Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Malinka skrev:

Da har jeg endelig fått kjøpt meg leilighet! På den forrige leiligheten jeg tapte budrunden på så hadde de en lik, men speilvendt leilighet som også skulle selges snart. Så jeg fikk tilbud om den til den prisen som var mitt maxbud på forrige. Jeg var og så på den i går og med litt avklaringer i dag (den er ikke like ferdig som den andre) så er det formelle budet levert! :jump:  Da kommer jeg i et område der jeg er kjent, jeg har venner der (med hund :aww: ) så jeg vet jeg vil trives der. Og bortsett fra at jeg vil ha litt farge på noen av veggene, så er det ingenting å gjøre der, for alt er nytt. Drenering, maling, elektrisk, rør... alt! 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=92588635 her er link til den som er lik. Ikke stort, men når jeg uansett er alene om noen få år, så er det mer enn stort nok. Det er bare meg og Lady som bruker stuen uansett :D 

Så himla kult!!! Gratulerer som leilighetseier :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Gratulerer @Malinka!!

Fikk svar fra legen, og hun var enig i at prøvene ikke var bra. Hun lurte på om jeg hadde redusert medisineringen min, men jeg har jo gjort det motsatte :icon_redface: Så hun ville ha meg inn til time. Første ledige var om nøyaktig en mnd :P Men da var det vel ikke bare på grunn av mye jobb og oppgaveskriving at jeg er sliten for tiden da... Satser på at det justerer seg med økte doser. Fryktelig irriterende at det ikke kan stabilisere seg over tid, men det er jo ikke helt uvanlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos kiropraktor i dag og blitt dradd, bøyd, vridd og knadd i alleslags vinkler og stillinger. Burde ha vært der for lenge siden, men er ikke typen som prioriterer meg selv med slike ting.

Føles iallefall mye bedre nå, men er trett som ei sviske.

I morgen er det tid for puppeflatklemming. Har tidlig time, så da passer det å gjøre storbyen etterpå:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
24 minutter siden, Malinka skrev:

Da har jeg endelig fått kjøpt meg leilighet! På den forrige leiligheten jeg tapte budrunden på så hadde de en lik, men speilvendt leilighet som også skulle selges snart. Så jeg fikk tilbud om den til den prisen som var mitt maxbud på forrige. Jeg var og så på den i går og med litt avklaringer i dag (den er ikke like ferdig som den andre) så er det formelle budet levert! :jump:  Da kommer jeg i et område der jeg er kjent, jeg har venner der (med hund :aww: ) så jeg vet jeg vil trives der. Og bortsett fra at jeg vil ha litt farge på noen av veggene, så er det ingenting å gjøre der, for alt er nytt. Drenering, maling, elektrisk, rør... alt! 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=92588635 her er link til den som er lik. Ikke stort, men når jeg uansett er alene om noen få år, så er det mer enn stort nok. Det er bare meg og Lady som bruker stuen uansett :D 

Juhuu, gratulere med leilighet :D  Det så jo kjempekoselig ut der :) Men enten må det nok være litt farge på interiøret, eller så må du få litt farge på veggene. Det var veldig sterilt slik det var innredet i den i annonsa ja :P 


Jeg kjørte til flyplassen og skulle egentlig på jobb.
Men nå er den ene ruta blitt byttet ut med en annen, og skjemaene var ikke oppdatert. Så da var det ikke noe jeg kunne gjøre der, for folk kan jo ikke velge destinasjonen de skal til. Så nok en bomtur. Jeg er lei av bomturer der.

Jeg måtte til og med skynde meg avgårde, fordi jeg ble forsinket av noen som skulle kjøpe komfyr. Så jeg fikk bare spist halve middagen min. Resteen satte jeg godt inn på kjøkkenbenken, men hva hadde skjedd når jeg kom hjem? Den var borte vekk den. Sjef har tydeligvis fått en slags anfall og for første gang siden han var valp stjålet mat fra kjøkkenbenken :blink: 

Snart ut og gå en liten tur til når det enda er pent vær. Og så blir det kveld og avslapping. Eller noe slik. :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snoffe skrev:

Den jeg linket til står bare datoene for det ene kurset. Litt usikker på hva du mener egentlig :P

 

 

Det står at kurset går over 3 kvelder, men jeg finner ikke datoene for de 3 kveldene. 

