Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

... syntes jeg litt synd på Lijenta. Hun mente nok bare å komme med en koselig kommentar / gi et kompliment, og kunne ikke vite at det var den dypeste fornærmelsen noen noengang hadde lest.

Men det er sikkert feil å ikke vite også... Best å lese seg litt opp på folks personlighet og politiske holdninger til alt mellom himmel og jord før man svarer noen. :)

Nå får du gi deg, Marie! :lol: Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke blei nevneverdig fornærma, men når noen kommer med en utrolig lite gjennomtenkt og rimelig merkelig uttalelse direkte retta mot meg, så må jo jeg og mine meningsfeller få svare uansett hvor godt ment den i utgangspunktet var?

Jeg har ingenting annet enn respekt for dem som ønsker seg barn og som tar på seg det ansvaret, og forventer bare samme respekt tilbake. :icon_confused: Uten å bli avspist med merkelige argumenter om hvorfor jeg burde få barn, eller "klappe på hodet"-kommentarer om at jeg sikkert får lyst på når jeg blir ferdig med å være egoistisk, eller enda verre, at alt jeg egentlig trenger er et skikkelig mannfolk som kan få meg på rette tanker. :P

Merkelig nok er beslutninga om å få barn ofte mindre gjennomtenkt enn den å la være, så denne manglende velviljen til å forstå og respektere de av oss som ikke ønsker oss barn vitner i mine øyne bare om manglende empati og lavt refleksjonsnivå.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Mana er i Hund og Fritid denne mnd! :D Hihi.. gøy.. Hun dukker plutselig opp her og der, haha!

Og så har jeg endelig gitt henne hareinnvollene fra den haren vi fant i fjorsommer. Og det lukta BLÅBÆR av den.. Og et var bare ekkelt mtp at det er kjøtt osv, så det var litt kvalmt :P Men Mana er fornøyd nå da. Omnom!

Nå skal jeg tegne mer! *dra frem tegnebrettet*

Imorgen har jeg fri igjen så da blir det nok en langtu igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen hadde sagt noe ala "ungen som får deg som mor er heldig", så hadde jeg ikke tatt det som noe annet enn et koselig kompliment om jeg ønsket unge eller ei. Jeg syns det sier mye om hvordan inntrykk folk har fått av deg som person :) Så trekk til dere tærne (eller polstre dem godt), og si heller takk, men nei takk ;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg, Marie! :lol:

Og jeg syntes reaksjonen var å lete etter kritikk og manglende respekt der det ikke fantes noe slikt overhodet. :)

Vi leser det veldig ulikt, men da har jeg hvertfall prøvd å nyansere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansekurset var perfekt :D Akkurat slik jeg hadde forestilt meg at det skulle være :ahappy: Fikk god kontakt med hun ene på kurset. En herlig jente som bare begynte å prate med meg med en gang :) Det var litt godt at man følte man hadde noen å prate med der. Nå har jeg øvd meg på den lille delen av dansen vi har lært :ahappy:

Shopping var også kjekt :) Kjøpte en bukse, en t-skjorte med bilde av et glass syltetøy som jammer også står det "jamming" under :lol: En kosedrakt, og hudfargete pumps :D Super fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaga akkurat at jeg faktisk har en sånn klype til å måle fettprosent med. Kan simpelthen ikke SKJØNNE hvorfor den ikke ligger framme på permanent basis, altså! :lol:

Og Marie, du trenger ikke nyansere, alle skjønte hva lijenta mente og det er jeg som er den sære og vrange, men som for SFX er dette en kampsak for meg, uten at det betyr at jeg er sår, fornærma eller har ømme tær. Det var jeg som måtte å nyansere. Jeg liker lijenta som forumdeltaker like godt som før, men respekterer at følelsen kanskje ikke er gjensidig. :teehe: Jeg legger i alle fall diskusjonen død fra min side nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått nuts på Ellos og bestilt skalljakke,skallbukse, 3i1 dunjakke parkas, varmt superlongs og topp, så får man se hva som passer og evnt returnere ting. Skal bli deilig å faktisk kunne gå ute i vær og ikke fryse, være gjennomblaut og sånt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått nuts på Ellos og bestilt skalljakke,skallbukse, 3i1 dunjakke parkas, varmt superlongs og topp, så får man se hva som passer og evnt returnere ting. Skal bli deilig å faktisk kunne gå ute i vær og ikke fryse, være gjennomblaut og sånt.

