Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

1 hour ago, Lola Pagola said:

Denne pastasausen skaper motstridende følelser i meg! Eldorado er for meg et litt "ekkelt " merke, har det på samme måte med first price. Billig dritt liksom... (selv om det hender seg jeg kjøper det selv, og vet mange omtrent bare kjøper det, men dette handler altså om MINE muligens forvrengte syn på ting og merker). Men så har jo mange av eldorado sine produkter blitt go green og økologiske, og go green øko er mat jeg har god følelse for og ofte kjøper. 

Så nå vet jeg ikke om denne sausen er ekkel fordi den er eldorado eller bra fordi den har fått øko-merkene på...

 

20180327_120628.thumb.jpg.c89041e54740ee89eeddc3d073718e32.jpg

Pastasaus lager du enkelt selv... Ikke noe behov for å kjøpe de pastasaus-glassene på butikken :D Og den hjemmelagde pastasausen er såååå mye bedre :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist taco :D

Nå sover Casper, og jeg håper Melvin slukner snart :aww: * mens jeg skrev så la han seg, flink hund :aww: *

Vi gikk oss en fin tur i solen i ettermiddag :) var ganske godt :ahappy:

I morgen skal vi til Osterøy. Ikke det jeg vil mest, men av og til må man. Tror at håpet mitt om en date med gubben på kino i påsken utgår siden vi skal dit. Noe som er fryktelig kjedelig, for jeg hadde så innmari lyst til å finne på noe sånt noe. Får se om vi får tatt det igjen en gang over påske..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg er minst like grønn som MDG for tenk. :aww:  I tillegg har jeg tenkt over hvor jeg befinner meg i det politiske landskapet. Det er det ikke alle som har gjort. ( Blokkuavhengighet my ass). 

Du må etablere ditt eget parti :D Pippin&Symra-partiet :D Jeg tror det vil få stor oppslutning fra sonens medlemmer :D 

Sitat

Men Symra og jeg har hatt en veldig fin tur på Midtsandtangen. Fint å gå der nå hvis man går på siden av veiene og ikke midt i gjørma. Sooool! :ahappy:

Heidi Steine sitt bilde.

Åååå, det er jo VÅR, jo :o 

2 timer siden, Pixie skrev:

Jeg har slått på stortromma og spandert på meg selv bokser med Pepsi Max til påske istedenfor 1,5l-flasker som blir tamme så fort de blir åpnet:icon_redface:

Brus smaker ALLTID best fra boks :aww: Alltid... 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg ser faktisk ikke noen problemer i partikulturen da, men har også merket meg at noen mener det. MDG skårer høyest på klima, dyrevelferd, artsmangfold og andre grønne områder, derfor ville jeg være i det partiet. Men jeg befinner meg til venstre for MDG, og det ble for ensidig kost å svelge kameler hele tiden. Mothårs. :aww:

De er visst ganske tungt fordøyelige også, de der, har jeg hørt :aww: 

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Denne pastasausen skaper motstridende følelser i meg! Eldorado er for meg et litt "ekkelt " merke, har det på samme måte med first price. Billig dritt liksom... (selv om det hender seg jeg kjøper det selv, og vet mange omtrent bare kjøper det, men dette handler altså om MINE muligens forvrengte syn på ting og merker). Men så har jo mange av eldorado sine produkter blitt go green og økologiske, og go green øko er mat jeg har god følelse for og ofte kjøper. 

Så nå vet jeg ikke om denne sausen er ekkel fordi den er eldorado eller bra fordi den har fått øko-merkene på...

:lol: @Lola Pagola i et nøtteskall :lol::lol::lol: 

Yasmine og jeg har gått nesten 14 km på ski i ettermiddag. Det er sååå deilig å slippe hodelykt når man er ute nå :D Willy fikk være igjen for han var litt sårbeint etter turen i går, stakkars. 

Og apropos selfier liksom... Det er vel ikke alle som bør drive med det nei :aww: 
Siri Guldseth sitt bilde.

Endret av Siri
  • Like 2
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mardina skrev:

Pastasaus lager du enkelt selv... Ikke noe behov for å kjøpe de pastasaus-glassene på butikken :D Og den hjemmelagde pastasausen er såååå mye bedre :)

Kjøper så og si aldri pastasaus , heller ikke i dag,  brukte denne bare som eksempel på min problemstilling fordi det var den jeg tilfeldigvis så?

