Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

1 time siden, MarieR skrev:

Upsideisi - jeg hadde visst tankene helt andre steder da jeg la klær inn i vaskemaskina tidligere. Ut kom nemlig ullvang rav ullegenseren min, og den er nå så liten at den vil passe Maja neste vinter :lol::pinch: 20170330_164642.thumb.jpg.e1829fc9c3458e944e788a4faa79992f.jpg

:lol: den følelsen liksom :lol:

Har du fått deg en hund til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

1 time siden, Snoffe skrev:

:lol: den følelsen liksom :lol:

Har du fått deg en hund til?

Ja, jeg visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte :lol: Jeg likte den genseren! Enda godt jeg har (hadde) to. 

Neida, han bare er her på besøk noen dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi skal på hyttetur med den nye hundepasseren sin i helgen. Det blir nok mye morsommere for henne å være med dem enn å ligge hjemme og vente på meg som har jobbhelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Ferdig på jobb for i dag. Nå krysser jeg fingrene for at jeg har det jeg hadde tenkt i fryseren sånn at det blir middag på  meg i dag... 
Skrive rapport, og ta en liten tur til med Sjef litt senere. Og så går jeg og legger meg etterpå tenker jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Jeg har så innmari legeskrekk :icon_redface: Så vil gjerne vite at det er en ok grunn å gå til legen for det. :lol: 

Gir dere høreapparat for sånt?  Skal ta det opp med legen ja,  greit å vite at jeg ikke bare blir sett "dumt" på når jeg synes det er irriterende. :ahappy: Takk!  

Så lenge du får påvist hørselstap som er såpass "stort" at du plages av det så får du tilpasset høreapparat :) . Også brukere med normalt hørselstap, men som har øresus kan få tilpasset apparater da det kan hjelpe for noen. Heldigvis er det pr i dag gratis (NAV dekker hø.app), men det kan raskt endre seg da det er app og utstyr for enorme summer som ligger ubrukt rundt om i norske hjem dessverre.

Hjemme fra lang dag på jobb. Hadde ikke tenkt jeg kom til å orke noen tur med hundene, men jeg "tok med" mamma på øret og fikk en times tid oppi skogen så de fikk løpe fra seg litt. Så fikk de hver sin bit med godis da vi kom hjem (griseøregreier), men Blaze sin forsvant etter 5 sek. Han er ikke god han der! :shocked: Han var nok en sel i sitt forrige liv. Evt en pelikan...

Da jeg kom inn igjen så jeg middagen samboern hadde satt igjen til meg, en boks med thaimat fra den lokale sjappa. Han der ass! :wub:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Ja, jeg visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte :lol: Jeg likte den genseren! Enda godt jeg har (hadde) to. 

Neida, han bare er her på besøk noen dager :) 

Det er ALLTID de gensrene man liker som krymper, Murphy,s law :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt 300,- på å bestille pizza fra pizzabakeren, og får levert ei halvstekt lefse som er stekt akkurat nok til at osten såvidt har smeltet. I tillegg er halve pizzaen dynket i løk(som ikke skulle være der). Flott at butikken stengte samtidig som pizzaen ble levert, så jeg får ikke kjøpt meg noe annet heller :P

Jeg er grinete. Og sulten. :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Siri skrev:

Ahhhh... selvsagt ikke... for bomber treffer jo alltid BARE målet, de :lol: 

Klart de gjør :aww: Det er bare å se på hvilken som helst krig de siste 20 årene, de treffer alltid målet, og ingenting annet *host*

13 timer siden, Siri skrev:

Sarkasme er jo et bra alternativ :D 

Yes, også er det noe jeg er rimelig god på, det er jo alltids et pluss.. For meg, i det minste :teehe: 

13 timer siden, Siri skrev:

Campingen er der fortsatt, den :D Masse campingvogner der, med spikertelt. Den har vel vært konkurs noen ganger, men det står da at den er åpen når jeg drar forbi der :ahappy:

Er den? Stilig! Vi lå der masse da jeg var liten, har hatt det mye gøy der :ahappy: 

13 timer siden, Siri skrev:

Du må nok komme på besøk og mimre litt om gamle dager :D 

Ja! :jump: 

13 timer siden, Siri skrev:

Jeg synes du skal få være våryr og glad igjen... fort !!!! 

