Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Jeg ble Grandtante i forrige uke! :D

Sprøtt!  Jeg husker dagen moren hans ble født som det var i går !

Jeg blir helt mushy når jeg tenker på at hun har blitt mor! 

Har ikke nevnt noe tidligere, for det skjedde en alvorlig glipp fra sykehuset under fødsel. Men nå ser det ut som det har gått relativt bra med den lille,  de har ikke funnet hjerneskader  ( de kan ikke utelukke det totalt enda selvfølgelig, men han er neppe alvorlig hjerneskadet )  og de skadene i andre organer han har fått påvist vil sannsynligvis reversere.

 Han er uansett sterk, vakker  og vil overleve :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg lurer litt på hva som feiler folk som på død og liv skal rekke ned på de som er åpne om sine utfordringer og ikke er redd for å stille spørsmål? Og det til og med av folk som ikke har noe med rasen å gjøre en gang... 
Folk som trener positivt og bygger opp selvtillit hos hunden er visstnok totalt ubrukelige som hundeeiere, mens de som lar det skure og gå blir rost opp i skyene av både oppdretter og de ovennevnte. 
Slike ting sier vel mer om om oppdretterne og deres støttespillere enn den stakkaren som søker informasjon og støtte tenker jeg. 


Elles er påsken rolig. Kald, våt, og vindfull, men det er ikke så mye å gjøre med :)  
Skal ut på besøk til en venninne i dag. Skal se nye huset i dagslys for første gang i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg lurer litt på hva som feiler folk som på død og liv skal rekke ned på de som er åpne om sine utfordringer og ikke er redd for å stille spørsmål? Og det til og med av folk som ikke har noe med rasen å gjøre en gang... 
Folk som trener positivt og bygger opp selvtillit hos hunden er visstnok totalt ubrukelige som hundeeiere, mens de som lar det skure og gå blir rost opp i skyene av både oppdretter og de ovennevnte. 
Slike ting sier vel mer om om oppdretterne og deres støttespillere enn den stakkaren som søker informasjon og støtte tenker jeg. 

Vi hadde en diskusjon om dette på jobben for litt siden, hvorpå flesteparten mente at positiv trening var tåpelig og det samme som fri barneoppdragelse... da gadd jeg ikke å diskutere mer.

I natt har jeg vært oppe ørten ganger. Bikkja vekte meg kl 01.30. Kledde på meg og tok henne med ut. Hun tissa. Så vekte hun meg igjen kl 02. Da var jeg rimelig forbanna. Er er monster når jeg er trøtt. Gikk ut igjen og da stod hun bare på plenen å så dum ut, før hun fant ut at hun skulle leke med en ball. Kl 02 på natta liksom. Samboer lå i senga å flirte og da ble jeg enda surere. Kl 03 ble jeg vekket igjen og da tenkte jeg bare at: du lurer f... ikke meg en gang til, drittbikkje. Så jeg la meg til å sove igjen. Men så... hørte jeg en brakfis fra stua. Da hadde hun selfølgelig diare:no: hun satt i sofaen og skammet seg og jeg fikk såå dårlig samvittighet stakkar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Vi hadde en diskusjon om dette på jobben for litt siden, hvorpå flesteparten mente at positiv trening var tåpelig og det samme som fri barneoppdragelse... da gadd jeg ikke å diskutere mer.

 

Ja ikke sant. Greit nok at det kan bli for positivt (som de som bare overser alt f**** som hunden gjør og tenker at det ordner seg på sikt), men for de som evner å tenke fornuftig og ikke kutter helt ut og rette på hunden, uten at det betyr at de banker den for å avlære så er det faktisk eneste måten å gjøre det på. 

