Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Vi har begynt med "straff" hvis vi drikker brus. Dvs må krysse av på et skjema og sette inn 10 kr pr glass brus på en sparekonto som går til oppussing. Vi har allerede lister på ett av soverommene, så dette går unna :D 

Og jeg føler meg som et geni som kom på det. Har mine øyeblikk, altså :sleep: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Har tatt ct før og da var det veterinæren som fikset. Hun på NVH spurte hvilket selskap jeg hadde og da jeg sa Agria sa hun at det ikke var noe jeg måtte gjøre om jeg ikke hadde restriksjoner på forsikringen. NVH har vel sikkert ganske direkte kontakt med dem skulle man tro? Men må kjenner jeg jo at jeg må ringe til Agria og da... hater sånt. Tenk om de ikke dekker da... Men jeg vet jo heller ikke helt hva de skal gjøre på NVH så jeg vet ikke helt hva jeg skal spørre Agria om heller...

Er det ikke bare å forklare situasjonen? Jeg ringte agria før alle operasjonene til Luna, for å være 100% sikker på at alt kom til å forløpe slik jeg forventet. Vær tydelig på hva veterinær har forklart/beskrevet, og viderefør dette til Agria. Da gir de deg et svar. Men om det er telefonangst er det selvsagt litt verre, ta med deg telefonen inn på badet og sett deg godt tilrette. Varme og isolasjon pleide å hjelpe når jeg hadde telefonangst :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det evige problemet etter en lang arbeidsdag er at jeg ikke har noen husholderske. Det hadde morfaren min, som var enkemann. Da han kom hjem fra jobb så hadde jo Constanse vasket og handlet og laget middag! Det satte min morfar sånn pris på at det hele endte med at han giftet seg med henne! Jeg har ingen ønsker om å gifte meg med litt tykkfalne damer på rundt femti, men dere skjønner poenget.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det evige problemet etter en lang arbeidsdag er at jeg ikke har noen husholderske. Det hadde morfaren min, som var enkemann. Da han kom hjem fra jobb så hadde jo Constanse vasket og handlet og laget middag! Det satte min morfar sånn pris på at det hele endte med at han giftet seg med henne! Jeg har ingen ønsker om å gifte meg med litt tykkfalne damer på rundt femti, men dere skjønner poenget.

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Har tatt ct før og da var det veterinæren som fikset. Hun på NVH spurte hvilket selskap jeg hadde og da jeg sa Agria sa hun at det ikke var noe jeg måtte gjøre om jeg ikke hadde restriksjoner på forsikringen. NVH har vel sikkert ganske direkte kontakt med dem skulle man tro? Men må kjenner jeg jo at jeg må ringe til Agria og da... hater sånt. Tenk om de ikke dekker da... Men jeg vet jo heller ikke helt hva de skal gjøre på NVH så jeg vet ikke helt hva jeg skal spørre Agria om heller...

Da ville jeg hørt med NVH om hva de tenker å gjøre, og bedt dem om å ordne forhåndsgodkjenning hvis det er snakk om MR/CT :) 

7 minutter siden, Paranomia skrev:

Vi har begynt med "straff" hvis vi drikker brus. Dvs må krysse av på et skjema og sette inn 10 kr pr glass brus på en sparekonto som går til oppussing. Vi har allerede lister på ett av soverommene, så dette går unna :D 

Og jeg føler meg som et geni som kom på det. Har mine øyeblikk, altså :sleep: 

Sparing er jo ikke straff, sparing er moro :D Ellers var det lurt! (Men jeg måtte nok hatt en annen type "straff" :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det evige problemet etter en lang arbeidsdag er at jeg ikke har noen husholderske. Det hadde morfaren min, som var enkemann. Da han kom hjem fra jobb så hadde jo Constanse vasket og handlet og laget middag! Det satte min morfar sånn pris på at det hele endte med at han giftet seg med henne! Jeg har ingen ønsker om å gifte meg med litt tykkfalne damer på rundt femti, men dere skjønner poenget.

:lol: Men du kan ha mannlig husholder?

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å forklare situasjonen? Jeg ringte agria før alle operasjonene til Luna, for å være 100% sikker på at alt kom til å forløpe slik jeg forventet. Vær tydelig på hva veterinær har forklart/beskrevet, og viderefør dette til Agria. Da gir de deg et svar. Men om det er telefonangst er det selvsagt litt verre, ta med deg telefonen inn på badet og sett deg godt tilrette. Varme og isolasjon pleide å hjelpe når jeg hadde telefonangst [emoji14] 

 

[emoji28] neida ikke helt angst men ikke favorittaktiviten min. Er vel mest at jeg er redd for negativt svar. Det jeg har fått beskjed om er at kirurgisk team skal se på ham. Regner med at det blir ct. Blæ

.. ringer på mandag!

Men NVH sa jo at de ordner sånn der da. De driver vel med dette hver dag. Jeg spurte jo ettertrykkelig om jeg måtte fikse forhåndsgodkjenning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her litt i sjokk...bikkja liker jo ikke fremmede folk og knurrer og bjeffer med en gang de viser interesse for henne. ALDRI har en fremmed person fått klappe henne. Så kom det en dame bort nå når vi var ute på tur og hun logra sånn med halen og skulle absolutt bort å hilse på denne damen?!:blink: må ha vært noe spesielt med hu:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er greia med folk som ikkje kan svare på meir enn eitt spørsmål om gangen? Kor mange gangar må eg repetere spørsmålet "har de tid til X på tirsdag"? Eller, er det vanleg å berre levere bilar inn på verksted heilt utan nokon som helst avtale om tidspunkt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Pringlen skrev:

Han der tror jeg er forbeholdt samme kjønn, men litt over middels skeive :lol:

Mann er mann :P 

52 minutter siden, Pringlen skrev:

Ellers er det vel størst sjangs for å få hyret inn en halvfeit polakk...

