Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Jeg bestemte meg for å kjøre opp i Malvikmarka og bare finne et sted å gå tur. Det jeg ikke helt tok med i beregningen var vårløsning på veiene. Minn meg på å kjøpe firehjulstrekker neste gang også. 

Heidi Steine sitt bilde.

Symra er ikke akkurat fotogen, hun ser alltid trist og pjuskete ut på bilder. To sekunder før jeg tok bildet hoppet hun lykkelig omkring. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Therese -saken er sånn true crime podcast i vg. Jeg vipper veldig på om jeg skal høre på den. 

Jeg merker at jeg er preget av det i måten jeg overvåker A på butikker etc,  selv om det er "hundre år" siden. Jeg må ta meg litt sammen inni meg for å sende han alene på do når vi er på kjøpesenter. Sånn var storesøster også. Lillesøster var baby så hun husker naturlig nok ikke Therese og lar ungene flakse mer fritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, jeg og tispene mine kan være "biches" i flokk om vi må. Ute på tur i dag, mine var begge i kobbel - pga båndtvang, mye vilt og stri elv (Lotta kaster seg gjerne i elva ved første mulighet, vanngale dyret). Et sted ved elva stod en gubbe med hunden sin og kastet pinner (modig gjort, mtp hvor vannrik og stri elva er nå), og idet vi passerte fant den hunden ut at mine tisper var med spennende enn fars pinner. Så den kom løpende. Gubben skrek og ropte og hunden var stokk døv. Lotta stillte seg opp og flekka tenner da bikkja kom, så jeg slapp kobbelet for å unngå konflikt, og hadde fokus på å holde Lita adskilt fra fremmed hund. Gubben kom løpende etter og da han så det var to tisper stoppa han opp og virka letta og slutta å prøve å ta inn hunden sin. "To tisper, ja da så". Hannhunden hans var PÅ Lotta som en klegg, noe hun misliker sterkt-og det gav hun tydelig beskjed om.  "Har hun løpetid?"var spørsmålet da...
Jeg: "nei, men hun lukter godt hele året og er lei av hannhunder som henger oppetter henne. Så jeg foreslår at du henker han inn før det smeller her fordi hun må si fra selv." Gubben prøvde sånn passe halvhjerte å kalle inn men greidde ikke å fa kontakt med dyret sitt som bare løp unna og bort til Lita istedetfor. ENNÅ VERRE. Hun elsker valper men HATER hannhunder. Sesielt fremmede hannhunder. Og snerra og flekka tenner til bikkja som ikke gav seg. Da gav jeg ennå en beskjed: "Hun gir EN advarsel og deretter bitert hun stygt for å skade." (hvilket er sant - hun hogger hardt og målretta og de tenna går gjennom det meste....) "Så jeg foreslår sterkt at du tar inn hunden din.Ellers kan dette bli stygt!"

DA ble det fart på fyren. Jeg gikk videre. Jeg er LITT lei av å få fremmede hann-hunder i fanget fordi jeg har en tispe som alltid lukter godt og fordi andre ikke har kontroll på hundene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagnen er ferdig, de som skal spise den er derimot ikke klar. Og det enda jeg fikk beskjed om at de nå ville ha mat:pinch: får sitte å vente da...

 

Casper er sliten etter 4 dager der han har vært ute hele dagen, så han tar seg en dupp på sofaen. Da er han nok klar til nye runder med hønsehusbygging til i morgen :D også skal vi dra å se på høns i morgen! De vi skal til har mye forskjellige raser, så jeg er veldig spent! :D

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Symra er ikke akkurat fotogen, hun ser alltid trist og pjuskete ut på bilder. To sekunder før jeg tok bildet hoppet hun lykkelig omkring. 

Bare innrøm det, du banker henne :lol: 

Nå er jeg gørrsliten i hodet, for nå har jeg bearbeidet 28 sider tekst for n'te gang. Fremdeles gjenstår noe småplukk og presiseringer, men jeg måtte skrive den ut først slik at jeg kan lese og notere litt. Gått en runde til med jentene, og de har fått mat. Nå fikse litt middag til meg selv også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Bare innrøm det, du banker henne :lol: 

 

Symra er faktisk alt for snill og søt til å pådra seg noens vrede. :aww:

Jeg har skurt dører og dørkarmer. Vårsola avdekker alltid en hel vinters manglende rengjøring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lasagnen ble himla god! Fikk mye skryt, og gubben som stort sett syntes at lasagne smaker lite likte den kjempe godt :D var vist den beste han har spist :D 

Nå skal jeg bli på sofaen resten av kvelden, eneste unntaket er å lage en kopp te og finne et kakestykke :aww:

Casper skal få seg en tur av svigermor og barnebarnet, så da kommer han til å være storfornøyd i dag :ahappy: han har fått en god tur av meg og vært ute i hagen i hele dag, og nå blir det en tur til. 