Og jeg er litt lei av hvordan enkelte skal henges ut og laterliggjøres fordi de påpeker feil og ting de reagerer på hos både oppdretter og disse som gjerne løper videre med feilinformasjon og kjemper harde kamper for useriøse oppdrettere. Slike som mener at hundene skal ha bank for å kues, og tipser valpekjøpere om å denge dem med både det ene og det andre, og kleise sitronsprut i trynet på dem fordi da skjønner de. 
Når dette blir greit fremfor den stakkars personen som reagerer på det... Da blir jeg sur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluto skremte dritten av oss i dag. Han har et kutt i puta på labben (den øverste) som han har vært litt plaget av. Den er ikke betent eller noe, han er bare helt desp etter å få slikke den. 
Så kom han hjem fra jobb, og flyr på Bjørn. Han har aldri aldri aldri gjort det før. Hele greia gikk så fort at jeg ikke aner hvorfor, "forhåpentligvis" var det bare pga såret. Så går hele hunden rundt og rister og rister og rister. Vi kjeftet ikke på han, vi bare fysisk skilte de og satt de fra hverandre. Etter 10 minutter rister han like herlig uansett om vi ser på han, overser han eller whatnot. Ringte dyrlegevakta og de mente det kanskje kunne være et epilepsianfall. Han har ikke vært 100% seg selv (knurrer veldig lett) men ingen feil på gange etc. Jeg HÅPER han bare ble sjokkert av hva han selv gjorde og at det var derfor, men det blir nok ikke fryktelig mye søvn i natt gitt. 
Håper virkelig ikke det er noe alvorlig med han, da vet jeg seriøst ikke hva jeg gjør [emoji52]

Så utrolig ekkelt! Håper det går bra med ham!

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Paranomia så ubehagelig! :hug:

Håper det ikke er noe alvorlig med han :(

Poden har reist på fjellet med pappaen for å feire litt påske med han. Nå er jeg hundeløs ( Jeg får ikke tilbake Toddy selv om Nico er på tur med sambo: "du lovte å dele,  Tante " ), barneløs og gubbeløs.  

Helt utrolig tomt. Jeg måtte faktisk kaste restene av frokosten til poden. Det føles så feil å kaste brødskive med kokt egg. Det er hundemat jo. 

Utnyttet friheten til å ta meg en sårt trengt tur med epilatoren på leggene og som vanlig er det høyre beinet mye vondere å epilere enn det venstre.  Det venstre går lett som en plett. Det høyre må jeg alltid ta meg sammen for å gjennomføre.  Er det vanlig eller er det et lokalt fenomen som bare gjelder min kropp ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

@Paranomia så ubehagelig! :hug:

Håper det ikke er noe alvorlig med han :(

Poden har reist på fjellet med pappaen for å feire litt påske med han. Nå er jeg hundeløs ( Jeg får ikke tilbake Toddy selv om Nico er på tur med sambo: "du lovte å dele,  Tante " ), barneløs og gubbeløs.  

Helt utrolig tomt. Jeg måtte faktisk kaste restene av frokosten til poden. Det føles så feil å kaste brødskive med kokt egg. Det er hundemat jo. 

Utnyttet friheten til å ta meg en sårt trengt tur med epilatoren på leggene og som vanlig er det høyre beinet mye vondere å epilere enn det venstre.  Det venstre går lett som en plett. Det høyre må jeg alltid ta meg sammen for å gjennomføre.  Er det vanlig eller er det et lokalt fenomen som bare gjelder min kropp ? 

 

Prøv å ta den værste foten først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mud skrev:

Det har jeg aldri prøvd.  Jeg tar alltid den enkleste først :lol:

 

Da kan det egentlig være at begge fotene er lik, men at smertene oppleves som værre etterhvert fordi nervene har begynt å sendt så mange signaler at feks hjernen opplever smerten som sterkere...? 

Jeg merker det samme med øyenbrynsnapping.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

Jeg ble Grandtante i forrige uke! :D

Sprøtt!  Jeg husker dagen moren hans ble født som det var i går !

Jeg blir helt mushy når jeg tenker på at hun har blitt mor! 

