Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

19 minutter siden, Mud skrev:

Siden Rema1000 er nærbutikken min satte jeg meg litt mer inn i det og droppet hylinga :P

Det dukker opp mer og mer god lokalmat og spennende alternativer i hyllene :)

Jeg lar meg jo lett rive med, jeg vøtt :lol: Men jeg tok til fornuft :aww: 
REMA her har faktisk hatt en del lokal mat tidligere også (mulig butikksjefen har vært litt rebelsk :lol:), og har alltid hatt ganske bra utvalg... eneste jeg savner nå er Evergood... det fant jeg ikke på shopping i går :aww: Jeg skal teste Friele nå og se... jeg har litt fordommer der, egentlig :aww: 

12 minutter siden, Bjornal skrev:

Ser frem til video... emoji23.png

:P In your dreams :P 

12 minutter siden, Bjornal skrev:

Stælken har fått sin første bittelille sykkeltur i dag i springeren. Vi har nok noe småtteri å bli enige om vi også før det blir en fast mosjonsform emoji16.png

Det går seg som regel fort til... jeg har 26 års erfaring med dobbeltsykling med mer eller mindre tamme briarder.. det har jo stort sett gått bra. Den største ulykken stod Yasmine for i fjor, da vi syklet forbi en gård borti vegen her, og det kom to hunder i hundreoghelvete bakfra og skremte henne sånn at hun spratt foran framdekket... hun var uskadd, men jeg fikk meg jo et par reale skrubbsår :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Enda i dag var det jo nesten god plass. På spisestedene og de få stedene det ellers er benkplass (rundt hunderingen, bla) I går var det bare smekkfullt overalt. Det var visst enda mer folk på fredag. 

Datteren greide å kjøpe seg en langbue til et par tusen, da. Bueskyting til hest er visst den store drømmen :P

Vi måtte gå ut for å finne sitteplass vi. Men det var litt deilig å få seg ut litt faktisk :)

Ask lurte litt på hvilken skog alle disse menneskene var i,  vi møter jo sjeldent folk :lol:

Bueskyting fra hest , er det en greie ? 

Poden fikk 300 kr å handle for og kjøpte seg flere fine sluker.  Når han hadde brukt opp pengene sine prøvde han å overtale meg til å kjøpe en caps med noe fiskeutstyr- reklame til 299,-.

Vi sto rett ved siden av en gruppe menn som jobbet med fiskeutstyr-standen og når jeg svarte at det var uaktuelt å kjøpe den til han syntes de så synd på han at han fikk et gratis sluk :lol: Den kjipe mammaen liksom.. 

Jeg kjøpte meg nytt magebelte som jeg er spent på. Det var forbausende mange som prøvde å prakke på meg bånd og halsbånd som jeg kunne se med det blotte øyet at ikke ville holde om Toddy så en katt.  "Ryker han denne kroken skal du få dobbel pris tilbake "

"Han ryker ikke kroken, Han ryker båndet.  Lett...."

Han er ingen lettvekter fårråsidesånn...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mud skrev:

Vi måtte gå ut for å finne sitteplass vi. Men det var litt deilig å få seg ut litt faktisk :)

Ask lurte litt på hvilken skog alle disse menneskene var i,  vi møter jo sjeldent folk :lol:

Bueskyting fra hest , er det en greie ? 

Poden fikk 300 kr å handle for og kjøpte seg flere fine sluker.  Når han hadde brukt opp pengene sine prøvde han å overtale meg til å kjøpe en caps med noe fiskeutstyr- reklame til 299,-.

Vi sto rett ved siden av en gruppe menn som jobbet med fiskeutstyr-standen og når jeg svarte at det var uaktuelt å kjøpe den til han syntes de så synd på han at han fikk et gratis sluk :lol: Den kjipe mammaen liksom.. 