23 minutter siden, Siri skrev:

 

:lol: @Lola Pagola i et nøtteskall :lol::lol::lol: 

 

Du kjenner meg for godt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snøfrost said:

Så skummelt med hendelsen. Bra hun er i gode hender nå. 
Brukte "pokalen" under innlegget ditt fordi jeg synes du fortjener en pokal/medalje for innsatsen, så får det bare være at den heter "takk". 

--------------------

 

 

Tusen takk :)  Svigerfar er veldig glad for at jeg var der og tok kontroll, det gir han veldig utrykk for.  Glad jeg vurderte situasjonen riktig og alvorlig nok. 

2 hours ago, Teserere said:

Har gått en deilig tur i strålende vårvær! Deretter satt jeg og hundene i solsteiken på verandaen med bok og kaffe i 3 timer. Nå er det rydding som står på planen, før jeg topper dagen med taco og siste episode av heimebane. Nevnte jeg at jeg fikk bestilt stoff til spisestuen min? Og at det ble halvparten av prisen jeg forventet å betale? :D

@Raksha så flink du var som holdt hodet kaldt når det sto på! Du gjorde det du kunne :) mange klarer å trene bort mye av sekvelene etter slag. Gi det tid. Lykke til. 

 

IMG_20180327_133220_702.jpg

Takk for det! Dere ser vel mye rart på jobb. Jeg er utrolig takknemlig for den jobben du gjør altså, selv om du sikkert ikke var her. 

Etter å ha sett henne i dag, og snakket med intensivsykepleiern som har ansvaret så har jeg ikke mye håp igjen om at hun kommer hjem. På direkte spørsmåle så sa han at dette kan gå begge, alle veier, hun kan forbli som hun er, det kan bli verre og hun kan dø eller hun kan bli bedre, tåle trening og etterhvert komme hjem eller hvertfall på sykehjem. Men vi snakker måneder frem i tid før vi vet noe med sikkerhet.  Men vi gir ikke opp, den dama er råtøff, bare det at hun nå er på 9ende året som dialysepasient nå og det begynner å tære veldig på kroppen.

Hun var veldig glad for at vi hadde med oss Ida ut da, gullungen til bestemor. For hodet er helt klart, men kroppen er dårlig desverre. Veldig dårlig. Jeg måtte forklare mye for Ida da, hun reagerte jo på hvor endret og rar bestemor var. Men jeg forklarer alt og svarer på alt, etter beste evne. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Du må etablere ditt eget parti :D Pippin&Symra-partiet :D Jeg tror det vil få stor oppslutning fra sonens medlemmer :D 

Det vi trenger er enda et grønt parti på venstresida, vil mange si. :P 

1 time siden, Siri skrev:

Åååå, det er jo VÅR, jo :o

Kaldt om nettene, men veldig vårlig om dagen! Da jeg satt på en benk ved stranda i dag så så jeg mange sjøfugler som flirtet og drev med familieplanlegging!

1 time siden, Siri skrev:

 

De er visst ganske tungt fordøyelige også, de der, har jeg hørt :aww: 

Kamelkjøtt er veldig oppskrytt. Den politiske sorten i alle fall. Den andre sorten har jeg vel strengt tatt ikke smakt.

1 time siden, Siri skrev:

 

Og apropos selfier liksom... Det er vel ikke alle som bør drive med det nei :aww: 
Siri Guldseth sitt bilde.

Awww. Nussing i måneskinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hvis noen lurte så er det altså sånn at når man går ut av et politisk parti som man representerer i et kommunestyre så blir det rabalder. Jeezez så mange telefoner og eposter og innlegg på FB. Jeg fortsetter som uavhengig i kommunestyret og tilhørende utvalg, kommer til å jobbe med grønne saker som før. 

Og jeg som misliker sterkt at telefonen ringer. :aww:

 

Jamen huff da. Nå skal jeg være ekstremt negativ her på prinsipielt grunnlag (til å begynne med da..) men hvorfor finnes det ikke varaer til kommunestyrer? Som velger blir jeg aldeles rasende når jeg har valgt inn et parti til kommunestyret (og ikke person) og så melder en seg ut  og blir "uavhengig" (eller for å være virkelig stygg.. "tar en Listhaug" - "jeg vil være meg selv og si hva jeg vil og gjøre hva jeg vil" -stilen).  Jeg stemmer på et parti og ikke person, og denne "uavhengigheten" blir da helt totalt personavhengig hvor godt personen følger partiprogrammet - som er det jeg som velger har som utgangspunkt. Synes at de som melder seg ut skulle erstattes med varaer og ikke få fortsette som uavhengige.  Hadde det problemet her lokalt med AP-representanter da det var snakk om nedleggelse av grendeskoler.  Jeg synes det er en svært udemokratisk løsning det der med uavhengighet i den settingen. 

