Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Just now, Siri said:

Det har du jo faktisk helt rett i!! Det kom jeg jo faktisk ikke på - men jeg ligger jo helt på grensa mht stoffskiftet (mener legen min hadde en diagnose på det også - men det var verken hypo- eller hyperthyreose.. men noe lignende) så det er nok det som er utslagsgivende kanskje ja. Det forklarte jo det meste egentlig :) Jeg har jo mange symptomer på høyt stoffskifte - BORTSETT fra vekttap... det er jo typisk :lol:

Fastlegen min ble litt urolig første gangen da lymfocyttene mine var på 0.1. Fastlegen ringte faktisk nevrologen for å høre om nivåene var greie, og fikk beskjed om at de var veldig fine. :lol: Men det er bra at de reagerer på "unormale" verdier sånn i forhold til befolkningen for øvrig, liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
31 minutter siden, Line skrev:

Ja? Sier du kakib kanskje? :P:lol: 

 

Jeg har hørt det bli sagt. Jeg måtte stoppe opp et par sekund og tenke over om jeg hørte rett :lol: 

21 minutter siden, SFX skrev:

Kanskje det er aversjonstrening så jeg skal slutte å jobbe?

Akkurat i dag så vil jeg si at det stemmer på en prikk. For jeg har fått støt i bilen i hele dag :aww: 
 

21 minutter siden, SFX skrev:

Tusen takk! Jeg holder ikke pusten til neste veterinærbesøk (for det er fire uker til), men jeg håper at dette betyr at det er snart over, og at vi unngår operasjon og døvhet. 

Med alt det problemer hun har hatt så skjønner jeg det, men det er bare til å krysse fingrene og prøve å tenke positivt :) 
 

9 minutter siden, Siri skrev:

Åååå.. jeg hadde sånn drittørr kalvesteik med ihjælkokte grønnsaker og sikkert vakuumpakka poteter til min konfirmasjon. Det va'kke jeg som bestemte menyen, for å si det sånn (da hadde vel blitt spaghetti av noe slag - det ville jo blitt for flaut for mine foreldre å servere "alle" gjestene.. :aww:). 

 

Ja, klart. Det er mye flauere å servere spaghetti eller lasagne enn knusktørr steik :lol: 
Etter enda flere forsøk på langtidstilbereding og grytekoking av steiker og kjøttstykker så blir det ikke noe tørr steik i våre konfirmasjoner :lol: 

9 minutter siden, Siri skrev:

Jeg var imponert over at reporteren ikke overhodet gjorde mine til å le eller ta en bitteliten pause engang :lol: 

 

Skulle likt å sett ansiktsuttrykket. Eller sittet i klipperommet når det der skulle redigeres og gjøres klar for sending :lol: 

10 minutter siden, Siri skrev:

 

*Vet bedre enn å gå inn i en diskusjon med den derre kverulanten Line altså... :aww:
 

:lol: 


Mannen fikk en trist beskjed i dag. 
Han som omkom i arbeidsulykke på Karmøy er en kollega av ham. Jeg må vel dessverre si at heldigvis var de ikke på samme prosjektet. Han skulle egentlig vært overført til det han også, men valgte å bli der han var.. Jeg mistenker at jeg kjenner han som kjørte kranbilen også. :( 


Og nå i kveld har Sjef funnet på noe nytt. Han kunne nemlig ikke spise maten sin helt sånn uten videre. Jeg måtte ordne opp og ta det ut av skålen for han, for han vil nemlig spise midt på gulvet. Og når jeg hadde gjort det så kikket han rart på det og stod og plukket på med labben før han løp en runde i stua, for så å begynne å slikke forsiktig på. 

Jaja, aldri en kjedelig dag med en slik skrullepip i hus :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snoffe skrev:

Har vi vært hos samme psykolog? :P hun kunne ikke fatte at jeg var trist fordi jeg var syk, fordi hun hadde likt å være hjemme hele dagen og se på film. Også hadde jeg for fine klær og hun syntes jeg var for fin til alt jeg kunne være syk :aww: 

Da jeg sluttet kunne hun ikke fatte hvorfor jeg ikke ville komme tilbake å snakke mer :P

 

 

 

 

:blink:

Jeg fikk beskjed om at var du vegetarianer så hadde du spiseforstyrrelse jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Line skrev:

