Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

44 minutter siden, Krutsi skrev:

Hva som egentlig var saken? 

En sak har vell alltid minimum tre sider, men. Vi fikk et litt uønsket besøk av en løs hund inn i stevneteltet vårres, det ble selvsagt et sammenstøt hvor Keo ble holdt i halsbåndet ute av stand til å forsvare seg. I det vi skulle tråkke over ringbåndet med løs hund i utgangsstilling kom samme hund og tilnærmet tråkket på halen hans med en meget nysgjerrig snute rettet mot Keo bakfra, Keo så sitt stykke til å si ifra. 24kg mot <10kg ble rått parti de tre sekundene det varte før jeg fikk fatt i ryggen på gulingen og satt han ned igjen, det ente i to tannskraper undersøkt av vet på den lille og hoven hals på Keo.

NKK kunne ikke ta stilling til teltsituasjonen fordi innmelder (dommer) ikke var tilstede, dog var flere funksjonærer vitne.

 

Edit: Det er jo på ingen måte greit at han reagerte som han gjorde, misforstå meg rett! Det som er vanskelig å godta er at de ikke kan se på hele saken, bare utfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maysofie skrev:

En sak har vell alltid minimum tre sider, men. Vi fikk et litt uønsket besøk av en løs hund inn i stevneteltet vårres, det ble selvsagt et sammenstøt hvor Keo ble holdt i halsbåndet ute av stand til å forsvare seg. I det vi skulle tråkke over ringbåndet med løs hund i utgangsstilling kom samme hund og tilnærmet tråkket på halen hans med en meget nysgjerrig snute rettet mot Keo bakfra, Keo så sitt stykke til å si ifra. 24kg mot <10kg ble rått parti de tre sekundene det varte før jeg fikk fatt i ryggen på gulingen og satt han ned igjen, det ente i to tannskraper undersøkt av vet på den lille og hoven hals på Keo.

NKK kunne ikke ta stilling til teltsituasjonen fordi innmelder (dommer) ikke var tilstede, dog var flere funksjonærer vitne.

Hørtes litt ille ut at man får et års utestengelse for et lite sammenstøt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

@Raksha jepp , det er grusomt ,  Men han virker liksom fin her hjemme. Han har definitivt smerter pga tennene .  Men han er liksom så opp og ned :blink:

Nå ble jeg plutselig redd for hvor sær Nico kommer til å bli som gammel. Hun er jo dritsær nå :o

 

Sikkert lettere å "glemme" den hjemme enn på skolen...

 

:lol: 

 

1 time siden, Stine skrev:

Sånn har Trym vært de 6 siste årene, og han blir bare særere og mer ego for hvert år som går :lol:

Klarte å karre meg rundt i skauen en time med jentene, så vakkert ute! Det var verdt det selv om svetten silte!

IMG_20161215_113859.jpg

:lol: ! Han er da ikke så gammel heller? Her har det aldri vært nekting før med mindre det har vært 25 kalde. 

 

Fått råmelk i to kalver :wub: "Du får dem sikkert ikke til å patte, men prøv hvertfall" Var beskjeden fra Bonden da han dro. De slukte flaska på første forsøk begge to :wub:   Og så kom det to forvirra rørosinger og lurte på hvor de var og hvem som bodde hvor. Vi får ny internett leverandør fra og med neste onsdag, Eidsiva er lei av klagingen vår :aww:  :lol: Så de legger ned tilbudet og Infonett er tøffe nok til å ta utfordringen med å overta. De var ute og delte ut info og modem, med kart og greier. Så jeg pekte og forklarte hvem som bor hvor. Følte meg brått litt lokalkjent jo. :lol: 

 

