Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

13 minutter siden, Bananen skrev:

Jeg trodde jeg fikk saltvann før medisinen i går, siden det var det som stod på pakken. Men jeg synes at jeg fikk metallsmak i munnen og spurte. De hadde bare glemt å markere at det var Solu-medrol jeg fikk. :lol: Har hørt forskjellige reaksjoner som folk har fått av den. Min er visst metallsmak, hehe. Ikke noe aggressivitet/sinthet, hyper, trøtt osv.

Kroppen er snodig!

Kropp er morsomt, det :lol: 

8 minutter siden, Pringlen skrev:

Jeg tror ikke jeg fikk noe metallsmak av det. Derimot, så ble det ganske morsomt. Litt sånn brisen i hodet :P

Hvorfor kunne ikke jeg ha reagert sånn? Hørtes mye morsommere ut å sitte med medisinen da :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

7 timer siden, Mari skrev:

Nå skal jeg snart dra og klippe meg og jeg har lyst på en forandring fra pannlugg og hestehale som jeg har hatt i det som føles som altfor kort tid. Så nå tror jeg at lokkene skal så falle til gulvet som englestøv og etterlate kort sviss med schwung*. Spennende! 

 

* okei, shcwung blir det neppe, for jeg er ganske kjedelig og sjukt dårlig til å fjonge til og stelle med hår. Men det må da finnes lettstelte korte frisser tenker jeg. Drar til Kristin som du anbefalte for lenge siden @Krutsi, jeg ble så fornøyd når hun ryddet opp i dreadsrestene mine! Wee! :D 

Denne meldinga gjorde at jeg sendte en sms til frisøren min og spurte om hun hadde noe ledig før jul. Det hadde hun, så da blir det kort hår her i jula. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

 

Det er bare å merittere han litt det, og si ja til alle som spør om å få bruke ham :D 

Høres helt ut som noe jeg kommer til å gjøre :D Spesielt det siste :P 

2 timer siden, 2ne skrev:

Denne frøkna ville ikke klaskes på, tror jeg, hun så ikke helt sånn ut :lol: Jeg har en sånn greie med mastiff-hoder, de breie skallene med den mjuke pelsen på bare ber om å bli kosemosa på :ahappy: 

Ikke alltid jeg gjør det, men har veldig lyst :lol: 

2 timer siden, 2ne skrev:

Ja, det er vel det som er målet. Do en gang i uka hørtes nesten litt himmelsk ut akkurat nå, jeg har tømt posen min 5 ganger alt i dag, for 1.4 liter bare for å fortsette å dele mer enn dere trenger å vite. Og klokka er bare to.. Har jeg flaks får jeg dra hjem på perm i helgen.. 

 

For "oss" rare mennesker som har jobbet/jobber med slikt så er slikt helt naturlig å prate om :lol:  Men ja det var mye :hmm: Tror ikke det er så mye mer himmelsk med en gang i uken, men en mellomting kan vi kanskje håpe på? 

2 timer siden, 2ne skrev:

Nå har jeg forresten fått disse dråpene - og ble advart om at de smakte litt rart :o De er sikkert ikke verre enn Vi-Siblin? :lol: 

EDIT: Rart var vel en underdrivelse, det smaker omtrent som sats lukter :lol: Æsj! :x

:lol: Du får få marsipan eller noe og putte i midten og svelge fort. Ta hundeversjonen :lol: 

 

...hadde jeg tenkt sutre over at jeg var forkjøla, men når jeg tenker meg om så er det muligens ikke så synd på meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Å rive dotter ut av saueskinn er det morsomste som fins, og det aller beste med det er at på den måten er det stadig flere saueskinn som havner på hundeliggeplassene! Hilsen Pippin.

Heldigvis så var det her skinn som lå oppi senga dems fra før :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I alle dager, noen fant jammen ut at det gikk an å tygge på den eksklusive oksemuskelen. Det måtte visst en tur ut i 8 minus før hun kom på det. Og nå sitter jeg stille som ei lita mus, for jeg vil jo ikke forstyrre henne i tyggingen når hun først er i gang.:P

Det er bare det at jeg, veldig gjerne skulle hatt tak i den sjokoladen i kjøleskapet. Da må jeg reise meg. Og det orker jeg ikke. Synd hun ikke kan hente den til meg.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, SFX skrev:

Hun kan jo bli påkjørt om hun ikke har løpetid også, så det der er jo en ekkel situasjon hele året! Går det an å snakke med dem? 