@SFX Grisejente :aww: Du kunne jo bare skrevet hane - cock :aww: 

:lol: 

Jeg er åpenbart ei grisejente, for det neste alternativet jeg kom på, hvor C uttales som K i et engelsk ord, var ikke sunt, men ... Og deretter tok det helt av i hodet mitt. Det er mye engelsk griseprat med K-lyd! 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Med alt det problemer hun har hatt så skjønner jeg det, men det er bare til å krysse fingrene og prøve å tenke positivt :) 

Hun har jo heldigvis ikke vært plaget av dette på flere måneder, verken kløe eller annet ubehag jeg har kunnet merke - så vi fikk fort en viss kontroll på det. Men vi vil jo gjerne avslutte okkupant-tendensene til disse bakteriene, selv om hun ikke er affisert av dem :P Jeg har hatt mange ulike følelser rundt dette, og jeg tror det er derfor jeg er sliten for tiden også - jeg bekymrer meg, og føler meg litt fanget. Jeg kan ikke legge en eneste plan for henne, for jeg vet ikke om hun går på medisiner eller er nyoperert eller friskmeldt 14 dager eller 4 måneder fram i tid. Jeg liker ikke å være bundet på det viset. Og det er jo underordnet bekymringen for henne, men i og med at hennes allmenntilstand har vært som den pleier å være, så har det vært mer irriterende enn noe annet de siste ukene. Men nå har hun altså på de tre siste kontrollene blitt bedre og bedre for hver gang, og i dag var det gullende fint i øret, så nå har jeg tro på at vi skal få til dette - bare vi ikke slutter med medisinene for tidlig, så de kommer tilbake. Men når det er skissert åtte uker til på medisiner, burde det være innenfor.

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Mannen fikk en trist beskjed i dag. 
Han som omkom i arbeidsulykke på Karmøy er en kollega av ham. Jeg må vel dessverre si at heldigvis var de ikke på samme prosjektet. Han skulle egentlig vært overført til det han også, men valgte å bli der han var.. Jeg mistenker at jeg kjenner han som kjørte kranbilen også. :( 

Så trist! Håper det er et godt støtteapparat rundt de som trenger det, også de som ikke er i umiddelbar nærhet emosjonelt og geografisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, SFX skrev:

Rutinerte journalister har hørt det meste.

Er vel sant det ja :lol: 

28 minutter siden, SFX skrev:

Ja, men heisen til å få ting til for eksempel de etasjene hvor scenene er, er ikke tilpasset takhøyden i verkstedet, så kulisser må fremdeles bygges i moduler :D 

Å, det tenkte jeg jo ikke på :lol: Som sagt - genialt :lol: 

28 minutter siden, SFX skrev:

Pissa?

Sikkert :lol: 

28 minutter siden, SFX skrev:

Nei, men C som isolert bokstav kan uttales som K på engelsk, som i... Shit, nå kommer jeg bare på det britiske ordet for penis som et ord på C som uttales med K, men deres skjønner hva jeg mener? 

Nei, jeg skjønner ikke hva du mener :aww:                :whistle: 

6 minutter siden, Bananen skrev:

Fastlegen min ble litt urolig første gangen da lymfocyttene mine var på 0.1. Fastlegen ringte faktisk nevrologen for å høre om nivåene var greie, og fikk beskjed om at de var veldig fine. :lol: Men det er bra at de reagerer på "unormale" verdier sånn i forhold til befolkningen for øvrig, liksom. :)

Der kom jeg på at det flere ganger har vært bemerket noe høye lymfocytt-nivåer når jeg har tatt blodprøver hos fastlegen ja - uten at det har blitt gjort mer med det da... og jeg har jo ikke vett til å spørre heller :lol: Jeg bare går ut fra at det er greit liksom :lol: Jeg er en enkel pasient :aww:. Men ja, det er jo veldig bra at de reagerer når det er unormale verdier på gang :) 

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja, klart. Det er mye flauere å servere spaghetti eller lasagne enn knusktørr steik :lol: 
Etter enda flere forsøk på langtidstilbereding og grytekoking av steiker og kjøttstykker så blir det ikke noe tørr steik i våre konfirmasjoner :lol: 

Selvsagt... man har da en fasade å opprettholde :aww: 
JEg kunne nå servert steik til en finere middag, for nå har jeg jo lært meg hvordan man får steika saftig og god :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, SFX skrev:

Oj, sonen sensurerer trebokstavsord som du finner i hæstkuk. 

