Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg har et familiemedlem som mener at det bare er å ta seg sammen så kan man fint dra på jobb med migrene, vedkommende har nemlig vært på jobb med vondt i hodet :aww:  jeg blir så imponert over sånt. 

Kjekt med sånne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg har et familiemedlem som mener at det bare er å ta seg sammen så kan man fint dra på jobb med migrene, vedkommende har nemlig vært på jobb med vondt i hodet :aww:  jeg blir så imponert over sånt. 

Jasåklart, det er jo bare å hive innpå em paracet eller to liksom.. :aww:

Har selv stått på jobb med auramigrene, mistet synet på ett og et halv øye, sleit med å prate og forstå hva som ble sagt til meg.. Aldri igjen! Var så heldig å få 5 min pause da, og tilbud om paracet... :lol:

Enden på den visa ble legevakt og sykemelding, og beskjed til sjefen at jeg kom til å bare gå hjem om jeg fikk flere anfall på jobb.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Kjekt med sånne...

Begynner å bli vandt til det, er ikke første gang det kommer slike utspill. Hvis personen ikke skjønner eller har opplevd det selv så er det helt umulig å ha noe forståelse eller medfølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Jasåklart, det er jo bare å hive innpå em paracet eller to liksom.. :aww:

Har selv stått på jobb med auramigrene, mistet synet på ett og et halv øye, sleit med å prate og forstå hva som ble sagt til meg.. Aldri igjen! Var så heldig å få 5 min pause da, og tilbud om paracet... :lol:

Enden på den visa ble legevakt og sykemelding, og beskjed til sjefen at jeg kom til å bare gå hjem om jeg fikk flere anfall på jobb.. 

:lol: ikke sant... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg har et familiemedlem som mener at det bare er å ta seg sammen så kan man fint dra på jobb med migrene, vedkommende har nemlig vært på jobb med vondt i hodet :aww:  jeg blir så imponert over sånt. 

Kjenner til de ja. Jeg har vist sovesyka, og så er jeg deprimert så en tur til psykologen vil fikse alt :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav-dama mi er en av dem som mener at migrene ikke er noe problem, ingen grunn til å dra hjem fra jobb ihvertfall. Det er jo bare å ta anfallsmedisin og 5 minutter på pauserommet, så er man klar for resten av arbeidsdagen :getlost: 

Bikkja er tura og brukt opp, og har lagd fine sølepotemerker i senga selv om jeg tørka labber da vi kom inn. Dermed kan jeg rydde hus uten hjelpende snute!

I kveld får vi besøk av ny adferdskonsulent, fra Happy Tails denne gangen. Hun kommer hjem til oss og får dermed sett mer av samspillet mellom oss, og ikke minst sett noen av de mindre ålreite situasjonene. Så får vi et treningsopplegg etterpå. Om ikke gubben legger ned litt innsats i å følge opp dette blir han omplassert, jeg kan ikke fikse dette alene. Som i går, gubben skulle ut med bikkja men bikkja la seg i buret med en leke. Gubben tar da tak i leka for å få hunden ut, hunden knurrer, og gubben slipper leka og gir seg. Hva har bikkja lært da? At det nytter å knurre... Gubben hører ikke på meg, håper han hører på adferdskonsulenten i kveld. Han gjør vel det om hun er pen nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pixie skrev:

Nav-dama mi er en av dem som mener at migrene ikke er noe problem, ingen grunn til å dra hjem fra jobb ihvertfall. Det er jo bare å ta anfallsmedisin og 5 minutter på pauserommet, så er man klar for resten av arbeidsdagen :getlost: 

Bikkja er tura og brukt opp, og har lagd fine sølepotemerker i senga selv om jeg tørka labber da vi kom inn. Dermed kan jeg rydde hus uten hjelpende snute!