36 minutter siden, Malinka skrev:

Da har jeg endelig fått kjøpt meg leilighet! På den forrige leiligheten jeg tapte budrunden på så hadde de en lik, men speilvendt leilighet som også skulle selges snart. Så jeg fikk tilbud om den til den prisen som var mitt maxbud på forrige. Jeg var og så på den i går og med litt avklaringer i dag (den er ikke like ferdig som den andre) så er det formelle budet levert! :jump:  Da kommer jeg i et område der jeg er kjent, jeg har venner der (med hund :aww: ) så jeg vet jeg vil trives der. Og bortsett fra at jeg vil ha litt farge på noen av veggene, så er det ingenting å gjøre der, for alt er nytt. Drenering, maling, elektrisk, rør... alt! 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=92588635 her er link til den som er lik. Ikke stort, men når jeg uansett er alene om noen få år, så er det mer enn stort nok. Det er bare meg og Lady som bruker stuen uansett :D 

Endelig! Gratulerer! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Det står at kurset går over 3 kvelder, men jeg finner ikke datoene for de 3 kveldene. 

 

 

Åå... Sånn ja.. det står at det starter 20.juni og slutter 4 juli. Og så står det att det er 9 timer total, og at det varer fra 18-21, så da regner jeg med det er 3 dager med 3 timer Per dag, og siden det starter 20.juni og er ferdig 4.juli, og det er en tirsdag i mellom de to datoene så regner jeg med det er 20.juni, 27.juni og 4.juli, alle de tre datoene fra 18-21. 

Beklager lang avhandling :lol:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snoffe skrev:

Åå... Sånn ja.. det står at det starter 20.juni og slutter 4 juli. Og så står det att det er 9 timer total, og at det varer fra 18-21, så da regner jeg med det er 3 dager med 3 timer Per dag, og siden det starter 20.juni og er ferdig 4.juli, og det er en tirsdag i mellom de to datoene så regner jeg med det er 20.juni, 27.juni og 4.juli, alle de tre datoene fra 18-21. 

Beklager lang avhandling :lol:

 

 

Sendte en mld til arrangør, med turnusjobbing så er det greit å vite sikkert :)

Edit: 20.6, 27.6 og 4.7 stemte ja. Får sjekke turnusen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mld til arrangør, med turnusjobbing så er det greit å vite sikkert [emoji4]
Edit: 20.6, 27.6 og 4.7 stemte ja. Får sjekke turnusen.

Spør på fjesboka.
Nå har vi hatt siste kveld med "videregående valpekurs", hva skal vi trene videre tro? Bikkja digger å trene, både spor og agility er vist gøy. Men apport, nei det skal han ikke. Bare bære rundt på alt mulig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SFX skrev:

Nei, jeg spiste ikke - for jeg fant ikke noe å spise. Huset var kjemisk renset for frukt, grønnsaker, knekkebrød og annet som jeg bare kunne spise. Jeg sto lenge og tittet på to frosne kyllingfileter, men kom ikke lenger enn at jeg la de i kjøleskapet til tining, orket ikke å pønske ut hva jeg kunne lage med dem.

Så yeah, fremdeles hodepine til tross for 12 timers søvn, så nå skal jeg sjekke nettbanken og håpe NAV har overført penger, så jeg kan kjøpe mat :P Litt ond syklus at jeg var så sliten i helga at jeg ikke orket å lage mat, blir ikke mer opplagt av det. 

Men nå har du vel spist, så da er vel spørsmålet om hodepinen har gått over? :) 

Det er forøvrig lurt å spise mat, samme hvor sliten man er :P  

6 timer siden, Ozzy skrev:

Okei :) De var gode de han henviste meg til, hvis ikke de kunne ta meg i mot skulle jeg til en privatklinikk i stedet. 

