Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

48 minutter siden, MegaMarie skrev:

Hvilken ikke alt for usunn snacks kan manjeg ha til filmkveld med unger? Tenkte å se en koselig film i kveld med min nevø på 3,5 år.

Popcorn. Potetchips må vel være lov en gang i blandt? Og en liten Eventyrsjokolade.

Like svimmel i dag som i går. Ble litt bedre etter en liten stund i stol med drikke og etpar knekkebrød. Kom meg på møte også, det gikk greit det også, selv om møter som omhandler den berømte ostehøvelen eller sparekniven aldri er oppløftende på noen måte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Sbtlita said:

Lita har fått full sjekk i dag. Røntgen og tannsjekk, blodprøve og urinprøve. Alt topp, bortsett fra at vi fant forkalkning i nakken, C4-C5 og spondolyse i ryggen emoji58.pngemoji58.png
Viste jo at hun hadde problemer så var ikke veldig overraska. Hadde blitt mer overraska om det ikke hadde vært noe der men kjipt alikavel..


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 

Kjipt da, selv om det delvis var forventet. :hmm:

 

12 hours ago, Stine said:

Skikkelig krig i staffemiljøet i Sverige om dagen, og jeg har lært meg endel nytt om slekta til Trym, tror jeg skal være glad for at han er som han er! Søstra hans har visst gitt skikkelig drittkull med ei som er avlivd tidlig pga allergi (den visste jeg om) en annen er avlivd pga aggressiv adferd mot mennesker, har visst bitt en og (denne er selvfølgelig avlet på....) og en som sliter med halthet, korsbånd, mentalitet og hotspots...

så fin slekt :sheldon:

Bra Trym er et heldig utfall :) 

 

2 hours ago, Kaisen said:

Nå sitter jeg her litt i sjokk...bikkja liker jo ikke fremmede folk og knurrer og bjeffer med en gang de viser interesse for henne. ALDRI har en fremmed person fått klappe henne. Så kom det en dame bort nå når vi var ute på tur og hun logra sånn med halen og skulle absolutt bort å hilse på denne damen?!:blink: må ha vært noe spesielt med hu:P

Kanskje hun hadde noe ekstra godt i lommene? 
Ellers er det noen folk som enkelte hunder bare synes er helt topp fordi om de ellers ikke bryr seg nevneverdig. Opplevde noe lignende med en tidligere hund jeg hadde. Han var ikke interessert i folk, og spesielt ikke menn. Men mannen til mammas søskenbarn var bare helt knall og super fra første øyeblikk. :huh:  ??? 
Men det var vel bare en fyr hunden mente var helt super, uten at vi andre mennesker noen sinne fant ut av hvorfor. Han er hyggelig riktignok, men det er jo mange andre også. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ozzy skrev:

 

Alle episodene ble lagt ut på netflix idag, anbefales. Bare sett to episoder men tror jeg kommer til å gro fast i sofaen i dag. :lol:  

Hmmm kan hende jeg faktisk klarer å se en ny serie :o  Jeg har så dårlig konsentrasjon om dagen at jeg kan bare se serier jeg har sett før :lol:  Men den der så  litt spennende ut da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, håper alle de som ikke har bikkje, som gnåler om båndtvangen som trer i kraft i morra alltid holder fartsgrensa når de kjører bil, aldri røyker utenfor offentlige steder, eller aldri spytter på bakken. Håper også at de alltid passer på å holde kvota når de er på harrytur, og at de kun handler på taxfree om de har vært ute av Norge i mer enn 24 timer... Hvis ikke, så synes jeg de kan klappe igjen jeg :sleep:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Holy shit, dagens overreagering much? Jeg brukte smileys og var hyggelig, du går full frontal bitch og fyrer avgårde... Håper du har det bra generelt, for dette var beyond noe jeg hadde forventet...

Nei, akkurat passe med reagering når jeg er ferdig med idioter og drittunger som synes det er fritt fram å bruke nedlatende hersketeknikker.

Hvis du synes at det du skrev; både ordvalg, tone, kontekst og implisitte antagelser om meg, kan oppfattes som hyggelig, så anbefaler jeg at du leser et par bøker av Toppen Bech.