Ikke fullt så imponert over lukisen som har vært ute og tissa TO ganger i dag, sist rett før jeg gikk ut, som har prøvd å bryte seg ut og pissa på vogna og vognposen i yttergangen... Han skal være glad han er syk, ellers hadde det blitt hundegården på han resten av dagen :sint_01: (ok, neppe - men lov å true vel... ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt "jeg stresser ikke før jul" forsvant som dugg for sola da mamma ringte og takket ja til invitasjonen om å være her på julaften. :frantics: Jeg inviterte helhjertet, men hadde oppriktig ikke forventa at  de skulle svare ja. Glad for at de kommer, men det blir unektelig en smuuuuuule mer stress :lol:  Men sååå stas for lillemor å ha begge settene med besteforeldre rundt seg på julaften da, det er ikke ofte :ahappy: 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

 

 

:lol: ! Han er da ikke så gammel heller? Her har det aldri vært nekting før med mindre det har vært 25 kalde. 

 

 

Han er straks 8, men han har vært sær og vrang siden fødselen :sleep: Han får mer eller mindre bestemme selv om han vil være med på tur, men noen ganger må han tvinges med og da er det sirup i ræva, eller det har han egentlig uansett om han blir med ufrivillig eller ei :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Han er straks 8, men han har vært sær og vrang siden fødselen :sleep: Han får mer eller mindre bestemme selv om han vil være med på tur, men noen ganger må han tvinges med og da er det sirup i ræva, eller det har han egentlig uansett om han blir med ufrivillig eller ei :lol:

:lol: !  Tenk så festlig han blir som 12åring... :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

Jeg gruer meg....! :lol:

:lol: Tror Hottie og blir en artig skrue som gammel dame... Men hun er så søt og god da, så vi overlever nok :ahappy:   

 

Nei, skrive liste over alt jeg skal gjøre før jul kanskje? Bare 9 dager igjen :o 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Tror Hottie og blir en artig skrue som gammel dame... Men hun er så søt og god da, så vi overlever nok :ahappy:   

 

Nei, skrive liste over alt jeg skal gjøre før jul kanskje? Bare 9 dager igjen :o 

 

 

 

De er jo søte i all sin særhet :wub:

Bare 9 dager igjen? :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha, den bikkja mi.

Her har jeg vært i dyrebutikken og betalt 130 kroner for en 1,5 meter lang oksemuskel til henne som liksom skulle slå sånn an. Trodde jeg...

Vel..den tomme dorullen var mye mer spennende. Den er snart i fillebiter over hele stua, mens oksemuskelen ligger nå der, urørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stine skrev:

De er jo søte i all sin særhet :wub:

Bare 9 dager igjen? :frantics:

Ja, ikke sant :wub: 

 

Ja!! Første gang jeg skal ordne jul for mamma og stefar :o :frantics: Føler meg voksen :lol: Går nok over. De er ikke vanskelige da, får de mat og drikke, så er de happy - forhåpentligvis klarer jeg å sette dem i gang med å lage mat om de insisterer på å hjelpe til, så jeg slipper at mamma prøver å rydde alt jeg ikke har rukket, eller ommøblere på alt hun mener er feil. :lol: 

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Blåholder... :aww: 

Mumlernoeomvrangetrønderkjerringer :P 

3 timer siden, Siri skrev:

Og det er jo det som er så jævl... irriterende :lol: 

Og det er det som er så innmari tilfredsstillende med å svare "vi får bare være enige om å være uenige" :lol: 

3 timer siden, Siri skrev:

Ikke bare Potterhead, men opiumhead også? :o 

Ya, man! Eller no :lol: 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Håper jeg blir rik av Sinner :lol::lol: 

Det er bare å merittere han litt det, og si ja til alle som spør om å få bruke ham :D 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Dogo og den type hunder er noe spesielt å kose med. De må liksom "klaskes" på og røskes litt i :lol: Mulig det bare er meg :P 

