Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Er det noen av sonisene som har fått innvilget uføretrygd som ville vært villig til å melde meg litt om prosessen og hva som skulle til for deres del? Jeg er like dårlig fysisk og verre psykisk enn da jeg havna på AAP, hele NAV-prosessen med jobbsøk, unyttige kurs, dårlig økonomi, tomme eller brutte løfter, endeløs arbeidspraksis uten resultater har bare gjort meg veldig sliten. Jeg er bare så redd NAV mener jeg ikke er dårlig nok, de vil jo selvsagt helst slippe utgiftsposten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Akkurat nå, Pixie skrev:

Er det noen av sonisene som har fått innvilget uføretrygd som ville vært villig til å melde meg litt om prosessen og hva som skulle til for deres del? Jeg er like dårlig fysisk og verre psykisk enn da jeg havna på AAP, hele NAV-prosessen med jobbsøk, unyttige kurs, dårlig økonomi, tomme eller brutte løfter, endeløs arbeidspraksis uten resultater har bare gjort meg veldig sliten. Jeg er bare så redd NAV mener jeg ikke er dårlig nok, de vil jo selvsagt helst slippe utgiftsposten...

Jeg kan melde deg straks, om du ønsker :) Gjerne mas hvis jeg glemmer:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om folk hat hamstret bæsjeposer på coop obs? De har kronemarked så var der og handlet. Skulle plukke med et par ruller med poser siden de likevel var på tilbud. Men der var det helt tomt... ikke det eneste som var tomt. Folk går jo helt amok når det er tilbud:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Nå har vi gått kveldstur og jeg er klar for TBBT :D  
Har lyst på noe godt, og har bestemt meg for at jeg skal ha noe godt på en fornuftig måte. Så da skal jeg snart dele opp et eple og strø over littegrann brunt sukker og ha kanel på og varme det i ovnen. 
Det hørtes faktisk så godt ut at jeg gleder meg allerede! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bellare skrev:

Skrekk og gru! :| Ganske sikker på at eg var nær med å knekke nakke-/hodestøtta på tannlegestolen når tannlegen dytta nedi den lille børstesaken sin, før bedøvelsen hadde starta funke skikkeleg. Og som han sa etterpå: "Trur vi ventar 5 minutt til" :getlost:

Det høres tøffere ut enn det er vøtt, for når hele rota er død, så kjenner man ingenting. Jeg har faktisk kjent mer når jeg har rotfylt MED bedøvelse enn de to gangene jeg gjorde det uten bedøvelse :) 

2 timer siden, Malinka skrev:

Fortsatt ikke internett her og etter tre, nei fire telefoner så kommer det en tekniker i morgen for å forhåpentligvis fikse det. Jeg vil ha nett igjen!!!! :lol:

Å herre... det der er jo bare krise :lol: Håper du får nett igjen !!! 

Vi har vært på miljøtrening i Hamar by - sammen med SFX og et par andre trivelige damer. Det var veldig trivelig - men jeg beklager til trener SFX at Yasmine tok stand på lomma di etter treninga... :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Artemis skrev:

Det å amputere et ben på en hund er jo en diskusjon i seg selv, men når det gjøres pga. benkreft så er det først og fremst smertelindrende, dvs. sjansen er svært svært høy for at kreften allerede har spredd seg når kreften oppdages. Jeg så et tilfelle i Storbritannia hvor en grand danois fikk amputert et forben(!) pga. kreft. Den ble avlivet seks uker etterpå pga. spredning...

Ja, det tenkte jeg også - hvordan vet de at det bare er i beinet? Å la en hund gå gjennom en så omfattende operasjon for å kjøpe seg et par uker, et par måneder... Hadde det vært et korsbånd eller PL eller noe som er en skade i beinet, så kan jeg bli med på en diskusjon. Men hunder helbredes ikke av kreft.

