Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Dere må lese bloggen til pappahjerte. (Eller hva den enn heter). Han har daglig post om snøfall, samt spekulasjoner rundt det. Jeg tipper som han - Winter må være i slekt med Ruth. 

Ser det daglig med barna på jobb, og blir jo så oppslukt :aww: Og gjett hva barna leker for tiden? Hint: morkel, orakelet, mørket, sovetåken, vu.. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Kom hjem fra jobb i ettermiddag, en snartur hjemmom før jule-avslutning med instruktørkollegaene. Og fikk vite, da jeg var hjemmom, at yngste pode (16 år, testosteronbombe...) hadde vært i slosskamp på skolen i dag...mange år siden sist. Han er en hissigpropp, han starter aldri lenger fysisk en slosskamp, men han er litt for freidig med kjeften, så i dag fikk han plutselig en knyttneve midt i fleisen etter å ha slengt med leppa. Han slang med leppa etter at en annen hadde smellt en ball i fleisen på han - med vilje - med å si""du kaster som ei kjerring" - hvorpå KOMPISEN til den som kasta ballen i utgangspunktet slengte ut knyttneven...
Heldigvis er sønnen min stor og sterk og fikk holdt den andre fast til han hadde roa seg. Men selvfølgelig måtte han slenge med kjeften igjen etter at det hele hadde roa seg såpass at ingen var i håndgemeng lenger: "Du slår nå som ei kjerring!"...
Problemet sett med mine øyne er at de gutta som slo, er del av en gjeng som ikke har samme impulskontroll som folk flest. Så jeg er redd for at de kan finne på å dra frem kniv el og sette den uventa inn i ryggen på en som provoserer dem verbalt...

Guttunger!!:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, 2ne said:

I dag har jeg måtte opp i 5. til anestesi-legene for å få lagt inn ny veneflon, den jeg hadde på hånda ga opp og ville ikke mer - jeg er ikke så lei meg for det, den har vært ubehagelig siden mandag den. Men blodårene mine er skikkelig ikke villige til å bli stukket for tiden, og det gjør dritvondt (jeg syns alltid det er vondt å bli stukket, men nå er det faktisk vondt :P ), så sykepleieren prøvde å sette veneflonen selv en gang (og bare 1 heldigvis, noen insisterer på å få prøve 2 ganger før de gir seg), og når det ikke gikk måtte vi opp til ekspertene :aww: Selvsagt driver de jo å ta blodprøver av meg flere ganger i døgnet for å sjekke saltbalansen min, blodårene mine vil ikke det heller, de gangene de prøver å tappe tre glass, får de som regel bare nok til 2 fra en åre før den bare "nope, du få'kke mer!" og stenger krana, så må de stikke en gang til også - og jeg har nevnt at det er vondt, sant? :cry: Nissen burde fader meg ha på snille-lista si i år :aww: 

Hva med å få lagt inn veneport/CVK? Så slipper du å stikkes hele tiden...

9 hours ago, 2ne said:

Nå har jeg forresten fått disse dråpene - og ble advart om at de smakte litt rart :o De er sikkert ikke verre enn Vi-Siblin? :lol: 

EDIT: Rart var vel en underdrivelse, det smaker omtrent som sats lukter :lol: Æsj! :x

Opium?

7 hours ago, Pringlen said:

Jeg tror ikke jeg fikk noe metallsmak av det. Derimot, så ble det ganske morsomt. Litt sånn brisen i hodet :P

