Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Bilen min er direkte ond. I morges ville den ikke starte. Jeg prøvde sikkert ti ganger med varierende intervaller. Nå i ettermiddag kom Sara sin sambo med verktøykassa si, og da starta bilen på første forsøk. Nå vet jeg ikke helt om jeg skal være sint, glad eller flau. Hvis den er like dau igjen i morgen så slår jeg den med en staur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Idag har Rørlegger'n vært flink kjæreste! Han er ikke så glad i jul, men jaggu så kom han hjem med julelys og tre sånne jule-lykter hvor han selv foreslo å ha en ute med lys inni. "Siden du ikke får ordna sånt sjøl så fikk jeg jo kjøpe noe til oss"  mumlet han og gikk i uteboden og henta dukene,  nissen og sånn til å ha i vinduet :D  Han er absolutt ikke en sånn mann som har julelykt på trappa, før vi ble sammen var det ikke noe julepynt i huset overhodet.  

Nå skal vi se bad Santa og spise is :D

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå kjekt når gubben får mindre utbetalt enn forventet, og nå må velge å enten prioritere sin del av husleien eller reise ned til jul med meg. Har betalt over halve leia, så gjenstår bare et par tusen. Håper huseier går med på å få resten i slutten av måneden, slik at gubben får kommet ned til oss. Han skal også ha med seg både presanger og min store koffert..

Ikke alltid like kjekt med en kjæreste som er elendig med penger... Ofte sitter jeg igjen med mer penger enn han, og jeg har kun 7700 fra lånekassen i mnd, han har fulltidsjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, laikamor skrev:

Såå kjekt når gubben får mindre utbetalt enn forventet, og nå må velge å enten prioritere sin del av husleien eller reise ned til jul med meg. Har betalt over halve leia, så gjenstår bare et par tusen. Håper huseier går med på å få resten i slutten av måneden, slik at gubben får kommet ned til oss. Han skal også ha med seg både presanger og min store koffert..

Ikke alltid like kjekt med en kjæreste som er elendig med penger... Ofte sitter jeg igjen med mer penger enn han, og jeg har kun 7700 fra lånekassen i mnd, han har fulltidsjobb.

Oida! Om han ikke klarer å håndtere økonomien sin slik at han får betalt husleia så ville jeg bedt han søke hjelp til å få satt opp budsjett. Jeg hadde blitt skikkelig skuffa og en smule forbanna hvis samboern rota bort så mye av pengene sine at han ikke hadde hatt råd til å bli med meg for å feire jul.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Oida! Om han ikke klarer å håndtere økonomien sin slik at han får betalt husleia så ville jeg bedt han søke hjelp til å få satt opp budsjett. Jeg hadde blitt skikkelig skuffa og en smule forbanna hvis samboern rota bort så mye av pengene sine at han ikke hadde hatt råd til å bli med meg for å feire jul.

Har nevnt det for han, men det blir aldri noe av.. Han handlet alle julepresangene på en lønning, derfor er det ingenting igjen nå. Mangler gave til niesen og meg. Jeg klarer meg uten gave heldigvis,  blir fornøyd om han kommer ned. Men niesen hans må vi nesten ordne noe til, hun kan ikke sitte der uten å få gave av oss. Prøvd å si til han at han burde sette av penger til julepresanger osv tidligere, uten at han har gjort det. Så fikk vi i tillegg en liten verkstedregning på bilen forrige måned som gjorde litt med økonomien.. 

Heldigvis ikke ofte vi er sen med husleia, så håper det går greit for huseier. Bodd her i snart 3år, og det har kun skjedd en gang tidligere (mens jeg ventet på penger fra nav, når jeg gikk arbeidsledig). Hater det likevel, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Har nevnt det for han, men det blir aldri noe av.. Han handlet alle julepresangene på en lønning, derfor er det ingenting igjen nå. Mangler gave til niesen og meg. Jeg klarer meg uten gave heldigvis,  blir fornøyd om han kommer ned. Men niesen hans må vi nesten ordne noe til, hun kan ikke sitte der uten å få gave av oss. Prøvd å si til han at han burde sette av penger til julepresanger osv tidligere, uten at han har gjort det. Så fikk vi i tillegg en liten verkstedregning på bilen forrige måned som gjorde litt med økonomien.. 

