Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

1 time siden, Pixie skrev:

Trenger litt hjelp til å sortere litt tankekaos her om noen gidder...

Jeg har fått tilbud om en mulig overtagelse av en liten hund. 

På den ene siden er det en herlig liten hund, jeg vet det ville betydd mye for meg å ha hund igjen og ha noe å komme hjem til, og det ville gitt meg det dyttet i rompa jeg trenger for å komme meg ut og være mer aktiv igjen.

På den andre siden er det en rase jeg egentlig ikke har vurdert før fordi jeg ikke er vant til så liten hund, jeg bor i andre etasje uten hage eller veranda der hunden kan være ute løs (har en liten plenflekk ved trappa og plass til en hagestol på en platting ved trappa). Men det som for min del veier tyngst imot hundehold nå er at økonomisk er det ganske trangt nå.

Jo mer jeg har tenkt på det jo mer usikker blir jeg... jeg vil jo gjerne ha hund nå, men samtidig vil jeg egentlig helst ha en ny tibetansk terrier. Og egentlig vil jeg jo ha hunden fra den er valp, men det er ikke mulig nå...

Jeg vet jo at jeg kan tilby et fint liv for en liten hund også, men hva da om jeg om noen år plutselig får muligheten til å ha valp igjen? Har jeg da mulighet til å ha to hunder med ulike behov? Eller bør jeg bare vente til alt ligger til rette for det hundeholdet jeg egentlig vil ha?

Setter pris på alle tilbakemeldinger, vær brutalt ærlig.

Jeg ville venta. Jeg har forstått det sånn at det store prosjektet ditt nå er å få hodet over vannet økonomisk. Da ville jeg hatt fullt fokus på det helt til jeg for eksempel kunne bo et sted som egner seg godt for hund, og der hundekjøp er godt planlagt. Skjønner veldig godt at en hund ville vært en stor berikelse i livet ditt nå, men alt har sin tid, som det skrevet står. ;)

Uff så trist @Raksha :hug:

Endret av Symra&Pippin
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha:hug:

Såå deilig vær! Og så deilig at bikkja kan gå løs her på hytta. Hun tar seg riktignok noen småturer i løpet av dagen, men hun går aldri langt og kommer alltid tilbake. Nesten ikke folk her heller, så hun plager ingen. Og så deilig å kunne gå med henne løs fra inngangsdøren og helt ned til jordene. Hun har funnet noe snadder å spise ute + ei mus, så nå gasser hun så det holder. Krysser fingre og tær for at hun ikke blir dårlig i magen, for jeg glemte å ta med zoolac:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

@Raksha:hug:

Såå deilig vær! Og så deilig at bikkja kan gå løs her på hytta. Hun tar seg riktignok noen småturer i løpet av dagen, men hun går aldri langt og kommer alltid tilbake. Nesten ikke folk her heller, så hun plager ingen. Og så deilig å kunne gå med henne løs fra inngangsdøren og helt ned til jordene. Hun har funnet noe snadder å spise ute + ei mus, så nå gasser hun så det holder. Krysser fingre og tær for at hun ikke blir dårlig i magen, for jeg glemte å ta med zoolac:sleep:

Jeg regner med at du er helt sikker på at hun ikke kan finne på å jage hjortedyr da. De plages jo voldsomt for tiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Hvis ikke det er noe spesielt med den hunden som gjør at du MÅ ha den, så hadde jeg venta. 

 

 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg ville venta. Jeg har forstått det sånn at det store prosjektet ditt nå er å få hodet over vannet økonomisk. Da ville jeg hatt fullt fokus på det helt til jeg for eksempel kunne bo et sted som egner seg godt for hund, og der hundekjøp er godt planlagt. Skjønner veldig godt at en hund ville vært en stor berikelse i livet ditt nå, men alt har sin tid, som det skrevet står. ;)

Uff så trist @Raksha :hug:

Takk for tilbakemelding! Det er vel egentlig det jeg har kommet frem til også, selv om det ville betydd mye for meg psykisk å ha hund så er det bedre å vente til jeg kan ha det hundeholdet jeg vil ha.

Og :hug: til @Raksha

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å bli spurt om leg på polet ?? føler liksom at når man har bikka 30 så er det litt rart å vise uoppfordret og... 

@Pixie kanskje du kan være hundepasser? Det er ikke det samme som å ha hund såklart men det binder ikke økonomisk iallefall :) Sikkert noen som vil låne bort en hund til tur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du bodd nærmere meg @Pixie så kunne du fått gått så mye tur du gadd, har flere som hadde passet fin fint som turhunder (pensjonist og frk. trekker ikke f.eks.). 