Steroider kan som bivirkning gi mani.(har opplevd EN gang i løpet av 25 år en som gikk rett i manisk psykose etter itramuskulær depot av steroid. Sjelden - heldigvis - han måtte rett inn på psykiatrisk...)  Og ulike varianter av mani. En del blir ganske "høy" av det, de beskriver en glassboble de bor i, der det er ganske festlig å være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Kom hjem fra jobb i ettermiddag, en snartur hjemmom før jule-avslutning med instruktørkollegaene. Og fikk vite, da jeg var hjemmom, at yngste pode (16 år, testosteronbombe...) hadde vært i slosskamp på skolen i dag...mange år siden sist. Han er en hissigpropp, han starter aldri lenger fysisk en slosskamp, men han er litt for freidig med kjeften, så i dag fikk han plutselig en knyttneve midt i fleisen etter å ha slengt med leppa. Han slang med leppa etter at en annen hadde smellt en ball i fleisen på han - med vilje - med å si""du kaster som ei kjerring" - hvorpå KOMPISEN til den som kasta ballen i utgangspunktet slengte ut knyttneven...
Heldigvis er sønnen min stor og sterk og fikk holdt den andre fast til han hadde roa seg. Men selvfølgelig måtte han slenge med kjeften igjen etter at det hele hadde roa seg såpass at ingen var i håndgemeng lenger: "Du slår nå som ei kjerring!"...
Problemet sett med mine øyne er at de gutta som slo, er del av en gjeng som ikke har samme impulskontroll som folk flest. Så jeg er redd for at de kan finne på å dra frem kniv el og sette den uventa inn i ryggen på en som provoserer dem verbalt...

Guttunger!!:gaah:

Uff, sånne bekymringer er skikkelig brekkekle! Har både vært borti og hørt om episoder, men da med alkohol inni bildet, der det egentlig er små kommentarer som fører til potensielt stygge ting.. 

men så må jeg jo le litt også da.. for det er jo bare 16-år gamle gutter som klarer å slenge med kjeften etter de har fått seg et slag også :lol: 

Håper at han kommer på at det kan være kjekt å holde seg til de som ikke har så god impulskontroll.. hjelper han en del ute på byen i alle fall når den tid kommer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Krutsi said:

Uff, sånne bekymringer er skikkelig brekkekle! Har både vært borti og hørt om episoder, men da med alkohol inni bildet, der det egentlig er små kommentarer som fører til potensielt stygge ting.. 

men så må jeg jo le litt også da.. for det er jo bare 16-år gamle gutter som klarer å slenge med kjeften etter de har fått seg et slag også :lol: 

Håper at han kommer på at det kan være kjekt å holde seg til de som ikke har så god impulskontroll.. hjelper han en del ute på byen i alle fall når den tid kommer ;) 

Faren hadde tatt akkurat samme moralpreike med han som jeg hadde tatt før jeg dro hjemmenfra. At det kan være lurt å bare holde kjeft og trekke seg rolig tilbake for å unngå bråk.
Håper han tar det til seg. Dette er den av ungene mine som ALLTID sloss da han var liten gutt. På barnehagen, skolen, fotballkamper - name it. Jeg løp ofte som en gal etter fotballkamper for å få henka inn guttungen før han røk i slosskamp med en motspiller han hadde kommet i klinsj med under kampen...noe han vanligvis gjorde. Men han hadde vett nok til å vente til ETTER at kampene var blåst av før han dengte løs på motstanderen og hatobjektet...
Skikkelig kruttønne!!

Just now, SandyEyeCandy said:

Tenk at noe av det verste du som ung gutt kan si til en medelev er at han er som ei kjerring på en eller annen måte, og at det er så ille å bli kalt det at de må slåss. :aww: Helt på trynet både mtp begrepsbruk og handlingsrom for unge menn. 

Kjerring er veldig trøndersk skjellsord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Hhahhaa, jeg har tenkt litt det samme... man gir jo ikke opp - for man har jo liksom ikke noe alternativ på en måte :ahappy: Men du ER tøff Tone - og det ER lov til å bli både sur og lei og miste motet litt oppi det hele. 

Jeg er sur og lei og har mista motet oppi det hele :lol: Men den som gir seg er en dritt, for noe gjør at jeg står opp hver dag allikevel, finner noe å glede meg over og å le av, og plutselig så er det kveld igjen :)  

1 time siden, tmp skrev:

Er det virke så få ? :|

Masse god bedring 2ne :hug:

Ja, jeg veit ikke om flere i hvert fall.. Det er jo en håndfull i Sverige, men i Norge er det bare oss, tror jeg? 

Takk :hug: 

14 minutter siden, enna skrev:

Hva med å få lagt inn veneport/CVK? Så slipper du å stikkes hele tiden...