Heldigvis ikke ofte vi er sen med husleia, så håper det går greit for huseier. Bodd her i snart 3år, og det har kun skjedd en gang tidligere (mens jeg ventet på penger fra nav, når jeg gikk arbeidsledig). Hater det likevel, da..

Ikke så enkelt med sånne som ikke vil.. Men du har faktisk lov til å stille litt krav til han dersom dere skal ha et forhold. Økonomi kan være veldig ødeleggende for et par hvis den ene ikke har koll på penger. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ganzie skrev:

Har det blitt strammet veldig inn på regler, eller kommer det veldig an på hvor det skjer og hvem som ser på? 
For jeg opplevde at Ganzie ble angrepet av en stor schæfer på lydighetskonkurranse for mange år siden, hunden brøt sin øvelse (fvf tror jeg) fløy rett ut av ringen og rett på Ganzie. Vi var neste i ringen og varmet opp rundt 10 meter unna ringen. Hadde det ikke vært for min kjappe reaksjon vet jeg ikke helt hvordan det hadde gått. Eier hentet hunden, lo litt nervøst "hun vil bare leke" og fikk fortsette programmet:blink:
Samme hunden hadde først psyket ut en hund i fellesdekk til den brøt dekken, på forsøk to lå den skrått mot Ganzie og psyket ut henne til hun brøt sin fellesdekk og omtrent krøp ut av ringen. 
(fikk høre via omveier at hunden året etter hadde gjort det samme på trening og skadd en annen hund alvorlig)

Jeg er jo så ærlig å si at Keo er en drittsekk når han først reagerer og ikke bare brumler, så helt innafor at det fikk reaksjoner. Dette var dog ikke inni ringen, men vi stod i inngangen de 5cm bak streken på vei inn.

Jeg har sett hendelser i både utstillings-, lydighets og agilityringen som jeg vil si har vært skremmende mye værre - men rallyfolka vil slå hardt ned på alt slikt, fra både hunder og folk. Det ble jo uttalt "hadde dette vært en utstillings- eller lydighetsring hadde ingen reagert"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Huff @2ne :hug:  Håper dråpene gjør susen og du kan få dra hjem og kose deg hjemme! 

Takk :hug: Det ser ikke sånn ut nå, men tanken er god :lol: 

6 timer siden, Stine skrev:

Nå er det nok @2_nenenenenenenen, herrejesus siteringa er fucka op! @2ne!

Jeg må si at jeg beundrer deg, de aller fleste hadde gitt opp for lengst! Jeg håper virkelig at jeg kommer til å være som deg under sykdom og kriser, men gud forby at det skjer meg for jeg hadde bukka under for lengst!

:lol: 2ne :P 

Takk, du er nå søt da :heart: Men jeg tror ikke egentlig at de fleste ville gitt opp. Det er da ikke noe reelt alternativ? Hva gjør man da, liksom? Det blir jo ikke noe bedre om jeg bare "Nå GIDDER jeg ikke mer!", jeg får jo ikke gått fra det allikevel, liksom :) 

6 timer siden, Bananen skrev:

Det begynte de å snakke om til meg også. Men jeg sa hvor de andre har truffet i alle år, men nei. Jeg har tatt blodprøver hyppig siden jeg var 3-4 år nesten uten problem (jeg var vanskelig å, så fem stykker måtte visst holde meg fast for å ta 14! glass), men på mandag stakk en meg i en tykk blodåre som jeg har blitt advart mot å bli stukket i. På mandag skjønte jeg grunnen - jeg holdt på å svime av. Så bare masse hvitt flash foran øynene mine, og sykepleier fikk ut lite blod mens h*n rotet rundt inni åra. Jeg har overhodet ikke sprøyeskrekk, men den opplevelsen altså ... ukultur.

Man får metallsmak i munnen av Solu-metrol intravenøst. :lol:

Jeg har alltid vært vanskelig å ta blodprøver av, så jeg regner meg at det er en sammenheng der, de kløner, jeg gruer meg, det blir verre å få tatt prøvene, jeg gruer meg mer osv :lol: 

5 timer siden, SFX skrev:

Jeg har av og til blitt overrasket over hvor moderat kullmengde enkelte har, for jeg ser dem så ofte på utstilling, de stiller flere hunder, har mange bra hunder (og nå snakker jeg om andre raser - antagelser jeg gjør om mennesker jeg ikke kjenner basert på observasjon) - men så har de kanskje bare et kull i året, eller annet hver. Men de relativt få valpene de får fram er så bra at de alltid har noe å stille. Det er jo ikke alltid slik at fem kull i året øker sjansen for å få noe bra :P 

Mens jeg blir av og til overrasket over hvor mange kull enkelte har, nettopp fordi de ofte er på utstilling, gjerne utenlands også :lol: Men de har vel kennelhjelp, de jeg tenker på. Det er ikke alltid målet er å produsere noe som er bra nok til å stille forøvrig, det hender noen ganger at målet er å produsere. 