Tror han syntes det er deilig å gå uten klær for tiden, har brukt dekken en gang de siste 3 ukene og da regnet det trollkjærringer :P

Fikk den nye sele i går, og den sitter som et skudd! Så takk til @SoppenCamilla for at du tipset meg om selen :D

 

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Paranomia så skummelt!! Håper virkelig ikke det er epilepsi, men bare et "illebefinnende" :hug:

 

Tror vi må kjøpe hotellpute! Tenk så deilig for små aussiejenter å ligge på en slik en eller to :D

I dag er Taco 4 år, og det ble feiret i varm hall med Rallytrening mens snøen pisket rundt hushjørnet- 

Nå skinner sola- og det er fordi den alltid gjør det på denne tiden av døgnet, for det er eneste tiden jeg får den midt i ansiktet fra stolen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som har fått feber? Dette er tredje gang jeg blir sjuk når jeg er hjemme på ferie det siste 1,5 året. Faderullan ass...

Hundene fikk heldigvis en god tur i dag tidlig. Vi hadde hele marka for oss selv der vi gikk, møtte bare to elg. Så fikk de bli med på besøk hos besta etterpå så de har i grunn fått nok aktivitet for i dag. 

Jeg har inntatt den gammeldagse tre-senga som står i stua. Full av puter og saueskinn. Felix ligger ved min side og Blaze ligger på gulvet foran peisen. Det er da ikke så aller verst å ha påskeferie, selv om man er litt pjusk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter og fabler om rypejakt og fuglehund her. Er søkt dispensasjon for båndtvangen i ene lia her. Bonden har fablet rypejakt i alle år, og jeg ønsker meg vorseth (strihår) .. Kaaanskje om mor virker litt mer etterhvert og får rota meg til jaktprøve. Må nesten jakte selv og om jeg skal ha jakthund. Svigerfar mener vi kan kjøpe bikkja først da, for tar tid å trene opp en god jakthund. :lol:  

Meeen siden jeg allerede har bestemt meg for neste hund og Bonden eeegentlig ikke vil ha fire hunder i hus, så er fem skrekkelig uaktuelt, så flokken må reduseres på naturlig vis først :lol::aww: Han er så teit fornuftig :aww: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Vi sitter og fabler om rypejakt og fuglehund her. Er søkt dispensasjon for båndtvangen i ene lia her. Bonden har fablet rypejakt i alle år, og jeg ønsker meg vorseth (strihår) .. Kaaanskje om mor virker litt mer etterhvert og får rota meg til jaktprøve. Må nesten jakte selv og om jeg skal ha jakthund. Svigerfar mener vi kan kjøpe bikkja først da, for tar tid å trene opp en god jakthund. :lol:  

Meeen siden jeg allerede har bestemt meg for neste hund og Bonden eeegentlig ikke vil ha fire hunder i hus, så er fem skrekkelig uaktuelt, så flokken må reduseres på naturlig vis først :lol::aww: Han er så teit fornuftig :aww: 

 

Jaaaa! Vi har forresten fått ny nabo her, hun driver med SV og er aktiv i vorsteh klubben. Just sayin'.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jaaaa! Vi har forresten fått ny nabo her, hun driver med SV og er aktiv i vorsteh klubben. Just sayin'.....

Kult! :D  Da skal jeg konspirere med deg om/når det blir aktuelt :lol: Men jeg aner ikke en dritt om fuglejakt, altså - virkelig ikke noe som helst. Så må på kurs fra dag en... 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi traff en bekjent på tur i skogen i dag. Ikke en vi kjenner godt, men vi har noen felles venner. Før jeg får tenkt meg om bykser Harly frem, vasker innsiden av munnen hennes og stempler typen hennes midt i ehhhh ja. Hei og lenge siden sist... :icon_redface:

Edit: heldigvis er de hundefolk begge to.

Endret av mokken
  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Raksha skrev:

Kult! :D  Da skal jeg konspirere med deg om/når det blir aktuelt :lol: Men jeg aner ikke en dritt om fuglejakt, altså - virkelig ikke noe som helst. Så må på kurs fra dag en... 