Jeg har hatt det før, jeg veit ikke hvorfor jeg ikke har fått det nå. Må man bedøves før man får det? For det har jeg ikke blitt denne gangen. 

14 minutter siden, enna skrev:

Opium?

Jepp. Har ikke ønsket effekt enda, så nå har jeg tatt meg enda et glass Vi-Siblin. 

Ingen får kalle meg kresen lenger ass :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt skikkelig forkjøla. Igjen :sleep: Leeei! En ting er at jeg blir skikkelig handicappet - orker jo ikke gjøre en dritt her, men i tillegg gjør det så syyykt vondt når jeg hoster. Kjennes ut som hele brystkassa holder på å sprenge jo. 

Jaja, sikkert frisk igjen til julaften da ihvertfall :lol: 

Også ble jeg akkurat klort av den ene katta og det ser ut som det begynner å bli betent. Herlig :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Mens jeg blir av og til overrasket over hvor mange kull enkelte har, nettopp fordi de ofte er på utstilling, gjerne utenlands også :lol: Men de har vel kennelhjelp, de jeg tenker på. Det er ikke alltid målet er å produsere noe som er bra nok til å stille forøvrig, det hender noen ganger at målet er å produsere. 

Ja, eller de har fôrverter og valpekjøpere som bistår, eller en ektefelle og barn, en medinnehaver i kennelnavnet, venner, etc. Det er mange måter å løse det på. Jeg personlig foretrekker å være mest mulig hjemme, for tanken på å bringe hjem lus, kennelhoste og andre utstillingssykdommer til små valper er ikke så forlokkende. Men jeg skal ikke påstå at jeg er helt kategorisk. Jeg håper på valpekull neste år, og Glam står for championatet - det er ikke sikkert jeg holder ham hjemme fra parring til valpelevering hvis det er interessante dommere på en NKK-utstiling et sted. Men vi trenger ikke å sitte i Letohallen hver fordømte helg...

3 timer siden, 2ne skrev:

Jeg var bare nysgjerrig på om det var vanlig. Jeg pleier ikke å bekymre meg for singeltons på mine tisper, det er uvanlig på begge mine raser, så jeg ble bare nysgjerrig på om det var noe som var vanlig på berner :) 

Som sagt, ikke noe vi forventer - men vi forventer ikke 12 som Foenix sin oldemor fikk heller. Jeg har lært meg til å være åpen for det meste mellom 0 og 14, selv om skuffelsen over 0 alltid er stor. 

3 timer siden, 2ne skrev:

Men dette med HD-røntging da, det er jo fordi jeg er spesielt interessert. Det er ikke et krav for å få registrert valper, selv om det er et krav for å formidlet valper gjennom klubben. Akkurat nå er jeg nestleder og må følge klubbens regler da ;) Men jeg må ikke vite hoftestatus på alle våre valper for å kunne avle videre, det er noe jeg ønsker å vite fordi jeg er spesielt interessert, så jeg bestikker valpekjøperne til å HD-røntge i tillegg til å forelse for dem om at valpekjøpere som ønsker å kjøpe friske hunder må bidra til å kartlegge helsa i rasen. Det er 2 mellompuddeloppdrettere som gjør sånt i Norge, tror jeg, det er oss også er det oppdretteren til @tmp, så det er ikke noe vi må, vi gjør det fordi vi er spesielt interesserte. 
Det er det jeg mener. Vi drar på oss noen utgifter vi ikke trenger fordi vi er spesielt interesserte, ikke sant. Det må ikke være så dyrt. 

Jeg ser poenget ditt - men når alt kommer til alt så er det ikke de lappene jeg la i de DNA-testene som ikke er obligatoriske enda som gjør at jeg ikke vil bli rik av å eie Glam som en avlshannhund ;) Hadde jeg vært "lur", hadde jeg sagt ja til alle som har spurt hittil, OG parret ham med alle de tre tispene jeg selv har - som en start. Også kanskje kjøpt inn to-tre tisper til fra Latvia eller Polen eller et annet sted hvor de bare koster 1.000 euro per stykk.