:lol:

Jeg har vært på møte og etterpå gått tur med hundene i styrtregn, uten å tenke så alt for mye på hva man har på seg i styrtregn, hundene ville ut. Nå har jeg vært oppe og skiftet alle klær fra innerst til ytterst. Jeg må investere i noen skikkelige regnklær.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SFX skrev:

Så trist! Håper det er et godt støtteapparat rundt de som trenger det, også de som ikke er i umiddelbar nærhet emosjonelt og geografisk.

Alt arbeid skal visstnok stoppes frem til de ser at kollegaer og andre rundt er klar for det på den plassen. Andre i firmaet er informert og har fått tilbud om samtaler for de som trenger det. 
De er flinke til å ta vare på de ansatte. Heldigvis! 

Akkurat nå, Siri skrev:

Selvsagt... man har da en fasade å opprettholde :aww: 
JEg kunne nå servert steik til en finere middag, for nå har jeg jo lært meg hvordan man får steika saftig og god :D 

Ja, altså.. for oss som har lært oss å lage skikkelig steik så er det jo problemfritt. Så jeg kan lett servere det selv :D Så sant ungene vil det da. Skal jo ikke overkjøre dem helt heller. 

Men vår helt hjemmelagede pizza får de ikke lov til å ha. Den deler vi ikke med noen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SFX skrev:

Jeg har fått høre at jeg er for smart til å være så sjuk - og har da lurt på om jeg burde svare noe om at de ser veldig oppegående ut til å være så sjuke som de åpenbart må være med den logikken.

:lol: "Men du er jo så intelligent!" Var ikke klar over at det bare var mindre intelligente mennesker som ble syke, jeg, men det er sikkert logisk. De er så dårlige på å planlegge, liksom.

 

...venter jeg på ork til å bære kraftfor ned i hønsehuset. Skulle ønske trillebårhjulet ikke var punktert, må nok kjøpe ny. Funker ikke å bruke spark som lastevogn om sommeren, gitt. Gleder meg til i morgen, da skal jeg avgårde og bytte kyllinger i killinger. :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, WelshenNemi skrev:

:blink:

Jeg fikk beskjed om at var du vegetarianer så hadde du spiseforstyrrelse jeg.. 

Haha, min far tror også det :P

Og hvis man har et middagsmåltid uten kjøtt i uken så må man passe seg for å ikke bli vegetarianer. For da kan man bli syk da, mangelsykdommer... Og man kan dø av sånt. Fali det, sjø! 

 

 

Da er det ro i heimen. Guttakrutt sover sammen på sofaen, vi tobeinte ser prion break og frøken dings har lagt seg i håndklehyllen på badet :ahappy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Haha, min far tror også det :P

Og hvis man har et middagsmåltid uten kjøtt i uken så må man passe seg for å ikke bli vegetarianer. For da kan man bli syk da, mangelsykdommer... Og man kan dø av sånt. Fali det, sjø! 

 

 

Da er det ro i heimen. Guttakrutt sover sammen på sofaen, vi tobeinte ser prion break og frøken dings har lagt seg i håndklehyllen på badet :ahappy:

 

 

Da burde vel en god del av verdens befolkning vært død for lengst..

Han nektet også plent å gi seg selv om ernæringsfysiologen han sendte meg til sa at kostholdet mitt var helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

I dag har jeg laget hjemmelaget pålegg igjen. Det burde være nok pålegg for den neste måneden, minst :aww:

20170420_203301.thumb.jpg.724109d5e5b883d5b4052f3f4d499eea.jpg

Senepsmarinert skinke og roastbiff :D

Når sender du nedover til meg? Har fremdeles ikke fått i posten :aww:

Hvordan lager du alt det deilig pålegget?

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Da burde vel en god del av verdens befolkning vært død for lengst..

