Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg satte tilfeldigvis på fødeavdelingen for første gang noen sinne - og så var det episoden som @Perfect Image var med i! Herregud, som jeg grein! :lol::lol:   

 

Endelig er det skikkelig påskeferie! Jeg har brukt helt til nå på å roe ordentlig ned, og jeg har hatt ferie siden fredag... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Akkurat nå, Mona skrev:

Det ble knallfint, @Pixie. Jeg fikk også lyst på slike garderobeskap :D 

Synes det ble fint ja, men fy flate så mye jobb! Hver skapdør er satt sammen av tre plater som måtte skrues fast i metallskinner med 24 skruer, det var ikke ferdige hull så hver skrue måtte brukes makt på for å få den inn i den beinharde treplata. SÅ glad jeg hadde en liten oppladbar skrutrekker! Vi var to personer og holdt på i fire og en halv time.

Edit: blir det overdose av blått/grønt om jeg bruker denne på den grå skuffen på nattbordet? https://www.lindasdekorogdesign.no/products/kontaktplast-uni-lack-smaragd-45-cm-x-2-meter2

Endret av Pixie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg satte tilfeldigvis på fødeavdelingen for første gang noen sinne - og så var det episoden som @Perfect Image var med i! Herregud, som jeg grein! :lol::lol:   

 

Endelig er det skikkelig påskeferie! Jeg har brukt helt til nå på å roe ordentlig ned, og jeg har hatt ferie siden fredag... :P 

Hvem, hva, hvor? 

Og er det noen som vet hvor man kan se den siste serien av Call the midwife? Ligger ikke ute på Nettflix senere enn sesong 15.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget i fosterstilling siden litt over 4 og delvis sovet... Bittelitt sliten etter å ha fått over 600 skifolk i gang på skirenn og tatt i mot dem på andre siden. Jeg var ikke alene om jobben heldigvis. Men jeg er ikke skapt for slikt :aww:  

Om noen lurte, ble ferdig med skinna i natt en gang :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Pixie skrev:

Endelig ferdig med evighetsprosjektet garderobeskap! Nå blir det LENGE til neste flatpakke kommer i hus:P Neste prosjekt er bittelite, jeg vil ha på kontaktplast i en finere farge på den ene grå skuffa på nattbordet.

De var utrolig fine! 
Men skjønner godt at du ikke har så veldig lyst til å gjøre det på nytt på en stund. :P Jeg husker med gru når vi skulle montere skoskap fra Jysk. :pinch: 

1 time siden, Pixie skrev:

Edit: blir det overdose av blått/grønt om jeg bruker denne på den grå skuffen på nattbordet? https://www.lindasdekorogdesign.no/products/kontaktplast-uni-lack-smaragd-45-cm-x-2-meter2

Med mindre du skal ha den over alt så tror jeg det blir veldig fint! Det blir et fint avbrekk fra resten av interiøret tror jeg :) 


Sjef var ikke helt fornøyd med dagens tur, så det ble en lengre kveldstur ved sjøkanten. Og det er bare så utrolig deilig å kjenne solen i ansiktet selv på kvelden. :D 

Det ble selvfølgelig en liten photoshoot med gutten også. :ahappy: 

 

IMG_20180329_202746_420.thumb.jpg.3a0de7f4466440b3c2b489f0efbd1700.jpg                      20180329_202946.thumb.jpg.d493769997137544ed37b67d39bd79c3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoj er sliten etter dagens aktivitet. Først 2 timer i skogen, så var vi ute i solveggen og hagen noen timer og deretter på ag-trening i hundehallen for å kikke litt. To av kullsøsknene var der så han fikk lekt litt også. 

Jeg er litt småtrøtt selv, så sofaslaffing foran peisen med serie på tv blir bra resten av kvelden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tricolor said:

Hvem, hva, hvor? 

Og er det noen som vet hvor man kan se den siste serien av Call the midwife? Ligger ikke ute på Nettflix senere enn sesong 15.

Jeg bare satte på Fem på søndag, mer vet jeg ikke! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husvertene har hatt fest i kveld så jeg har vært borte, kom hjem nå for et kvarter siden. Da var de på vei ut. Det første som slo meg da jeg kom inn døra var at det lukta pub hos meg også... det lukter røyk, fyll og litt parfyme. Og siden det er så lytt her kunne jeg lett høre hvert eneste ord de sa mens de prøvde å komme seg ut. Nå er det endelig stille, jeg har tatt allergitablett og sitter med flere vinduer åpne for å lufte. Det rett og slett stinker. Sjarmen med gamle hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Debbie said:

image.png.3f55408a3f87775fee6d1e677b7b89aa.png

Ser på sprangridning dette er Cornet 39 med rytter Deusser. For en stilig farge- hva kalles dette? Broget skimmel? Noen som vet mer om denne hesten- ble så nysgjerrig.