Jeg er genuint interessert i rasen og er dedikert til mitt oppdrett.

Økonomiske forventninger har jeg til flaxkalenderen som henger på kjøleskapet. DEN kan potensielt gjøre meg rik. Ikke hadde jeg utgifter på den heller, for jeg fikk den av mamma.

3 timer siden, 2ne skrev:

Sats som i spritproduksjon :aww: Ettersmaken var forøvrig som en gammel fuktig råkjeller. Anbefales! 

Det må da være bedre å være hund, og å få tabletter med leversmak?

Nå har jeg fått sendt inn bestilling på kalender for 2017 til pappa og til meg - 72 bilder i hver kalender, en for hver uke og en for hver måned og litt til. Siste frist for å få de i tide til jul var 13. desember, så det får heller bli romjulspresang om det ikke skjer noe kjapt. Men tiden bare flyr, jeg sverger den går fortere de siste fjorten dagene før jul! Nå skal jeg få laget meg en liste over de tingene jeg må gjøre i helga, så får jeg se hva jeg rekker og hva jeg må prioritere. Jeg angrer som en våt katt på at jeg sa til meg selv at jeg kunne strikke to av julegavene :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har hatt det før, jeg veit ikke hvorfor jeg ikke har fått det nå. Må man bedøves før man får det? For det har jeg ikke blitt denne gangen.

Hm. Jeg har hatt en dings i armen siden onsdag. Den kan være der i tre dager. Får du væske intravenøst? Da er det jo genialt å ha en sånn plugg i armen de bare kan fylle på. :lol: Jeg får tre typer væsker inni den hver dag.

--

Våken. Men våknet ikke av hodepine og temperaturforandringer i dag. Snakke med legen i dag, så får jeg kanskje reise hjem etter dagens behandling om jeg er helt ok!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten pjusk frøken her i dag, så vi har krøpet under dyna igjen og håper at hun sover av seg feber. Hun har våknet flere ganger i natt og hylt at hun har vondt i magen før hun har sovna igjen, og jeg har kjent på at hun har blitt varmere og varmere. Da er det bare å planlegge sofadag med masse kos og lite fornuft.  Så det så! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en elektriker .  Den ene av hundene føyk bort og gneldret som et uvær..Den andre satt pent i stua ( han hører nemlig på regelen om at hunder ikke har lov til å løpe mot åpne dører ) og kom høflig bort for å snuse når mannen kom inn. 

Gjett hvem elektrikkeren ble livredd ? :blink: 

For meg er det helt komplett uforståelig at noen kan synes en rolig og høflig hund som Toddy er skummel og ikke en hissig kruttønne som Nico. Han er så tydelig ydmyk og vennlig i kroppsspråket .  Men kan man nada om hundespråk og bare ser på utseende så blir det vel sånn. 

Unger blir fort trygge på Toddy heldigvis .  De forstår litt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

For meg er det helt komplett uforståelig at noen kan synes en rolig og høflig hund som Toddy er skummel og ikke en hissig kruttønne som Nico. Han er så tydelig ydmyk og vennlig i kroppsspråket .  Men kan man nada om hundespråk og bare ser på utseende så blir det vel sånn. 

 

Jeg ser det samme selv. Sjef er stor, svart, og har strenge øyebryn. Da er han automatisk farlig i følge enkelte. 
Men jeg treffer heldigvis mange som faktisk kan hund og flere sier at de ser på lang avstand at han der er jo bare snill. Ikke hans feil at han er ung enda. 
Men spesielt eldre damer, og ellers den type damer som helst vil bære sine hunder på armen har lav terskel for å komme med kommentarer om hvor sint og farlig han er. 

Og når han møter noen så logrer han jo så veldig at hele kroppen svaier. Men likevel er det kun størrelse og farge som teller for enkelte.. 

1 time siden, Mud skrev:

Unger blir fort trygge på Toddy heldigvis .  De forstår litt mer. 

