Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Sjef er bandasjert med pustende bandasje, og fått bomullsdotter med litt bacimycin salve på. Han virker ikke videre imponert over dette påfunnet mitt. :aww: 

Jeg støtter Sjef... Jeg tror det er lurt at slike ting får luft :aww: 

42 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hvis noen lurte så er det altså sånn at når man går ut av et politisk parti som man representerer i et kommunestyre så blir det rabalder. Jeezez så mange telefoner og eposter og innlegg på FB. Jeg fortsetter som uavhengig i kommunestyret og tilhørende utvalg, kommer til å jobbe med grønne saker som før. 

Og jeg som misliker sterkt at telefonen ringer. :aww:

:o Har du vært rebelsk??? Sonens grønne alibi??? :o Ikke lenger fanebærer'n for MDG??? :o Nå står ikke væla til påske... 

Hjemme fra Elverum og påfyll av meddusiner. I dag var det en sykepleierstudent som skulle stikke - hun var så søt og flink, traff på første forsøk og greier :ahappy: Fikk handlet inn litt mer til påske, så nå kan jeg vel isolere meg fram til sommeren :aww: Men jeg har i hvert fall noe å servere @Malinka om hun kommer innom på besøk i morgen :D 

Nuhhhh skal jeg sele på hundene igjen og ta en god skitur på Budor.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å manne meg opp til å dra ut... Skal bare ut for å fikse noen enkle ting, kjøpe inn kaffekapsler til samboeren og stikke innom apoteket for å hente noe som er bestilt og betalt liksom, men det er så tiltak! :P

Var klar for å dra ut ista, men da sovna ungen. Og i løpet av den tiden hun sov, så mistet jeg litt kraft og sånt, tror jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Symra&Pippin said:

Hvis noen lurte så er det altså sånn at når man går ut av et politisk parti som man representerer i et kommunestyre så blir det rabalder. Jeezez så mange telefoner og eposter og innlegg på FB. Jeg fortsetter som uavhengig i kommunestyret og tilhørende utvalg, kommer til å jobbe med grønne saker som før. 

Og jeg som misliker sterkt at telefonen ringer. :aww:

 

ACER?

 

Smula har pusset tanna, så nå venter vi på at hun skal bli helt seg selv igjen før vi går ny tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
40 minutter siden, Siri skrev:

Jeg støtter Sjef... Jeg tror det er lurt at slike ting får luft :aww: 

Ja vanligvis er det best å ikke gjøre noe med det. Men fremme på kroppen og rundt albuene kommer han til fir å slikke på. Og der er det også større sannsynlighet for at det spruter opp skitten vann når han småtraver ute. 

Og det var jo derfor jeg skaffet pustende bandasje :P

Men han ble fornøyd til slutt. Det viste seg at det var ikke så veldig holdbart å sette noe på der siden det selvfølgelig er bevegelse når han går. Så plutselig var det et par hopp som bare han kan få til, og så lå de på asfalten. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Kokospaniel said:

Ang apper som gir posisjoner, på norgeskart.no kan en skrive ut nødplakat som gir posisjon til både hytter og hus. Kjekt å ha når det ikke er adressert der en er!

Lurt!

Huff svigermor er visst veldig redusert, bruker ikke ene armen i det heletatt og snakker lite og dårlig :( hun kommer ikke hjem på en stund, om i det heletatt... 

  • Sad 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Raksha skrev:

Lurt!

Huff svigermor er visst veldig redusert, bruker ikke ene armen i det heletatt og snakker lite og dårlig :( hun kommer ikke hjem på en stund, om i det heletatt... 

Huff da. Jeg likte det forrige innlegget ditt, for da virket det som ting gikk bedre, men dette hørtes ikke bra ut :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Raksha skrev:

Lurt!

Huff svigermor er visst veldig redusert, bruker ikke ene armen i det heletatt og snakker lite og dårlig :( hun kommer ikke hjem på en stund, om i det heletatt... 

Krysser fingrene. Alltid ekstra leit når det skjer slike akutte ting rundt helg. Håper hun har kommet raskt nok til behandling så noe av funksjonene kan komme tilbake. Især det med talen. 

Godt mannen har dere så han ikke er helt alene i huset. Så får vi bare håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

:o Har du vært rebelsk??? Sonens grønne alibi??? :o Ikke lenger fanebærer'n for MDG??? :o Nå står ikke væla til påske... 

 

Jeg er minst like grønn som MDG for tenk. :aww:  I tillegg har jeg tenkt over hvor jeg befinner meg i det politiske landskapet. Det er det ikke alle som har gjort. ( Blokkuavhengighet my ass). 