5 timer siden, SFX skrev:

Definer vanlig? Det skjer - mora til X'en var en singleton, men så gjorde oppdretter om kombinasjonen og det ble 12. Pytten til @Toril er en singleton, men begge foreldrene har normalstore kull hver for seg fra før av. Gjennomsnittlig kullstørrelse skal være 5.7 eller noe sånt - men noen får 1 og noen får 9.

Jeg var bare nysgjerrig på om det var vanlig. Jeg pleier ikke å bekymre meg for singeltons på mine tisper, det er uvanlig på begge mine raser, så jeg ble bare nysgjerrig på om det var noe som var vanlig på berner :) 

5 timer siden, SFX skrev:

Ja og nei.

Jeg tok alle testene fordi jeg ønsker å være med på å kartlegge forekomsten, for å øke hans "markedsverdi" som avlshannhund, for å være strategisk hvis det blir innført krav til en eller flere av disse testene (da er det gjort, jeg må ikke vente med å bruke ham til jeg får tatt testene), og fordi jeg følte at jeg som klubbens leder måtte gå foran med et godt eksempel særlig på den ene og mest komplekse testen. Det punktet faller selvfølgelig nå som jeg ikke er leder lenger, men det var en av årsakene til at jeg testet Foenix og Glam. At jeg tok flere tester på Foenix nå var dog privat motivert. Hvis vi får fram tall som viser at de aller, aller fleste er friske - da kan vi droppe testene igjen. Hittil viser i hvert fall tallene at det er veldig mange flere friske enn bærere - men de mest synlige er selvfølgelig de affiserte, fordi det lages et stort nummer rundt mange av dem. 

Selvfølgelig er jeg spesielt interessert - var jeg ikke det, kunne han ha parret en håndfull tisper allerede. Men jeg gjør det ikke bare for mine tispers del eller min egen del - jeg gjør det også for å bidra til det internasjonale kollektivet som jobber med å kartlegge og etablere mer kunnskap om rasens helsesituasjon. Og det kunne i sannhetens navn flere oppdrette ha vært "spesielt interessert i å være med på", jeg kan tross alt ikke bidra med så mye med min lave kullfrekvens.

Men jeg skiller som sagt mellom å teste for å kartlegge og ha informasjon, og å bruke informasjonen som det eneste saliggjørende.

Nei, altså, jeg skjønner greia med å være et eksempel, jeg syns jo f.eks at flere mellompudler burde røntges, så jeg røntger mine og jeg overtaler valpekjøperne mine til å røntge sine - da har jeg mitt på det tørre om vi skulle diskutere dette med helsetester, liksom. Vi har bare en DNA-test på mellompuddel, og det er helt vanlig å teste avlshunder, så det er ikke noe stress. 

Men dette med HD-røntging da, det er jo fordi jeg er spesielt interessert. Det er ikke et krav for å få registrert valper, selv om det er et krav for å formidlet valper gjennom klubben. Akkurat nå er jeg nestleder og må følge klubbens regler da ;) Men jeg må ikke vite hoftestatus på alle våre valper for å kunne avle videre, det er noe jeg ønsker å vite fordi jeg er spesielt interessert, så jeg bestikker valpekjøperne til å HD-røntge i tillegg til å forelse for dem om at valpekjøpere som ønsker å kjøpe friske hunder må bidra til å kartlegge helsa i rasen. Det er 2 mellompuddeloppdrettere som gjør sånt i Norge, tror jeg, det er oss også er det oppdretteren til @tmp, så det er ikke noe vi må, vi gjør det fordi vi er spesielt interesserte. 
Det er det jeg mener. Vi drar på oss noen utgifter vi ikke trenger fordi vi er spesielt interesserte, ikke sant. Det må ikke være så dyrt. 

5 timer siden, SFX skrev:

Jeg sitter og lurer på om du mener sats som i ølproduksjon eller sats som i svett gymsal - men det er kanskje ett fett?