Jeg har masse fint og bra av uteklær, problemet er at alt lukter hest.... :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse fint og bra av uteklær, problemet er at alt lukter hest.... :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Mitt problem er at jeg er akkurat for stor til alt som selges på XXL og sånne vanlige butikker. Så jeg har slitet så veeeldig med å finne uteklær som faktisk er behagelige. Men ellos hadde i mange størrelser :D

Enda jeg har gått ned 12 kg i rent fett så har jeg ikke krypet så mange størrelser :P (ja sånn fettprosent måler sandra :lol: bare en fancy maskin)

.. skal jeg vurdere å kanskje gi meg med jobb idag :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Ja, jeg ble tatt litt på senga, jeg òg. Ble litt redd av min egen uling og ungene som var så omsorgsfulle hele tiden. Det gikk forresten veldig bra å komme hjem med bare èn hund etter bortimot en måned på "rømmen".

Nora egner seg ikke sånn veldig som pelsterapihund, så her har det vært tomt. Det blir dobbelt så tomt når det er støttekontakten som er borte, fordi jeg veit at det er hun som ville ligget inntil meg og bare vært der når jeg er trist, om det ikke var det at det var henne jeg var trist for. Men jeg håper at det ikke er sånn fremover, for da tror jeg ikke at jeg orker å ha hunder mer, mine stryker jo med altfor tidlig alle sammen, liksom.. Skal Nora fortsette å klø sånn som hun gjør nå, så blir ikke hun gamle jenta heller - og jeg ønsker meg det jeg. En hund som blir gammel og klok, halvblind og dauhørt, som du kjenner ut og inn fordi du har levd med de et helt hundeliv. Det høres koselig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må finne en god løsning på vanter/votter når vi er på kurs på Vinteren gitt, hadde kjøpt skihansker, funkaikke slik jeg ville.. Blæh.. Tips noen?

Ellers var kurset finfint i dag også, Leo skulle være litt brumlebass ovenfor en annen ung herremann, men heldigvis skulle det ikke mye til før han droppet det og fokuserte på meg. Flink flink, og jeg var flink å kjørte bilen jeg ikke liker å kjøre :P den bikkja gjør virkelig at jeg setter beina mine utenfor disse komfort boksene jeg har dannet meg :lol:

Også har vi fått hjemme lekse, dekke og bli mens jeg går bak han, veldig viktig å sprette opp når jeg kommer opp på siden av han, oså må jeg gå vanlig og ikke liiiiiiste meg forbi, haha!

Nå, Big bang, og kveldsmat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Jankaa og Malle reist etter koselig besøk og herlig tur i bratte bakkene "mine" som hun ikke ler av lenger :D .

Gutta er mette og fornøyde,jeg fryser :icon_confused: for første gang på veldig,veldig lenge...Kanskje jeg skal bli syk :icon_confused:

For de av dere som er like naive som meg; det kan virke som Toril ved første øyekast bor i selveste FLATEby, men det er så langt i fra sannheten at det svir i lårene av mindre! Hun har dype store daler, gjemt bort like borti hagen sin, tenk!

Forutenom det er siste nytt fra Bunes Dyrepark at den ene katten er visuelt bekreftet full av mark (æææææsj). Så nå har hele hurven med hale (unntatt Murermannen) fått markkur. Æsj altså, så særdeles lite lekkert!

Bare sånn til kontrast til siste tidens sukker-bombe-bolle-babling.

Nei, svare på mailer, og fortsette fjærplukkingen var det!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg melde Pim på utstilling, betale noen regninger, lufte hundene og ta kvelden.


Og alt dette klisse-snakket fikk meg til å være litt ekstra klissete og fortelle kjæresten min om alle de små tingene som gjør han perfekt for meg :ahappy: Det burde jeg gjøre oftere, for han ble helt satt ut, hihi!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora egner seg ikke sånn veldig som pelsterapihund, så her har det vært tomt. Det blir dobbelt så tomt når det er støttekontakten som er borte, fordi jeg veit at det er hun som ville ligget inntil meg og bare vært der når jeg er trist, om det ikke var det at det var henne jeg var trist for. Men jeg håper at det ikke er sånn fremover, for da tror jeg ikke at jeg orker å ha hunder mer, mine stryker jo med altfor tidlig alle sammen, liksom.. Skal Nora fortsette å klø sånn som hun gjør nå, så blir ikke hun gamle jenta heller - og jeg ønsker meg det jeg. En hund som blir gammel og klok, halvblind og dauhørt, som du kjenner ut og inn fordi du har levd med de et helt hundeliv. Det høres koselig ut..