Jeg og! I Moelv i dag ble det jo vinter igjen på noen timer, det var ikke med i beregninga mi :aww: 

13 timer siden, Siri skrev:

I dag blir en lang dag! Nå sitter jeg hjemme og har fått svart på mailer og sånt, men nå skal jeg straks avgårde til riggen vår ved Myklagård og sitte i møte noen timer, så har jeg nytt møte rett etterpå, jeg må få skrevet et lite notat om opprensking i en bekk - og så skal jeg på sånn B-96-kurs. 

Hva er greia med disse B-96-kursene? Har du og @JeanetteH noen planer om campingferie eller noe? Men du har jo bobil nå, så du trenger vel ikke hengerlappen til det? :P  

8 timer siden, SFX skrev:

Bare så dere vet det, så har @2ne skikkelig fine jenter - Leah oppfører seg som kattene til @Toril, og ligger på toppen av hodestøtten til lenestolen. Alle tre heter Nora, alle tre heter Ali, og alle tre heter Leah. Så da måtte jeg bruke andre knep for å huske hvilken puddel som heter hva :P 

Jeg har det :ahappy: Leah er veldig søt når hun ligger sånn, syns jeg, helt til jeg må opp av sofaen og jeg ikke får ned beinstøtta igjen fordi det er 10 kg ekstra på rygglenet da :lol: Og de kan hete hva du vil de, så lenge du har godteri :ahappy: Det er litt morsomt at jeg skreiv en liten stil om en dags pass, uten å nevne hvem som er hvem av pudlene? *kremt* :lol: Igjen, tusen tusen takk for hjelpen, det var superhyggelig gjort av deg :heart: 

6 timer siden, Lemen skrev:

Nei, det er ikke den vi snakket om. Det er en dverg/toy kombinasjon faktisk. Jeg har også vært på sykehuset denne uken og fått dårlige nyheter så jeg må planlegge fremtiden ut i fra en annen ramme enn det jeg hadde tenkt - for å si det sånn. Men jeg skal få en ny vurdering i april så hvem vet, hvis jeg får bedre nyheter da kan det hende jeg velger annerledes. 2017 er uansett ikke mitt år kjenner jeg.

Æsj, så kjedelig med dårlige nyheter :hmm::hug: Men du står fortsatt på valpeliste? Det kan jo bli positivt da :) 

6 timer siden, Lemen skrev:

Pasientorganisasjon kan kanskje peke deg i retning andre spesialister enn det du er hos nå? Jeg har selv fått god hjelp av "min" organisasjon og det unner jeg alle andre kronikere også.

Ah, men jeg veit ikke om jeg orker en annen spesialist, disse her kan hele den delen av sykehistorien min, om ikke noe annet, og samtlige av de jeg har vært hos har vært enige om at noe må gjøres. Det kan jo hende jeg bare overreagerte prematurt på et positivt utkomme som ikke egentlig var realistisk *sukk* 

4 timer siden, MarieR skrev:

Upsideisi - jeg hadde visst tankene helt andre steder da jeg la klær inn i vaskemaskina tidligere. Ut kom nemlig ullvang rav ullegenseren min, og den er nå så liten at den vil passe Maja neste vinter :lol::pinch: 20170330_164642.thumb.jpg.e1829fc9c3458e944e788a4faa79992f.jpg

Synd med genseren, men hvem er terven? :P 

--

AN har jeg satt meg i sofaen med beina høyt og kjent litt på hvor sliten jeg egentlig er av denne uka. Gledet meg egentlig til at det ikke skulle være noe mer, men så kom jeg på at det er GF i puddelklubben på lørdag, så da slapp jeg å ikke gjøre noen ting i helgen *sukk* I tillegg kommer det en alarmfyr som skal se på huset mitt i morra halv 9 på morran, så da må vi være ferdige med foring og lufting en halvtime før normalt, og akkurat det føler jeg meg ikke klar for nå. Det hjelper sikkert med en god natts søvn? Hvordan det nå enn er.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snoffe skrev:

Det er ALLTID de gensrene man liker som krymper, Murphy,s law :aww:

 

Eventuelt en genser man har lånt, som man bare skulle vaske før man leverte den pent tilbake. :pinch: (Been there, for noen år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne Over the cold heat av Revehiet. Håper du får en god natts søvn og at ting virker mer overkommelig i morgen! :)

 

Jeg spurte nettopp guttene om de ville ut å tisse, men ingen av dem løftet på hodet en gang, så da trenger jeg visst ikke å gå ut riktig enda :P Jeg er skikkelig trøtt, men har egentlig planer om å se et program som starter nå. Kjenner jeg meg selv rett så sovner jeg i første reklamepause og våkner når rulleteksten går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
20 minutter siden, Annik skrev:

Brukt 300,- på å bestille pizza fra pizzabakeren, og får levert ei halvstekt lefse som er stekt akkurat nok til at osten såvidt har smeltet. I tillegg er halve pizzaen dynket i løk(som ikke skulle være der). Flott at butikken stengte samtidig som pizzaen ble levert, så jeg får ikke kjøpt meg noe annet heller :P

Jeg er grinete. Og sulten. :ermm:

Hadde det skjedd meg når jeg var sulten hadde jeg enten levert den på døra til dem og gitt dem inn med teskje alt som var galt med den, eller jeg hadde tatt en telefon og diskutert helt til de kom og hentet den igjen med en erstatningspizza :aww:  :innocent: 

Middagen er omsider inntatt. Jeg hadde ikke det jeg hadde tenkt. Så da ble det helt andre løsninger. Jaja, fikk nå i meg mat i det minste! 

Såret til Sjef er sjekket, og det røde er borte. Men det er visst litt ømt når jeg kommer borti så det er nok et aldri så lite blåmerke under pelsen jeg ikke har klippet av. Men han har neppe lært at han IKKE skal hoppe baklengs, sidelengs, og ellers få raptus midt i krattet. 

Nå vurderer jeg sterkt å legge meg allerede. Men det er kanskje litt i tidligste laget. Greit nok å våkne klokka 6. Men om jeg legger meg nå og våkner klokka 5... Da kan det tenkes at jeg legger meg under demobordet på jobb i morgen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

@2ne Over the cold heat av Revehiet. Håper du får en god natts søvn og at ting virker mer overkommelig i morgen! :)

Okay, du må ikke vise bilder av terver og ikke si hvem de er, vet du ;) Og takk :)  

Akkurat nå, MarieR skrev:

Jeg spurte nettopp guttene om de ville ut å tisse, men ingen av dem løftet på hodet en gang, så da trenger jeg visst ikke å gå ut riktig enda :P Jeg er skikkelig trøtt, men har egentlig planer om å se et program som starter nå. Kjenner jeg meg selv rett så sovner jeg i første reklamepause og våkner når rulleteksten går. 

Som datterbarnet ville sagt: Sjæl! :lol: 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Hadde det skjedd meg når jeg var sulten hadde jeg enten levert den på døra til dem og gitt dem inn med teskje alt som var galt med den, eller jeg hadde tatt en telefon og diskutert helt til de kom og hentet den igjen med en erstatningspizza :aww:  :innocent: 

Hvordan gjør du det når de har stengt? *nysgjerrig* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MarieR skrev:

Nå lurer jeg på om det har tørna fullstendig for meg. Jeg er sikker på at jeg så en overskrift på en eller annen nettavis om en enorm kjedekollisjon i Oslo i morrest, men nå finner jeg ingenting om det noen plass :huh: Kanskje jeg drømte ... 

Jeg hørte på nyhetene i morges om en kjedekollisjon med 12 biler på E18 inn mot Oslo. Jeg orker ikke lete opp noen sak, men de snakket lenge om det på P4, for de lurte på hvordan det var mulig i saktegående rushtrafikk.

4 timer siden, Line skrev:

 

@SFX Du kan reklamere på en mobil i 5 år, men f eks fuktskader vil jo ikke dekkes.

Jeg får prøve, jeg aner jo ikke hvorfor skjermen er humørsyk. Men det er en SE M4Aqua, så den skal tåle litt fukt - jeg valgte den nettopp fordi jeg tar med telefonen i skogen og vil ha mulighet til å ringe etter hjelp - selv om det regner. Ironisk nok har jeg hatt tilgang til skjermen i minst fem minutter nå, det er mer enn jeg har fått til sammen før i dag :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg har det :ahappy: Leah er veldig søt når hun ligger sånn, syns jeg, helt til jeg må opp av sofaen og jeg ikke får ned beinstøtta igjen fordi det er 10 kg ekstra på rygglenet da :lol: Og de kan hete hva du vil de, så lenge du har godteri :ahappy: Det er litt morsomt at jeg skreiv en liten stil om en dags pass, uten å nevne hvem som er hvem av pudlene? *kremt* :lol: Igjen, tusen tusen takk for hjelpen, det var superhyggelig gjort av deg :heart: 

Bare hyggelig! Jeg fniste litt da jeg så lappen med fargekode for hvilken hund som skal ha hvilket halsbånd og lenke, men satset på at pudlene ikke var så fine på det om jeg tok feil :P Og etter hvert som jeg hang med dem, skjønte jeg ut fra væremåte hvem som måtte være hvem. De er jo ikke akkurat kliss like heller, men det hjelper jo ikke når jeg ikke husket hvem som er hvem :P Moralen må være at jeg må henge mer med puddelfrøknene. Og Nora, selvfølgelig, men den dagen jeg ikke kan skille terv fra puddel da må noen gi meg blindestokk. Takk for skravling!