Samme her. Unger elsker Sjef :P Og før han i det hele tatt har snust så sier de at åååh, han er så snill! :P 
Aragon derimot har ikke unger likt så godt. Unger liker jo gjerne å løfte litt på små, og Aragon var fullt klar over at han hadde 4 labber, så han gav beskjed med masse lyd. 
Og han gav fra seg en del lyd om andre var ivrige rundt seg også. Og det likte ikke unger som traff han. 


Nå sitter jeg med en kopp kaffe, og skal snart gjøre meg klar for å gå tur. Fikk tips fra ei om et sted ikke så langt unna her hvor det aldri går folk omtrent, så der var det mulig å løpe løs året rundt. Ikke går det noe vilt der heller visstnok. Så det skal utforskes i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos trøndersk bruk av ordet kjerringa, min bror ropte i baksetet da han var liten "Sø, sæjjing, sø!!" (kjør, kjerring, kjør). Lurer på hvor han hadde det fra... :P

I min strikkeiver glemte jeg å strikke mønster på forrige pinne og må rekke opp halve. :( Det er 70 masker. Jeg mister nesten alltid masker når jeg rekker opp og hater det intenst, men hvis jeg ikke gjør det kommer det til å irritere meg. Det får bli på neste luren til vesla... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg ser det samme selv. Sjef er stor, svart, og har strenge øyebryn. Da er han automatisk farlig i følge enkelte. 
Men jeg treffer heldigvis mange som faktisk kan hund og flere sier at de ser på lang avstand at han der er jo bare snill. Ikke hans feil at han er ung enda. 
Men spesielt eldre damer, og ellers den type damer som helst vil bære sine hunder på armen har lav terskel for å komme med kommentarer om hvor sint og farlig han er. 

Og når han møter noen så logrer han jo så veldig at hele kroppen svaier. Men likevel er det kun størrelse og farge som teller for enkelte..

Mange er redd for Pøbel når de møter ham for første gang også. Mest på grunn av fargen og størrelsen, men han logrer jo med _hele_ kroppen, liksom. Kanskje ikke alle som skjønner hundespråk helt. :lol: Jeg skryter til de som virker veldig skeptiske først, som han klarer å åle seg inntil for kos. Han er en god og trygg hund, altså, men kanskje ikke av den mest rolige typen. Men han blir rolig _når_ han får kos! Snodige gutten.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, enna skrev:

Faren hadde tatt akkurat samme moralpreike med han som jeg hadde tatt før jeg dro hjemmenfra. At det kan være lurt å bare holde kjeft og trekke seg rolig tilbake for å unngå bråk.
Håper han tar det til seg. Dette er den av ungene mine som ALLTID sloss da han var liten gutt. På barnehagen, skolen, fotballkamper - name it. Jeg løp ofte som en gal etter fotballkamper for å få henka inn guttungen før han røk i slosskamp med en motspiller han hadde kommet i klinsj med under kampen...noe han vanligvis gjorde. Men han hadde vett nok til å vente til ETTER at kampene var blåst av før han dengte løs på motstanderen og hatobjektet...
Skikkelig kruttønne!!

Kjerring er veldig trøndersk skjellsord.

Forhåpentligvis så vokser de på seg litt impulskontroll.. 

Når det er sagt, så er jeg litt glad for å ha jenter nå.. De kan også være kruttønner, men sjeldent på den måten.. 

1 time siden, Mud skrev:

Det kom en elektriker .  Den ene av hundene føyk bort og gneldret som et uvær..Den andre satt pent i stua ( han hører nemlig på regelen om at hunder ikke har lov til å løpe mot åpne dører ) og kom høflig bort for å snuse når mannen kom inn. 

Gjett hvem elektrikkeren ble livredd ? :blink: 

For meg er det helt komplett uforståelig at noen kan synes en rolig og høflig hund som Toddy er skummel og ikke en hissig kruttønne som Nico. Han er så tydelig ydmyk og vennlig i kroppsspråket .  Men kan man nada om hundespråk og bare ser på utseende så blir det vel sånn. 

Unger blir fort trygge på Toddy heldigvis .  De forstår litt mer. 