Når det er sagt, jeg kan gjøre unntak for MDG som tross alt ikke har all verdens gjennomarbeidede partiprogrammer, det er såpass nytt og jeg ser jo at de kan være svært tynne på saker som ikke omhandler miljø.. m.a.o. der ligger det nok en god del kameler begravd! 

Enda en vinterdag :( Nå er det -14 ute og det blir vel kaldere før natten er omme. Dagen er blitt deilig og lys men plantelivet har jo ikke noe glede av det så lenge det er så kaldt og så mye snø som ikke smelter (men det begynner å bli en del is og skare da, har måttet ta frem broddene.. forsøker intenst å se på det som et positivt vårtegn, men lykkes ikke helt!)

edit: Og I all demokratisk vrede og vinter-hat, noe kjempeviktig: god bedring med svigermor @Raksha! Godt jobbet, det må ha vært grusomt stressende - og så krysser jeg fingre for at det der ordner seg utover med svigermoren din.

Endret av TonjeM
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Tusen takk :)  Svigerfar er veldig glad for at jeg var der og tok kontroll, det gir han veldig utrykk for.  Glad jeg vurderte situasjonen riktig og alvorlig nok. 

Takk for det! Dere ser vel mye rart på jobb. Jeg er utrolig takknemlig for den jobben du gjør altså, selv om du sikkert ikke var her. 

Etter å ha sett henne i dag, og snakket med intensivsykepleiern som har ansvaret så har jeg ikke mye håp igjen om at hun kommer hjem. På direkte spørsmåle så sa han at dette kan gå begge, alle veier, hun kan forbli som hun er, det kan bli verre og hun kan dø eller hun kan bli bedre, tåle trening og etterhvert komme hjem eller hvertfall på sykehjem. Men vi snakker måneder frem i tid før vi vet noe med sikkerhet.  Men vi gir ikke opp, den dama er råtøff, bare det at hun nå er på 9ende året som dialysepasient nå og det begynner å tære veldig på kroppen.

Hun var veldig glad for at vi hadde med oss Ida ut da, gullungen til bestemor. For hodet er helt klart, men kroppen er dårlig desverre. Veldig dårlig. Jeg måtte forklare mye for Ida da, hun reagerte jo på hvor endret og rar bestemor var. Men jeg forklarer alt og svarer på alt, etter beste evne. 

:console: Og bare for å ha sagt det - du trenger neppe en sånn "TA DEG SAMMEN"-tablett. 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det vi trenger er enda et grønt parti på venstresida, vil mange si. :P 

Jamen vi trenger det :D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Kaldt om nettene, men veldig vårlig om dagen! Da jeg satt på en benk ved stranda i dag så så jeg mange sjøfugler som flirtet og drev med familieplanlegging!

Så noen som hadde målt -27 grader i natt... ikke mye vårlig nei... 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Kamelkjøtt er veldig oppskrytt. Den politiske sorten i alle fall. Den andre sorten har jeg vel strengt tatt ikke smakt.

Jeg skal ikke påberope meg å ha smakt verken politisk eller annet kamelkjøtt, men jeg kan levende forestille meg at det er noe  herk med alt det håret i halsen :aww: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Awww. Nussing i måneskinn!

:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Jamen huff da. Nå skal jeg være ekstremt negativ her på prinsipielt grunnlag (til å begynne med da..) men hvorfor finnes det ikke varaer til kommunestyrer? Som velger blir jeg aldeles rasende når jeg har valgt inn et parti til kommunestyret (og ikke person) og så melder en seg ut  og blir "uavhengig" (eller for å være virkelig stygg.. "tar en Listhaug" - "jeg vil være meg selv og si hva jeg vil og gjøre hva jeg vil" -stilen).  Jeg stemmer på et parti og ikke person, og denne "uavhengigheten" blir da helt totalt personavhengig hvor godt personen følger partiprogrammet - som er det jeg som velger har som utgangspunkt. Synes at de som melder seg ut skulle erstattes med varaer og ikke få fortsette som uavhengige.  Hadde det problemet her lokalt med AP-representanter da det var snakk om nedleggelse av grendeskoler.  Jeg synes det er en svært udemokratisk løsning det der med uavhengighet i den settingen. 