Hvor ser du hen?
Husker ikke hva fargen heter, men stilig er den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Debbie skrev:

image.png.3f55408a3f87775fee6d1e677b7b89aa.png

Ser på sprangridning dette er Cornet 39 med rytter Deusser. For en stilig farge- hva kalles dette? Broget skimmel? Noen som vet mer om denne hesten- ble så nysgjerrig.

Den er født helt sort, så den går som skimmel regner jeg med. Far er skimmel, mor er registrert brun. 

http://www.chronofhorse.com/article/behind-the-stall-door-with-cornet-39

Endret av tutle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesten er skimmel, og så har avtegnene et mønster, men jeg kan ikke de ulike definisjonene, men de har navn som feks sabino, overo, tobiano osv :) Den er rett og slett "pinto", og skimler av grunnfargen :)

Endret av Frida og fuglehundene
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Frida og fuglehundene said:

Hesten er skimmel, og så har avtegnene et mønster, men jeg kan ikke de ulike definisjonene, men de har navn som feks sabino, overo, tobiano osv :) Den er rett og slett "pinto", og skimler av grunnfargen :)

I følge google er han sabino!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå venter jeg på at sola skal komme nok rundt huset slik at jeg kan gå ut og sette meg på solplassen min, og enten lese bok eller strikke. Suge til meg litt D-vitaminer mens hundene freser rundt og pøbler. :ahappy: 

Endret av Betty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tricolor skrev:

Hvem, hva, hvor? 

Og er det noen som vet hvor man kan se den siste serien av Call the midwife? Ligger ikke ute på Nettflix senere enn sesong 15.

Har du lest boka? Veldig bra :) Jeg er nysgjerrig på denne familien med 24 barn, har prøvd å google det men finner ikke riktig familie. Jeg tenker jo at en kvinne med minst 24 egenproduserte barn burde vært omtalt på google? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, QUEST skrev:

Har du lest boka? Veldig bra :) Jeg er nysgjerrig på denne familien med 24 barn, har prøvd å google det men finner ikke riktig familie. Jeg tenker jo at en kvinne med minst 24 egenproduserte barn burde vært omtalt på google? 

24 barn?! Hvem hva hvor?

Oh, slo meg faktisk aldri at det også var en bok. Det må jeg sjekke ut, elsker serien.

15 timer siden, Tricolor skrev:

Hvem, hva, hvor? 

Og er det noen som vet hvor man kan se den siste serien av Call the midwife? Ligger ikke ute på Nettflix senere enn sesong 15.

Mener du sesong 5 :P ? Jeg så den på nrk :) Vet ikke om den ligger der enda, men sesong 6 lå der en stund.

Jeg er på episode tre av denne sesongen. Gikk litt frem og tilbake før jeg gikk med på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har besøk av tantebarnet mitt på en mnd. Casper synes det er såå rart! Hva er det for noe liksom! Han titter og boffer litt og logrer og er supernysgjerrig. Supersøt ? han har møtt henne før da, men synes det er like rart hver gang...

Endret av Lola Pagola
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

24 barn?! Hvem hva hvor?

Oh, slo meg faktisk aldri at det også var en bok. Det må jeg sjekke ut, elsker serien.

Mener du sesong 5 :P ? Jeg så den på nrk :) Vet ikke om den ligger der enda, men sesong 6 lå der en stund.

Jeg er på episode tre av denne sesongen. Gikk litt frem og tilbake før jeg gikk med på det :P

http://publicism.info/biography/jennifer_worth/15.html

http://callthemidwife.wikia.com/wiki/Conchita_Warren

Ved å bruke andre søkeord kom disse artiklene opp :) Fascinerende historie, paret hadde 24 barn, men kunne ikke kommunisere verbalt med hverandre, da hun kun snakket spansk og han kun engelsk. 

Jeg leste boka før jeg så serien, eller rettere sagt det som var tilgjengelig på Netflix? Vet det har kommet flere sesonger etter det, som jeg gjerne skulle sett :) Veldig koselig serie. 

Endret av QUEST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

http://publicism.info/biography/jennifer_worth/15.html

http://callthemidwife.wikia.com/wiki/Conchita_Warren

Ved å bruke andre søkeord kom disse artiklene opp :) Fascinerende historie, paret hadde 24 barn, men kunne ikke kommunisere verbalt med hverandre, da hun kun snakket spansk og han kun engelsk. 

Jeg leste boka før jeg så serien, eller rettere sagt det som var tilgjengelig på Netflix? Vet det har kommet flere sesonger etter det, som jeg gjerne skulle sett :) Veldig koselig serie. 

Oh den familien ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...