Jada, men er først no i løpetida eg faktisk har sett at ho har bevegd seg ut i vegen og traska rundt på eiga hånd. Så lenge dei setter opp straumgjerdetråden (utan straum) over innkjørselen, så går ho ikkje forbi den. Så skjønar ikkje at det kan vere så vanskeleg heller eg...
Mannen i huset er vist litt humørsjuk (kanskje han er litt hormonell for tida han også? :P ) så han er/var vist litt amper på sambuar, så eg held meg litt unna. Skal heller ta det opp med dei om ho kjem ut i vegen eller på besøk igjen, med ein av dei gaulande etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

I dag har jeg måtte opp i 5. til anestesi-legene for å få lagt inn ny veneflon, den jeg hadde på hånda ga opp og ville ikke mer - jeg er ikke så lei meg for det, den har vært ubehagelig siden mandag den. Men blodårene mine er skikkelig ikke villige til å bli stukket for tiden, og det gjør dritvondt (jeg syns alltid det er vondt å bli stukket, men nå er det faktisk vondt :P ), så sykepleieren prøvde å sette veneflonen selv en gang (og bare 1 heldigvis, noen insisterer på å få prøve 2 ganger før de gir seg), og når det ikke gikk måtte vi opp til ekspertene :aww: Selvsagt driver de jo å ta blodprøver av meg flere ganger i døgnet for å sjekke saltbalansen min, blodårene mine vil ikke det heller, de gangene de prøver å tappe tre glass, får de som regel bare nok til 2 fra en åre før den bare "nope, du få'kke mer!" og stenger krana, så må de stikke en gang til også - og jeg har nevnt at det er vondt, sant? :cry: Nissen burde fader meg ha på snille-lista si i år :aww: 

Mamma får cellegift hver 3 mnd og kaller det nåleputeuka si. Sist varte første veneflon 1 dag, tre forsøk før neste var på plass. Den varte også en dag, denne gang fikk de satt på plass ny etter 15 forsøk. Sykepleierne turte ikke mer, anestesisykepleier fikk det ikke til, til slutt var det "høvdingen" på anestesiavd. som fikk det til på sitt 3 forsøk. Siste dagen tok det heldigvis bare 4 forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt opp valpen ettertrykkelig. Han har nemlig vært med meg overalt i dag, siden han har store problemer med å la juletreet være i fred :aww: Så han har vært med til øyelegen og på besøk hos mormor. Så gikk vi en tur i skogen etterpå, og nå får jeg ikke så mye kontakt med han. Håper han er sliten helt til i morra, sånn at vi ikke får en reprise på forrige natt, hvor han sto opp midt på natta, gikk til guttenes rom og raida leker! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ordner seg for snille jenter :D Ikke dårlig å bli tilbudt valp i 2018 når jeg har bestemt meg for å vente til da :lol: Itilegg så blir det tjukke slekta til den valpen jeg ville ha fra UK, men denne gang fra et land som er litt enklere å hente valp fra :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Pixie skrev:

Hvilken størrelse trenger du i dekken? Har noe Hurrta å selge om det kan være interessant?

Blaze må nok ha 40 cm i lengde ser jeg :) 

 

Akkurat nå er jeg ferdig med å gjøre øvelser for nakke og skuldre. Deilig å få litt bevegelse i de, det er stivt der altså. Nå gleder jeg meg til helg, fy fasan så godt det blir å sove istedet for å stå opp, ut i kulda å lufte hunder, inn igjen og fore hunder og seg selv, kle på seg for andre gang og sykle til jobb. Jeg gleder meg til vår!

Når det er sagt så er det litt deilig å gå i skogen i knakende, glitrende snø med veldig fornøyde hunder ved sin side. Med potesokker og dobbelt lag dekken på Felix så var det ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monikawt skrev:

Jeg og Aron skal på harehundprøve i morra, kjenner jeg dør litt på meg.. :frantics: Men jeg skjønner ikke helt hvorfor, det blir jo som en normal dag på jakt, bare uten våpen? 

Masse lykke til!! Kommer til å gå superbra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Monikawt skrev:

Jeg og Aron skal på harehundprøve i morra, kjenner jeg dør litt på meg.. :frantics: Men jeg skjønner ikke helt hvorfor, det blir jo som en normal dag på jakt, bare uten våpen? 

Ja, det er det. Med drever kan du jo ha lostid på rådyr også. Går nok kjempefint :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Monikawt skrev:

Jeg og Aron skal på harehundprøve i morra, kjenner jeg dør litt på meg.. :frantics: Men jeg skjønner ikke helt hvorfor, det blir jo som en normal dag på jakt, bare uten våpen? 

Så spennende! Lykke til! :D

 

 

.....har vi nettopp komt hjem etter litt julegaveshopping. Ferdig med mamma + stefar og 3 av 4 søsken. Ikke så mange igjen nå. K har fått unna mesteparten av sine og, så da slipper vi forhåpentligvis unna panikkshopping i siste liten :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Masse lykke til!! Kommer til å gå superbra! :D

Takk! :D 

vel, jeg har ikke de største forventningene. Håpet er jo der så klart, men jeg vil være realistisk. Aron har ikke jaga like godt denne sesongen, son tidligere. Dessuten er det helt nytt og ukjent terreng, usikker på om det vil gjøre noe, kanskje er det til vår fordel da det er høyere dyretetthet her (påstås det iallefall), enn i terrenget vi jakter i.  Og det har blitt superkaldt her plutselig :brr: 

og jeg dør litt på meg fordi jeg skal være fører.. Samboer var påmeldt som fører, men så måtte vi endre fra helg til ukedag. Dermed måtte jeg ta over. Dommeren lo litt av meg da jeg ringte han, med alt stresset mitt :lol: jeg har jo hatt 3 kneoperasjoner, så usikker på om jeg får løpt og kobla bikkja når jeg skal ( :teehe: ) , og jeg har ikke vært med en ***** dag på jakt hele sesongen.:frantics: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Ja, det er det. Med drever kan du jo ha lostid på rådyr også. Går nok kjempefint :) Lykke til!