Jeg kjøpte meg nytt magebelte som jeg er spent på. Det var forbausende mange som prøvde å prakke på meg bånd og halsbånd som jeg kunne se med det blotte øyet at ikke ville holde om Toddy så en katt.  "Ryker han denne kroken skal du få dobbel pris tilbake "

"Han ryker ikke kroken, Han ryker båndet.  Lett...."

Han er ingen lettvekter fårråsidesånn...

 

Det er godt det er mye skog, tenker jeg :lol: Men folk valfarter jo fra absolutt hele landet, også. En dachsfyr hadde tatt en liten svipptur i dag. Han har jo bare 40 mil hver vei :|

Bueskyting fra hest er visst en egen sport i UK. Men jeg tror det gjennstår en smule trening dit...

Han gutten din vet virkelig å ordne seg, det er sikkert. Han høres jo utrolig kul ut, da. Lettere å bli sjarmert av en unge som surver etter fiskeutstyr, enn is, liksom :P

red: er Toddy veldig høy? Jeg så en brun, huskyaktig sak, som jeg var litt i tvil om var renraset eller ei. Men husker ikke om den hadde blå øyne, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klematis skrev:

Vi er fleksible vi og er alltid interessert i nye turområder. Har du et fint sted å gå, kan vi komme dit vi:)

Kan jo gå ved Kjennerudvannet i Kongsberg. Ellers er det noen fine turstier her på Fiskum også, men de er ikke kjempelange. Men det er jo ikke lengden på turen som er det viktigste :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Det er godt det er mye skog, tenker jeg :lol: Men folk valfarter jo fra absolutt hele landet, også. En dachsfyr hadde tatt en liten svipptur i dag. Han har jo bare 40 mil hver vei :|

Bueskyting fra hest er visst en egen sport i UK. Men jeg tror det gjennstår en smule trening dit...

Han gutten din vet virkelig å ordne seg, det er sikkert. Han høres jo utrolig kul ut, da. Lettere å bli sjarmert av en unge som surver etter fiskeutstyr, enn is, liksom :P

Jeg får litt sånn middelalderfølelse når jeg tenker på bueskyting fra hest jeg. Genial måte å få statistroller på da ! :lol:

Villmarksmessa er jo litt av en happening . Og det er kult at de retter seg mer mot barn. 

Han velger fiskeutstyr fremfor godteri og leker any day.. han er dyr i drift. I bursdagsgave skal familien spleise på telt til han. Det er det eneste han mangler av eget utstyr.  Bortsett fra packraft selvfølgelig.  Til nød kano.  @Kaja har nemlig lært han at elv er gøy. 

Men der er mammaen dritkjip :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Raksha skrev:

Er det mannfolkgreie å måtte ha ørten forskjellige pålegg? Jeg trenger en ost, eller en leverposteiboks, eller en nugattiboks osv.  så har jeg pålegg til det er tomt. Han må ha prim, ost, noe kjøtt, gjerne noe sildegreier, makrell i tomat, syltetøy osv. :o Hva er gæernt med å spise det samme på brødskiva en periode liksom? :lol: 

Min syns heldigvis at speilegg og supper er helt kurante middager da :ahappy: 

 

Nei, her er det nesten omvendt. Jeg må ha litt pålegg å velge mellom, ellers synes jeg brødmat blir fryktelig kjedelig... :P Samboer derimot kunne sikkert klart seg på to sorter pålegg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg helg noen timer. Har jobbet masse i dag, og er ferdig med leksene fra @SFX, og alt jeg har gjort i helgen er oversendt veileder. Det ble vel sånn rundt regnet 50 sider tekst det. Håper det roer dama litt :aww: Hun får i alle fall litt å henge fingrene i i morgen og tirsdag, når jeg skal ha tilbakemelding tirsdag ettermiddag :lol: 

Nå er det foppall på tv, og så mekke litt kjelepopcorn kanskje?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mardina skrev:

Nei, her er det nesten omvendt. Jeg må ha litt pålegg å velge mellom, ellers synes jeg brødmat blir fryktelig kjedelig... :P Samboer derimot kunne sikkert klart seg på to sorter pålegg :D 

