Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis
11 timer siden, Raksha skrev:

:hug: Mødre kan være så absurd tankeløse innimellom. :hug:  

 

Ja, det er helt utrolig. Jeg blir matt. Nå har vi hatt det så fint lenge. Jeg prøver å heve meg over det, og tenker at dama er egentlig god på bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Guest Klematis

Noen er veldig opptatt av oksemuskelen i dag. Hun er rar, hun der. Vi får ta den med på hytta. Der har broder og fruen ender, og de går løs ute på tunet. Det går helt fint, jeg pleier å ha Bizi i bånd for sikkerhets skyld, men her en kveld etter mørkets frembrudd så regna jeg med at endene var tatt inn. De kan jo bli tatt av rev, gaupe eller noe annet, liksom. Så jeg lot Bizi løpe løs fra hytta til broders hus, som er ca femti meter fra hverandre.

Vi gikk opp bakken, og plutselig så var jo endene løse likevel, og Bizi gjorde et lite byks inn i andeflokken med femten stk ender.

Heldigvis så hører bikkja etter når mor brøler, så hun trakk seg med en gang, og hun rørte ingen av dem. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lola Pagola skrev:

Er Winter egentlig slem?

han kommer sikkert til å hooke med Ruth.

(Har sett 20 minutter av snøfall).

Winter er egentlig ikke slem, men han ble ond av å ta på dunkelsteinen. Den måtte han ta på for å komme seg uberørt gjennom sovetåka.

 

God bedring @2ne! Håper de finner noe som hjelper deg! Dersom du har vanskelig åretilgang så er det litt rart de ikke har gitt deg CVK, VAP, PICC-line eller MID-line. De håper kanskje de finner noe lurt som gjør at du klarer deg uten intravenøst.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha, jeg må le. Nå har jeg store blåmerker på låret igjen.

Husker første gang jeg fikk det og kunne ikke begripe hvor det kom fra.

Helt til at jeg kom på hvem som er synderen.

Ofte når Biz skjønner at vi skal på tur så feirer hun det med meget stor entusiasme, som å løpe mot meg, og sparke den ene foten i låret mitt.

Og når man får blåmerker av ingenting, så ser jeg fort ganske mishandla ut.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke kaste krykkene helt i år, men får kjøre bil bare jeg er sikker på at jeg kan bremse :D prøver litt i gata til uka tenker jeg! Får belaste beinet og bruke det mer, men ikke hele tiden og ikke for mye.   Ting vil ta tid, jeg vil få vondt når jeg starter med fysioterapi og jeg kan få tilbakefall underveis. Men jeg får kjøre bil, så da går det bra. Savner det så ufattelig mye altså, er helt rart :lol:  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

En annen ting som antageligvis ville vært bedre om jeg var hund, i hvert fall en av mine, er jo at jeg ikke ville vært så himla nøye på hva jeg fikk, de smaker jo ikke før de svelger engang :lol: 

Men du kan jo bruke den strategien, du også... bare sluke uten å smake :D 

1 time siden, 2ne skrev:

Jepp, og plutselig er det jul igjen, nytt år og nye muligheter, så kommer våren og sola og varmen og bedre tider :D 

Og vips er det vinter, jul, nytt år - påske.... ja, vi kan vel drillen nå :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det har vært vurdert, alt ettersom hva slags kjøttrett som serveres den dagen :P Men ja, sånn seriøst, jeg har tenkt at jeg burde være voksen nok til å lære meg å spise fisk snart.. Jeg er dypt sjokkert over meg selv :o 

:o Nå er også jeg dypt sjokkert :o 

1 time siden, 2ne skrev:

Da er legevisitten over (for en time siden :P), og jeg blir visst her i helgen, løkki mi! 

Æsj.... 

43 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Någon som vet varför de inte bara kan skriva ut cosylan utan tvunget måste ha en in på besök?

Fordi det er sånn trekantmedisin og kanskje ikke er så lur å ta sammen med enkelte andre medisiner - og legene må forsikre seg om at du vet hvordan du skal bruke den etc etc.... ? 