:cry::heart:

Det høres veldig koselig ut, fikk nesten lyst på en gammel hund her nå når du skrev så fint.

Forferdelig trist at du aldri har opplevd det selv om du har hatt mange hunder. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora egner seg ikke sånn veldig som pelsterapihund, så her har det vært tomt. Det blir dobbelt så tomt når det er støttekontakten som er borte, fordi jeg veit at det er hun som ville ligget inntil meg og bare vært der når jeg er trist, om det ikke var det at det var henne jeg var trist for. Men jeg håper at det ikke er sånn fremover, for da tror jeg ikke at jeg orker å ha hunder mer, mine stryker jo med altfor tidlig alle sammen, liksom.. Skal Nora fortsette å klø sånn som hun gjør nå, så blir ikke hun gamle jenta heller - og jeg ønsker meg det jeg. En hund som blir gammel og klok, halvblind og dauhørt, som du kjenner ut og inn fordi du har levd med de et helt hundeliv. Det høres koselig ut..

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alt dette klisse-snakket fikk meg til å være litt ekstra klissete og fortelle kjæresten min om alle de små tingene som gjør han perfekt for meg :ahappy: Det burde jeg gjøre oftere, for han ble helt satt ut, hihi!
Åh, nå fikk jeg litt ekstra vondt i hjertet mitt pga savn. :hmm: En uke virker veldig lenge akkurat nå.

Sånn bortsett fra det, så synes jeg det er bittelitt spes å skrape issvuller fra asfalten på denne tida av døgnet. :blink:

Og vi er svært optimistiske mtp varmepumpa! Tidligere i kveld blei det beslutta i felles rønne-råd (enstemmig hos de to tobeinte og de fire firbeinte, bortsett fra at shibaene etterhvert fant ut at det var mye kulere å henge på stua aleine i kulda og mørket) at alle måtte forflytte seg ut av stua for ikke å få koldbrann i utstikkende lemmer. Mens jeg farga håret (og faktisk hadde selskap av jentene mine, kryss i taket!) ringte det en varmepumpemann. Med han på øret, telefonen innklint i rød hårfarge og hutrende i slåbrok trykka jeg det jeg var god for gjennom hele feiltestinga (som ikke overraskende overhodet ikke gikk som forventa, pumpa ER jo helt på styr!), og det ser nå ut til at det funka litt. Blir spennende å kjenne på tempen i morgen. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra Drammen etter å ha vært "veileder" på kl 2 til elite-treningen. Tror jeg har funnet et opplegg som fungerer, selv om det er 13 ekvipasjer på 1,5 time annenhver uke! Det blir litt travelt, men får håpe det er stort frafall :lol: Neida

Jeg kommer også :banana: jeg bare klarte ikke idag! hmf! Gleder megtil neste gang da :)

.. er jeg ferdig med å jobbe for ikveld og skal snart legge meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også :banana: jeg bare klarte ikke idag! hmf! Gleder megtil neste gang da :)

.. er jeg ferdig med å jobbe for ikveld og skal snart legge meg :P

Så bra! Men har du fått meldt på? Lista var nemlig full (ikke alle som var der idag).

Åh, nå fikk jeg litt ekstra vondt i hjertet mitt pga savn. :hmm: En uke virker veldig lenge akkurat nå.

Sånn bortsett fra det, så synes jeg det er bittelitt spes å skrape issvuller fra asfalten på denne tida av døgnet. :blink:

Og vi er svært optimistiske mtp varmepumpa! Tidligere i kveld blei det beslutta i felles rønne-råd (enstemmig hos de to tobeinte og de fire firbeinte, bortsett fra at shibaene etterhvert fant ut at det var mye kulere å henge på stua aleine i kulda og mørket) at alle måtte forflytte seg ut av stua for ikke å få koldbrann i utstikkende lemmer. Mens jeg farga håret (og faktisk hadde selskap av jentene mine, kryss i taket!) ringte det en varmepumpemann. Med han på øret, telefonen innklint i rød hårfarge og hutrende i slåbrok trykka jeg det jeg var god for gjennom hele feiltestinga (som ikke overraskende overhodet ikke gikk som forventa, pumpa ER jo helt på styr!), og det ser nå ut til at det funka litt. Blir spennende å kjenne på tempen i morgen. :P

Haha! For et liv...! Men håper det fungerer! Kalde hus er noe av det værste jeg vet om... Tror hele hundesonen unner dere skikkelig varme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg litt ekstra vondt i hjertet mitt pga savn. :hmm: En uke virker veldig lenge akkurat nå.