Sats som i spritproduksjon :aww: Ettersmaken var forøvrig som en gammel fuktig råkjeller. Anbefales! 

5 timer siden, Mud skrev:

@2ne NÅ må det vel være nok snart vel? Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal få alt :blink:

Jeg syns jeg har sagt det lenge jeg, men det hjelper ikke, for det er jo tydeligvis ikke nok enda :P 

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Høres helt ut som noe jeg kommer til å gjøre :D Spesielt det siste :P 

Kjør på! :P 

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Ikke alltid jeg gjør det, men har veldig lyst :lol: 

Er ikke alltid jeg kosemoser hodene dems heller, men jeg har lyst! :lol: 

4 timer siden, JeanetteH skrev:

For "oss" rare mennesker som har jobbet/jobber med slikt så er slikt helt naturlig å prate om :lol:  Men ja det var mye :hmm: Tror ikke det er så mye mer himmelsk med en gang i uken, men en mellomting kan vi kanskje håpe på? 

En gang om dagen hadde kanskje vært en god start? :lol: 

4 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: Du får få marsipan eller noe og putte i midten og svelge fort. Ta hundeversjonen :lol: 

Jeg må nok det :lol: 

4 timer siden, JeanetteH skrev:

...hadde jeg tenkt sutre over at jeg var forkjøla, men når jeg tenker meg om så er det muligens ikke så synd på meg :P 

Det er visst vondt å være forkjøla har jeg hørt :P 

2 timer siden, Pixie skrev:

Mamma får cellegift hver 3 mnd og kaller det nåleputeuka si. Sist varte første veneflon 1 dag, tre forsøk før neste var på plass. Den varte også en dag, denne gang fikk de satt på plass ny etter 15 forsøk. Sykepleierne turte ikke mer, anestesisykepleier fikk det ikke til, til slutt var det "høvdingen" på anestesiavd. som fikk det til på sitt 3 forsøk. Siste dagen tok det heldigvis bare 4 forsøk...

Kan de ikke legge inn en sånn kran-greie eller noe? Seriøst, altså. De har jo ting som kan legges inn som ikke må byttes like kjapt som venefloner, selv om jeg ikke husker hva det heter nå. Stakkars stakkars mammaen din, hun har min fulle medfølelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, maysofie skrev:

Jeg er jo så ærlig å si at Keo er en drittsekk når han først reagerer og ikke bare brumler, så helt innafor at det fikk reaksjoner. Dette var dog ikke inni ringen, men vi stod i inngangen de 5cm bak streken på vei inn.

Jeg har sett hendelser i både utstillings-, lydighets og agilityringen som jeg vil si har vært skremmende mye værre - men rallyfolka vil slå hardt ned på alt slikt, fra både hunder og folk. Det ble jo uttalt "hadde dette vært en utstillings- eller lydighetsring hadde ingen reagert"

Ja, jeg synes jo det er innenfor at det fikk en reaksjon, jeg er bare så overrasket over lengden på straffen, samt det faktum at jeg har vært borti lignende (og verre) hendelser på andre typer stevner uten at det har blitt sanksjoner. Men det er vel noe med rally-folkene. Vet jo at folk har blitt kastet ut av ringen for å kremte til hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, 2ne skrev:

Jeg begynner å nærme meg en grense nå, jeg kjenner jeg får lyst til å være voldelig når folk kommer med velbrukte klisjeer om å holde seg positiv og at det er i motbakkene det går oppover og fra bunn er det bare en vei og det er opp og all den shiten der. Bare hold kjeft! Vi kan snakke om å holde seg positiv når dere har gått gjennom det jeg har vært gjennom, for jeg er sikker på at det er få som hadde klart å stå så støtt i ting som jeg har gjort de siste årene, men nå orker jeg snart ikke mer! 

Og jeg kan ikke si det heller vøtt, for da blir de bekymra, nettopp fordi jeg alltid står i ting og er positiv og ser fremover og whatever. Da er det ingen som veit hva de skal si lenger, så de kryper unna og tenker at jeg trenger litt tid for meg selv (og det er forsåvidt helt rett det), men det er ingen som kjemper kampene mine for meg, så hvordan jeg skal håndtere det kan folk drite i å kommentere, faktisk :aww: (Sorry, liten utblåsning på natta, det er sikkert bare bra for søvnen *kremt* Gå og legg deg, forresten :P

 

Jeg synes du har vært tøff lenge nå, og fortjener å droppe maska. Det skulle da bare mangle at ikke du også skal få være sårbar :heart: 

12 timer siden, Debbie skrev:

Jeg lurer på om jeg begynne å bli gammel.