Men Symra og jeg har hatt en veldig fin tur på Midtsandtangen. Fint å gå der nå hvis man går på siden av veiene og ikke midt i gjørma. Sooool! :ahappy:

Heidi Steine sitt bilde.

 

 

Endret av Symra&Pippin
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg er minst like grønn som MDG for tenk. :aww:  I tillegg har jeg tenkt over hvor jeg befinner meg i det politiske landskapet. Det er det ikke alle som har gjort. ( Blokkuavhengighet my ass). 

 

Jeg har fått med meg at det er en hel del som har meldt seg ut med begrunnelse ukultur og forskjellige saker som det ikke blir jobbet nok for. Blant annet en tidligere kollega av meg som har representert MDG i kommunestyret her. Hun er også uavhengig representant nå. 

Samme hvor hver enkelt befinner seg i det politiske landskapet så er det ingen tvil om at man i hvert fall trenger en god dæsj MDG i politikken selv om man kanskje ikke er helt klar for å ta det helt ut med total forvandling enda. Men de trengs, det er i hvert fall helt sikkert! :) 
Så da får man jo håpe at disse utmeldingene gjør at det blir noen forandringer i partikulturen slik at alt ikke svinner hen. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slått på stortromma og spandert på meg selv bokser med Pepsi Max til påske istedenfor 1,5l-flasker som blir tamme så fort de blir åpnet:icon_redface:

Gått lang tur i sola har jeg også gjort, siste del av turen med to brett brus som ekstra vekt i sekken. Det kjente jeg i motbakkene på vei hjem:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Raksha skrev:

Lurt!

Huff svigermor er visst veldig redusert, bruker ikke ene armen i det heletatt og snakker lite og dårlig :( hun kommer ikke hjem på en stund, om i det heletatt... 

Moren min fikk et lite slag en gang. Det så veldig skummelt ut i begynnelsen, hun klarte ikke å uttrykke seg og var veldig fysisk redusert. Men det tok faktisk ikke lang tid før hun var veldig mye bedre! Det som er litt skummelt er jo at har man først fått ett slag så er man utsatt for å få flere. Moren min fikk medisiner som skulle hindre det. Hun døde av hjerteinfarkt noen år senere, da var hun 87 år. Noe skal man dø av.

Endret av Symra&Pippin
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, AnnikenK said:

Huff da. Jeg likte det forrige innlegget ditt, for da virket det som ting gikk bedre, men dette hørtes ikke bra ut :hmm:

 

6 minutes ago, Tricolor said:

Krysser fingrene. Alltid ekstra leit når det skjer slike akutte ting rundt helg. Håper hun har kommet raskt nok til behandling så noe av funksjonene kan komme tilbake. Især det med talen. 

Godt mannen har dere så han ikke er helt alene i huset. Så får vi bare håpe på det beste.

Vi drar en liten tur på sykehuset nå, jeg, Bonden og Ida. Så får jeg sett ting selv og hørt fra sykehuset hva de ser. 

Vi skal passe godt på svigerfar, ja. Nå er ene datteren her i påska så han er ikke alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg har fått med meg at det er en hel del som har meldt seg ut med begrunnelse ukultur og forskjellige saker som det ikke blir jobbet nok for. Blant annet en tidligere kollega av meg som har representert MDG i kommunestyret her. Hun er også uavhengig representant nå. 

Samme hvor hver enkelt befinner seg i det politiske landskapet så er det ingen tvil om at man i hvert fall trenger en god dæsj MDG i politikken selv om man kanskje ikke er helt klar for å ta det helt ut med total forvandling enda. Men de trengs, det er i hvert fall helt sikkert! :) 
Så da får man jo håpe at disse utmeldingene gjør at det blir noen forandringer i partikulturen slik at alt ikke svinner hen. 


 

Jeg ser faktisk ikke noen problemer i partikulturen da, men har også merket meg at noen mener det. MDG skårer høyest på klima, dyrevelferd, artsmangfold og andre grønne områder, derfor ville jeg være i det partiet. Men jeg befinner meg til venstre for MDG, og det ble for ensidig kost å svelge kameler hele tiden. Mothårs. :aww:

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Moren min fikk et lite slag en gang. Det så veldig skummelt ut i begynnelsen, hun klarte ikke å uttrykke seg og var veldig fysisk redusert. Men det tok faktisk ikke lang tid før hun var veldig mye bedre! Det som er litt skummelt er jo at har man først fått ett slag så er man utsatt for å få flere. Moren min fikk medisiner som skulle hindre det. Hun døde av hjerteinfarkt noen år senere, da var hun 87 år. Noe skal man dø av.