Kan virkelig ikke forstå den logikken til folk.. man dauer ikke av å ikke spise kjøtt.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Siri said:

Der kom jeg på at det flere ganger har vært bemerket noe høye lymfocytt-nivåer når jeg har tatt blodprøver hos fastlegen ja - uten at det har blitt gjort mer med det da... og jeg har jo ikke vett til å spørre heller :lol: Jeg bare går ut fra at det er greit liksom :lol: Jeg er en enkel pasient :aww:. Men ja, det er jo veldig bra at de reagerer når det er unormale verdier på gang :)

Jeg vet ikke hva høyt lymfocytt-nivå vil si. Jeg har ikke helt peiling på alle prøvene de tar heller, men fastlegen sier noe om at det er bra, eller om det er noe han bør undersøke fordi det avviker fra det normale, fordi jeg er den første pasienten fastlegen har hatt på sine ørten år som fastlege med den type medisin. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, Bananen skrev:

Jeg vet ikke hva høyt lymfocytt-nivå vil si. Jeg har ikke helt peiling på alle prøvene de tar heller, men fastlegen sier noe om at det er bra, eller om det er noe han bør undersøke fordi det avviker fra det normale, fordi jeg er den første pasienten fastlegen har hatt på sine ørten år som fastlege med den type medisin. :lol:

:lol: Jeg tror muligens jeg er den eneste pasienten til min fastlege som går på denne medisinen også... og jeg var jo hos en turnuskandidat som var helt i hundre fordi han hadde skrevet en eller annen oppgave om MS og Tysabri - og jeg var den første pasienten han hadde hatt som gikk på Tysabri :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Noen av dere er så flinke til å sitere og komme med hyggelige meldinger. Jeg er ikke så flink til det, alt for selvopptatt kanskje? Skriver mest om meg selv jeg. *Gå i seg selv og gremmes litt*

Hvis det er en trøst så liker jeg å lese om deg :P syntes det er hyggelig :)

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Noen av dere er så flinke til å sitere og komme med hyggelige meldinger. Jeg er ikke så flink til det, alt for selvopptatt kanskje? Skriver mest om meg selv jeg. *Gå i seg selv og gremmes litt*

Du - du er jo den søteste dama på Sonen :ahappy: Jeg elsker også å lese alle dine små krummelurer - keep it coming :jump:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt som en strømpe, og kanindamene kniper igjen. Dumminger. :aww: Sjelden jeg er SÅ sikker på parringsdatoer som jeg er nå, så da går de selvsagt på overtid. Duster.  Lufte hunder og sjekke dem én siste gang, så tror jeg at jeg kapitulerer og finner senga. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er åpenbart ei grisejente, for det neste alternativet jeg kom på, hvor C uttales som K i et engelsk ord, var ikke sunt, men ... Og deretter tok det helt av i hodet mitt. Det er mye engelsk griseprat med K-lyd! 

Litt grisejente kanskje. Vi har jo cat, copy - og copycat, for den del - crown, clown og cry, f.eks :P 

--

I dag fikk jeg dato for når jeg skal opereres, så jeg har brukt mesteparten av dagen på å gruble på det. 

Ja, og hente pakke fra H&M da, I got me some new clothes (også K-lyd :P:teehe:) OG ei ny diger veske fordi jeg måtte ha plass til alt dilldallet jeg må ha med meg når jeg er hjemmefra. Passer fint at OM alt går etter legenes plan (hvilket de aldri gjør i mitt tilfelle), så vil jeg ikke trenge halvparten av det da.. Men veska er fin den, jeg tror jeg får plass til mac'en i den :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SFX said:

Jeg er åpenbart ei grisejente, for det neste alternativet jeg kom på, hvor C uttales som K i et engelsk ord, var ikke sunt, men ... Og deretter tok det helt av i hodet mitt. Det er mye engelsk griseprat med K-lyd! 

 

can, cat, cup, cool, canon, curtain osv osv

og gratulerer så mye med øret som ser ut til å bli helt bra igjen! :D 

 

Sikkert mange andre her jeg hadde tenkt å kommentere på underveis også, men jeg var på jobb og det er sjelden jeg orker å skrive fra mobilen :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Snoffe skrev:

Når sender du nedover til meg? Har fremdeles ikke fått i posten :aww:

Hvordan lager du alt det deilig pålegget?

Spørs om det hadde overlevd turen med posten :lol: Du får komme til Kristiansund, så skal du få spise akkurat så mye som du vil :D

Det er veldig enkelt! Sennepsmarinert skinke er rett og slett kokt(hel) skinke som er marinert i nettopp sennep. Roastbiffen er laget av kalvestek. Stekes på 160 grader fram til den får en kjernetemperatur på 60 grader, sånn omtrent :)

Begge deler deles så opp med en påleggskjærer i ønsket tykkelse :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...