Nå venter jeg på at det skal ha gått et kvarter, så Foenix kan få øremedisin nummer 2, så kan de få kvelds, og så skal vi finne senga. Jeg har - igjen - ambisjoner om å komme meg på jobb til en god tid, så jeg kan dra hjem og gå tur i dagslys. Siste tur før båndtvangen... Jeg håper hvert år at det er en aprilsnarr.

Ooh, der piper kjøkkenklokka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Hvordan gjør du det når de har stengt? *nysgjerrig* 

Var det ikke matbutikken som var stengt da? :huh: 
Hvis ikke så vet ikke jeg :P Men jeg hadde dokumentert det og tatt vare på det til de var åpne igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg hørte på nyhetene i morges om en kjedekollisjon med 12 biler på E18 inn mot Oslo. Jeg orker ikke lete opp noen sak, men de snakket lenge om det på P4, for de lurte på hvordan det var mulig i saktegående rushtrafikk.

 

Takk, da drømte jeg ikke :lol: Merkelig at det ikke er slått opp større i nettavisene ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hadde det skjedd meg når jeg var sulten hadde jeg enten levert den på døra til dem og gitt dem inn med teskje alt som var galt med den, eller jeg hadde tatt en telefon og diskutert helt til de kom og hentet den igjen med en erstatningspizza :aww:  :innocent:  

De stengte omtrent samtidig som jeg fikk den levert, så fikk ikke mulighet til å klage på den. Regner med det er derfor den var slik også, noen som hadde det litt travelt med å komme seg hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Annik skrev:

De stengte omtrent samtidig som jeg fikk den levert, så fikk ikke mulighet til å klage på den. Regner med det er derfor den var slik også, noen som hadde det litt travelt med å komme seg hjem :P

Åhr så surt! 
Jeg tenkte det var matbutikken som var stengt, sånn at du ikke fikk mulighet til å kjøpe inn noe i stedet :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

Jeg hørte på nyhetene i morges om en kjedekollisjon med 12 biler på E18 inn mot Oslo. Jeg orker ikke lete opp noen sak, men de snakket lenge om det på P4, for de lurte på hvordan det var mulig i saktegående rushtrafikk.

Det hørte jeg og! 

6 minutter siden, SFX skrev:

Bare hyggelig! Jeg fniste litt da jeg så lappen med fargekode for hvilken hund som skal ha hvilket halsbånd og lenke, men satset på at pudlene ikke var så fine på det om jeg tok feil :P Og etter hvert som jeg hang med dem, skjønte jeg ut fra væremåte hvem som måtte være hvem. De er jo ikke akkurat kliss like heller, men det hjelper jo ikke når jeg ikke husket hvem som er hvem :P Moralen må være at jeg må henge mer med puddelfrøknene. Og Nora, selvfølgelig, men den dagen jeg ikke kan skille terv fra puddel da må noen gi meg blindestokk. Takk for skravling!

:lol: Jeg burde huska det, for de fleste spør hvordan jeg ser forskjell på dem (det er litt derfor Leah har korte ører og lang hale, og Ali lange ører og kort hale, det er noe håndfast folk flest klarer å se). Men det er jo som du sier egentlig ikke så vanskelig å skille de, de er jo forskjellige, både i utseende og i oppførsel :) Nora pleier de fleste å se hvem er da :lol: Selv takk for skravling :ahappy: 

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

Var det ikke matbutikken som var stengt da? :huh: 
Hvis ikke så vet ikke jeg :P Men jeg hadde dokumentert det og tatt vare på det til de var åpne igjen :P 

Nei :P Nå er jo det oppklart, men jeg siterte før det *ler* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Jeg burde huska det, for de fleste spør hvordan jeg ser forskjell på dem (det er litt derfor Leah har korte ører og lang hale, og Ali lange ører og kort hale, det er noe håndfast folk flest klarer å se). Men det er jo som du sier egentlig ikke så vanskelig å skille de, de er jo forskjellige, både i utseende og i oppførsel :) Nora pleier de fleste å se hvem er da :lol: Selv takk for skravling :ahappy:  

For noen dager sider fikk jeg opp som minne på FB en epistel fra meg en dag jeg har vært litt muggen (den ene dagen, vøtt) - da hadde jeg åpenbart gått tur med Foenix og X'en, og blitt stoppet av en kar som hadde sagt noe om hvor store beist jeg hadde, og hvordan jeg kunne se forskjell på dem (mor og datter fantes jo ikke like i kropp og bygning, og om ikke annet så hadde de ulike tegninger). Og den dagen var jeg diplomatisk (?) nok til å si at den ene hadde brunt og den andre hadde rødt halsbånd. 

