Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Jeg kjøpte sånne linsechips med ramsløk og creme fraiche jeg. At man blir påvirket av hva andre soniser spiser har jeg ingen som helst tro på.

Jeg har lyst til å se krim, helst britisk, men Vera har jeg aldri fått helt dreisen på. Som sagt, lettere korpulente damer på rundt femti er ikke helt min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

22 minutter siden, 2ne skrev:

Det er greit det er helg, men det er ikke bare burde-burde for det :aww::P 

Pfffft... :fish:

22 minutter siden, 2ne skrev:

Hvis det var så mye folk, burde jo en av de kunne filma litt? :lol: 

Skitt, at jeg ikke tenkte på det - hun som ville være med kunne jo filma for meg :lol: Noen ganger er jeg så kørka... bare noen ganger altså :aww: 

22 minutter siden, 2ne skrev:

Men var det gugg inni? Det var jo det som var spørsmålet :P  

Hahhahaa, ja det var MYE gugg inni der... de klemte vel ut en del og så grov de ut resten med en skje faktisk !!! Ja, en skje :lol: Nå er jeg blå og fin rundt det øyet... trenger ikke sminke i morra nei :lol: 

22 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, Siri. Bare nei :aww: 

Fordi? :whistle: 

22 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg snakka med inntakskontoret, og de kunne heller ikke hjelpe meg. "Nei, du er ikke satt opp til noen operasjon enda du" - eh sier du det? Det var derfor jeg ringte, og jeg fortalte deg det for 2 sekunder siden :rolleyes: Spørsmålet var om det var realistisk å tro at det ble noen operasjon i april, og om det fortsatt var nødvendig å operere, når ting ser ut til å stabilisere seg, men det kunne hun heller ikke fortelle meg. Hun var veldig hyggelig da, hun skulle ta det opp med de det gjaldt (legeteamet og hun som egentlig satt med operasjonsplanlegging for gastro), så skulle de ringe meg når de visste mer. Lurer på hvor lang tid det tar.. Det ble ikke i dag, i hvert fall. 

Ikke hold pusten mens du venter da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg kjøpte sånne linsechips med ramsløk og creme fraiche jeg. At man blir påvirket av hva andre soniser spiser har jeg ingen som helst tro på.

Nei det skulle jo tatt seg ut liksom :aww: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har lyst til å se krim, helst britisk, men Vera har jeg aldri fått helt dreisen på. Som sagt, lettere korpulente damer på rundt femti er ikke helt min stil.

Jeg synes du virker veldig sneversynt for tida altså... du må åpne for litt andre løsninger vet du :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg kjøpte sånne linsechips med ramsløk og creme fraiche jeg. At man blir påvirket av hva andre soniser spiser har jeg ingen som helst tro på.

Jeg har lyst til å se krim, helst britisk, men Vera har jeg aldri fått helt dreisen på. Som sagt, lettere korpulente damer på rundt femti er ikke helt min stil.

Mord og mysterier på vox kl.22.30 Men jeg aner ikke om det er riktig barnaby. Det må det nemlig være ... :sleep: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg snakka med inntakskontoret, og de kunne heller ikke hjelpe meg. "Nei, du er ikke satt opp til noen operasjon enda du" - eh sier du det? Det var derfor jeg ringte, og jeg fortalte deg det for 2 sekunder siden :rolleyes: Spørsmålet var om det var realistisk å tro at det ble noen operasjon i april, og om det fortsatt var nødvendig å operere, når ting ser ut til å stabilisere seg, men det kunne hun heller ikke fortelle meg. Hun var veldig hyggelig da, hun skulle ta det opp med de det gjaldt (legeteamet og hun som egentlig satt med operasjonsplanlegging for gastro), så skulle de ringe meg når de visste mer. Lurer på hvor lang tid det tar.. Det ble ikke i dag, i hvert fall. 