For gamle mennesker sover mindre, og jeg sover langt mindre for tiden enn jeg pleier. Og vanligvis er ikke det et godt tegn, men kanskje jeg bare blir gammel...sånn rett før jul

Da er jeg akkurat blitt tenåring. I hvert fall hvis det er dagen i dag jeg skal ta utgangspunkt i. :icon_redface: 

10 timer siden, JeanetteH skrev:

Dogo og den type hunder er noe spesielt å kose med. De må liksom "klaskes" på og røskes litt i :lol: Mulig det bare er meg :P 

Det er den type kos Sjef liker også. 
Jeg sier at han er så søt at jeg bare må filleriste ham litt :lol: Men jeg er veldig forsiktig med hvem som hører på, siden det fort kan misforstås :whistle:  

7 timer siden, maysofie skrev:

NKK kunne ikke ta stilling til teltsituasjonen fordi innmelder (dommer) ikke var tilstede, dog var flere funksjonærer vitne.

Edit: Det er jo på ingen måte greit at han reagerte som han gjorde, misforstå meg rett! Det som er vanskelig å godta er at de ikke kan se på hele saken, bare utfallet.

Enig i at de burde sett på helheten. Det er jo som oftest en årsak til at ting skjer, og man skal være veldig oppmerksom på alle tegn for å få et helhetlig bilde. 
Så de vitnene du hadde burde vært godt nok der etter min mening. 

Ett år virker som en urimelig streng straff. 

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Ja, jeg synes jo det er innenfor at det fikk en reaksjon, jeg er bare så overrasket over lengden på straffen, samt det faktum at jeg har vært borti lignende (og verre) hendelser på andre typer stevner uten at det har blitt sanksjoner. Men det er vel noe med rally-folkene. Vet jo at folk har blitt kastet ut av ringen for å kremte til hunden. 

Det var da veldig til Kardemommeby-tilstander :blink: 


Jeg har vært sovedyr i dag. Skikkelig også. Stod opp ganske tidlig. Og plutselig husker jeg ingenting før klokka var 12.30. Da hadde jeg altså drukket en kopp kaffe og sovnet på sofaen. 
Og nå har jeg klart å tvinge meg til å holde meg våken et par timer igjen. Ikke vet jeg hva som gjør det, men på mange måter er jeg ikke overrasket. SMS-kongen pleier å ha litt sånn innvirkning på meg... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det var da veldig til Kardemommeby-tilstander :blink: 

Rally skal være positivt, må vite:aww:
For all del, jeg synes det er flott at det skal være moro for hunden og alt det der (det er en selvfølge for meg i all hundesport!), men jeg synes til tider det kan være litt overdrevent. Man trenger ikke kaste ungen ut med badevannet, det er forskjell på å straffe hunden og å kremte litt for å minne bikkja på at "jeg er faktisk her jeg også".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Fantastisk at jeg gruer meg litt til å dra på hytta i helga, for i et av nabohusene er mora mi, som presterte å motta nyheten om min sykemelding med å bli sur, og insinuere at jeg er sykemeldt fordi jeg vil ha lang juleferie. Jeg er glad i modern og det er ikke hennes feil at hun ikke tenker før hun snakker, men avorlig talt, muttern. 

Vi skal ferie jul sammen, og som vanlig holdt jeg kjeft for å bevare husfreden, men jeg er djupt såra og vondbroten, faktisk. Kan ikke ta det opp med henne heller, for da aaaner hun ikke hva jeg prater om.  Jaja, det går seg vel til i år også.:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intenst I-landsproblem: Jeg får ikke lov til å se Snøfall på laptopen min. Får beskjed om at Flash Player er foreldet, noen ganger sier meldinga at den er deaktivert. Den er ikke deaktivert, det har jeg sjekket. Siden dette er en jobbmaskin som jeg har med hjem så får jeg ikke lov til å installere ny Flash Player. :mad: Jeg tenkte liksom at jeg skulle bruke denne maskina hjemme en stund framover, men jeg vil jo ikke ha en maskin som må innom datagutta på jobben hvis noe skal oppdateres! Først bilen og så dette! Og attpåtil har jeg sittet her og strevd og blitt så tissatrengt at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg fra sofaen til do.