Nå skal jeg steke noen rundstykker, koke et par egg, dytte innpå, og spise det lille som er igjen av påskemarsipan, så er det senga. Trøtt i trynet, trøtt i føttene, og trøtt midt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre... det der er jo bare krise :lol: Håper du får nett igjen !!! 
Vi har vært på miljøtrening i Hamar by - sammen med SFX og et par andre trivelige damer. Det var veldig trivelig - men jeg beklager til trener SFX at Yasmine tok stand på lomma di etter treninga... :aww: 


Fordelen er jo at siden jeg ikke har nett og dermed heller ikke TV så kommer jeg meg tidlig til sengs. :aww:
Jeg burde vært aktiv og startet pakking også, men formen er fortsatt ikke helt på topp. Jeg var ferdig med antibiotika i går, men fortsatt får jeg hostekuler når jeg går litt fortere enn rusletempo og ganske kort også. Jaja, blir vel kjapt bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Pusting er vanskelige greier :aww:  Er vanskelig å endre pustemønster - håper virkelig det hjelper med pustetrening og avslapping på resept! :hug:  Jeg fikk ekstremt vondt i ryggen etter gallesteinsoperasjonen, sånn type klarte ikke å stå oppreist og holde babyen samtidig. Det var rett og slett fordi jeg ikke pusta mer enn bittelitt omgangen og musklene begynte å krangle skikkelig. Ingen morsomme serietips desverre, men en stor :hug: !

 

Kom et ninjamigreneanfall - dustore allverden, var helt fin i ene øyeblikket, i neste så hadde jeg et ekstremt behov for å dø litt. Fikk tatt meds med en gang, fått i meg litt mat og gikk fullstendig ned for telling på sofaen. Har et svært vagt minne om at lillemor klatra på omg og lå litt oppå meg og slappa av, neste jeg husker er at Bonden kom ned etter å ha lagt henne. Mangler to timer eller noe sånt mellom der. 

 

Fint det ikke bare er meg! Jeg har ikke tenkt over at dårlig pust kan påvirke så mye og til og med den glatte muskulaturen. Jeg som trodde jeg kunne så mye om det:lol:

Takk for klem! :hug:

Hvordan lærte du å puste skikkelig igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Malinka skrev:

Fordelen er jo at siden jeg ikke har nett og dermed heller ikke TV så kommer jeg meg tidlig til sengs. :aww:

Jeg ser den... ikke så galt at det ikke er godt for noe, liksom :D 

3 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg burde vært aktiv og startet pakking også, men formen er fortsatt ikke helt på topp. Jeg var ferdig med antibiotika i går, men fortsatt får jeg hostekuler når jeg går litt fortere enn rusletempo og ganske kort også. Jaja, blir vel kjapt bedre.

Æsj... God bedring! 

Willy var så bra i morges at han rulla seg i snøen og rista seg og virket helt fin. Da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag, var han litt vel mye willy - og noe "hogg" så tak i ham at han rauta av smerte faktisk... stakkars liten... men han travet fint avgårde rett etterpå, helt uten å halte. Merkelig. Nå har han ligget i ro i bilen i hele kveld, og hoppet glad og lykkelig ut av bilen, uten antydning til vondt noe sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Vi har vært på miljøtrening i Hamar by - sammen med SFX og et par andre trivelige damer. Det var veldig trivelig - men jeg beklager til trener SFX at Yasmine tok stand på lomma di etter treninga... :aww: 

Prinsessen hadde jo fått med seg at det er viktig med belønning :D

Vi traff kjentfolk i byen i dag!

18034195_10158366541955136_3202943418718

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Prinsessen hadde jo fått med seg at det er viktig med belønning :D

Hun hadde det vøtt :lol: 

10 minutter siden, SFX skrev:

Vi traff kjentfolk i byen i dag!

18034195_10158366541955136_3202943418718

Jeg ser dobbelt !!!!! :o 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring @Malinka!

Da har jeg både skrevet litt, sett BBT, og stelt litt pels på skitungen. Hun begynner å se ganske skapelig ut, selv om det fremdeles er litt snaut på sidene :) Jeg øyner håp for Ålesund, så gjenstår det bare å se om jeg rekker å dra.. 

Lande litt i sofaen med Madam Secretary nå, før det blir senga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble broren til vår hund avlivet... var agressiv og beit... 10 mnd gammel ble han :( så ufattelig glad for at det ikke var han som ble med oss hjem. Hele kullet har jo dårlige gener mtp på mentalitet, så tror vi har vært heldige med vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven det var en sterk dokumentar om tiggermiljøet fra Romania. Tror ikke det blir så mye enklere for de jentene etter den dokumentaren. Men det virker som man ikke bør støtte tiggingen, hittil har jeg hatt problemer med å bestemme meg for hva jeg skulle mene om det. Noen folk lever bedritne liv, det er i alle fall helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poter skrev:

Fint det ikke bare er meg! Jeg har ikke tenkt over at dårlig pust kan påvirke så mye og til og med den glatte muskulaturen. Jeg som trodde jeg kunne så mye om det:lol:

Takk for klem! :hug:

Hvordan lærte du å puste skikkelig igjen?

