Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Sånt er så pinlig :pinch:

Fryktlig! Men har en mistanke om at det kanskje ikke er jeg som har laget flekken , svigermor mener det kan være henne og at jeg bare ikke har sett den før :aww:

 

 

Lurer på om jeg skal komme meg opp å gå tur nå når det ikke regner. Værmeldingen spår regn fra 12 tiden og resten av dagen, og det er ikke lite de melder. Det er jo godt å slippe å bli våt, og da kan Casper løpe naken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

9 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg er det samme, selv som turnus arbeider. Skal jeg trene så er det før kl.12. Etter 12 liker ikke kroppen min trene. :P

Jamen du er jo en satt 80-åring... :lol: 

5 minutter siden, Turb skrev:

Går på besøk til mamman min så klart :P Hun er veldig flink til å lage mat!

:lol: 

Akkurat nå, mokken skrev:

Alle dere kreative soniser! Harly og jeg skal gå teamsprint (uoff morro variant av ag lag), sammen med en bc frøken som heter Dit, og er på jakt etter et festlig lagnavn. Gode forslag taes i mot med takk :)

Hit & Dit :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Siri skrev:

Å, men da var det jo ikke noe å le av engang... Kondolerer med bestefar :heart: 

Takk :heart: Det var ikke helt uventa, mannen ble 91 år gammel, og nå ville han ikke mer selv. Det er lov å være trøtt på livet når du er 91 år :)  

Sitat

Ja, jeg skjønner jo liksom ikke hva folk styrer sånn med, jeg, når det gjelder tisper og hannhunder og løpetid og sånt :P 

:lol: Ikke alle hanner er som Willy, da :P 

Sitat

Det er det helt umulig å svare på :P Men om hun har stabilt 9 mnd mellom hver løpetid, så ville jeg forvente at den startet ca 9 mnd fra den startet sist... det er i hvert fall slik jeg har regnet før. 

Jeg regner fra starten av løpetiden hver gang. Det er det som er interessant, når de starter løpetiden, ikke når de avslutter den :lol: 

--

AN har jeg spist frokost. Sykepleierne har vært her, men de måtte dra tilbake til Årnes og hente vann til meg, for det var jeg helt tom for. Det er heldigvis ikke min feil at de fikk en bomtur, jeg har sagt fra om det hver dag i en uke, minus i går, da var de ikke her i det hele tatt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt jeg på sengekanten i halvsøvne og registrerte at det sto 08:00 på vekkeklokka. Da var det 30 minutter til jeg skulle stå klar i klasserommet da. Klarte det faktisk på 40 minutter, det er godt gjort skal jeg si dere. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Og da vet jeg hvem du skal gå med. Dvs det ante meg bare av navnet på første bikkja... De to første bokstavene i navna deres kanskje, med ditt først?

Slettes ingen dum idé!  Det skrives på listen også tar vi en avgjørelse i kveld :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bananen skrev:

Hm. Pøbel har en ekstra "tredepute" på hver av hasene. Aldri sett det på andre før. Eller er det det som dere kaller for sporer? Det er ingen klør der, bare rent "tredeputestoff", liksom. Det ser rett og slett ut som den store tredeputen, bare lengre opp (han har store tredeputer også, altså). :lol:

 

25 minutter siden, Bananen skrev:

Riktig! Men det ER bak. :lol: Og han har det på begge to.

33710287686_74f7029da9_z.jpg

@Kaisen: Det er bakbeina, ved der potene er. Finner ikke på noe bedre ord. Se bilde, hehe.

Sånn hadde Snusern også.  Irriterende for det gjorde at potesokker fort gnagde der :lol:   Tenkte bare hun hadde hatt ulveklo der som var klippet som valp. Men er jo ikke sikkert hun hadde det, det bare var sånn kanskje?  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fort! Da blir det veterinærhøyskolen på torsdag med utredning av kirurgisk team. Men hvis de skal ta mr må vel det godkjennes av Agria på forhånd? Eller de har sikkert rutiner på det der? (Jeg mener, de får jo ikke sett så mye uten ta bilder liksom). Klokken 9 da... stønn. Det blir en tidlig morgen, særlig fordi jeg må legge inn en buffer slik at jeg kan rekke å kjøre feil. Gruer meg! Mest fordi jeg synes det er fælt å la mammadalten min være alene ed masse fremmede som skal gjøre ting som ikke er behagelige mot ham, og jeg vet jo hvor mye han venter på meg når han er andre steder enn hjemme og jeg er borte ...

