hmfr! Da får jeg prøve å sette opp grind slik at hun ikke får gått ned i hagen. Hun trenger jo strengt tatt ikke å gå ut der, jeg skal jo ut å gå kl 8.

Grind er sikkert smart ja - og om dere likevel skal ut på tur kl 8 så trenger hun vel strengt tatt ikke mer enn ut og tisse også inn igjen kanskje? Willy er pent nødt til å holde seg til det behager grevinnen å gå ut etter å ha dusjet, fikset og ordnet - laget matpakke mm - men han er jo voksen og tisser ikke inne, selvsagt :D .

Så egentlig var det feil svar, men jeg skal ta det til meg og gjøre noe med det :)

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på en hund. Og jeg finner den ikke. Den løp sin vei, og jeg har sett etter den lenge nå. Politiet er varslet, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. :cry:

*Klem*. Det må være grusomt :(

Dere som har irriterende nabobikkjer: Er det veldig irriterende at Nix rekker å bråke litt før jeg kaster meg ut døren og lemper henne inn? Jeg står opp 07 og slipper de ut i hagen. Der får de stå til hun begynner å snakke om til de som går på veien, og da er det rett inn. Er det greit, eller er det på grensen til skikkelig irriterende og sinna lapp i postkassen?

Sier som Jeanette, hvis det skjer fast, så hadde det irritert meg veldig. Skjer det av og til (3-4 ganger i mnd., så hadde jeg ikke brydd meg.

På onsdag skjedde det som ikke skulle skje, Amigo og Dirk røyk i tottene på hverandre. Jeg var på tur i skogen alene med alle tre. Fikk skilt de, men så barket de sammen igjen, jeg ble bitt og måtte bare la de sloss.

Ikke noe morsomt. De gav seg heldigvis når jeg begynte å gå.

Turte ikke gå med begge to til bilen, så bandt den ene til et tre og tok de en og en til bilen. Til dyrlegen med begge to. Ingen alvorlige skader, en måtte sy 3 sting i øret og den andre en haug med småskader.

Legevakta og stivkrampe på meg. Ikke så dypt bitt og en flenge i ene fingeren.

Nå er gutta adskilt og ikke spesielt glad i hverandre. Lurer på hvordan dette skal gå.

Uff og uff.

Det er så kjedelig når sånn skjer. Jeg har de siste årene hatt mange forskjellige hunder boende i lag. Jeg har hatt flere hunder som har vært mine, pluss at jeg har bodd med ei venninne som hadde sine.

Her har det blitt slossing inn i mellom, men jeg har tatt de sammen med en gang. De har ikke lov å tulle, og her er jeg streng. Kommer en av de med et skjevt blikk, så setter jeg de til veggs. Hver en minste ting gir jeg klar beskjed om. De skal være i lag for at jeg bestemmer det, ikke fordi de vil det selv.

På tur så passet jeg på at de ikke fikk leke det var en stund siden de hadde sloss. I tillegg så fikk de ikke være alene sammen på dagen når jeg var på jobb osv. På natten gikk det greit at de sov i stuen.

....er frokosten inntatt! Nå skal jeg ture harly, handle litt også komme meg på trening. Tipper kroppen kommer til å kjennes ganske sur ut i morgen :P

Jeg leste at du skulle harryhande, og lurte på hvor du hadde tenkt deg :P

Gratulerer med dagen til Maren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestene mente at jeg hadde fått tatt det med ro lenge nok de, så de stakk av. Fikk fanget dem inn et par km nede i veien her - men måtte jo gå opp igjen med dem, og så ordne så de fikk husarrest i natt. De fantastiske kvalmestillende funker ikke når jeg overdriver ting, da spyr jeg uansett gitt.

Nå må du være forsiktig! Hvis ikke ender du opp på sykehus igjen *hytte med pekefingeren*

La meg med hodepine, våknet med hodepine, ble hjemme med hodepinen og sov litt mer, våknet senere fremdeles med hodepine, og nå skal jeg ta et par tabletter og kubbe på sofaen - kanskje den forsvinner da :lol: Eller, jeg bør vel spise litt også..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp det. Flere jeg har snakket med sier at det skjeldent er noe problem med flere hannhunder så lenge de vokser opp sammen. Men at to voksne hannhunder som flytter sammen i voksen alder nesten garantert er å ryke sammen en gang eller to.