I kveld får vi besøk av ny adferdskonsulent, fra Happy Tails denne gangen. Hun kommer hjem til oss og får dermed sett mer av samspillet mellom oss, og ikke minst sett noen av de mindre ålreite situasjonene. Så får vi et treningsopplegg etterpå. Om ikke gubben legger ned litt innsats i å følge opp dette blir han omplassert, jeg kan ikke fikse dette alene. Som i går, gubben skulle ut med bikkja men bikkja la seg i buret med en leke. Gubben tar da tak i leka for å få hunden ut, hunden knurrer, og gubben slipper leka og gir seg. Hva har bikkja lært da? At det nytter å knurre... Gubben hører ikke på meg, håper han hører på adferdskonsulenten i kveld. Han gjør vel det om hun er pen nok :P

Ta ut buret fra kåken så er i hvertfall den konkrete problemstillingen ute av verden.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Snoffe skrev:

Leste du hadde kastet underbuksen, og kunne ikke få det til å stemme med shortsen du sprader rundt i:teehe:

Sto ikke shorts vettu, det sto chaps. Ga det mer mening da? 

 

 

:lol: 

 

Jeg har vondt i magen, og later som at to paracet hjelper..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Snoffe skrev:

Kjenner til de ja. Jeg har vist sovesyka, og så er jeg deprimert så en tur til psykologen vil fikse alt :aww:

 

:lol: Klart... Du har ikke fått beskjed om at det bare er å gå en tur så du får mer energi også? :lol:  

Denne personen i min familie er så egosentrisk at det er latterlig, jeg sa at vi ikke bader lillemor hver dag, for da blir hun så tørr i huden. Da kom det fra personen at "DA skulle JEG vært tørr i huden da, for jeg dusjer hver eneste dag!"... Da har man lagt lista liksom. :aww: 

20 minutter siden, Pixie skrev:

Nav-dama mi er en av dem som mener at migrene ikke er noe problem, ingen grunn til å dra hjem fra jobb ihvertfall. Det er jo bare å ta anfallsmedisin og 5 minutter på pauserommet, så er man klar for resten av arbeidsdagen :getlost: 

Ja klart, for man er i tipp topp shape etter anfallsmedisinen :aww:  Havnet på legevakten jeg med oppkast, og besvimelser fordi jeg følte meg "fin" les: hadde ikke vondt i hodet lenger, etter å ha tatt medisinen og begynte å rengjøre kaninbur. Hodevondten kom tilbake på tur til legevakta da, så var ganske innlysende hva som var problemet. Etter det har tilogmed Bonden bedt meg være litt forsiktig. 

 

Gleder meg ikke over enda en medisin med vektoppgang og svetting som vanligste bivirkninger. Men men vektoppgange, der ER det faktisk bare å ta seg sammen og ikke gi etter for desperate behovet etter å stappe noe kaloririkt i kjeften. Så jeg får starte der. Svette - vel... ikke så mye å gjøre med det. Desverre. Drikke masse?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok absolutt ikke like ille migrene som endel av dere her inne, og det er ikke ofte heller. Men når det skjer går det jo ikke an å gjøre noen ting, da er det bare å legge seg egentlig og håpe på bedre tider...
Folk som uttaler seg på en slik måte om migrene som nav-dama til Pixie kan umulig ha hatt noe annet enn vanlig hodepine selv. Som forsåvidt kan være vondt nok det...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Gleder meg ikke over enda en medisin med vektoppgang og svetting som vanligste bivirkninger. Men men vektoppgange, der ER det faktisk bare å ta seg sammen og ikke gi etter for desperate behovet etter å stappe noe kaloririkt i kjeften. Så jeg får starte der. Svette - vel... ikke så mye å gjøre med det. Desverre. Drikke masse?