9 minutter siden, Perfect Image skrev:

Men det var jo ikke akkurat av godhet han valgte å ta på dunkelsteinen for å få julenissen bort, det var gjennomtenkt valg :aww: 

Nemlig... for tenk :aww:  Han ER slem... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

 

Nå kan jeg snakke bare for meg selv, men jeg hadde definitivt også vært mest skeptisk på en større hund som satt rolig i stua og stirret på besøket enn en liten ankelmopp som løper mot døra og bjeffer.. 

det er ikke automatikk at hunder som sitter rolig i stua og stirrer på besøket har gode hensikter.. det er ikke min erfaring i alle fall.. 

Det var omtrent det jeg hadde tenkt å skrive. Jeg hadde vel også vært litt mer spent på den som satt i sofaen med et litt "kaldt" blikk. :aww:

Bilen min startet i morges, etter litt hosting, harking og promping. Klassen min ble forelsket i filmen Reisen til julestjernen, den passet så godt nå som vi har jobbet med eventyrsjangertrekk, og så er det en perfekt julefilm etter min mening.

Alt i alt en grei dag så langt.

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Fordi det er sånn trekantmedisin og kanskje ikke er så lur å ta sammen med enkelte andre medisiner - og legene må forsikre seg om at du vet hvordan du skal bruke den etc etc.... ?

Ah, tack, tänkte mest att de mer eller mindre alltid ger en den när man har hosta så om de ser i papperna att man tagit den innan så bör man ju veta hur man gör, jag har ju liksom överlevt att de skrivit ut den tidigare... :P
(Skall sanningen fram gnisslar jag mest för att 4 åringen i mig fått ett tantrum eftersom jag vet att de säkert vill ha blod de för***** vampy... Jag menar den vänliga hälsopersonalen) :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Ah, tack, tänkte mest att de mer eller mindre alltid ger en den när man har hosta så om de ser i papperna att man tagit den innan så bör man ju veta hur man gör, jag har ju liksom överlevt att de skrivit ut den tidigare... :P

Ja, altså - jeg VET jo ikke... jeg bare gjetter :lol: 

24 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

(Skall sanningen fram gnisslar jag mest för att 4 åringen i mig fått ett tantrum eftersom jag vet att de säkert vill ha blod de för***** vampy... Jag menar den vänliga hälsopersonalen) :innocent:

Det holdt å hoste litt stygt da jeg fikk Cosylan sist :aww:  Ingen behov for årelating eller det som verre er :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Da ble det jobbintervju neste uke...

så nå er det så mange krisemaksimeringer på gang som hodet klarer.. Fra "herregud, hva skal jeg ha på meg" til "åh shit, vi må flytte" til "å herre, vi har ikke bhgplass".. 

Pust! 

 

Vi er visst sjuke begge to her. :aww:  Perfekt timing, mamma og stefar kommer om 8 dager :frantics:har ikke tiiiid!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* : man skal ikke skue hunden på hårene heter det seg , men det er nok vanskelig for de fleste :P

@Krutsi hadde han sitti stille og stirret stivt hadde jeg forstått det ,  men han logrer og gjør seg så søt og vennlig som han bare kan .  Han elsker jo å få besøk ,  i motsetning til moppen som er litt mer ambivalens :)

 

 

 

@2ne jeg er så glad for at såpass mange ser på Lars Monsen , jeg tror det hadde vært hakket værre å være Toddy før husky ble Monsenhunder :P en del av fordommene har nok heldigvis forsvunnet .      

 

 

   Poden har tatt blodprøver og vært hos optiker i dag  . Synet var perfekt og blodprøvene var fine. Da gjenstår det bare mr av hodet. Jeg prøver veldig å ikke bli stresset , men det er vanskelig..  Migreneanfall varer sjeldent bare i minutter av gangen og man går ikke med kronisk mild hodepine over lengre tid.     Det virker mer og mer usannsynlig at det er tennene.  Både legen og optikeren var så grundige at jeg nesten ble mer stresset.  Han fikk heldigvis anfall inne hos legen så hun fikk sett hvor ille han er og hvor merkelig fort det går over.                                