Aah - jeg syns brødmat er det kjedeligste i verden uansett, uansett hva jeg har på, så da er det ikke så farlig med variasjon i min verden :lol: 

Satt en flokk med stokkender i trærne her - så nå får det briste eller bære om det smeller med fugleinfluensa ellerom vi får opphevet portforbudet om en mnd eller så. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er jeg sliten. veldig sliten. Har flytta på masse jord, sand, grus og snø for å lage renner til smeltevann (fikk hjelp da, det var fint), og så fikk jeg brått en passehund for noen uker, alle tre måtte i dusjen da vi kom inn, fulle av søle. Det var jeg og. Så har jeg laget middag, snakket med alle fuglene og styra litt der og dulla litt med kalkevalker, både store, middels og knøtter. Jo, og så vaska jeg tolv bein. Det må jeg gjøre enda en gang i dag. Litt lei av søle nå, det verste området er selvsagt i en slags halvmåne utenfor døra.

Både store og små kalkuner har det heldigvis fint, damene ute i hønsehuset/fjøset har forlatt kassene sine og driver med andre ting, så da gjorde det ingenting at de ikke fikk beholde noen små.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jumpet fire hvite rumper bortover jordet da jeg kom ut med hundene for litt siden... tre av rumpene hoppet elegant over gjerdet og forsvant i skogen, den fjerde syntes tydeligvis gjerdet var alt for høyt, og ble gående på innsiden og fundere på hvordan den skulle komme seg etter de andre... den forsøkte å komme UNDER gjerdet et par steder, men fant ut at den bare måtte ta rennafart og hoppe over der de andre hoppet... Den ble hengende litt på gjerdekanten men fikk sprellet seg over heldigvis *puhhhh*. Dagens drama på Grønsvebakken. 

Ellers ble jeg litt sånn :o på fredag da jeg skulle ta taxi fra Løten og hjem... sjåføren visste da godt hvor jeg bodde, han, og kunne til og med fortelle at jeg hadde to store, svarte hunder jeg var på tur med rett som det var :| Jeg har aldri sett fyren før, jeg, men han drev visst og tidvis og kjørte rundt i skogene her og kikket etter rådyr og elg.. Jeg følte meg brått overvåket :huh:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ellers ble jeg litt sånn :o på fredag da jeg skulle ta taxi fra Løten og hjem... sjåføren visste da godt hvor jeg bodde, han, og kunne til og med fortelle at jeg hadde to store, svarte hunder jeg var på tur med rett som det var :| Jeg har aldri sett fyren før, jeg, men han drev visst og tidvis og kjørte rundt i skogene her og kikket etter rådyr og elg.. Jeg følte meg brått overvåket :huh:

Må jo ta hintet da dama  g082.gif

 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. april 2017 at 9:42 AM, Debbie skrev:

God morgen:D God April:D

Begge vofsene er luftet, de har fått frokost. Jeg har tatt smertestillende, og gruer meg til dagens tur. I dag gjør beina vondt. Men biskene må mosjoneres- og to trekkhunder og vonde bein:|

Det er deilig solvær, det føles som vår og jeg gleder meg til å pynte til påske. Og de russiske tøytene er vekk:D

Du denne dagen er god!!!

 

Random quote. 

Hvis Prima startet løpetiden 7.august sist, og har 9 måneders intervaller, så får jeg neste løpetid til å starte 7.mai jeg da. Selv om jeg teller fra løpetidsstart :nesevis:

 

hjemme etter ei helg i Kragerø, vært skikkelig kos :ahappy: nå må jeg dusje og pakke litt, skal på nurse academy i morgen til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten dårlig samvittighet :aww: Det er som regel jeg som står for maten, men laget en svær bolle med cæsarsalat inatt som ble mye mer enn jeg trodde og har spist av den i hele dag. Samboer kom inn istad og lurte på når og hva det ble til middag :aww: Svarte han at han kan enten 1. Spise salat 2. Lage mat selv eller 3. Dra hjem til sin mamma og spise restene av deres middag (de lager alltid nok mat til minst 6 selv om de er 2 [emoji14] )
Han er der borte nå. Belønningen er at han tar med kake til meg som svigermor har bakt :aww: Føler det var virkelig win win.

