Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

..er jeg hjemme i stedet for på musikkøving. Hodet mitt har fått nok når arbeidsdagen er over og jeg prøveleste noter på notestativet.... når man ser litt dobbelt så er det vanskelig å ha full kontroll på hvilken linje noten er på.

Tidligere i dag endte jeg faktisk opp med å diskutere berlinerboller, spising av napoleonskake og sørllandsboller med en kollega. Vi er begge begynt å slanke oss, så vi var veldig motivert å snakke om temaet :D

Det blir ingen sen kveld på meg, hodet er egentlig klar for sengen allerede. Men jeg må vel vente til jeg har fått guttungen til sengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Hvordan reagerer hundene på reven?

Mine hunder ble helt gal når jeg var ute å gikk tur med de for noen mnd siden. Plutselig så hoppet det en rev over veien (de har luktet den på forhånd). Jeg var VELDIG glad for at begge hundene var i bånd...

Jeg ser alltid på henne når det er rev i nærheten! Og hvis vi møter dem i parken om kvelden er hun jo løs, så da jager hun dem. Men hun gir seg etter et parhundre meter :P Mammadalten. Revebæsj er det beste som finnes å rulle seg i :x Første uka jeg var her gjorde hun det 3 (!) ganger! Men vi ser/hører/lukter reven daglig, så det er spennende men ikke manisk kult lenger :)

Deiligheter på bussen: attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1358352379.933869.jpg

Jeg er så lykkelig! Min første sørlandsbolle i 2013! :heart:

Namnamnam!

Ringte til slutt legevakta siden A gråt hele tiden og klagde over at kroppen gjorde vondt+ at feberen var så høy.

Han har aldri vært sånn før liksom. Sa at jeg fikk i han vann og litt mat og at han ikke virket veldig tett, men de reagerte gitt!

Han hikstet i bakgrunn når jeg ringte og jeg måtte faktisk berolige damen som var sikker på han hadde pustebesvær.

Det var rett inn NÅ , beskjed om at dette neppe var forkjølelse og rett inn nå takk og forresten så var det ikke sesonginfluensa nå og pga hans sykdomshistorikk ville de ha han inn nå!

Lege som ventet når vi kom og var med inn på laboratoriet, masse spørsmål om når han sist hadde astma-anfall og det ene etter det andre. Han har fått streptokokk-infeksjon stakkar..

Snakk om å gi mammaen høy puls!! Jeg hadde regnet ned å få beskjed om å se det ann et par dager siden han drakk jeg.. Tydelig at det er svineinfluensa for tiden.

Nå har de alltid vært veldig flinke med Ask der, han bodde jo omtrent der i sommer og vi har sjelden måttet vente lenge. Fastlegen derimot. ..

Så bra at de tar deg alvorlig :) Masse god bedring til Ask!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tro at jeg har skikkelg lyst til å bo på Romsås, jeg :)

Er jo fint på Romsås :-)

.. Er jeg kommet hjem. Fineste mannen møtte meg på jobb og istedenfor å dra hjem luftet vi hundene rundt politihuset en runde, de fikk kose på politimenn. Og kommentaren om at doffen skulle være sånn livlig og glad når jeg unnskyldet han :-P enda godt noen liker han sånn tehee!

Så dro t med meg på Sushi og Wok og vi fikk siste bordet :-D som vanlig himmelsk mat og godt å koble av litt :-)

Nå skal jeg jobbe litt til mens jeg ser på film og slapper av!

427977_10152400537260464_973307337_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Loke, men det går nok veldig bra! :hug:

... syntes jeg litt synd på Lijenta. Hun mente nok bare å komme med en koselig kommentar / gi et kompliment, og kunne ikke vite at det var den dypeste fornærmelsen noen noengang hadde lest.

Men det er sikkert feil å ikke vite også... Best å lese seg litt opp på folks personlighet og politiske holdninger til alt mellom himmel og jord før man svarer noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om sørlandsboller :icon_confused:

Ikke jeg heller, her heter de kræmbolla.

Foten min er litt for stiv, en av sykepleierne mener at jeg bør være her i morgen, det vil bli litt for tøft å dra hjem når den er sånn. I motsetning til Raksha synes jeg det er greit å være på sykehus så det ser jeg ikke så mørkt på.

Jeg glemte krykkene mine på Vertshuset og har ringt flere gangr for å sjekke om noen kan ta dem med på vei hjem fra jobb, men vi misforstår hverandre, de glemmer det etc hele tiden. Det siste er at en ansatt skulle ta dem med i titiden, jeg venter i spenning. (Vertshuset ligger fem minutters gåtur herfra, men det kan jo ikke jeg gjøre selv).