Nei, senga, for nå har Foenix fått øredråper, begge har fått mat, jeg har gumlet i meg to bananer, og sendt en mail til apoteket for å informere om feilen de gjorde. Jeg håper ikke at jeg slo av varmeovnen på soverommet i morges, for da er det kaldt der oppe nå - og jeg fikser ikke å sovne i et kaldt rom. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Annik skrev:

De stenger samtidig :lol:

Åh! Da blir det jo ekstra vanskelig! :lol:  

Nå ser det ut på Sjef som at det er tid for å legge seg. 
Han ligger med labbene i været i rekestil og nærmest snorker. Og selv sitter jeg mer eller mindre og dupper av her... Nei, god natt :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, 2ne skrev:

Klart de gjør :aww: Det er bare å se på hvilken som helst krig de siste 20 årene, de treffer alltid målet, og ingenting annet *host*

Jepp - veldig treffsikre :P 

Sitat

Yes, også er det noe jeg er rimelig god på, det er jo alltids et pluss.. For meg, i det minste :teehe: 

Ja du skal ha for det - dette er du dritgod på :D 

Sitat

Er den? Stilig! Vi lå der masse da jeg var liten, har hatt det mye gøy der :ahappy: 

Ja! :jump: 

Jamen da har vi en deal da :D Sånn til sommeren kanskje? 

Sitat

Jeg og! I Moelv i dag ble det jo vinter igjen på noen timer, det var ikke med i beregninga mi :aww: 

Og jeg lurer jo på hva søren man gjør i MOELV liksom???? :o 

Sitat

Hva er greia med disse B-96-kursene? Har du og @JeanetteH noen planer om campingferie eller noe? Men du har jo bobil nå, så du trenger vel ikke hengerlappen til det? :P  

Hemmelig "søsterskap" eller noe sånt :aww: 

29 minutter siden, MarieR skrev:

Takk, da drømte jeg ikke :lol: Merkelig at det ikke er slått opp større i nettavisene ... 

http://www.dagbladet.no/nyheter/tolv-biler-i-kjedekollisjon-pa-e18-i-asker-skapte-13-km-lang-ko-inn-mot-oslo/67443472

Yasmine har løpetid... nå er dag 10 til endes og det er null stress... jeg tror jeg har funnet ca 5 bloddråper etter henne, og det eneste Willy foreløpig er interessert i, er å sjekke henne bak av og til, og å inhalere tisseflekkene. Man overlever det hver 10. måned :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Krutsi skrev:

 

Sporer er vel det korrekte navnet. Men de uønskede sporene kalles ofte ulveklør.. feks ulveklo er en uønsket spore på bakbeina.. 

men det kan også være fysiologisk forskjell.. en spore har gjerne en "tå" eller noe som det sitter godt festet, mens ulveklo kan bare være ei "pelsfille" som har ei klo på. Det er spesielt disse som er skumle, for det er fort gjort å rive av hele driten.. 

Jeg har alltid sagt omvendt jeg, ulveklør foran og sporer bak :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Jeg har alltid sagt omvendt jeg, ulveklør foran og sporer bak :lol: 

Altså, det heter jo sporer bak også.. feks pyreneer har jo doble sporer.. hvis jeg ikke husker feil ? 

Men ulveklør er liksom de uønskede sporene.. feks rottisen skal ikke ha sporer på bakbeina, og de som da dukker opp bak kalles ulveklør. Gjerne er de dårligere festet til foten osv også.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WelshenNemi skrev:

Ja, klørne og pelsen på potene vokser som et uvær. Vurdert å file klørne? Enten med vanlig neglefil eller dremel type? For meg så får jeg klørne mye kortere. Det tar litt lenger tid da riktignok, men faren for å ta for mye er mindre.

Har ikke prøvd det nei, men tror ikke det går siden hun er ganske redd for labbene sine... klipping er liksom gjort på 1-2-3. Men med en gang jeg sitter litt lenge med labben eller en klo så trekker hun den bare til seg... men det er verdt et forsøk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...