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trym fikk lov til å være med til postkassa, så mange lukter han ikke har lukta på 2 uker, og så god tid han hadde i pissregnet :lol: Fikk en skikkelig skrubb når vi kom inn igjen, har ikke tørt å vaske han skikkelig før såret hadde grodd. Nå er han sur, men rein :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Er det noen som vet om det MÅ være akkurat det skjemaet som politiet har på nett som skal legges ved søknad om politiattest eller går det bra med en hjemmelaget emoji41.png regner med at det må være det riktige... æsj da får jeg ikke søkt i dag!

 

Husk å legge ved brev fra f.eks arbeidsgiver om hvorfor du trenger politiattest :) Nå søker man på nett også forresten - forkorter tiden litt. 

Og ang forsikring - jeg ringte Agria for å spørre om de dekte tanntrekk pga foreløpig ukjent årsak. De sa at så lenge det ikke var forårsaket av *sett inn ting de ikke dekker*, så skulle det sikkert gå gjennom. De skulle ihvetfall se på hva veterinærene begrunnelse/diagnose var, og det endte med at de dekte det.

Jeg har tlf-skrekk, men han jeg snakket med i Agria var trivelig, imøtekommende og forsto mine bekymringer :) De får nok mange slike telefoner om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å legge ved brev fra f.eks arbeidsgiver om hvorfor du trenger politiattest [emoji4] Nå søker man på nett også forresten - forkorter tiden litt. 
Og ang forsikring - jeg ringte Agria for å spørre om de dekte tanntrekk pga foreløpig ukjent årsak. De sa at så lenge det ikke var forårsaket av *sett inn ting de ikke dekker*, så skulle det sikkert gå gjennom. De skulle ihvetfall se på hva veterinærene begrunnelse/diagnose var, og det endte med at de dekte det.
Jeg har tlf-skrekk, men han jeg snakket med i Agria var trivelig, imøtekommende og forsto mine bekymringer [emoji4] De får nok mange slike telefoner om dagen. 

Ja har brev fra arbeidsgiver altså, men det var ikke det skjemaet som ligger på politiets sider. Men snakket ned arbeidsgiver i dag og de hadde aldri gjort det på noen annen måte. Så da går det vel i orden :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, vant en forsekk (bare 2,5kg, men det er da bedre enn ingenting!) via Facebook :) Må hente den på anicura Stavanger da, men satser på jeg får til noe når jeg reiser nedover neste uke. Kan velgr kattemat eller hundemat.. Tror nok det blir katt, siden Gira funker greit på det hun går på. Ikke så greit å teste mye forskjellig, for hun reagerer så lett. Evt ta med en til Mio, hunden av foreldrene mine. Han blir lett matlei og får gjerne litt variasjon av mat. Tror det er det lureste, faktisk. Foreldrene mine betaler jo Gira sin mat, så det minste jeg kan gjøre er å spandere på dem en gratis pose med mat til deres hund :P

Nå skal vi spise, før jeg skal kjøre gubben på fest, for deretter å overraske han :P Litt stress når jeg må hente broren hans først, men det får jo bare gå. Håper virkelig at han blir overrasket og glad! Og at jeg takler å sitte edru der i flere timer. Det viktigste er uansett at han har det kjekt i kveld :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 minutter siden, MegaMarie skrev:

Hvilken ikke alt for usunn snacks kan manjeg ha til filmkveld med unger? Tenkte å se en koselig film i kveld med min nevø på 3,5 år.

Så koselig :ahappy: Sånn maissnacks som ligner på cheezedoodles vet jeg mange sverger til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Siri skrev:

Bilderesultat for hushjelp

Nei takk. Kan jeg få en litt mer rufsete en, i passende alder med hytte på fjellet i stedet? Forresten så vil jeg ikke ha noen mannsling i det hele tatt, I had my share of that sort! :aww:

Nå har jeg dessuten laget middag, spist og ryddet kjøkkenet, helt selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nei takk. Kan jeg få en litt mer rufsete en, i passende alder med hytte på fjellet i stedet? Forresten så vil jeg ikke ha noen mannsling i det hele tatt, I had my share of that sort! :aww:

Bilderesultat for Rufsete mann

Han har sikkert hytte på fjellet også... eller... ehhhhhh... maybe not :aww: 

I kveld skal jeg bare være skikkelig lat og giddaslaus og ligge på sofaen og lese boka mi... kjenner jeg meg rett varer det sånn ca en time... :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Bilderesultat for Rufsete mann

Han har sikkert hytte på fjellet også... eller... ehhhhhh... maybe not :aww: 

I kveld skal jeg bare være skikkelig lat og giddaslaus og ligge på sofaen og lese boka mi... kjenner jeg meg rett varer det sånn ca en time... :aww: 

:lol: Jeg vil ikke ha en mann som går i kjole og maler menn med tilhengerfeste foran!

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...