Sånn bortsett fra det, så synes jeg det er bittelitt spes å skrape issvuller fra asfalten på denne tida av døgnet. :blink:

Og vi er svært optimistiske mtp varmepumpa! Tidligere i kveld blei det beslutta i felles rønne-råd (enstemmig hos de to tobeinte og de fire firbeinte, bortsett fra at shibaene etterhvert fant ut at det var mye kulere å henge på stua aleine i kulda og mørket) at alle måtte forflytte seg ut av stua for ikke å få koldbrann i utstikkende lemmer. Mens jeg farga håret (og faktisk hadde selskap av jentene mine, kryss i taket!) ringte det en varmepumpemann. Med han på øret, telefonen innklint i rød hårfarge og hutrende i slåbrok trykka jeg det jeg var god for gjennom hele feiltestinga (som ikke overraskende overhodet ikke gikk som forventa, pumpa ER jo helt på styr!), og det ser nå ut til at det funka litt. Blir spennende å kjenne på tempen i morgen. :P

:lol::lol:

Jeg rømte inn på soveromett mitt jeg. Her har jeg det varmt og godt. Kan til og med sitte i t-shorta! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora egner seg ikke sånn veldig som pelsterapihund, så her har det vært tomt. Det blir dobbelt så tomt når det er støttekontakten som er borte, fordi jeg veit at det er hun som ville ligget inntil meg og bare vært der når jeg er trist, om det ikke var det at det var henne jeg var trist for. Men jeg håper at det ikke er sånn fremover, for da tror jeg ikke at jeg orker å ha hunder mer, mine stryker jo med altfor tidlig alle sammen, liksom.. Skal Nora fortsette å klø sånn som hun gjør nå, så blir ikke hun gamle jenta heller - og jeg ønsker meg det jeg. En hund som blir gammel og klok, halvblind og dauhørt, som du kjenner ut og inn fordi du har levd med de et helt hundeliv. Det høres koselig ut..

Å kjenne den litt sånn bittersøte gleden ved å dele et langt liv med verdens beste selskap unner jeg deg virkelig.Igjen og igjen,de er fantastiske i alle aldre disse dyrene våre! :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Håper du har fått plass, da! Er ikke jeg som styrer noe av det der...

Sendte og hørte nå :) for jeg pratet med de for 3 dager siden. Evnt får jeg håpe du skal styre og ordne til høsten også da!

jeg prøver å lære issi å gå rundt på høyre side og hun virkelig nekter :lol: eneste vi ikke klarer på rally greiene :P haha,hva jeg har jeg rotet meg oppi :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Voksen omplasseringshund som eier har hatt noen få måneder, hund har knurret på eier noen få ganger tidligere. På tur så havner båndet bak beinet på hunden, eier bøyer seg ned for å løfte opp beinet og fjerne båndet, hunden knurrer da på eier. Igjen havner båndet bak beinet og eier bøyer seg ned og da biter hunden såpass at hånd måtte sys 15 sting.  Hunden er stresset ute når den møter andre hunder men rolig hjemme. Ikke vist aggression tidligere, knurret noen få ganger når feks blir holdt for å fjerne flått, klippe klo.  Eier har vært streng tidligere på tur, gjentar kommandoer med streng stemme flere ganger helt til hunden hører etter. lagt hunden i bakken 3x tidligere for å "vise" hunden hvem som er sjefen når den har hatt stress reaksjon i møte med andre hunder.  Kan det være en reaksjon på en allrede stresset hund som ikke håndterer ny eiers strenge væremåte ? Eier er også kosete og mild så ikke kun streng altså.  Kan eier stole på hunden igjen ? Blir det lettere for hunden å bite igjen nå ? Kan hunden snus med positiv belønnings basert trening uten streng tone og sjefete trenings metode ?  Litt spent på svar da jeg har ment at eier har skapt mer stress i hunden med denne strenge "jeg er sjefen" metoden og selvom dette er en rase som kan prøve seg på rang stigen så mener jeg dette er basert mer på frykt og stress hos hunden en dominant oppførsel.  Hva ville du ha gjort i situasjonen ? Vurdert omplassering, avliving da hunden har bitt et menneske ? Forsøkt positiv hundetrening med fokus på mental trening ? Ville du tørt å ha denne hunden rundt en tenåring ?   
    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...