Denne frøkna ville ikke klaskes på, tror jeg, hun så ikke helt sånn ut :lol: Jeg har en sånn greie med mastiff-hoder, de breie skallene med den mjuke pelsen på bare ber om å bli kosemosa på :ahappy: 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Binde magen litt? (er nå litt nyfiken her). Folk som går på morfin har jo en tendens til å bli hard i magen. Misbrukere av opiater går gjerne på do knapt en dag i uken. Opiater er heldigvis i utganspunktet ett (narkotisk) legemiddel og ikke rusmiddel så håper det gjør nytten :) 

Ja, det er vel det som er målet. Do en gang i uka hørtes nesten litt himmelsk ut akkurat nå, jeg har tømt posen min 5 ganger alt i dag, for 1.4 liter bare for å fortsette å dele mer enn dere trenger å vite. Og klokka er bare to.. Har jeg flaks får jeg dra hjem på perm i helgen.. 

2 timer siden, SFX skrev:

Ja, det er jeg enig i - men i min rase er det få oppdrettere som har så mange valper, i hvert fall år etter år. Noen ganger passer det å parre tre tisper på et år, men så kanskje det går to år før du har valper igjen. Eller tisper går tom og får singletons. 

Det er ikke så veldig mange oppdrettere, uavhengig av raser, som har flere kull i året, tror jeg? Men det finnes noen i alle raser, vil jeg tro, som har flere kull i året. 

Er det vanlig med singeltons på berner? For det er ikke vanlig på noen av mine raser. Det hender det kommer 3 og 4, særlig på mellompudlene, men singeltons er vel heller unntaket enn regelen :) 

2 timer siden, SFX skrev:

Ja, vi har litt mer å gå på, litt andre størrelsesforhold.

Bittelitt :lol: 

2 timer siden, SFX skrev:

Nei, og jeg mente ikke at puddelhannhundeiere får for mye, jeg bare konstaterer at regnestykket blir annerledes når det er andre summer. Jeg kommer ikke til å ta mer av tispeeiere som bruker Glam enn det som er normalen på rasen. Da Foenix ble født i 2011 var det noen som begynte å ta 15 prosent, så det er relativt nytt etter at det har vært ti prosent i hvert fall siden vårt første kull i 1985.

De norske hannhundene er dyrere enn svenske og finske da, f.eks. Veit ikke hvorfor vi tar hva er det, 1000 kr mer? for sprang og valp, tror jeg? 

2 timer siden, SFX skrev:

Den ene testen tok jeg fordi den er for en sykdom som skal være mye mer utbredt i USA, og Glam har amerikansk oldefar. To av testene - som er for samme sykdom, men to ulike sykdomsgen - tok jeg fordi de er mye mer normale å ta i Danmark og nedover i Europa, så jeg visste han ville være mer attraktiv for avl for utlendinger om han hadde de testene. Disse tre testene er det få som tester for i Norge per i dag. Men jeg tester mine egne tisper - hvis jeg for eksempel parrer Foenix og Glam så vet jeg da at valpene automatisk er "clear by parentage", siden de begge er fri på disse testene, og da trenger jeg jo ikke å teste neste generasjon. Derfor tok jeg de to siste på Foenix. Jeg kommer også til å teste fôrtispene, men ingen av dem skal etter planen parres med Glam. En datter av Mira skal parres med Glam, men hun blir født i 2018. Om alt går som jeg vil. Det gjør det jo sjelden. Men når jeg leter etter hannhund til Gloria, som jeg håper å parre neste år, så ekskluderer jeg ikke en utestet hannhund hvis helheten ellers er bra. Jeg vurderer en hannhund på snart ni år til henne - sannsynligheten for at han er affisert av de sykdommene er jo mikroskopiske når han har nådd den alderen :P Derimot har jeg som back up-plan en hannhund på under to år - og om Gloria er bærer av disse sykdommene vil jeg nok spørre hannhundeier om muligheten til å teste hannen så jeg ikke parrer to bærere. For da er helhetsbildet annerledes enn om jeg bruker en gamlis. Perfekt blir det uansett ikke når testene er nye og u-etablerte, og en må gjøre noen kompromiss og avveininger. Og ikke teste seg i hjel.