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bananen skrev:

Mange er redd for Pøbel når de møter ham for første gang også. Mest på grunn av fargen og størrelsen, men han logrer jo med _hele_ kroppen, liksom. Kanskje ikke alle som skjønner hundespråk helt. :lol: Jeg skryter til de som virker veldig skeptiske først, som han klarer å åle seg inntil for kos. Han er en god og trygg hund, altså, men kanskje ikke av den mest rolige typen. Men han blir rolig _når_ han får kos! Snodige gutten.

Ja, det er akkurat sånn det er her også. Sjef er jo kjapp også. Så hvis han løper mot noen så kan han jo være skummel for de som ikke kan lese kroppsspråket. Men heldigvis har jeg bare møtt på folk som kan det når han har vært løs :whistle: 
Men så snart han får oppmerksomhet og kos så er han rolig og fin :) Når han treffer barn så er det i hvert fall ikke noe problem. Da setter han seg med en gang, rykker litt i kroppen av iver, og logrer som en gal :lol: 

De fleste som faktisk hilser på ham ber meg skrive ned rasenavnet slik at de kan sjekke dem ut på Google. For noen uker siden traff jeg en som vurderte å skaffe seg hund selv, så han skulle definitivt vurdere dem. 
Den dagen tror jeg faktisk jeg solgte et par valper. Uten å ha valper. .Eller ha oppdretter å anbefale for noen som ikke vil reise langt :lol: 

37 minutter siden, Krutsi skrev:

Da ble det jobbintervju neste uke...

så nå er det så mange krisemaksimeringer på gang som hodet klarer.. Fra "herregud, hva skal jeg ha på meg" til "åh shit, vi må flytte" til "å herre, vi har ikke bhgplass".. 

Først av alt; Lykke til! 
Og det andre kommer på plass. Bare slapp helt av, og pust med magen! Lykke til :D 

 

16 minutter siden, Mud skrev:

@*Kat84* : man skal ikke skue hunden på hårene heter det seg , men det er nok vanskelig for de fleste :P

                     

Nei, det er jo bra at folk har en sunn skepsis og har respekt for ukjente hunder. 
Det som ikke er så bra er den forhåndsdømmingen man møter så snart en hund rekker over kneet, uansett hvor uskyldig den sitter ved siden av deg. 
Men så har jeg ikke hund for omverdenen sin del heller, så folk kan nå mene hva de vil om han. Men jeg blir litt provosert over at folk kan tro noe sånn om han stakkars, snille, lille :P 

16 minutter siden, Mud skrev:

 

@Krutsi hadde han sitti stille og stirret stivt hadde jeg forstått det ,  men han logrer og gjør seg så søt og vennlig som han bare kan .  Han elsker jo å få besøk ,  i motsetning til moppen som er litt mer ambivalens :)

 

Akkurat det gjør Sjef også. Sitter og logrer, eller viser med hele kroppen at han er vennlig og sosial. Men folk ser bare størrelse og farge. Hadde han hatt et truende kroppsspråk skulle jeg ikke sagt noe. Hadde ikke brydd meg. Da hadde jeg holdt ham unna folk. Og jeg hadde i hvert fall ikke vært bestemt på at jeg skal ha flere med tid og stunder :P 


Det ble nesten 8 km tur i dag. 240 MOH, og våtmark og fjell over alt. Sjef fikk løpe løs hele turen, og nå ligger han fint og sover ved sien av meg :wub: 

Det er så fantastisk deilig å gå slike turer. Når man står på toppen der og ser utover dette:  

20161216_103809.jpg

Da glemmer i hvert fall jeg alt annet :)  

Tråden om Sjef er blitt oppdatert med flere bilder fra både denne turen og andre turer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Så fick jag ge mig för gubbens tjat och då blir det läkarbesök på mig i eftermiddag. Någon som vet varför de inte bara kan skriva ut cosylan utan tvunget måste ha en in på besök?