Hvis jeg parkerer på vet.høyskolen, er jeg i gåavstand til byen da? Mener søsteren min pleide å gå dit da hun bodde på st.hanshaugen men mulig jeg blander.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Klumpen skal forresten teste ag på siste kursdag på mandag. Han digga tunnel og vippe sist han prøvde, slalåmen var litt verre

Så gøy! Kjekt å drive på med litt forskjellig :ahappy: Os hk har stevne siste helgen i april, det var et fantastisk bra arrangement i fjor, og veldig publikumsvennlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Så gøy! Kjekt å drive på med litt forskjellig :ahappy: Os hk har stevne siste helgen i april, det var et fantastisk bra arrangement i fjor, og veldig publikumsvennlig :)

Det skal ikke stå på å prøve litt forskjellig. Stakkaren skal jo bo med oss og kommer til å bli utsatt for varierende ting og tang.

Forrige helg var det kurs mot jaktanleggsprøven for spaniel, denne helga er det blodsporkurs. Jeg tenker at det kunne vært gøy å teste smeller, siden han liker å bruke nesa. Så må vi få orden på apporteringa, alt mulig annet enn dummyer skal bæres på. Vi finner sokker langs turløypa, truser på de underligste steder og ting vi ikke huska vi hadde midt på stuegulvet. Heldigvis bærer han bare, han spiser ikke. 

Agilityfestivalen har jeg sett skal være. Får se hva planene sier, men det er etterhvert mange kjente en kan se på :-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, mokken skrev:

Alle dere kreative soniser! Harly og jeg skal gå teamsprint (uoff morro variant av ag lag), sammen med en bc frøken som heter Dit, og er på jakt etter et festlig lagnavn. Gode forslag taes i mot med takk :)

 

32 minutter siden, Siri skrev:

Hit & Dit :P 

Det tenkte jeg også :D

7 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det gikk fort! Da blir det veterinærhøyskolen på torsdag med utredning av kirurgisk team. Men hvis de skal ta mr må vel det godkjennes av Agria på forhånd? Eller de har sikkert rutiner på det der? (Jeg mener, de får jo ikke sett så mye uten ta bilder liksom). Klokken 9 da... stønn. Det blir en tidlig morgen, særlig fordi jeg må legge inn en buffer slik at jeg kan rekke å kjøre feil. Gruer meg! Mest fordi jeg synes det er fælt å la mammadalten min være alene ed masse fremmede som skal gjøre ting som ikke er behagelige mot ham, og jeg vet jo hvor mye han venter på meg når han er andre steder enn hjemme og jeg er borte ...

Hvis jeg parkerer på vet.høyskolen, er jeg i gåavstand til byen da? Mener søsteren min pleide å gå dit da hun bodde på st.hanshaugen men mulig jeg blander.

Agria vil sikkert godkjenne en MR først, så det skader ikke å ta en telefon dit først som sist, i den grad de er så effektive på NVH at de får til MR med en gang,

Og NVH ligger jo midt i Oslo, men det er ikke alt i Oslo det er gåavstand til - hvor vil du? Karl Johan? Sognsvann? Ensjø?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, 2ne skrev:

Takk :heart: Det var ikke helt uventa, mannen ble 91 år gammel, og nå ville han ikke mer selv. Det er lov å være trøtt på livet når du er 91 år :)  

Ja, det er veldig lov, det :) 

33 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Ikke alle hanner er som Willy, da :P 

Hva? Ikke? Meg ikke forstå... :aww: 