Godt å lese :) eneste erfaringen jeg har med slag er minnet om morfar som var lam i hele ene siden etter slag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pastasausen skaper motstridende følelser i meg! Eldorado er for meg et litt "ekkelt " merke, har det på samme måte med first price. Billig dritt liksom... (selv om det hender seg jeg kjøper det selv, og vet mange omtrent bare kjøper det, men dette handler altså om MINE muligens forvrengte syn på ting og merker). Men så har jo mange av eldorado sine produkter blitt go green og økologiske, og go green øko er mat jeg har god følelse for og ofte kjøper. 

Så nå vet jeg ikke om denne sausen er ekkel fordi den er eldorado eller bra fordi den har fått øko-merkene på...

 

20180327_120628.thumb.jpg.c89041e54740ee89eeddc3d073718e32.jpg

  • Like 2
  • Haha 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg ser faktisk ikke noen problemer i partikulturen da, men har også merket meg at noen mener det. MDG skårer høyest på klima, dyrevelferd, artsmangfold og andre grønne områder, derfor ville jeg være i det partiet. Men jeg befinner meg til venstre for MDG, og det ble for ensidig kost å svelge kameler hele tiden. Mothårs. :aww:

 

Det kan jo komme an på hvor i landet de forskjellige utmeldte hører til også. 
Og som sagt så har de veldig mange gode saker som trenger mer fokus, selv om folk kanskje ikke er klar for en del av de store visjonene. Akkurat det må jobbes sakte men sikkert mot. 

Og jeg skjønner godt at kameler ble litt ensidig kost altså. Og så går det så forferdelige mengder med vann for å få svelget dem også. :aww: 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Omg ser første episode av keeping up with the Kardashians :lol: Mye har hendt siden den gang for å si det sånn :lol: Litt mer rumpe, litt mer pupper og litt mer lepper :aww:

Men plastiske operasjoner har de da virkelig ikke hatt! De rumpene har kommet med trening og kroppslig modning de tenk. :aww: :rolleyes: 

De få gangene jeg har sveipet innom hvilken kanal det nå er som sender dette på det tidspunktet det går så har jeg klart å se et par minutter før jeg tenker at jeg har fått nok og må skynde meg å finne noe annet. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Raksha said:

 

Så skummelt med hendelsen. Bra hun er i gode hender nå. 
Brukte "pokalen" under innlegget ditt fordi jeg synes du fortjener en pokal/medalje for innsatsen, så får det bare være at den heter "takk". 

--------------------

Hatt svigers på besøk noen timer i dag. Hyggelig og veldig "matnyttig". De hadde nemlig handlet masse mat til oss i Sverige :D 
Sånt liker en ganske skrapa lommebok :thumbs: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

Men plastiske operasjoner har de da virkelig ikke hatt! De rumpene har kommet med trening og kroppslig modning de tenk. :aww: :rolleyes: 

De få gangene jeg har sveipet innom hvilken kanal det nå er som sender dette på det tidspunktet det går så har jeg klart å se et par minutter før jeg tenker at jeg har fått nok og må skynde meg å finne noe annet. :P 

Pastisk operasjon har man ikke hatt, så det så :aww::lol:

Syntes de er veldig grei pauseunderholdning :D 

Sånn som nå når Netflix ikke funker, da kan jeg stå på kjøkkenet å steke vafler mens jeg leser på sonen, og har Kardashians på i bakgrunnen :D pause underholdningen sin det :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Pastisk operasjon har man ikke hatt, så det så :aww::lol:

Syntes de er veldig grei pauseunderholdning :D 

Sånn som nå når Netflix ikke funker, da kan jeg stå på kjøkkenet å steke vafler mens jeg leser på sonen, og har Kardashians på i bakgrunnen :D pause underholdningen sin det :aww:

 

Kardashians, Dr. Phil, diverse såper, osv er ganske greit som bakgrunnsstøy. Men det er vel det eneste det kan brukes til :P

 

Endret av *Kat84*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en deilig tur i strålende vårvær! Deretter satt jeg og hundene i solsteiken på verandaen med bok og kaffe i 3 timer. Nå er det rydding som står på planen, før jeg topper dagen med taco og siste episode av heimebane. Nevnte jeg at jeg fikk bestilt stoff til spisestuen min? Og at det ble halvparten av prisen jeg forventet å betale? :D

@Raksha så flink du var som holdt hodet kaldt når det sto på! Du gjorde det du kunne :) mange klarer å trene bort mye av sekvelene etter slag. Gi det tid. Lykke til. 

 

IMG_20180327_133220_702.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...