Nå ligger jeg i badekaret med god samvittighet! Vi har -ingen- skitne klær i huset og alt er brettet og lagt på plass ( ikke jeg som er super altså. Jeg putter inn i vaskemaskinen, så prosessen videre i tørketrommel og til en kurv. Det er samboers sin jobb å brette og legge på plass!) Også ryddet vi bilen sammen som skal på innvendig shine&rens imorgen, og samboer skal begynne å pusse dørene til barnerommene nå etterpå, og begynne å male dem :) har lurt litt på om jeg skal rydde ut av kottet til S og male det i favoritt fargene hennes, og lage en "hemmelig " krok til henne inni der, men blir urettferdig mot J og babyen som ikke får det kanskje.

Også fikk vi en dødfødt kalv idag :( Litt leit. Men er første vi har mistet i år, og bare 5 kalvinger igjen så egentlig er dette et kjempe bra sesong.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 time siden, Mardina skrev:

Kan jo gå ved Kjennerudvannet i Kongsberg. Ellers er det noen fine turstier her på Fiskum også, men de er ikke kjempelange. Men det er jo ikke lengden på turen som er det viktigste :D 

 

Prøvde å gå til Aspesetra forrige uke men det var snø og glatt. Sikkert bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovnet på sofaen, og nå lurer jeg på om jeg gidder å lage mat eller ei. Jeg var sulten da jeg sovnet, men det må ha gått over. Derimot har jeg hodepine nå. Kanskje bare sove videre til i morgen? Merker jo ingenting når jeg sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Raksha said:

Er det mannfolkgreie å måtte ha ørten forskjellige pålegg? Jeg trenger en ost, eller en leverposteiboks, eller en nugattiboks osv.  så har jeg pålegg til det er tomt. Han må ha prim, ost, noe kjøtt, gjerne noe sildegreier, makrell i tomat, syltetøy osv. :o Hva er gæernt med å spise det samme på brødskiva en periode liksom? :lol: 

Min syns heldigvis at speilegg og supper er helt kurante middager da :ahappy:

De mannfolkene jeg kjenner til spiser kun ett pålegg av gangen en god stund. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

De mannfolkene jeg kjenner til spiser kun ett pålegg av gangen en god stund. :lol:

Kanskje det er jeg som er mannfolk ? :o  Fillern.. :lol: 

 

Jeg hater talle, jeg hater talle, jeg HATER talle... Kan noen minne meg på det igjen til høsten om jeg skulle få et illebefinende å vurdere talle hos kaninene igjen?  det ER så tungt å få ut igjen :aww:  Tatt to og 1/4 bur i dag. bare 12,3/4  ogto binger  igjen :lol:  

Var ikke planlagt talle i år da, ble bare sånn siden Bonden måtte ta kaninene i over en mnd. og jeg var redusert i to mnd til (mer en normalt). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Perfect Image skrev:

 :) har lurt litt på om jeg skal rydde ut av kottet til S og male det i favoritt fargene hennes, og lage en "hemmelig " krok til henne inni der, men blir urettferdig mot J og babyen som ikke får det kanskje.
 

Jeg syntes du skal gjøre det :) siden de ikke har like rom så er det jo ikke mulig å få alt likt, ikke sant. Så kan heller J og Baby få andre ting som ikke S får :) bare fordi alt ikke er helt likt så betyr ikke det at ting er urettferdig likevel :) 

Min mor har alltid vært opptatt av at det skal være rettferdig, men ikke nødvendigvis likt :)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...