God bedring! 

1 time siden, Ozzy skrev:

Får ikke kaste krykkene helt i år, men får kjøre bil bare jeg er sikker på at jeg kan bremse :D prøver litt i gata til uka tenker jeg! Får belaste beinet og bruke det mer, men ikke hele tiden og ikke for mye.   Ting vil ta tid, jeg vil få vondt når jeg starter med fysioterapi og jeg kan få tilbakefall underveis. Men jeg får kjøre bil, så da går det bra. Savner det så ufattelig mye altså, er helt rart :lol:  

Så bra med litt framgang, og det å kunne kjøre hvor en vil omtrent når en vil er en fantastisk frihetsfølelse!

Jeg sov så lenge jeg trengte i dag, trøtt og sliten i kroppen. Men nå er det bare å dra opp ermene og få gjort noe. Eller, begynne med å bære inn ved før det blir mørkt, for jeg trenger mer enn fem kubber i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mud skrev:

    Poden har tatt blodprøver og vært hos optiker i dag  . Synet var perfekt og blodprøvene var fine. Da gjenstår det bare mr av hodet. Jeg prøver veldig å ikke bli stresset , men det er vanskelig..  Migreneanfall varer sjeldent bare i minutter av gangen og man går ikke med kronisk mild hodepine over lengre tid.     Det virker mer og mer usannsynlig at det er tennene.  Både legen og optikeren var så grundige at jeg nesten ble mer stresset.  Han fikk heldigvis anfall inne hos legen så hun fikk sett hvor ille han er og hvor merkelig fort det går over.                                

Masse god bedring! Håper de finner ut av det og at det ikke er alvorlig og at det lett kan fikses! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocket skrev:

Orkide hundene er tilbake på finn. :lol: Diskutert på fjasboka blir de også ser jeg. 

Så det i går. 
Ei jeg kjenner som avler Phalene lurte på om det var en dårlig spøk. Dessverre så er det jo ikke det...  

Lurer på om de noen gang kommer til å svare på hva de der er blandet med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Så det i går. 
Ei jeg kjenner som avler Phalene lurte på om det var en dårlig spøk. Dessverre så er det jo ikke det...  

Lurer på om de noen gang kommer til å svare på hva de der er blandet med? 

Ja man kan jo lure. :P Og om det så ikke er førstegenerasjonsblanding, så må de jo stamme fra noe liksom. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocket skrev:

Ja man kan jo lure. :P Og om det så ikke er førstegenerasjonsblanding, så må de jo stamme fra noe liksom. :P 

Ja, men det er vel ikke så nøye. Alle raser er jo blandinger, så da er det faktisk rett før både disse og doodler og pooer blir anerkjent som raser. 
For det er bare NKK og FCI som er dumme :aww:  

Og apropos blandinger: Jeg snakket en gang med en som var bestemt på å kjøpe Aragon av meg. Tidligere hadde han hatt masse forskjellige blandinger, og den siste var en sånn spesiell type blanding som faktisk var lov å få registrert. Helt ordentlig. 

Man mister litt trua på folk når de er så lettlurte... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja, men det er vel ikke så nøye. Alle raser er jo blandinger, så da er det faktisk rett før både disse og doodler og pooer blir anerkjent som raser. 
For det er bare NKK og FCI som er dumme :aww:  

Og apropos blandinger: Jeg snakket en gang med en som var bestemt på å kjøpe Aragon av meg. Tidligere hadde han hatt masse forskjellige blandinger, og den siste var en sånn spesiell type blanding som faktisk var lov å få registrert. Helt ordentlig. 

Man mister litt trua på folk når de er så lettlurte... 

Jepp, møtte noen med en "cockapoo" her for ikke så lenge siden som også hadde svelgt alle sannhetene de var blitt servert. Kjempesøt hund da, så får man bare håpe den blir noenlunde som forventet. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...