Jeg tror at om du lager deg noen store planer en konkret hverdag, så vil operasjonen bli lagt til den dagen. Det er nok mer effektivt enn å vente på at de skal få ræva ut av fingeren... :( 

43 minutter siden, 2ne skrev:

Ali er dårlig i magen i dag, hun har prompa så det lukter død og fordervelse i stua, at det kan være så mye luft en så liten kropp er helt utrolig :rolleyes: Så når hun gikk mot døra mens hun peip så var det bare å kaste seg ut døra med henne :lol: Vi rakk det :P Overraskende nok så er ikke jakka mi vanntett, så nå henger den til tørk i gangen :P 

Men stakkars liten da! 

Nå skal jeg sjekke om vaskemaskina er ferdig, så jeg kan henge opp buksa, så jeg ikke må gå i bare trusa i morgen. Jeg kastet to bukser forrige uke, fordi begge sa takk for seg i stoffet på innsiden av lårene. Og da har jeg brått ikke så mye å ha på meg. Jeg forsøkte å finne et par tightser jeg mener jeg hadde i fjor, men de er sikkert også utslitt og kastet, og ikke erstattet fordi de ikke er vinterklær. Eller så har jeg konkurrert i skjørt før, jeg, så jeg skal da vel finne på noe om det er krise. Jeg har veldig mange skjørt, faktisk. De blir ikke så fort tynnslitt på innsiden av lårene :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MarieR skrev:

Mord og mysterier på vox kl.22.30 Men jeg aner ikke om det er riktig barnaby. Det må det nemlig være ... :sleep: 

Jeg har sett de fleste episodene tror jeg, den som vises i dag virker også veldig kjent. Jeg likte den gamle Barnabyen best, men begge funker til nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:


emoji16.png ja men det er bra! jeg er litt der at jeg lurer på om jeg skal holde ut eller lese oppsummering på Wikipedia emoji1.png

Jeg liker den! Bare sett en episode da, men så en doku om samme problemstilling (hvertfall deler av den)  så den treffer faktisk litt.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SFX said:

Jeg har ikke flat, men jeg har hatt berner med fjernede ulveklør, og jeg har berner med ulveklør - og ingen av dem har en slik stor tredepute. De har ekstra tredeputer, men de står i stil til størrelsen på ekstratåa. På hunden som hadde fjernet ulveklo så jeg det vet at det var annerledes pelsstruktur der, som en slags verv, som om det var arrdannelse i pelsen.

Ja, eller sporer, som det skal hete - gammel vane er vond å vende.

Hm. Jeg vet ikke om han har fjernet noen ulveklo, og jeg ser ingen verv på innsiden av der den ekstra saken er. Tror jeg. For jeg ville tro at det var der en evt. ulveklo bak var. :lol: Men hva i alle dager har ulveklør på baksiden å gjøre, liksom? Og så høyt oppe eventuelt? Hm igjen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en spesielt spontan person, og jeg foretrekker å planlegge ting i god tid. Spesielt ferier. Vel, iløpet av en time ble det bestemt og bestilt en Hellas-tur i mai. Nå lurer jeg mest på hva som skjedde. Skylder på mamma. :lol:

Herlighet som jeg gleder meg. Påsketur til andøya, og så tur til litt varmere strøk ikke lenge etterpå, sammen med mamma og to søsken. Dvs jeg får vært sammen med mamma både i april, mai og juni (da kommer hun hit). :D:D:ahappy:  Blir godt, har savnet henne noe ekstremt de siste ukene. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snøfrost skrev:

Kanskje hun hadde noe ekstra godt i lommene? 
Ellers er det noen folk som enkelte hunder bare synes er helt topp fordi om de ellers ikke bryr seg nevneverdig. Opplevde noe lignende med en tidligere hund jeg hadde. Han var ikke interessert i folk, og spesielt ikke menn. Men mannen til mammas søskenbarn var bare helt knall og super fra første øyeblikk. :huh:  ??? 
Men det var vel bare en fyr hunden mente var helt super, uten at vi andre mennesker noen sinne fant ut av hvorfor. Han er hyggelig riktignok, men det er jo mange andre også. 