 

@Raksha :hug: leit å høre om svigermoren din. 

 

Fint vær i dag også, har kost hunder i hundegården og har planer om å kjøre noen med vogna om ikke så lenge. Ellers en lat dag idag. Får kalle det lade opp til etter påske :P 

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, fine soniser <3   Bonden ble med dem nedover, de har tre timer + å kjøre, avhengig av trafikken, så får ikke vite noe enda. 

 

Skulle liksom gjøre masse i dag, men er egentlig utslitt. Så lager middag og så skal jeg plage med meg barnet i fjøset så vi får matet kalver og sjekket at alt er som det skal. Så håper jeg helt ærlig at det er leggetid etter det :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lola Pagola said:

 

@Pixie kanskje du kan være hundepasser? Det er ikke det samme som å ha hund såklart men det binder ikke økonomisk iallefall :) Sikkert noen som vil låne bort en hund til tur.

Det tenkte jeg også. Jeg tror det er en del som setter pris på at noen andre hjelper til med en lufting i ny og ne :) Det hadde i hvert fall jeg satt pris på :) Samtidig så blir man ikke så bundet, som om det skulle være ens egen hund og man kan si nei når det ikke passer. 

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Håper svigermor kommer seg @Raksha :hug:  

Jeg har hatt helg i litt over 2 timer nå. Så langt har den helga blitt brukt til å lage pizzasaus, drikke kaffe, og bare sitte og halvsove i sofaen. Nå skal jeg få i meg en kopp kaffe til, og så skal Sjef få tur. 

Gubben prøvde å ta Sjef med seg når det var tid for litt utforsking av fjelltoppene her i dag, men det gikk visstnok ikke. Sjef bare la seg på madrassen sin, og demonstrerte mot det ved å velte over på rygg med labbene i været og vifte med dem. Så da fikk han nå ligge der alene. 
Jeg begynner å forstå hva folk mener med at Sjef er mammadalt. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lola Pagola skrev:

To klosakser faktisk :P

En god men skummel å bruker, og en veldig gammel en, som jeg føler meg trygg på. :lol:

Jeg var mer bekymret for at noen skulle kommentere de to flokekammene helt til venstre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

En god men skummel å bruker, og en veldig gammel en, som jeg føler meg trygg på. :lol:

Jeg var mer bekymret for at noen skulle kommentere de to flokekammene helt til venstre.

 

Hvilken er den skumle? Kan ikke være millers?

Haha så ikke at det var flokekammer ? har et par sånne til Oppe gitt.

Endret av Lola Pagola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha klem!

 

Idag har jeg møtt en ÆRLIG skjel på finn :o Kjøpte kjøleskap, hentet det og lot det stå, startet det og det durer og går men blir ikke kaldt. Jeg sender melding og spør om han har noen tips (antar jo at kjøpt er kjøpt), og han svarer at jeg får igjen pengene og kan bare kaste det og det var synd osv. Så da hentet vi et annet kjøleskap igår og det fungerer gull :D

 

Nå har jeg brukt påskeaften på å bygge vegg, og hyller og ting, rydde litt nå så blir det bra :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Hvilken er den skumle? Kan ikke være millers?

Haha så ikke at det var flokekammer ? har et par sånne til Oppe gitt.

Den med rødt håndtak. Er det Millers? Jeg får vondt i egne fingre og tær når jeg bruker den på Symra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Den med rødt håndtak. Er det Millers? Jeg får vondt i egne fingre og tær når jeg bruker den på Symra.

Ja ser ut som en millers iallefall.  Den er jo såå god! ? Men er den kanskje sløv? Synes ny millers er som å klippe gjennom smør nesten.  Tror jeg må kjøpe ny snart. Eller var den god kanskje... nå gikk jeg helt i surr ?

Endret av Lola Pagola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Ja ser ut som en millers iallefall.  Den er jo såå god! ? Men er den kanskje sløv? Synes ny millers er som å klippe gjennom smør nesten.  Tror jeg må kjøpe ny snart.

Det er nettopp den smørfølelsen som er ekkel.  a074.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Har noen tatt DNA test av hunden?  Har dere forslag til hva som fungere best? Ca hva pris lå det på?   
    • Har vurdert å kalle neste hund for Tora, men det er jo et norsk navn. Men også noe med den jødiske religionen- synes kanskje det er upassende. Hva synes dere??      
    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...