Da går det sikkert fint :ahappy: 

--

AN har jeg tørkepause i labbebarberinga, bare fordi jeg er lat :P Jeg glemte å blåse tørr den ene poten til Ali, så den ble vanskelig å barbere, så jeg har grovbarbert alle fire potene, så får vi finpusse på de etterpå med den lille barbermaskina. Eller så blir det i morra, jeg er usedvanlig trøtt i dag :yawn: Det er nesten så jeg vurderer om jeg ikke burde sende datterbarnet på butikken for å kjøpe sjokolade til meg, fordi jeg fortjener det osv :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Gratulerer! Og litt farge på veggene er det enkleste i verden å fikse :D

 

 

2 timer siden, Siri skrev:

Så himla kult!!! Gratulerer som leilighetseier :D 

 

2 timer siden, Line skrev:

Gratulerer @Malinka!!

 

 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Juhuu, gratulere med leilighet :D  Det så jo kjempekoselig ut der :) Men enten må det nok være litt farge på interiøret, eller så må du få litt farge på veggene. Det var veldig sterilt slik det var innredet i den i annonsa ja :P 


 

 

1 time siden, mokken skrev:

Endelig! Gratulerer! :D

 

Takk alle :) Ja, veldig sterilt der nå, faktisk eneste leiligheten guttungen har kommentert noe mer enn ett skuldertrekk og da var det akkurat det han kommenterte. :D Og eneste området han har vist interesse for også, fordi han også kjenner folk der og faren til noen kompiser jobber rett ved siden av. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malinka skrev:

Da har jeg endelig fått kjøpt meg leilighet! På den forrige leiligheten jeg tapte budrunden på så hadde de en lik, men speilvendt leilighet som også skulle selges snart. Så jeg fikk tilbud om den til den prisen som var mitt maxbud på forrige. Jeg var og så på den i går og med litt avklaringer i dag (den er ikke like ferdig som den andre) så er det formelle budet levert! :jump:  Da kommer jeg i et område der jeg er kjent, jeg har venner der (med hund :aww: ) så jeg vet jeg vil trives der. Og bortsett fra at jeg vil ha litt farge på noen av veggene, så er det ingenting å gjøre der, for alt er nytt. Drenering, maling, elektrisk, rør... alt! 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=92588635 her er link til den som er lik. Ikke stort, men når jeg uansett er alene om noen få år, så er det mer enn stort nok. Det er bare meg og Lady som bruker stuen uansett :D 

Gratulerer så mye! Farge og personlig preg på bopælen er jo det enkleste å fikse - når jeg har solgt har megler bedt om at alt strippes og gjøres mest mulig "upersonlig" før fotografering. Folk vil ikke kjøpe andre menneskers hjem, blablabla, så det er av og til at en bolig til salgs framstår som veldig annerledes enn hvordan den er når eierne bor der. Få opp bilder, pynteting, lysestaker, gardiner, mal en vegg eller tapetser et hjørne, få opp dine møbler, og det der blir koselig, det! Så ut som et koselig strøk også. Når overtar du?

2 timer siden, Line skrev:

Fikk svar fra legen, og hun var enig i at prøvene ikke var bra. Hun lurte på om jeg hadde redusert medisineringen min, men jeg har jo gjort det motsatte :icon_redface: Så hun ville ha meg inn til time. Første ledige var om nøyaktig en mnd :P Men da var det vel ikke bare på grunn av mye jobb og oppgaveskriving at jeg er sliten for tiden da... Satser på at det justerer seg med økte doser. Fryktelig irriterende at det ikke kan stabilisere seg over tid, men det er jo ikke helt uvanlig.

Åh, men så bra at hun var enig, du var jo forberedt på å måtte slåss.