 

 

Tror ikke hun hadde noe i lommene, siden hun ikke var opptatt av dem. Ville helst ha kos og strøk seg mot beina hennes:teehe:andre fremmede kan prøve å kjøpe henne med gode godbiter uten at hun vil ha det av de eller komme nærmere enn et par meter. Så tror nok hun må ha utstrålt et eller annet, som hun plukka opp. Vi hadde besøk av en kompis av samboeren for noen dager siden, og hun var så redd han at hun tissa på seg:hmm: etter ca 15 minutter fant hun ut at han ikke var farlig og han fikk årets grundigste ørevask:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den! Bare sett en episode da, men så en doku om samme problemstilling (hvertfall deler av den)  så den treffer faktisk litt.  

Ja altså tanken bak er jo god da, det at alle/mange har sin del av skylden for at noe slikt skjer. Men synes liksom det blir litt tvungent og unaturlig... mulig det er mest skuespillerne som irriterer meg litt. Men... har ikke lest på Wikipedia enda så får se litt mer på den. Sett Riverdale? Også high school men den liker jeg skikkelig godt. Litt tegneseriaktig, unaturlig og karikert på en deilig måte (er basert på Archie). Litt annerledes rett og slett, sånne serier liker jeg [emoji3]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Skitt, at jeg ikke tenkte på det - hun som ville være med kunne jo filma for meg :lol: Noen ganger er jeg så kørka... bare noen ganger altså :aww: 

:lol: Det kan hende de hadde syns du var litt rar om du ville ha de til å filme da :P 

1 time siden, Siri skrev:

Hahhahaa, ja det var MYE gugg inni der... de klemte vel ut en del og så grov de ut resten med en skje faktisk !!! Ja, en skje :lol: Nå er jeg blå og fin rundt det øyet... trenger ikke sminke i morra nei :lol: 

Det hørtes ikke noe godt ut :o 

1 time siden, Siri skrev:

Fordi? :whistle: 

Fordi, bare nei, Siri. Nei :aww: 

1 time siden, Siri skrev:

Ikke hold pusten mens du venter da :D 

Det gjør jeg aldri, jeg kler ikke blått så godt :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg tror at om du lager deg noen store planer en konkret hverdag, så vil operasjonen bli lagt til den dagen. Det er nok mer effektivt enn å vente på at de skal få ræva ut av fingeren... :( 

haha.. Ja, men jeg har egentlig planer, om jeg ikke skal opereres. Det er derfor det hadde vært kjekt å vite om det ble noe av.. 

1 time siden, SFX skrev:

Men stakkars liten da! 

Neida, det ser ut til at det er bra igjen nå, har ikke vært noe promping på en stund, hun spiste (selvsagt) all middagen sin og har fått ligge på fanget og kost, så hun virker fornøyd hun :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:


Ja altså tanken bak er jo god da, det at alle/mange har sin del av skylden for at noe slikt skjer. Men synes liksom det blir litt tvungent og unaturlig... mulig det er mest skuespillerne som irriterer meg litt. Men... har ikke lest på Wikipedia enda så får se litt mer på den. Sett Riverdale? Også high school men den liker jeg skikkelig godt. Litt tegneseriaktig, unaturlig og karikert på en deilig måte (er basert på Archie). Litt annerledes rett og slett, sånne serier liker jeg emoji3.png

Ikke helt det jeg tenkte på, men kan liksom ikke skrive så mye uten å spoile :lol:  Jeg er ufattelig sær på serier.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bananen skrev:

Okei. :lol: Hm!

Jeg kom jo på at @TonjeM og @lijenta har hatt flat også - vet dere noe om denne "tilstanden" med "tredeputer" på mellomfoten på rasen?

Superduperhemmelig bilde jeg ikke vil gjenta med å legge helt ut igjen i fare for å gjenta meg selv, men gjør det allikevel! :lol:

33710287686_74f7029da9_z.jpg

Nei du, den der var ny! Har hatt 3 flatter her i livet, men ingen med noe slikt.