4 timer siden, Siri skrev:

Da er man hjemme igjen - uten kul på øyelokket. Det var litt småekkelt å få sprøyter stukket inn i områdene rundt øyet, og det var ikke noe godt da de vrengte øyelokket heller, men ellers gikk det fint :P Og siden de gikk inn fra innsida av øyelokket, så har jeg jo heller ikke noe sår på utsiden, så jeg ser jo strengt tatt helt normalt ut igjen :P 

Speedy recovery!

4 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Er det ikke bare å forklare situasjonen? Jeg ringte agria før alle operasjonene til Luna, for å være 100% sikker på at alt kom til å forløpe slik jeg forventet. Vær tydelig på hva veterinær har forklart/beskrevet, og viderefør dette til Agria. Da gir de deg et svar. Men om det er telefonangst er det selvsagt litt verre, ta med deg telefonen inn på badet og sett deg godt tilrette. Varme og isolasjon pleide å hjelpe når jeg hadde telefonangst :P 

Hvis du ikke ser ironien i at du avfeier mitt råd til Lola Pagola om å ringe til Agria for sikkerhets skyld, bare for å komme med samme råd et par sider etterpå, da foreslår jeg at du returnerer vitnemålet ditt fra videregående - eller ungdomsskolen, jeg skal ikke late som om jeg kjenner deg godt nok til å vite noe om hvor mye skolegang du har fullført. Men du sov åpenbart i timen om ironi, og antagelig også timen om logiske slutninger.

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det evige problemet etter en lang arbeidsdag er at jeg ikke har noen husholderske. Det hadde morfaren min, som var enkemann. Da han kom hjem fra jobb så hadde jo Constanse vasket og handlet og laget middag! Det satte min morfar sånn pris på at det hele endte med at han giftet seg med henne! Jeg har ingen ønsker om å gifte meg med litt tykkfalne damer på rundt femti, men dere skjønner poenget.

Hva med oss på under førti da?

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

:lol: Jeg vil ikke ha en mann som går i kjole og maler menn med tilhengerfeste foran!

Jeg går av og til i kjole, ellers innfrir jeg kravene dine :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra, også kalt hulderbulder, vesla, fnuttenutte osv kan nå feire at hun er innenfor standard 51cm og 7,5 mnd gammel. I tillegg så har bittet blitt nesten helt korrekt (var litt overbitt som 4 mnd gammel, bittfeil er ikke noe som ellers ligger i slekta).  Hun har feiret med å løpe rundt i søla.

17554075_10154417638012108_3645828279926

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Raksha skrev:

Hmmm kan hende jeg faktisk klarer å se en ny serie :o  Jeg har så dårlig konsentrasjon om dagen at jeg kan bare se serier jeg har sett før :lol:  Men den der så  litt spennende ut da. 

 

Den var det! Hadde sett alt om ikke samboeren kom hjem :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Charlotte Laning Vrethammar sitt bilde.

Er ikke dette sjeldent pene whippseører? Eller er dette ører som er typisk for så små valper? 

Normalt! ;) men likevel feil :P whippeten skal ha roseører, men som valp henger de litt all over the place. Jeg synes dog det kan se litt ut at de sitter litt høyt ansatt og i tillegg er litt tykke, sånn mtp ideelt :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Red Merle skrev:

Hmmm, håper alle de som ikke har bikkje, som gnåler om båndtvangen som trer i kraft i morra alltid holder fartsgrensa når de kjører bil, aldri røyker utenfor offentlige steder, eller aldri spytter på bakken. Håper også at de alltid passer på å holde kvota når de er på harrytur, og at de kun handler på taxfree om de har vært ute av Norge i mer enn 24 timer... Hvis ikke, så synes jeg de kan klappe igjen jeg :sleep:

Neida... såehhhh...:ahappy: Om jeg f.eks. kjører i 70 km/t i 60-sonen så kan jeg ikke ha en mening om at løse bikkjer i båndtvangstiden er teit fordi de kan forstyrre og skremme opp (ikke nødvendigvis jage, jakte eller spise) vilt eller fugl og det er helt unødvendig? Årets :thumbs:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Magica fra Tryll skrev:

Neida... såehhhh...:ahappy: Om jeg f.eks. kjører i 70 km/t i 60-sonen så kan jeg ikke ha en mening om at løse bikkjer i båndtvangstiden er teit fordi de kan forstyrre og skremme opp (ikke nødvendigvis jage, jakte eller spise) vilt eller fugl og det er helt unødvendig? Årets :thumbs:

*fnis* du får mene det du vil :P Poenget er at det blir rimelig kjedelig å få kasta samme runden i trynet vært år, av folk som gir blanke i både vilt og sau, som kun er opptatt av seg selv og egen irritasjon over en stakkars bikkje som går løs i parken :P
Og da mener jeg ikke en sånn ulydig fa*n som hopper deg ned og er ekkel, men en sånn en som ikke er til plage for noen :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm kan hende jeg faktisk klarer å se en ny serie [emoji33]  Jeg har så dårlig konsentrasjon om dagen at jeg kan bare se serier jeg har sett før [emoji38]  Men den der så  litt spennende ut da. 

 

Er på episode tre nå, bare fordi jeg ikke gidder finne noe annet og litt fordi jeg vil vite hvordan det går. Men en spesielt bra serie synes jeg ikke det er, for high school amerikansk og flatt. Ikke minst går det treeeegt.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Cavalierflat said:

Mocca har ikke iallefall :P

Okei. :lol: Hm!

Jeg kom jo på at @TonjeM og @lijenta har hatt flat også - vet dere noe om denne "tilstanden" med "tredeputer" på mellomfoten på rasen?

Superduperhemmelig bilde jeg ikke vil gjenta med å legge helt ut igjen i fare for å gjenta meg selv, men gjør det allikevel! :lol:

33710287686_74f7029da9_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Er på episode tre nå, bare fordi jeg ikke gidder finne noe annet og litt fordi jeg vil vite hvordan det går. Men en spesielt bra serie synes jeg ikke det er, for high school amerikansk og flatt. Ikke minst går det treeeegt.

 

Ååh da detter jeg nok fort ut :(  Satt på Zeitgeist nå først -  trenger litt paranoide konspirasjonsteorier :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Er på episode tre nå, bare fordi jeg ikke gidder finne noe annet og litt fordi jeg vil vite hvordan det går. Men en spesielt bra serie synes jeg ikke det er, for high school amerikansk og flatt. Ikke minst går det treeeegt.

 

Hææ, synes den er oppslukende jeg :lol:  Haha. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Line skrev:

Er det jobb eller stilling som kone hos @Symra&Pippin du søker på? :lol: 

Kone, selvfølgelig - husarbeid fikser jeg ikke, men med to inntekter i ekteskapet kan vi vel spleise på hushjelp?

Akkurat nå, Bananen skrev:

Jeg kom jo på at @TonjeM og @lijenta har hatt flat også - vet dere noe om denne "tilstanden" med "tredeputer" på mellomfoten på rasen?

Jeg har ikke flat, men jeg har hatt berner med fjernede ulveklør, og jeg har berner med ulveklør - og ingen av dem har en slik stor tredepute. De har ekstra tredeputer, men de står i stil til størrelsen på ekstratåa. På hunden som hadde fjernet ulveklo så jeg det vet at det var annerledes pelsstruktur der, som en slags verv, som om det var arrdannelse i pelsen.

Ja, eller sporer, som det skal hete - gammel vane er vond å vende.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

:lol: Jeg vil ikke ha en mann som går i kjole og maler menn med tilhengerfeste foran!

Nå synes jeg du er skrekkelig kresen altså :P 

47 minutter siden, SFX skrev:

Speedy recovery!