God bedring til søte lille Ask!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonenhumor!! :lol: Det er sånt du kan prøve å forklare kollegaene dine, når du sitter og humrer på jobben og de lurer på hva som er morsomt :P

Jeg har en kollega som kommer snikende på meg bakfra og smugleser på skjermen min! Det synes jeg er skikkelig ubehagelig faktisk...

Hjemme fra foreldrene mine hvor jeg har spist deilig kveite :D Jentene har også fått mat og krøllet seg sammen i sofaen. Svigerinnen min har tatt mål av jentene og skal nå igang med å strikke mariusgensere til dem :P Ellers så sitter jeg og venter litt på at en fyr skal komme og hente en stol jeg har lagt ut til gis bort på finn, og så skal jeg se litt på en arbeidsplan fremover - rom for rom :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som kommer snikende på meg bakfra og smugleser på skjermen min! Det synes jeg er skikkelig ubehagelig faktisk...

Hjemme fra foreldrene mine hvor jeg har spist deilig kveite :D Jentene har også fått mat og krøllet seg sammen i sofaen. Svigerinnen min har tatt mål av jentene og skal nå igang med å strikke mariusgensere til dem :P Ellers så sitter jeg og venter litt på at en fyr skal komme og hente en stol jeg har lagt ut til gis bort på finn, og så skal jeg se litt på en arbeidsplan fremover - rom for rom :)

Det synes jeg er skikkelig frekt, det er på nivå med å lese andres brev. Vi tok det opp da vi hadde felles datarom for lærerne her, tror ingen har gjort det siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foten min er litt for stiv, en av sykepleierne mener at jeg bør være her i morgen, det vil bli litt for tøft å dra hjem når den er sånn. I motsetning til Raksha synes jeg det er greit å være på sykehus så det ser jeg ikke så mørkt på.

Bra det :) (sånn for å rette opp litt, syns det var helt greit å være på sykehuset første kvelden/natta. :lol: Da var jeg så sliten at det var helt greit å bare få ligge i en seng. :lol: )

Jeg er vill og gal og har frossenferdiglasange i stekeovnen. Har ikke spist den typen på mange år, så aner ikke om jeg liker den. Jeg bør det, siden en sånn porsjon kosta 50 (!) kr. Så nå må jeg prøve desperat å holde meg våken til den er ferdig, ellers må noen komme og instalere tidsbryter på komfyren her og, og siden jeg ikke er 29 enda, så er det liiiiiiiitt tidlig. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er skikkelig frekt, det er på nivå med å lese andres brev. Vi tok det opp da vi hadde felles datarom for lærerne her, tror ingen har gjort det siden!

Det er det og jeg er ofte litt vàr på når hun beveger seg rundt. Men men, hun går vel av med pensjon til sommeren tror jeg :P

God bedring til kneet, håper du får krykkene snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno, vel! :D Var bare første eksempel på hurtig møte jeg kom på. Jeg sjekka opp et pizzabud en gang, jeg. Han var dødsheit. :drool:

Hmmmmm... kanskje jeg må bestille meg pizza :lol:

Siri - heldigvis får man kjøpt Napoleonskaker uten romkrem mange steder. Blant annet i Spüdenberg, der har de stooooore stykker.

Jamenherregudameien da - det er jo Østfold - er det ikke der de spiser pølse i vaffel også liksom? De har rare matvaner i Østfold :P

(Og dessuten er du teit som sier at man ikke skal høre på Madammen :icon_cry::D )

Jeg formidler bare sannheten, jeg :aww:

Det er faktisk ikke alle som ønsker seg barn og mange (av oss) anser oss ikke i stand til å kunne bli en god mor i det hele tatt og tar konsekvensen av det. Jeg tok den avgjørelsen for mange mange år siden og har ikke angret i det hele tatt. Jeg er glad i barn, men Madam Mim som mamma - nei fytti ass. :shocked:

Egentlig tror jeg faktisk at om flere kvinner hadde tenkt over om de egnet seg som mødre eller ikke, hadde langt færre barn hatt en dårlig barndom...

Jeg kan med hånden på hjertet tilstå at jeg aldri har fått med meg ei dame med tre bernere og masse hester på utstilling. Så da er jeg like blank :D

Tsk tsk tsk... *riste oppgitt på hodet*

Har jeg vært og hentet skjenk, kost litt med en 8 uker gammel bernervalp - og gått 5 km på ski i min trugepreppa skiløype :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min er en nisse.. Han skal dra til new zealand i morgen, men skal mellomlande først i amsterdam og så fly videre til kina.

På nettsidene står det 2 timers oppmøte innenfor europa og 3 utenfor. Når tror dere han skal.møte opp?

Hans forslag på 1 time ble nedstemt :P

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Ask!

Godt å få oppdatering fra Pippin&Symradamen - der ser du, det er bra at du tok med laptopen!