6 minutter siden, 2ne skrev:

Men nå har du vel spist, så da er vel spørsmålet om hodepinen har gått over? :) 

Det er forøvrig lurt å spise mat, samme hvor sliten man er :P  

Jeg spiste to wiener i brød fra Statoil på vei til veterinæren, og nå har jeg skrudd på komfyren for å få laget middag, så får vi håpe hodepinen gir seg. Problemet i går og før i dag var jo mangelen på noe å spise :P 

Men nå har jeg handlet på Kiwi til over 300 kroner, og håper det varer ut uka. Kjøpte til og med frukt og grønnsaker, og billig smågodt :whistle: Så nå blir det kompromissmiddag - kompromiss mellom sunt og usunt, og kompromiss mellom "orker ikke å lage mat" og "må få i meg noe mat". Jeg skal steke to kyllingfileter i stekeovnen med pommes frites, woke noe frossent noe, og røre sammen en saus. Tenker at det skal være middag i morgen også, for tint kylling bør vel ikke ligge mange dager i kjøleskap? Den ble tatt ut av fryseren i går morges.

Glam har vært hos veterinær for å få ormekur, og veterinær ble litt blek da jeg kom inn og fryktet at det var noe galt med Foenix - godt for alle veterinærbesøk som er harmløse og enkle... Så skulle jeg poste tre brev på Posten, men de glemte jeg å ta med. Så skulle jeg ta ut mer medisiner til Foenix på apoteket, men det kjørte jeg rett forbi. Nuh mekke middag, bære opp 20 kilosblokk med mat til hundene, gjøre litt klubbarbeid, og sløve en times tid før jeg finner senga. Jobb i morgen, det vet jeg ikke hvordan jeg skal klare når jeg har hatt så store søvnbehov ellers i helga. Men om jeg legger meg snart, kanskje jeg kommer meg opp til syv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Gratulerer så mye! Farge og personlig preg på bopælen er jo det enkleste å fikse - når jeg har solgt har megler bedt om at alt strippes og gjøres mest mulig "upersonlig" før fotografering. Folk vil ikke kjøpe andre menneskers hjem, blablabla, så det er av og til at en bolig til salgs framstår som veldig annerledes enn hvordan den er når eierne bor der. Få opp bilder, pynteting, lysestaker, gardiner, mal en vegg eller tapetser et hjørne, få opp dine møbler, og det der blir koselig, det! Så ut som et koselig strøk også. Når overtar du?

Åh, men så bra at hun var enig, du var jo forberedt på å måtte slåss.

Jeg spiste to wiener i brød fra Statoil på vei til veterinæren, og nå har jeg skrudd på komfyren for å få laget middag, så får vi håpe hodepinen gir seg. Problemet i går og før i dag var jo mangelen på noe å spise :P 

Men nå har jeg handlet på Kiwi til over 300 kroner, og håper det varer ut uka. Kjøpte til og med frukt og grønnsaker, og billig smågodt :whistle: Så nå blir det kompromissmiddag - kompromiss mellom sunt og usunt, og kompromiss mellom "orker ikke å lage mat" og "må få i meg noe mat". Jeg skal steke to kyllingfileter i stekeovnen med pommes frites, woke noe frossent noe, og røre sammen en saus. Tenker at det skal være middag i morgen også, for tint kylling bør vel ikke ligge mange dager i kjøleskap? Den ble tatt ut av fryseren i går morges.

Glam har vært hos veterinær for å få ormekur, og veterinær ble litt blek da jeg kom inn og fryktet at det var noe galt med Foenix - godt for alle veterinærbesøk som er harmløse og enkle... Så skulle jeg poste tre brev på Posten, men de glemte jeg å ta med. Så skulle jeg ta ut mer medisiner til Foenix på apoteket, men det kjørte jeg rett forbi. Nuh mekke middag, bære opp 20 kilosblokk med mat til hundene, gjøre litt klubbarbeid, og sløve en times tid før jeg finner senga. Jobb i morgen, det vet jeg ikke hvordan jeg skal klare når jeg har hatt så store søvnbehov ellers i helga. Men om jeg legger meg snart, kanskje jeg kommer meg opp til syv.