Thanks :D 

Jeg greide å ligge lenge på sofaen, jeg :D Og jeg kosa med med å bare  se på TV uten å gjøre NOE som helst annet samtidig. Beat for Beat var jo morsomt i kveld :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Jeg vet... men jeg mener jo at det burde være helt normalt egentlig :P 

Det er greit det er helg, men det er ikke bare burde-burde for det :aww::P 

5 timer siden, Siri skrev:

Jeg fant ut at det ble litt vanskelig, for det var jo så mye folk rundt :lol: To kirurger og operasjonssykepleier - også var det en til som egentlig hadde lyst til å være med og se når de spretta kulen :lol: Jeg tror sykehusmiljøet gjør noe med folk som jobber der :lol: 

Hvis det var så mye folk, burde jo en av de kunne filma litt? :lol: 

5 timer siden, Siri skrev:

Da er man hjemme igjen - uten kul på øyelokket. Det var litt småekkelt å få sprøyter stukket inn i områdene rundt øyet, og det var ikke noe godt da de vrengte øyelokket heller, men ellers gikk det fint :P Og siden de gikk inn fra innsida av øyelokket, så har jeg jo heller ikke noe sår på utsiden, så jeg ser jo strengt tatt helt normalt ut igjen :P 

Men var det gugg inni? Det var jo det som var spørsmålet :P  

5 timer siden, Siri skrev:

Bilderesultat for hushjelp

Nei, Siri. Bare nei :aww: 

4 minutter siden, mokken skrev:

Oida, jeg er visst fortsatt litt treg om dagen... Oppstart på allergimedisiner tar litt tid for meg. Kondolerer til @2ne :flowers:

Tusen takk :flowers:

--

I dag har jeg snakka med inntakskontoret, og de kunne heller ikke hjelpe meg. "Nei, du er ikke satt opp til noen operasjon enda du" - eh sier du det? Det var derfor jeg ringte, og jeg fortalte deg det for 2 sekunder siden :rolleyes: Spørsmålet var om det var realistisk å tro at det ble noen operasjon i april, og om det fortsatt var nødvendig å operere, når ting ser ut til å stabilisere seg, men det kunne hun heller ikke fortelle meg. Hun var veldig hyggelig da, hun skulle ta det opp med de det gjaldt (legeteamet og hun som egentlig satt med operasjonsplanlegging for gastro), så skulle de ringe meg når de visste mer. Lurer på hvor lang tid det tar.. Det ble ikke i dag, i hvert fall. 

Pappa har hatt en alarmdude her i dag, nå er visst vi kobla til brannalarmen hos mamma og pappa, så hvis det brenner i et av husene så går alarmen i begge. Det er nok lurt. Det som ikke var så lurt, var at pappa måtte teste brannalarmen vi hadde her fra før av, noe ingen var helt forberedt på, så Nora spratt fra liggende på gulvet ved siden av sofaen over armlenet til sittende i sofaen før jeg rakk å blunke.. Eller si noe.. Stakkars bikkje, det var hakket før hjerteinfarkt tror jeg :hmm: Vi ble advart når de skulle teste ut anlegget da, så da gikk vi ut. Alle tre første gangen, og bare Nora andre gangen - pudlene bryr seg ikke noe om alarmer de, så de fikk være på soverommet til datterbarnet i mens. Vi oppholdt oss i hagen til mamma og pappa, jeg prøvde å distrahere henne med trening og lek, men vi hørte alarmen gå fra ytterst i hagen (det sier ikke dere en shit :P ) allikevel, og da ble det vanskelig for stakkars frøken snupp. Det er kjipt at hun skal ha det sånn bare pga vemmelig lyd, syns jeg. 

Ali er dårlig i magen i dag, hun har prompa så det lukter død og fordervelse i stua, at det kan være så mye luft en så liten kropp er helt utrolig :rolleyes: Så når hun gikk mot døra mens hun peip så var det bare å kaste seg ut døra med henne :lol: Vi rakk det :P Overraskende nok så er ikke jakka mi vanntett, så nå henger den til tørk i gangen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ozzy skrev:

Hææ, synes den er oppslukende jeg :lol:  Haha. 

Endte med å sette den på likevel siden Zeitgeist starta med rett ut feilinformasjon - altså - hallo! Skal du kødde med huet mitt med konspirasjonsteorier så bør du hvertfall starte med basic fakta som stemmer. :aww: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...