... syntes jeg litt synd på Lijenta. Hun mente nok bare å komme med en koselig kommentar / gi et kompliment, og kunne ikke vite at det var den dypeste fornærmelsen noen noengang hadde lest.

Men det er sikkert feil å ikke vite også... Best å lese seg litt opp på folks personlighet og politiske holdninger til alt mellom himmel og jord før man svarer noen. :)

Jeg aner ikke hva intensjonen bak utsagnet var, men det oppfattes ikke som noe kompliment å formulere seg på den måten for meg i hvert fall. Og det vel lov til å si fra om det, framfor at en glatter det over og må bli utsatt for "komplimentet" igjen?

På samme måte som at enkelte lager et kjælenavn ut av mitt fødenavn som jeg oppriktig hater. Det er ikke noe intimt, personlig, vennlig eller koselig over det for meg i det hele tatt - da er det vel bedre å si fra at det navnet gjør meg ukomfortabel, framfor å late som ingenting? Selv om det er en vanlig formulering, så må jeg vel ikke akseptere den?

For meg handler det om å bedre kommunikasjonen når en sier fra på den måten. Og når en diskuterer noe som er så personlig som livsvalg er det selvfølgelig lettere å tråkke feil enn ellers, men fordi vi er forskjellige bør det også være rom for å si fra at det som sies nå rimer ikke i min verden, kan jeg få fortelle mitt perspektiv også?

Så skal jeg glatt innrømme at det er en fanesak for meg, fordi jeg er lei av folks implisitte antagelser om meg kun basert på mine (antatte) biologiske kroppsdeler og alder. Senest i går måtte jeg - igjen - avkrefte at samlivsbruddet gjorde vondt fordi det gjorde det vanskelig å få barn (det gjør det vel ikke, jeg kan reproduksjonsbiologi, jeg trenger bare en tur eller flere ut på byen, jeg trenger ingen partner). Da min søster ifjor fikk sitt andre barn, fikk jeg kommentaer på at en fikk håpe jeg snart traff en ny en så jeg også kunne få mine egne barn.

Fint at de som vil ha barn får seg det, leit for de som vil ha barn og ikke får seg det. Men det er noen av oss som er frivillig barnløse (djeezes, for et begrep, som om det mangler noe ved meg, beinløs og armløs og barnløs og giddaløs, liksom) også. Og jeg tror jeg hadde møtt mindre nedlatenhet, manglende respekt, kunnskapsløshet, fordommer og overtramp av mitt personliv om jeg sto fram som vegansk kommunist.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringen i stua gikk i dag. Jeg har aldri vært borti gammeldagse sikringer og skjønte ikke bæret og ringte til mannen for å høre om han har vært borti sånne. Han puttet meg på hold uten forvarsel mens han ringte opp svigerfar og satte meg plutselig i samtale med han i stedet! Han kunne jo sagt i fra først da så jeg ikke føler meg så innmari blond og dum liksom...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er et problem og vondt å få sånne kommentarer som du forteller om SFX, men jeg syntes ikke det blir riktig å la en person ta på seg det 'hele verden gjør galt'.

I kommunikasjon er det ikke bare den som skriver sin feil når ting blir litt skjevt, og her syntes jeg hun ble tolket på verst mulig måte. Greit å bli gjort oppmerksom på hvordan det hun skrev kan bli tolket, men da kan man jo si fra på en måte som står i forhold til det som ble skrevet.

Etter det tredje krasse svaret følte jeg for å forsvare henne litt, hun har sikkert skjønt det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Skulle ha snakket litt med deg - fb chat? :)

Når jeg ser på nyhetene, er jeg ganske glad for at samboer jobber på norsk sokkel og er ferdig med å reise rundt på anlegg i utlandet.

En god venn av min bror som jeg også kjenner jobber i Algerie for Statoil. Måtte inn og sjekke hans frues fb, og der står det at han var ventet hjem forrige uke *puh*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har mannen bursdag i dag, og jeg syns det er kjempetrist at han sitter alene på et hotelrom i Stjødal, men det patetiske er at jeg syns det er mye trister enn han. Jeg får finne på noe kos når han kommer hjem til helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg aaaldri påvirke av sonen nei... Da har mamma og jeg berlinerboller, og hun var helt enig med meg, itno fyll og rullet i sukker. Og imens de kjølte seg så gikk vi en kjettingtrekktur med gutta. Det var kjempepoppis og Chico gikk med logre hale hver gang han fikk trekke :)

Nå skal vi se om samboer godkjenner bollene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på valpekurs i dag:) "valper" fra 9 uker til 11 mnd, så veeeeldig vidt spenn på hva de kan. :P føler ikke min er verst, heldigvis. Satt mest ved foten mm og såååååå opp på meg "jammen, hva skal jeg gjøre? Får jeg looov?" :P Andrea, på ipad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...