I noen tilfeller ER det faktisk bare å ta seg sammen :ahappy: 
Jeg lurer også litt på om det er noe å gjøre med økt svetting... altså - ikke sånn overgangsaldersvette (ja, ok - det kan sikkert dukke opp når tid som helst, den også), men jeg har altså hatt sånn anfallsvis ekstremsvette siden jeg fikk MS, men har egentlig aldri reflektert over at det er sykdommen som har vært årsaken til det, men sist jeg pratet med MS-sykepleieren nevnte hun at det er flere som sliter med det faktisk... Jeg kom ikke på å spørre om det var noe å gjøre med det... himla teit altså :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

I noen tilfeller ER det faktisk bare å ta seg sammen :ahappy: 
Jeg lurer også litt på om det er noe å gjøre med økt svetting... altså - ikke sånn overgangsaldersvette (ja, ok - det kan sikkert dukke opp når tid som helst, den også), men jeg har altså hatt sånn anfallsvis ekstremsvette siden jeg fikk MS, men har egentlig aldri reflektert over at det er sykdommen som har vært årsaken til det, men sist jeg pratet med MS-sykepleieren nevnte hun at det er flere som sliter med det faktisk... Jeg kom ikke på å spørre om det var noe å gjøre med det... himla teit altså :aww: 

Yep! I noen så er det faktisk helt riktig, synd det er så grusomt vanskelig ofte :lol:  Si fra om du får noen gode løsninger når du husker å spørre da, for det er upraktisk og ekkelt. :aww:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Som i går, gubben skulle ut med bikkja men bikkja la seg i buret med en leke. Gubben tar da tak i leka for å få hunden ut, hunden knurrer, og gubben slipper leka og gir seg. Hva har bikkja lært da? At det nytter å knurre... 

Hva mener du han skulle gjort da? Knurring er en viktig del av hundens språk som skal respekteres, plukker man det vekk sitter man igjen med en potensielt farlig hund som dopper advarsler og heller går rett i angrep. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Da har jeg fått sms om at kjøkkenmaskin og stavmikser-pakken ligger på postkontoret, klart til henting :D 

Jeg er litt sånn: :jump: :hyper: :blissysmile:

Så glad blir man nemlig av å få pakker... Små gleder i hverdagen og sånn... :lol: :ahappy:

Pakker i posten er en av livets store gleder :ahappy::lol: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Raksha skrev:

Yep! I noen så er det faktisk helt riktig, synd det er så grusomt vanskelig ofte :lol:  Si fra om du får noen gode løsninger når du husker å spørre da, for det er upraktisk og ekkelt. :aww:  

Jeg vet - å ta seg sammen er egentlig noe av det vanskeligste som finnes :lol: 
Shall do... men kjenner jeg meg rett så har jeg glemt det til jeg skal på sykehuset igjen :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg vet - å ta seg sammen er egentlig noe av det vanskeligste som finnes :lol: 
Shall do... men kjenner jeg meg rett så har jeg glemt det til jeg skal på sykehuset igjen :pinch:

Hvor får man kjøpt viljestyrke? Og ting jeg spise nesten ubegrenset mengde av, som smaker godt? Lage is av sukkerfri saft kanskje.. Hmmm. Spiser mye pærer og druer allerede, epler og rå gulrot tåler jeg ikke. Da er fantasien min brukt opp. :aww:  Bake noen grove horn og sånt kanskje. Yep - ha meg en bakedag nesteuke og kjøpe inn mager skinke og litt sånt. 

:lol: Godt vi er fler som er distré. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Line skrev:

Siden elevene er så kjedelige og pusler med sitt så fant jeg meg en tråd å diskutere i på FB :lol: 

De trådene du diskuterer i har det gjerne med å være underholdende :lol: HVOR???? :lol: 

5 minutter siden, Raksha skrev:

Hvor får man kjøpt viljestyrke? Og ting jeg spise nesten ubegrenset mengde av, som smaker godt? Lage is av sukkerfri saft kanskje.. Hmmm. Spiser mye pærer og druer allerede, epler og rå gulrot tåler jeg ikke. Da er fantasien min brukt opp. :aww:  Bake noen grove horn og sånt kanskje. Yep - ha meg en bakedag nesteuke og kjøpe inn mager skinke og litt sånt. 

:lol: Godt vi er fler som er distré. 

De er utsolgt for viljestyrke på ubestemt tid dessverre... 
Poenget er ikke å finne noe å spise ubegrensede mengder av - man må bare lære seg å spise begrensede mengder av alt :) Det har liten hensikt å kjøpe magre produkter om man stapper i seg mengder av det... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...