Takk! Jeg overtar 15 mai, da har jeg to uker på å flytte og vaske ut her. 

Du har mer avansert middag enn meg, jeg kjøpte wienerpølser og har hatt hotdog til middag. Jeg må nemlig få vasket litt på kjøkkenet før jeg kan lage noe som involverer mer enn å koke litt vann :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Åh, men så bra at hun var enig, du var jo forberedt på å måtte slåss.

Ja, det er liksom det som er normen når verdiene er innenfor referanseområdene :P 

Middag ja. Det bør man kanskje fikse. Får se om jeg har noe i kjøleskapet da kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

@Malinka gratulerer! Hvis den du har kjøpt er like stor har du jo god plass

Takk! Ja, den er samme størrelse, men mye er i rommene i kjelleren. Stue og kjøkken til sammen er ca 20 m2, så der må jeg planlegge litt for å innrede. Det ene soverommet må jeg bruke til bod i stedet, for det er bare en utebod der og rotet må jo plasseres et sted. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så trøtt jeg ble da? Kanskje jeg bare skal gå og legge meg? Skal opp kvart over fem i morgen, så det er vel like greit å stupe i seng? Har jo spennende bok å lese i også, skjønt jeg kommer vel bare et par sider videre i den før jeg sovner :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SFX skrev:

Jeg spiste to wiener i brød fra Statoil på vei til veterinæren, og nå har jeg skrudd på komfyren for å få laget middag, så får vi håpe hodepinen gir seg. Problemet i går og før i dag var jo mangelen på noe å spise :P 

Men nå har jeg handlet på Kiwi til over 300 kroner, og håper det varer ut uka. Kjøpte til og med frukt og grønnsaker, og billig smågodt :whistle: Så nå blir det kompromissmiddag - kompromiss mellom sunt og usunt, og kompromiss mellom "orker ikke å lage mat" og "må få i meg noe mat". Jeg skal steke to kyllingfileter i stekeovnen med pommes frites, woke noe frossent noe, og røre sammen en saus. Tenker at det skal være middag i morgen også, for tint kylling bør vel ikke ligge mange dager i kjøleskap? Den ble tatt ut av fryseren i går morges.

Du burde være like flink til å kjøpe inn mat til deg selv som du er til å kjøpe inn mat til hundene :aww: Å handle for 300 kr er ikke mye om det skal vare hele uka :aww: Du må ta bedre vare på deg selv :aww: 

Jeg leker strenge-2ne. Men jeg er litt seriøs også :aww: 

--

En bekjent la ut denne på facebook i stad: 

17759816_1259873260762112_78892507803299

Så jeg svarte: "Jeg ble innelåst på do på lørdag. Det var noe drit" :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg litt irritert! Kom hjem til en lapp på døren fra brannvesenet, tilsyn i morgen mellom 8 og 11. Så da blir det litt panikkrydding i dag, og har endelig fått skrudd opp brannalarm i gangen. Dvs byttet ut den gamle. Holdt på en halvtime! Drittskruene tålte ingenting og mønsteret på toppen ble bare en runding.


Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Du burde være like flink til å kjøpe inn mat til deg selv som du er til å kjøpe inn mat til hundene :aww: Å handle for 300 kr er ikke mye om det skal vare hele uka :aww: Du må ta bedre vare på deg selv :aww: 

Jeg leker strenge-2ne. Men jeg er litt seriøs også :aww: 

Og jeg støtter strenge-2ne... hun bruker å ha rett, hun :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Så jeg svarte: "Jeg ble innelåst på do på lørdag. Det var noe drit" :aww: 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal jeg lære at jeg ikke fungerer når jeg ikke får nok søvn natt til mandag....

Nå skal jeg bare slappe av, og ta en rolig dag. Burde lese en bok, men er egentlig for trøtt. Men jeg har spist en deilig fiskemiddag, glemmer at fisk er så godt. Og enkelt!

Imorra må jeg ta litt vare på Prima, det blir lite trening for ho når jeg er instruktør for andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...