Ja, har bedt om blandaterreng. Han er innjaging på hare og jaga 2 timer første sesongen på det beste. Men siden da har han ikke jaga hare, etter vi flytta sørover :P håpet er at han slår ut på hare, men jeg har ikke heelt troa.. Takk! :D 

Akkurat nå, mokken skrev:

Så spennende! Lykke til! :D

 

 

.....har vi nettopp komt hjem etter litt julegaveshopping. Ferdig med mamma + stefar og 3 av 4 søsken. Ikke så mange igjen nå. K har fått unna mesteparten av sine og, så da slipper vi forhåpentligvis unna panikkshopping i siste liten :P

 

Tusen takk! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Ja, har bedt om blandaterreng. Han er innjaging på hare og jaga 2 timer første sesongen på det beste. Men siden da har han ikke jaga hare, etter vi flytta sørover :P håpet er at han slår ut på hare, men jeg har ikke heelt troa.. Takk! :D 

Tusen takk! :D 

Rådyr er jo ekstremt mye lettere å jage, så mange som foretrekker det, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, maysofie skrev:

En sak har vell alltid minimum tre sider, men. Vi fikk et litt uønsket besøk av en løs hund inn i stevneteltet vårres, det ble selvsagt et sammenstøt hvor Keo ble holdt i halsbåndet ute av stand til å forsvare seg. I det vi skulle tråkke over ringbåndet med løs hund i utgangsstilling kom samme hund og tilnærmet tråkket på halen hans med en meget nysgjerrig snute rettet mot Keo bakfra, Keo så sitt stykke til å si ifra. 24kg mot <10kg ble rått parti de tre sekundene det varte før jeg fikk fatt i ryggen på gulingen og satt han ned igjen, det ente i to tannskraper undersøkt av vet på den lille og hoven hals på Keo.

NKK kunne ikke ta stilling til teltsituasjonen fordi innmelder (dommer) ikke var tilstede, dog var flere funksjonærer vitne.

 

Edit: Det er jo på ingen måte greit at han reagerte som han gjorde, misforstå meg rett! Det som er vanskelig å godta er at de ikke kan se på hele saken, bare utfallet.

Har det blitt strammet veldig inn på regler, eller kommer det veldig an på hvor det skjer og hvem som ser på? 
For jeg opplevde at Ganzie ble angrepet av en stor schæfer på lydighetskonkurranse for mange år siden, hunden brøt sin øvelse (fvf tror jeg) fløy rett ut av ringen og rett på Ganzie. Vi var neste i ringen og varmet opp rundt 10 meter unna ringen. Hadde det ikke vært for min kjappe reaksjon vet jeg ikke helt hvordan det hadde gått. Eier hentet hunden, lo litt nervøst "hun vil bare leke" og fikk fortsette programmet:blink:
Samme hunden hadde først psyket ut en hund i fellesdekk til den brøt dekken, på forsøk to lå den skrått mot Ganzie og psyket ut henne til hun brøt sin fellesdekk og omtrent krøp ut av ringen. 
(fikk høre via omveier at hunden året etter hadde gjort det samme på trening og skadd en annen hund alvorlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monikawt skrev:

Takk! :D 

vel, jeg har ikke de største forventningene. Håpet er jo der så klart, men jeg vil være realistisk. Aron har ikke jaga like godt denne sesongen, son tidligere. Dessuten er det helt nytt og ukjent terreng, usikker på om det vil gjøre noe, kanskje er det til vår fordel da det er høyere dyretetthet her (påstås det iallefall), enn i terrenget vi jakter i.  Og det har blitt superkaldt her plutselig :brr: 

og jeg dør litt på meg fordi jeg skal være fører.. Samboer var påmeldt som fører, men så måtte vi endre fra helg til ukedag. Dermed måtte jeg ta over. Dommeren lo litt av meg da jeg ringte han, med alt stresset mitt :lol: jeg har jo hatt 3 kneoperasjoner, så usikker på om jeg får løpt og kobla bikkja når jeg skal ( :teehe: ) , og jeg har ikke vært med en ***** dag på jakt hele sesongen.:frantics: 

:lol: Jeg har troa jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Rådyr er jo ekstremt mye lettere å jage, så mange som foretrekker det, ja :)

Ikke sant :) dommeren sa det er godt med hare i terrenget vi skal i, så håper litt på at han tar ut hare!

Akkurat nå, Stine skrev:

:lol: Jeg har troa jeg :D

Haha, bra noen har det :banana::lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...