Den fjerde testen tok jeg fordi jeg synes det er viktig å få bygget opp en database over testede hunder, det er et spennende og viktig prosjekt jeg gjerne er med på - men før den testen er normalt å ta anser jeg det som håpløst å bruke den som en slavisk sorteringsnøkkel. Det er type 40 testede hannhunder i Norge, og det er lite. Så jeg tar testen for å få fram flere testede hunder, men jeg tar ikke så sterkt hensyn til testen enda - det blir en del av helhetsvurderingen, mens jeg vet andre oppdrettere lar den testen være det viktigste i sitt avlsarbeid. Men så sliter noen av dem som faan med å finne hannhunder til tispene sine også, og jeg tror ikke det er sunt å ha så få avlsdyr å velge mellom. Det blir sneversynt og ensporet om en bruker en hannhund med riktig testresultat, men da må gå på akkord med mye annet. Dette er også en test som ikke viser enkel arvegang, og den sier ikke noe om avkommene i en kombinasjon - den gir bare en sannsynlighetsvurdering for om det avlsdyret vil utvikle den ene krefttypen av flere.

Disse testene er såpass nye at det ikke var et tema da jeg parret Foenix i 2014 - det har blitt et enormt oppsving i det siste, og derfor er det også greit at Glam er testet - han er bare 19 måneder, om tre år kan det hende "alle" i Norge vil ha slike testresultat når de velger hannhund.

Så alt i alt, så gjør du disse testene på Glam fordi du er spesielt interessert, ikke fordi du må? 

2 timer siden, SFX skrev:

Gull, røkelse, myrra - og opium. God jul!

Ja, noe sånt! Takk i like måte :) 

--

I dag har jeg måtte opp i 5. til anestesi-legene for å få lagt inn ny veneflon, den jeg hadde på hånda ga opp og ville ikke mer - jeg er ikke så lei meg for det, den har vært ubehagelig siden mandag den. Men blodårene mine er skikkelig ikke villige til å bli stukket for tiden, og det gjør dritvondt (jeg syns alltid det er vondt å bli stukket, men nå er det faktisk vondt :P ), så sykepleieren prøvde å sette veneflonen selv en gang (og bare 1 heldigvis, noen insisterer på å få prøve 2 ganger før de gir seg), og når det ikke gikk måtte vi opp til ekspertene :aww: Selvsagt driver de jo å ta blodprøver av meg flere ganger i døgnet for å sjekke saltbalansen min, blodårene mine vil ikke det heller, de gangene de prøver å tappe tre glass, får de som regel bare nok til 2 fra en åre før den bare "nope, du få'kke mer!" og stenger krana, så må de stikke en gang til også - og jeg har nevnt at det er vondt, sant? :cry: Nissen burde fader meg ha på snille-lista si i år :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forresten fått disse dråpene - og ble advart om at de smakte litt rart :o De er sikkert ikke verre enn Vi-Siblin? :lol: 

EDIT: Rart var vel en underdrivelse, det smaker omtrent som sats lukter :lol: Æsj! :x

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok @2_nenenenenenenen, herrejesus siteringa er fucka op! @2ne!

Jeg må si at jeg beundrer deg, de aller fleste hadde gitt opp for lengst! Jeg håper virkelig at jeg kommer til å være som deg under sykdom og kriser, men gud forby at det skjer meg for jeg hadde bukka under for lengst!