Gikk til en veldig dyktig fysioterapaut som også er osteopat så han snakket meg gjennom det. Jeg sliter fremdeles med det, men kjenner igjen "den typen" smerter så da tar jeg meg i det og fokuserer på å puste med hele buken og ikke bare ned til drøvelen.  Og neida, du er ikke alene :lol:  Jeg "slutter" å puste når jeg blir redd, stressa eller har vondt. Han stakkars ambulansemannen som satt med meg i bilen da de skulle ha oss ut drev stadig å masa om at jeg måtte puste og sjekka puls og o2mettning. Han kunne jo ikke vite at jeg ikke puster i slike situasjoner uten at det betyr annet enn at jeg er stressa, redd eller har vondt - eller alle tre :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SFX said:

Ja, det tenkte jeg også - hvordan vet de at det bare er i beinet? Å la en hund gå gjennom en så omfattende operasjon for å kjøpe seg et par uker, et par måneder... Hadde det vært et korsbånd eller PL eller noe som er en skade i beinet, så kan jeg bli med på en diskusjon. Men hunder helbredes ikke av kreft.

Ved diagnose er det allerede spredning hos over 90% av tilfellene med benkreft(osteosarkom) hos hund. Det er en svært aggressiv form for kreft.

"The median survival time with amputation alone is about three months. By two years 10-20% of the dogs who have received chemotherapy appear to be free of cancer. "

Så det er bedre prognose med amputasjon og cellegift enn med kun amputasjon, men fremdeles dårlig.

 

Det kommer nok til å bli mer vanlig med både amputasjon og cellegiftbehandling av hund her i landet også vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustebikkje. I dag ble jeg skikkelig flau for første gang. Hun har tidligere bjeffa på alle hunder vi ser ute på tur. Ga opp å trene og dro henne bare med meg videre. Men så sluttet hun å bjeffe og la seg paddeflat istedenfor. Med haka i bakken. En form for demping kan jeg tenke meg. Men nå har hun begynt med det når vi passerer folk også!! første gang la hu seg paddeflat nedi ei grøft når det kom en mann gående. Hun nektet å gå videre. Han lo og lo. Så skulle vi over et fotgjengerfelt og det kom to personer i mot oss. Hun MÅTTE bare legge seg ned der også... midt i veien, og en bil stod og venta. Prøver å dra henne med meg, uten hell. Må til slutt gå å plukke henne opp. De i bilen holdt jo på å le seg ihjel:P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kaja skrev:

Takk en knapp for ingenting, dusteknapp. Vedder på at det egentlig er en hemmelig Dr Who knapp- må bare finne ut koss den virker:P

8 timer siden, Artemis skrev:

Ved diagnose er det allerede spredning hos over 90% av tilfellene med benkreft(osteosarkom) hos hund. Det er en svært aggressiv form for kreft.

"The median survival time with amputation alone is about three months. By two years 10-20% of the dogs who have received chemotherapy appear to be free of cancer. "

Så det er bedre prognose med amputasjon og cellegift enn med kun amputasjon, men fremdeles dårlig.

 

Det kommer nok til å bli mer vanlig med både amputasjon og cellegiftbehandling av hund her i landet også vil jeg tro.

Desverre tror jeg også at dette blir mer vanlig, det har jo gått mot den veien en stund nå.

Ny morgen, ny strålende sol. Og jeg er forkjølet, æsj. Ja ja, kunne vært verre- kunne vært svartedauen.

Men på den positive siden så har jeg fått hentemelding på posten om hundestanga mi:jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Begynner å bli sår i halsen og få dotter i ørene. Det er ikke hva jeg kaller en god start på dagen akkurat :P Nå moter jeg meg opp til å jobbe i dag. Bare jeg gjør meg ferdig med denne dagens jobb så har jeg Stavanger å glede meg til 2 dager på rad nå. Og nok en gang på tirsdag.  

Nå skal jeg begynne å rydde og sortere litt i de siste eskene. Det begynner å minke godt her nå, og godt er det. Det er jo ikke så lenge før mannen kommer med alle sine ting som skal sorteres og pakkes ut og og og... Kjenner jeg blir svett bare av å tenke på det :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...