Idag regnet det da vi var på tur, og de 20 cm snø fra igår er heldigvis på vei bort. Inni skogen var det stortsett bart, men da jeg kom hjem med 2 stk våte kelpier, så luktet det så deilig vårskog av dem!  Når det gjelder hundelukt og pels, så er det fordeler med skogen altså. Det lukter ingenting av hundene, og når de er våte så lukter det skog, deilig granskog liksom. Finnes jo unntak da, Strider har arvet fra sin mor en svært uheldig (for oss) trang til å rulle seg i stinkegreier.. der kunne han vært mer lik Shy synes jeg, hun spiser det hun.. mye greiere!

Ellers har jeg nå sett episode 8 av Legion, er ikke alt jeg skjønner der, og litt cheesy her og der, men blir fasinert allikevel. Og han smukkasen fra Downton Abbey har hovedrollen, og han spiller sykt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Det kan hende de hadde syns du var litt rar om du ville ha de til å filme da :P 

Tror du? :lol: 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Det hørtes ikke noe godt ut :o 

Det var ikke vondt når de gjorde selve utgravningen da :lol: Bare før.. når de vrengte øyelokket... Ikke noe jeg har lyst til å gjøre en gang til i grunnen, og jeg bruker ikke engang å reagere på sånne vondter, men da måtte jeg til med sånne pusteøvelser for meg selv for ikke å svime av der jeg lå :o Nesten litt pinlig egentlig... jeg er da tøffere enn som så liksom :aww: 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Fordi, bare nei, Siri. Nei :aww: 

Pfffft... :aww: 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Det gjør jeg aldri, jeg kler ikke blått så godt :aww: 

Det er betryggende at du er opptatt av hva som kler deg altså :D 

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Strider har arvet fra sin mor en svært uheldig (for oss) trang til å rulle seg i stinkegreier.. der kunne han vært mer lik Shy synes jeg, hun spiser det hun.. mye greiere!

Når bikkjene her står og mumser i seg ett eller annet som kan mistenkes å være illeluktende, så takker jeg skaperen for at de IKKE driver og ruller seg i det i tillegg :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nettopp inn på cdon.com og bestilte Fantastic beasts and where to find them og Miss Peregrines home for peculiar children. Så da får jeg nå reklame her på Sonen fra cdon.com med presis de filmene. Hva er vitsen med det? Nå har jeg jo kjøpt dem :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Siri skrev:

Når bikkjene her står og mumser i seg ett eller annet som kan mistenkes å være illeluktende, så takker jeg skaperen for at de IKKE driver og ruller seg i det i tillegg :aww: 

Og når Strider neste gang ruller seg i uhumskheter skal jeg takke skaperen for at han ikke er en wookie! :P  Liten trøst, men dog trøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben ble overrasket, så det var bra! Jeg skulle så ønske at jeg fikk være med de ut til byen, det var planen min. Men broren hans ville absolutt hjem, så da måtte jeg heller kjøre han. 1time hver vei. Nå har jeg nettopp satt han av, og står parkert alene på en  stor parkeringsplass. Sliter med å holde meg våken, samtidig som jeg har et lite "sammenbrudd" igjen. Ingenting jeg ville mer enn å være med å feire gubben, for en gangs skyld. Nå skal jeg inn igjen til Åsane og vente på gubben og søstra hans der. Så må jeg kjøre henne også ut her, før jeg kan kjøre hjem.

Dvs to turer ut her, bare fordi at en av dem ville tidlig hjem mens en av dem ville på byen. Ca 4t kjøring i stede for 2t. Utblåsning her nå.. Var redd for dette, men jeg vet jo at det ikke er mye som skal til for tiden, før det renner litt over hos meg.

Gubben ringte nettopp for å høre hvordan det gikk, da. Greit å vite at han tenker på  meg hvertfall. Og han koser seg i byen, det er tross alt det viktigste på hans dag!