Har ikke nevnt noe tidligere, for det skjedde en alvorlig glipp fra sykehuset under fødsel. Men nå ser det ut som det har gått relativt bra med den lille,  de har ikke funnet hjerneskader  ( de kan ikke utelukke det totalt enda selvfølgelig, men han er neppe alvorlig hjerneskadet )  og de skadene i andre organer han har fått påvist vil sannsynligvis reversere.

 Han er uansett sterk, vakker  og vil overleve :)

Gratulerer og velkommen inn i klubben av grandtanter!

Vi har gått en liten tur, ryddet litt i hagen og spist frokost. Nå lurer jeg litt på om jeg skal spørre om søster vil være med på en tur med påfølgende lunsj et eller annet fint sted, Har Sponhusen noe særlig lunsj tro, eller bare kaker? Vet @Line?

Edit: fant meny på nett. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Vi har gått en liten tur, ryddet litt i hagen og spist frokost. Nå lurer jeg litt på om jeg skal spørre om søster vil være med på en tur med påfølgende lunsj et eller annet fint sted, Har Sponhusen noe særlig lunsj tro, eller bare kaker? Vet @Line?

Jeg ville heller gått på Ladekaia. Der har de i tillegg til sandwicher også hjemmelaget suppe :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg ville heller gått på Ladekaia. Der har de i tillegg til sandwicher også hjemmelaget suppe :) 

Ja, Ladekaia står på lista over steder vi skal prøve. Tipper det er ganske fullt over alt så kanskje vi må prøve flere steder før vi finner plass.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg har funnet en hundeseng som passer perfekt inn her. Men det er Postnord som leverer på døra... Så da er spørsmålet om jeg skal ta sjansen på å bruke nesten 1000 kroner på en hundeseng som kanskje ikke en gang kommer frem innen rimelig tid, eller lete videre ? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, *Kat84* said:

Jeg har funnet en hundeseng som passer perfekt inn her. Men det er Postnord som leverer på døra... Så da er spørsmålet om jeg skal ta sjansen på å bruke nesten 1000 kroner på en hundeseng som kanskje ikke en gang kommer frem innen rimelig tid, eller lete videre ? :P 

Hotellpute på tilbud med matchende putetrekk til hva nå enn du vil putetrekket skal matchende til. Billig og godtatt som hundeseng. Og den så ikke verst ut her med svart putetrekk, og Pøbel digger den og den er akkurat passe stor. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Bananen skrev:

Hotellpute på tilbud med matchende putetrekk til hva nå enn du vil putetrekket skal matchende til. Billig og godtatt som hundeseng. Og den så ikke verst ut her med svart putetrekk, og Pøbel digger den og den er akkurat passe stor. :aww:

Finnes det hotellputer på den størrelsen da? 
Han tar jo halve senga når han sniker seg oppi til meg om nettene :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, *Kat84* said:

Finnes det hotellputer på den størrelsen da? 
Han tar jo halve senga når han sniker seg oppi til meg om nettene :P  

Pøbel er stor. Han har ligget jevnt på 43 kilo og er ca. 70 cm høy. Hotellputen er vel 70x100 cm. Sånn ser det ut her, i alle fall. :lol:

33199074543_bb412797ec_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Bananen skrev:

Pøbel er stor. Han har ligget jevnt på 43 kilo og er ca. 70 cm høy. Hotellputen er vel 100 cm x et eller annet. Sånn ser det ut her, i alle fall. :lol:

33199074543_bb412797ec_z.jpg

Ja det ser jo ut som at det kan fungere :)  
Takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

hvor får man kjøpt slike puter? Eller må de stjeles fra hotell?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Her feks :)

https://www.kid.no/soverom/puter/albert-thomas-hotellpute/

 

 

Snart helg. Bare en nattevakt igjen :yawn: Planer i morgen kveld, bare håper kroppen er enig :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...