 

Da skal jeg fikse gode kontakter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Vi traff en bekjent på tur i skogen i dag. Ikke en vi kjenner godt, men vi har noen felles venner. Før jeg får tenkt meg om bykser Harly frem, vasker innsiden av munnen hennes og stempler typen hennes midt i ehhhh ja. Hei og lenge siden sist... :icon_redface:

Edit: heldigvis er de hundefolk begge to.

Godt å lese at uhell skjer blant de av oss som er 110% engasjert i hund også, for vi vet jo at de skjer. Jeg får av og til inntrykk av at soniser sine hunder aldri gjør noe galt og at eierne er politisk korrekte og har full kontroll 24/7. 

Harly høres herlig ut btw! 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tonje skrev:

Godt å lese at uhell skjer blant de av oss som er 110% engasjert i hund også, for vi vet jo at de skjer. Jeg får av og til inntrykk av at soniser sine hunder aldri gjør noe galt og at eierne er politisk korrekte og har full kontroll 24/7. 

Harly høres herlig ut btw! 

Jeg synes sonisene er flinke til å fortelle om flausene jeg. Det er en trøst når man av og til kommer på de tingene egne hunder har gjort, og som man nesten har klart å fortrenge. Som da Symra bæsja på stuegulvet da vi var på besøk hos en beardisoppdretter, eller da Pippin stakk av og ga seg til å nibjeffe utenfor en parkert bil nedi veien her, der det satt to skremte unger og en like skremt mann. Bare for å nevne to av hundre lignende episoder. :icon_redface:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tonje skrev:

Godt å lese at uhell skjer blant de av oss som er 110% engasjert i hund også, for vi vet jo at de skjer. Jeg får av og til inntrykk av at soniser sine hunder aldri gjør noe galt og at eierne er politisk korrekte og har full kontroll 24/7. 

Her er kaoset jevnt over komplett! Jeg er jo klar over at han anser et "hei" som en ren invitasjon, så jeg pleier å komme i forkant av sånne episoder. I dag hang ikke nattevakthjernen helt med dessverre. :P

15 minutter siden, Tonje skrev:

Harly høres herlig ut btw! 

Han er det! Makan til hund :heart: @JeanetteH må lage flere sånne i fremtiden! :ahappy:

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tonje skrev:

Godt å lese at uhell skjer blant de av oss som er 110% engasjert i hund også, for vi vet jo at de skjer. Jeg får av og til inntrykk av at soniser sine hunder aldri gjør noe galt og at eierne er politisk korrekte og har full kontroll 24/7. 

Harly høres herlig ut btw! 

:rofl: Tør ikke fortelle om alle flausene våre jeg... Men trenger du noen så må du bare hyle ut. Jeg har maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange. :aww::lol: 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en flause selv for ikke lenge siden. Gikk tur i Nesparken i Moss. Og da vi kom til et av de mer åpne områdene, så var det ingen i syne da jeg så meg rundt. Så jeg slapp Bunyip for å trene litt, like før vi gikk forbi en scene som står like ved vannet. Da var det noen som satt i et hjørne bak en av veggene(gjerde?) på scenen, der det aldri har sittet noen, eller vært en krakk før. Der jeg ikke kunne ha sett h*n. Og etter Bunyip-logikk akkurat da, så var det jo helt klart at noen som satt og var så nærme, helt sikkert ville hilse. (Han løper som regel ikke bort til folk i nærheten. Men jeg hadde ikke sluppet han om jeg hadde visst at noen var der) Så han gikk og sa hei før jeg kunne stoppe han(heldigvis ikke med hopping, etc).

Personen som satt der, var også redd for hunder, og ble forstålig nok ganske så sur.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tonje skrev:

Godt å lese at uhell skjer blant de av oss som er 110% engasjert i hund også, for vi vet jo at de skjer. Jeg får av og til inntrykk av at soniser sine hunder aldri gjør noe galt og at eierne er politisk korrekte og har full kontroll 24/7. 

Harly høres herlig ut btw! 

Min 7 måneder gamle valp stakk avgårde på tur for et par uker siden og hoppet av glede opp på en mann på sikkert 70+ mens jeg sto og skreik og prøvde å kalle han inn. Han har vært ganske flink til å komme men er nok på vei inn i den verste pøbelalderen. Mannen tok det kjempefint, bare lo og sa at så lenge valpen ikke beit gikk det helt fint. Men jeg har vel sjelden vært så flau. :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...