Edit: Det gikk bra.

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maysofie skrev:

Jeg har sett hendelser i både utstillings-, lydighets og agilityringen som jeg vil si har vært skremmende mye værre - men rallyfolka vil slå hardt ned på alt slikt, fra både hunder og folk. Det ble jo uttalt "hadde dette vært en utstillings- eller lydighetsring hadde ingen reagert"

Bare det at saken har kommet fra et rallystevne burde vel få klokkene til å ringe hos NKK og trekke fra minst 80% av alvorlighetsgraden :aww: 

1 time siden, Ozzy skrev:

Så gæren er jeg ikke :lol:

Man vet jo aldri :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

Takk, du er nå søt da :heart: Men jeg tror ikke egentlig at de fleste ville gitt opp. Det er da ikke noe reelt alternativ? Hva gjør man da, liksom? Det blir jo ikke noe bedre om jeg bare "Nå GIDDER jeg ikke mer!", jeg får jo ikke gått fra det allikevel, liksom :) 

Hhahhaa, jeg har tenkt litt det samme... man gir jo ikke opp - for man har jo liksom ikke noe alternativ på en måte :ahappy: Men du ER tøff Tone - og det ER lov til å bli både sur og lei og miste motet litt oppi det hele. 

Har jeg sett Snøfall - og så Mistenkt - og ble nesten litt skuffa over at jeg hadde skjønt hvem morderen var allerede fra da jeg begynte å se serien (ok - det er ikke så himla lenge siden da, men... det var noe med det der at alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor - eller noe sånt... :aww:). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Æsj. Nå er jeg ajour med alle Snøfallepisodene. :P Begynte å se i går og er blitt hektet. Herlig serie. :D Barne-TV er ofte så utrolig teit, men her har NRK gjort en god jobb. Winter er min favorittkarakter da. :D 

:o Skumsle, ekle Winter :o 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Det er 2 mellompuddeloppdrettere som gjør sånt i Norge, tror jeg, det er oss også er det oppdretteren til @tmp, så det er ikke noe vi må, vi gjør det fordi vi er spesielt interesserte.

Er det virke så få ? :|

Masse god bedring 2ne :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klematis skrev:

Fantastisk at jeg gruer meg litt til å dra på hytta i helga, for i et av nabohusene er mora mi, som presterte å motta nyheten om min sykemelding med å bli sur, og insinuere at jeg er sykemeldt fordi jeg vil ha lang juleferie. Jeg er glad i modern og det er ikke hennes feil at hun ikke tenker før hun snakker, men avorlig talt, muttern. 

Vi skal ferie jul sammen, og som vanlig holdt jeg kjeft for å bevare husfreden, men jeg er djupt såra og vondbroten, faktisk. Kan ikke ta det opp med henne heller, for da aaaner hun ikke hva jeg prater om.  Jaja, det går seg vel til i år også.:hmm:

:hug: Mødre kan være så absurd tankeløse innimellom. :hug:  

 

Bare virrer jeg - så satser på å få gjort noe fornuftig i morgen. :aww:  Skrevet inn stasj i nye alamankken min og ordnet litt klistermerker og ar absurd behov for å detaljplanlegge hele 2017 NÅ, men siden jeg vet at jeg ikke klarer å følge planer like godt som jeg klarer å legge dem, så er det lite poeng i det :lol: 

Tatt julepressangen til Bonden ut at ikeapakken da, så nå kan han se oppi. :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg ikke lov å multisitere, visstnok.

Jeg er overbevisst om at hadde det ikke vært for den hendelsen tidligere på dagen og at det var samme hund så hadde ikke Keo reagert. Han gikk knallfine stevner (2x195/200p) og oppførte seg griselekkert de to foregående stevnedagene, bodde også på stevneområdet i telt og med hundegrind ute uten en eneste sur mine uansett hvem som oppsøkte han.

Men sånn ble det altså. OK, men føles ikke helt rettferdig på en annen måte. Så får man bare gå i tenkeboksen om vi skal drive noe hundesport i det store og hele i fremtiden, all motivasjon til å trene han målrettet og komme seg tilbake til rallymiljøet er iallefall lik null per tiden. Dog er ikke innstillingen å gi seg, bare om man orker den usikkerheten som alltid kommer til å flagre - for 101% kontroll kommer aldri noen til å få. Kjekt med obligatorisk pause i 7mnd til da, for å vri det om :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...