 

Tørke tårer og se om jeg kommer meg videre. Mulig jeg må ha en powernap på veien..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Gikk nettopp inn på cdon.com og bestilte Fantastic beasts and where to find them og Miss Peregrines home for peculiar children. Så da får jeg nå reklame her på Sonen fra cdon.com med presis de filmene. Hva er vitsen med det? Nå har jeg jo kjøpt dem :P 

Er det ikke grunnet cookies da? Samme skjer her, hver eneste gang jeg googler ett eller annet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, laikamor said:

Gubben ble overrasket, så det var bra! Jeg skulle så ønske at jeg fikk være med de ut til byen, det var planen min. Men broren hans ville absolutt hjem, så da måtte jeg heller kjøre han. 1time hver vei. Nå har jeg nettopp satt han av, og står parkert alene på en  stor parkeringsplass. Sliter med å holde meg våken, samtidig som jeg har et lite "sammenbrudd" igjen. Ingenting jeg ville mer enn å være med å feire gubben, for en gangs skyld. Nå skal jeg inn igjen til Åsane og vente på gubben og søstra hans der. Så må jeg kjøre henne også ut her, før jeg kan kjøre hjem.

Dvs to turer ut her, bare fordi at en av dem ville tidlig hjem mens en av dem ville på byen. Ca 4t kjøring i stede for 2t. Utblåsning her nå.. Var redd for dette, men jeg vet jo at det ikke er mye som skal til for tiden, før det renner litt over hos meg.

Gubben ringte nettopp for å høre hvordan det gikk, da. Greit å vite at han tenker på  meg hvertfall. Og han koser seg i byen, det er tross alt det viktigste på hans dag!

 

Tørke tårer og se om jeg kommer meg videre. Mulig jeg må ha en powernap på veien..  

:hug: Ærlig talt,  det der synes jeg faktisk er hensynsløst av dem. Greit at du har lovet å kjøre (veldig snilt av deg), men de bør jo virkelig tilpasse seg litt så du slipper å gjøre det to ganger.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben ble overrasket, så det var bra! Jeg skulle så ønske at jeg fikk være med de ut til byen, det var planen min. Men broren hans ville absolutt hjem, så da måtte jeg heller kjøre han. 1time hver vei. Nå har jeg nettopp satt han av, og står parkert alene på en  stor parkeringsplass. Sliter med å holde meg våken, samtidig som jeg har et lite "sammenbrudd" igjen. Ingenting jeg ville mer enn å være med å feire gubben, for en gangs skyld. Nå skal jeg inn igjen til Åsane og vente på gubben og søstra hans der. Så må jeg kjøre henne også ut her, før jeg kan kjøre hjem.
Dvs to turer ut her, bare fordi at en av dem ville tidlig hjem mens en av dem ville på byen. Ca 4t kjøring i stede for 2t. Utblåsning her nå.. Var redd for dette, men jeg vet jo at det ikke er mye som skal til for tiden, før det renner litt over hos meg.
Gubben ringte nettopp for å høre hvordan det gikk, da. Greit å vite at han tenker på  meg hvertfall. Og han koser seg i byen, det er tross alt det viktigste på hans dag!
 
Tørke tårer og se om jeg kommer meg videre. Mulig jeg må ha en powernap på veien..  

Råtten gjort! Av mann som ikke sier at bror er urimelig og av bror. Det er lov å si nei!

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mona skrev:

:hug: Ærlig talt,  det der synes jeg faktisk er hensynsløst av dem. Greit at du har lovet å kjøre (veldig snilt av deg), men de bør jo virkelig tilpasse seg litt så du slipper å gjøre det to ganger.

 

Akkurat nå, mushi skrev:


Råtten gjort! Av mann som ikke sier at bror er urimelig og av bror. Det er lov å si nei!

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Broren bryr seg ikke, så ikke noe vits å prøve å si noe der egentlig. Mannen prøvde å overtale han, men han ville absolutt ikke være der lengre. Jeg hadde jo sagt meg villig til å være sjåfør, så måtte jo bare følte jeg.

Men snill gjeng som gjerne ville ha meg med på nachspiel. De følte seg visst ****** som tok avsted på byen uten at jeg fikk være med, spesielt fordi jeg har vært med å planlegge og glede meg til dette. Så vi sov på sofaen hos kompisen inatt, rett og slett :)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...