Når det er sagt, jeg kan gjøre unntak for MDG som tross alt ikke har all verdens gjennomarbeidede partiprogrammer, det er såpass nytt og jeg ser jo at de kan være svært tynne på saker som ikke omhandler miljø.. m.a.o. der ligger det nok en god del kameler begravd! 

Enda en vinterdag :( Nå er det -14 ute og det blir vel kaldere før natten er omme. Dagen er blitt deilig og lys men plantelivet har jo ikke noe glede av det så lenge det er så kaldt og så mye snø som ikke smelter (men det begynner å bli en del is og skare da, har måttet ta frem broddene.. forsøker intenst å se på det som et positivt vårtegn, men lykkes ikke helt!)

edit: Og I all demokratisk vrede og vinter-hat, noe kjempeviktig: god bedring med svigermor @Raksha! Godt jobbet, det må ha vært grusomt stressende - og så krysser jeg fingre for at det der ordner seg utover med svigermoren din.

Det finnes selvsagt varaer som trer inn nå noen er syk eller bortreist. Men kommunelova sier faktisk at er du valgt inn i et kommunestyre så skal du sitte ut perioden så fremt det ikke er helt umulig (i praksis betyr det flytting eller sykdom). Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn. I mitt tilfelle så kommer jeg til å stemme temmelig likt med den andre representanten fra MDG, jeg er like grønn som jeg har vært. Velgerne har derfor ingen grunn til å gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det finnes selvsagt varaer som trer inn nå noen er syk eller bortreist. Men kommunelova sier faktisk at er du valgt inn i et kommunestyre så skal du sitte ut perioden så fremt det ikke er helt umulig (i praksis betyr det flytting eller sykdom). Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn. I mitt tilfelle så kommer jeg til å stemme temmelig likt med den andre representanten fra MDG, jeg er like grønn som jeg har vært. Velgerne har derfor ingen grunn til å gråte.

Jeg vet det er slik - ingen forkleinelse til deg unge dame! Men prinsipielt blir jeg forbanna for at kommuneloven er slik! Samme gjelder jo representanter til Stortinget.. det er opp til flere på Stortinget som man strengt tatt synes ikke skulle være der etter MeToo..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, TonjeM said:

edit: Og I all demokratisk vrede og vinter-hat, noe kjempeviktig: god bedring med svigermor @Raksha! Godt jobbet, det må ha vært grusomt stressende - og så krysser jeg fingre for at det der ordner seg utover med svigermoren din.

Takk! Vi håper på det beste, men er forberedt på det verste. Eller noe sånt. Og jeg venter på stress-smellen, den får ikke komme før fredag. :aww: jeg har et skirenn jeg skal ha avgårde på skjærtorsdag. :aww: 

 

Just now, Siri said:

:console: Og bare for å ha sagt det - du trenger neppe en sånn "TA DEG SAMMEN"-tablett. 

:hug: Takk - haha godt å høre :D

 

Glad vi dro til sykehuset i kveld, for i morgen tidlig blir hun flyttet til elverum. Det er tre timer herfra. Årsaken er at der kan hun få den behandlingen hun trenger for slaget og dialysebehandling uten å måtte reise 7-8 mil tre ganger i uka. Klønete for oss, men sånn er det.  Viktigste er at hun får den behandlingen hun trenger. Blir nok noen elverumsturer på oss fremover. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raksha skrev:

Takk! Vi håper på det beste, men er forberedt på det verste. Eller noe sånt. Og jeg venter på stress-smellen, den får ikke komme før fredag. :aww: jeg har et skirenn jeg skal ha avgårde på skjærtorsdag. :aww: 

 

:hug: Takk - haha godt å høre :D

 

Glad vi dro til sykehuset i kveld, for i morgen tidlig blir hun flyttet til elverum. Det er tre timer herfra. Årsaken er at der kan hun få den behandlingen hun trenger for slaget og dialysebehandling uten å måtte reise 7-8 mil tre ganger i uka. Klønete for oss, men sånn er det.  Viktigste er at hun får den behandlingen hun trenger. Blir nok noen elverumsturer på oss fremover. 