Nå skal jeg straks begynne å forberede meg på å ta en snartur til sykehuset for å fjerne den der klumpen på øyelokket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått praksiskontrakt :jump:Litt skummelt er det jo, men jeg tror dette kommer til å bli bra altså. Ekstra gøy er det at de mente min kompetanse passet perfekt inn hos dem, og virket veldig glade for å ha meg som en del av teamet. Jeg har noe konkret å bidra med hos dem, samtidig som det er en arena som gir meg mulighet til å lære og utvikle meg. De jeg skal jobbe med virket også veldig trivelige :) 

Fiiiin fredag så langt. Nå skal jeg sløve litt før jeg setter i gang med helgevasken. Etter det blir det langtur i skogen og taco til kvelds. 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bananen skrev:

Riktig! Men det ER bak. :lol: Og han har det på begge to.

33710287686_74f7029da9_z.jpg

@Kaisen: Det er bakbeina, ved der potene er. Finner ikke på noe bedre ord. Se bilde, hehe.

Atte hæ, aldri sett før :lol: 

---

Akkurat nå har vi vært ute og trasket med dekket på slep, selvfølgelig begynte det å regne da vi gikk ut og sluttet nå da vi kom inn. Veldig kjekt med to hunder dog, Keo trekker i motbakker og flater, Lyn nedover og flater, så blir det litt naturlig intervall. Stopper halvveis så de får traske litt løs og gjør sitt fornødende. Nå er sandete og våte hunder er lagt til tørk, finne seg noe frokost som skulle vært inntatt for 4t siden kanskje - endelig har kroppen tatt tak i seg selv og snudd døgnet, tjohei :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Raksha said:

Sånn hadde Snusern også.  Irriterende for det gjorde at potesokker fort gnagde der :lol:   Tenkte bare hun hadde hatt ulveklo der som var klippet som valp. Men er jo ikke sikkert hun hadde det, det bare var sånn kanskje? 

Jeg vet ikke om han har hatt ulveklo der, jeg oppdaget det først at det var synlig da han var ... eh, fem-seks-syv måneder, kanskje?

12 minutes ago, maysofie said:

Atte hæ, aldri sett før :lol:

Sant? :lol: Jeg har heller aldri sett det før. Tror jeg hadde lagt merke til det om det var en korthåret hund jeg kjente til, liksom, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Jeg vet ikke om han har hatt ulveklo der, jeg oppdaget det først at det var synlig da han var ... eh, fem-seks-syv måneder, kanskje?

Samme med snusern, kom frem i den aldern. Så er nok normalt på enkelte raser. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Bilderesultat for hundens anatomi

Tenkte denne kunne oppklare litt ifht hundens anatomi, haser etc etc :P Pøbel har vel ikke tredeputer på hasene (som altså er bak), men opp ved håndleddet? Det har jo alle hunder? :) 

Altså...du vet du ikke har peiling når du har kalt albuen for armhulen...:sweat:

2 timer siden, Bananen skrev:

Riktig! Men det ER bak. :lol: Og han har det på begge to.

33710287686_74f7029da9_z.jpg

@Kaisen: Det er bakbeina, ved der potene er. Finner ikke på noe bedre ord. Se bilde, hehe.

Sånn har labradoren til ei jeg kjenner også... på begge bakbeina

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur i skogen, og det var ganske deilig :ahappy: hadde skogen for oss selv :D

Nå sitter jeg i sofaen med hårkur i håret og et glass smoothie, tror jaggu meg jeg skal finne et glass til :D senere i kveld blir det jentekveld, og vi skal på kino å se beauty and the beast :)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, MarieR said:

Bilderesultat for hundens anatomi

Tenkte denne kunne oppklare litt ifht hundens anatomi, haser etc etc :P Pøbel har vel ikke tredeputer på hasene (som altså er bak), men opp ved håndleddet? Det har jo alle hunder? :) 

Så ikke denne før nå. Men det blir jo på mellomfotområdet, bare bak? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Så ikke denne før nå. Men det blir jo på mellomfotområdet, bare bak? Hm.

Kahlo sine var på mellomfoten bak, på begge bakbeina. :)  Ante ikke at det het mellomfot da *fnis* 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...