Spist "middag" tortillalefser med ketchup, ost og salami...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg måtte opp i 5. til anestesi-legene for å få lagt inn ny veneflon, den jeg hadde på hånda ga opp og ville ikke mer - jeg er ikke så lei meg for det, den har vært ubehagelig siden mandag den. Men blodårene mine er skikkelig ikke villige til å bli stukket for tiden, og det gjør dritvondt (jeg syns alltid det er vondt å bli stukket, men nå er det faktisk vondt :P ), så sykepleieren prøvde å sette veneflonen selv en gang (og bare 1 heldigvis, noen insisterer på å få prøve 2 ganger før de gir seg), og når det ikke gikk måtte vi opp til ekspertene :aww: Selvsagt driver de jo å ta blodprøver av meg flere ganger i døgnet for å sjekke saltbalansen min, blodårene mine vil ikke det heller, de gangene de prøver å tappe tre glass, får de som regel bare nok til 2 fra en åre før den bare "nope, du få'kke mer!" og stenger krana, så må de stikke en gang til også - og jeg har nevnt at det er vondt, sant? :cry: Nissen burde fader meg ha på snille-lista si i år :aww: 

Det begynte de å snakke om til meg også. Men jeg sa hvor de andre har truffet i alle år, men nei. Jeg har tatt blodprøver hyppig siden jeg var 3-4 år nesten uten problem (jeg var vanskelig å, så fem stykker måtte visst holde meg fast for å ta 14! glass), men på mandag stakk en meg i en tykk blodåre som jeg har blitt advart mot å bli stukket i. På mandag skjønte jeg grunnen - jeg holdt på å svime av. Så bare masse hvitt flash foran øynene mine, og sykepleier fikk ut lite blod mens h*n rotet rundt inni åra. Jeg har overhodet ikke sprøyeskrekk, men den opplevelsen altså ... ukultur.

25 minutter siden, 2ne skrev:

Nå har jeg forresten fått disse dråpene - og ble advart om at de smakte litt rart :o De er sikkert ikke verre enn Vi-Siblin? :lol: 

EDIT: Rart var vel en underdrivelse, det smaker omtrent som sats lukter :lol: Æsj! :x

Man får metallsmak i munnen av Solu-metrol intravenøst. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj! Trym fant 2 godbiter under godbitsøket i stua før han ga opp og la seg i sofaen :lol: Nå har han tatt en slow motion runde og snust der han så jentene fant... Alt med den bikkja går sakte! Jeg er sikker på at pumpa hans slår halvparten så fort som Vigdis sin :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, 2ne skrev:

Det er ikke så veldig mange oppdrettere, uavhengig av raser, som har flere kull i året, tror jeg? Men det finnes noen i alle raser, vil jeg tro, som har flere kull i året. 

Jeg har av og til blitt overrasket over hvor moderat kullmengde enkelte har, for jeg ser dem så ofte på utstilling, de stiller flere hunder, har mange bra hunder (og nå snakker jeg om andre raser - antagelser jeg gjør om mennesker jeg ikke kjenner basert på observasjon) - men så har de kanskje bare et kull i året, eller annet hver. Men de relativt få valpene de får fram er så bra at de alltid har noe å stille. Det er jo ikke alltid slik at fem kull i året øker sjansen for å få noe bra :P 

43 minutter siden, 2ne skrev:

Er det vanlig med singeltons på berner? For det er ikke vanlig på noen av mine raser. Det hender det kommer 3 og 4, særlig på mellompudlene, men singeltons er vel heller unntaket enn regelen :) 

Definer vanlig? Det skjer - mora til X'en var en singleton, men så gjorde oppdretter om kombinasjonen og det ble 12. Pytten til @Toril er en singleton, men begge foreldrene har normalstore kull hver for seg fra før av. Gjennomsnittlig kullstørrelse skal være 5.7 eller noe sånt - men noen får 1 og noen får 9.

43 minutter siden, 2ne skrev:

De norske hannhundene er dyrere enn svenske og finske da, f.eks. Veit ikke hvorfor vi tar hva er det, 1000 kr mer? for sprang og valp, tror jeg? 

Det er forskjeller mellom Norge og Sverige på berner også, etter hva jeg hører. 

43 minutter siden, 2ne skrev:

Så alt i alt, så gjør du disse testene på Glam fordi du er spesielt interessert, ikke fordi du må? 