Utrolig kjedelig. Vi har vært sammen i 1,5 år og bodd sammen i 3 mnd. Ikke noe problem før nå.

Virker som noe skjedde da ene hunden var på parringstur. Etter det har begge to oppført seg litt snodig, men ikke noe tendenser til bråk. Så hva som skjedde på turen aner jeg ikke, men ikke noe morsomt.

Krysser fingrer og tær for at det løser seg.

Æsj og æsj. Dårlig start på nye året

Æsj :hug: Kjenner til det der. Det verste jeg kan gjøre med mine er å ta med en og bli borte noen dager. Da blir det garantert bråk når jeg kommer tilbake. Samme om jeg driver og skiller dem hele tiden, da blir det bare stress og begge to går på tå hev for å se hvor den andre er og ingen av dem klarer å slappe av. Nå er det lenge siden mine gutter har barka sammen, men de gangene de har gjort det, så har ikke ting roet seg før jeg har tvunget dem sammen, under kontroll selvsagt, og de faktisk får beskjed om å bare godta at den andre er der. Men det kan jo være mine som er litt skrudde.

Åh var godt å kunne stå opp og faktisk orke å gå en tur rundt fjøset med bikkjene løse, og en tur innom og sjekke hestene som fortsatt har husarrest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du være forsiktig! Hvis ikke ender du opp på sykehus igjen *hytte med pekefingeren*

Vet, men har ikke så mye valg når det er to rømlinger ute i mørket nedover hovedveien mot tolga. Ble kjørt etter dem da,ellers hadde jeg vel ikke nådd dem igjen før tolga. :lol: Var livredd for at de skulle bli påkjørte - gikk heldigvis bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hver dag litt før 7... Jeg tar til meg det dere sier. Har liksom tenkt at nattevakt folket ikke kommer hjem før litt senere, og at de som skal på jobb står opp ca da. Så egentlig var det feil svar, men jeg skal ta det til meg og gjøre noe med det :)

Jeg som jobber i butikk har min tidligvakt fra kl 10.00. For et B menneske vil det si at man i hvert fall vil sove til 08.30-09.00 :)

Så det er sikkert lurt å gjøre noe med det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj feil svar!

Det har du pokker meg helt rett i hmfr! Da får jeg prøve å sette opp grind slik at hun ikke får gått ned i hagen. Hun trenger jo strengt tatt ikke å gå ut der, jeg skal jo ut å gå kl 8.

Ja hver dag litt før 7... Jeg tar til meg det dere sier. Har liksom tenkt at nattevakt folket ikke kommer hjem før litt senere, og at de som skal på jobb står opp ca da. Så egentlig var det feil svar, men jeg skal ta det til meg og gjøre noe med det :)

De fleste nattevakt folk er ikke si seng da nei. Men døgnturnus følet som også jobber kveld og er i seng kl.2 så er kl.7 veldig tidlig for ett bråk som oppstår hverdag.

...får jeg finne meg frokost tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er X'en stylet etter alle kunstens regler også. Eller, så godt det lar seg gjøre når pelsen ligger igjen i sluket.

Hun er nå god, da. Når jeg sitter på huk for å føne potene hennes, legger hun hodet sitt på nakken min som en annen liten hest (og hun er jo på størrelsen md en liten hest, den hunden der...) og slikker meg i øret. Noen liker å stå på trimmebordet!

Mens da hun sto i badekaret forsøkte Foenix å komme seg oppi også, og vi måtte ta en prat om rekkefølgen på ting. Når vi er nyfønet trenger vi ikke å bade en gang til.