 

Jeg bor bare 40 min unna hvis man legger litt godvilje til om dere vil innom her noen gang :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

I dag er det sol og nesten vindstille. Så i dag blir det fjelltur før jeg skal ha et par timer på jobb. :)  
Har til og med fått i meg frokost allerede. Den var ny! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TonjeM skrev:

Jeg vet det er slik - ingen forkleinelse til deg unge dame! Men prinsipielt blir jeg forbanna for at kommuneloven er slik! Samme gjelder jo representanter til Stortinget.. det er opp til flere på Stortinget som man strengt tatt synes ikke skulle være der etter MeToo..

Jeg husker første gangen jeg oppdaget at det var sånn - og jeg satte nesten kaffen i halsen... Veldig merkelig. Ikke minst de som melder seg inn i et annet parti  i stedet for å stå alene. Da har man jo endret på kommunestyresammensetningen slik at det IKKE gjenspeiler velgernes ønske. 

8 timer siden, Raksha skrev:

:hug: Takk - haha godt å høre :D

:teehe:

8 timer siden, Raksha skrev:

Glad vi dro til sykehuset i kveld, for i morgen tidlig blir hun flyttet til elverum. Det er tre timer herfra. Årsaken er at der kan hun få den behandlingen hun trenger for slaget og dialysebehandling uten å måtte reise 7-8 mil tre ganger i uka. Klønete for oss, men sånn er det.  Viktigste er at hun får den behandlingen hun trenger. Blir nok noen elverumsturer på oss fremover. 

Du får si fra om dere trenger overnatting eller noe - jeg bor 20 min unna sykehuset. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Perfect Image said:

Jeg bor bare 40 min unna hvis man legger litt godvilje til om dere vil innom her noen gang :aww:

 

:D Det kan nok fort hende ja!

 

2 hours ago, Snoffe said:

Tror Cubus har tilbud på en nå :aww:

https://cubus.com/no/p/morgenkaper/ruby-morgenkape/7204966_F841

Har den selv, i en annen farge. Så kan opplyse om at den er like hel etter 4 måneder med valp :aww::lol: 

Ja så på den, men utsolgt online, men fant en billig en på zalando :D

 

2 hours ago, Siri said:

Jeg husker første gangen jeg oppdaget at det var sånn - og jeg satte nesten kaffen i halsen... Veldig merkelig. Ikke minst de som melder seg inn i et annet parti  i stedet for å stå alene. Da har man jo endret på kommunestyresammensetningen slik at det IKKE gjenspeiler velgernes ønske. 

:teehe:

Du får si fra om dere trenger overnatting eller noe - jeg bor 20 min unna sykehuset. 

Takk! :) 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Vi har hatt en herlig tur i Djupadalen og kommet oss opp hele 3 topper i dag :) Merkelig nok var det kraftig vind på startpunktet, men ble mindre og mindre vindfullt jo lengre opp vi kom. 
2,5 time ble det. Det var ikke så stor avstand til de to første toppene fra startstedet, så vi nådde de relativt raskt. :P 

Sjef har bært kløven, og det var nesten ikke merkbart at han hadde den på en gang. Samme energien som han alltid har, og like stor iver og tilhørende vimsing og utforsking underveis :)  
Men så tok jeg ut litt vekt også da for å ikke gå for hardt ut i den slags terreng siden han kun har brukt den på flate områder til nå, og lite i ulendt terreng. 

Nå var det utrolig godt å sitte i ro en liten stund. Det tror jeg vi alle kan være enige om. :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også ha en morgenkåpe med belte. Kommer nok til å stå en del på trappa på rare tidspunkter i sommer. Litt dumt å stå der i trusa hvis avisbudet plutselig dukker opp, for eksempel.

Denne likte jeg. 100% bomull, altså ikke noe mikroplast ved vask. Ellos.

932285335.jpg

Edit: Nå blir jeg forfulgt av morgenkåper på FB!

Endret av Symra&Pippin
  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er båten skrubba  innvendig. Alle puter, gardiner og sengetøy er vaska og jeg har fylt opp med diverse mat og drikkevarer. Bikkja har fått svenskepillene sine, så nå er jeg veldig klar for å reise til Koster. Jeg mangler bare kapteinen, som befinner seg på en rigg ute i Nordsjøen. Han kommer hjem på fredag, men det virker veldig lenge til når jeg er klar NÅ. *utålmodig*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...