Ja og nei.

Jeg tok alle testene fordi jeg ønsker å være med på å kartlegge forekomsten, for å øke hans "markedsverdi" som avlshannhund, for å være strategisk hvis det blir innført krav til en eller flere av disse testene (da er det gjort, jeg må ikke vente med å bruke ham til jeg får tatt testene), og fordi jeg følte at jeg som klubbens leder måtte gå foran med et godt eksempel særlig på den ene og mest komplekse testen. Det punktet faller selvfølgelig nå som jeg ikke er leder lenger, men det var en av årsakene til at jeg testet Foenix og Glam. At jeg tok flere tester på Foenix nå var dog privat motivert. Hvis vi får fram tall som viser at de aller, aller fleste er friske - da kan vi droppe testene igjen. Hittil viser i hvert fall tallene at det er veldig mange flere friske enn bærere - men de mest synlige er selvfølgelig de affiserte, fordi det lages et stort nummer rundt mange av dem. 

Selvfølgelig er jeg spesielt interessert - var jeg ikke det, kunne han ha parret en håndfull tisper allerede. Men jeg gjør det ikke bare for mine tispers del eller min egen del - jeg gjør det også for å bidra til det internasjonale kollektivet som jobber med å kartlegge og etablere mer kunnskap om rasens helsesituasjon. Og det kunne i sannhetens navn flere oppdrette ha vært "spesielt interessert i å være med på", jeg kan tross alt ikke bidra med så mye med min lave kullfrekvens.

Men jeg skiller som sagt mellom å teste for å kartlegge og ha informasjon, og å bruke informasjonen som det eneste saliggjørende.

39 minutter siden, 2ne skrev:

Nå har jeg forresten fått disse dråpene - og ble advart om at de smakte litt rart :o De er sikkert ikke verre enn Vi-Siblin? :lol: 

EDIT: Rart var vel en underdrivelse, det smaker omtrent som sats lukter :lol: Æsj! :x

Jeg sitter og lurer på om du mener sats som i ølproduksjon eller sats som i svett gymsal - men det er kanskje ett fett?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

55 minutter siden, Bananen skrev:

Man får metallsmak i munnen av Solu-metrol intravenøst. :lol:

Jeg har hørt masse rykter om det der, men har aldri merket noe som helst av det, jeg... de sier man kan bli hyper av det også, men jeg kjente meg ikke spesielt hyper etter å ha fått en hestekur, for å si det sånn :lol: 

Spiser jeg Siritapas og lurer på om vi må ta en sparktur i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Jeg har hørt masse rykter om det der, men har aldri merket noe som helst av det, jeg... de sier man kan bli hyper av det også, men jeg kjente meg ikke spesielt hyper etter å ha fått en hestekur, for å si det sånn :lol: 

Spiser jeg Siritapas og lurer på om vi må ta en sparktur i kveld. 

Jeg trodde jeg fikk saltvann før medisinen i går, siden det var det som stod på pakken. Men jeg synes at jeg fikk metallsmak i munnen og spurte. De hadde bare glemt å markere at det var Solu-medrol jeg fikk. :lol: Har hørt forskjellige reaksjoner som folk har fått av den. Min er visst metallsmak, hehe. Ikke noe aggressivitet/sinthet, hyper, trøtt osv.

Kroppen er snodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bananen skrev:

Jeg trodde jeg fikk saltvann før medisinen i går, siden det var det som stod på pakken. Men jeg synes at jeg fikk metallsmak i munnen og spurte. De hadde bare glemt å markere at det var Solu-medrol jeg fikk. :lol: Har hørt forskjellige reaksjoner som folk har fått av den. Min er visst metallsmak, hehe. Ikke noe aggressivitet/sinthet, hyper, trøtt osv.

Kroppen er snodig!

Jeg tror ikke jeg fikk noe metallsmak av det. Derimot, så ble det ganske morsomt. Litt sånn brisen i hodet :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...