Jeg skulle også hatt en dusj, men det er ikke mer varmtvann igjen, så det får bli på hotellet i kveld.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har irriterende nabobikkjer: Er det veldig irriterende at Nix rekker å bråke litt før jeg kaster meg ut døren og lemper henne inn? Jeg står opp 07 og slipper de ut i hagen. Der får de stå til hun begynner å snakke om til de som går på veien, og da er det rett inn. Er det greit, eller er det på grensen til skikkelig irriterende og sinna lapp i postkassen?

Klokka sju på morgenen er ikke jeg verdens blideste menneske og hadde en hund vekt meg hver morgen kl sju hadde jeg nok stått på døra di en ettermiddag og sagt ifra (på en hyggelig måte og med et smil naturligvis :D ). Men jeg får ikke sove igjen om jeg først våkner. Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet en annen løsning eller rett og slett spurt naboene. Kanskje har noen irritert seg smått men blir mer forståelsesfulle om du viser at du tenker på det og forsøker å ta hensyn?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj :hug: Kjenner til det der. Det verste jeg kan gjøre med mine er å ta med en og bli borte noen dager. Da blir det garantert bråk når jeg kommer tilbake. Samme om jeg driver og skiller dem hele tiden, da blir det bare stress og begge to går på tå hev for å se hvor den andre er og ingen av dem klarer å slappe av. Nå er det lenge siden mine gutter har barka sammen, men de gangene de har gjort det, så har ikke ting roet seg før jeg har tvunget dem sammen, under kontroll selvsagt, og de faktisk får beskjed om å bare godta at den andre er der. Men det kan jo være mine som er litt skrudde.

Det er veldig vanlig at adskillelse skaper gnisninger i flokken og også forholdvis vanlig at skapet skal settes på plass idet den fraværende kommer hjem. Hyggelig er det ikke, men dine gutter er nok ikke spesielt skrudde verken mtp barking sammen eller hvordan de nærmer seg hverandre igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonikaT,det der er ikke veldig moro,gutta her har hatt et par sånne de også.Det som har reddet oss er vel at den ene ikke tar igjen... Og et forholdsvis strengt regime på lyd og stygge blikk fra den andre.

Når de MÅ være alene sammen har jeg gitt dem stor plass,altså hele huset.

Uansett så håper jeg det går seg til hos dere!!

Stor klem til Nirm,håper hunden blir funnet frisk og fin!

Tusen takk. Ikke noe moro nei

Det er Dirk som har vært sjefen og han gidder stort sett ikke se på Amigo når han har hatt stive bein og høy hale. Men etter parringsturen har han begynte å reagere på dette og jeg har sett at han bla har jokket på Amigo når de har vært hjemme alene på dagtid (web kamera). Det har Amigo funnet seg i, men tydeligvis ikke nå lengre siden de barket sammen.

Æsj :hug: Kjenner til det der. Det verste jeg kan gjøre med mine er å ta med en og bli borte noen dager. Da blir det garantert bråk når jeg kommer tilbake. Samme om jeg driver og skiller dem hele tiden, da blir det bare stress og begge to går på tå hev for å se hvor den andre er og ingen av dem klarer å slappe av. Nå er det lenge siden mine gutter har barka sammen, men de gangene de har gjort det, så har ikke ting roet seg før jeg har tvunget dem sammen, under kontroll selvsagt, og de faktisk får beskjed om å bare godta at den andre er der. Men det kan jo være mine som er litt skrudde.

Åh var godt å kunne stå opp og faktisk orke å gå en tur rundt fjøset med bikkjene løse, og en tur innom og sjekke hestene som fortsatt har husarrest.

Godt å høres andre erfaringer og håper at dette løser seg greit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har brukt 320!! :lol: Shitass. Ikke bra. Men takk for tips, jeg skal huske på det!

Radio suger enormt med datatrafikk. Den eneste gangen jeg har gått over den inkluderte datatrafikken var når jeg hørte på radio. Løsningen er podkaster (som lastes ned på wifi) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radio suger enormt med datatrafikk. Den eneste gangen jeg har gått over den inkluderte datatrafikken var når jeg hørte på radio. Løsningen er podkaster (som lastes ned på wifi) :)

Så iphone virkelig ikke har FM mottaker? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...