Nå kan jeg snakke bare for meg selv, men jeg hadde definitivt også vært mest skeptisk på en større hund som satt rolig i stua og stirret på besøket enn en liten ankelmopp som løper mot døra og bjeffer.. 

det er ikke automatikk at hunder som sitter rolig i stua og stirrer på besøket har gode hensikter.. det er ikke min erfaring i alle fall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk testet snow kickene i går, og det var så kjekt! Deilig å føle seg som et barn igjen! gubben hadde ikk trengt å bekymre seg for den vekt grensen, den tålte helt fint en voksen mann :aww:

Det eneste jeg ikke likte var den hersens bikkja som dreiv å nappet i klærene til gubben når vi kjørte. Bikkja prøvde seg en gang på meg, men da fikk han beskjed om å gi seg. Gubben klarte ikke å få gitt samme beskjed, og vi var ikke alltid helt inntil hverandre så jeg kunne stoppe hunden. Man skulle jo trodd udyret var gjeter jo, så mye for å kjøpe seg mynde. Tipper han har fått unotene fra bc'en til mamma :aww:  Får ha han mer med, så han venner seg til sånt. for jeg skal **** meg ikke ha en mynde som napper i klær når vi holder på med ski/akebrett! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, Christine skrev:

Dere må lese bloggen til pappahjerte. (Eller hva den enn heter). Han har daglig post om snøfall, samt spekulasjoner rundt det. Jeg tipper som han - Winter må være i slekt med Ruth. 

Ser det daglig med barna på jobb, og blir jo så oppslukt :aww: Og gjett hva barna leker for tiden? Hint: morkel, orakelet, mørket, sovetåken, vu.. :lol: 

Men Ruth er jo egentlig bare snill.... det er jo ikke Winter :aww: 

8 timer siden, 2ne skrev:

Jeg er sur og lei og har mista motet oppi det hele :lol: Men den som gir seg er en dritt, for noe gjør at jeg står opp hver dag allikevel, finner noe å glede meg over og å le av, og plutselig så er det kveld igjen :)  

Og sånn går no dagan... :) 

8 timer siden, 2ne skrev:

Jepp. Har ikke ønsket effekt enda, så nå har jeg tatt meg enda et glass Vi-Siblin. 

Ingen får kalle meg kresen lenger ass :aww::lol: 

Etter dette er det vel nesten så du kan spise ting som har svømt også? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler litt, de intervjuer Vidar Magnussen på radio og snakker om hvordan han når ut til et bredere publikum i Snøfall for da er det både barn og barns foreldre som ser på. Samtidig sitter 20-årige meg og ser på dagens episode, uten å være hverken barn eller forelder :P Men altså, den er jo så koselig!! De 20 minuttene om dagen kan jeg faktisk ikke gå glipp av. Er vel kanskje fortsatt litt barn, jeg da.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SFX skrev:

Ja, eller de har fôrverter og valpekjøpere som bistår, eller en ektefelle og barn, en medinnehaver i kennelnavnet, venner, etc. Det er mange måter å løse det på. Jeg personlig foretrekker å være mest mulig hjemme, for tanken på å bringe hjem lus, kennelhoste og andre utstillingssykdommer til små valper er ikke så forlokkende. Men jeg skal ikke påstå at jeg er helt kategorisk. Jeg håper på valpekull neste år, og Glam står for championatet - det er ikke sikkert jeg holder ham hjemme fra parring til valpelevering hvis det er interessante dommere på en NKK-utstiling et sted. Men vi trenger ikke å sitte i Letohallen hver fordømte helg...

Ja, vi har forskjellige måter å gjøre ting på, og forskjellige måter å løse ting på :) 

8 timer siden, SFX skrev:

Som sagt, ikke noe vi forventer - men vi forventer ikke 12 som Foenix sin oldemor fikk heller. Jeg har lært meg til å være åpen for det meste mellom 0 og 14, selv om skuffelsen over 0 alltid er stor. 

Jeg forventer 5-6 valper på Leah og 3-4 på Malin, jeg :lol: Ali antar jeg følger morslinjene sine, så om hun noen gang blir paret, så forventer jeg 5-6 valper der og. Skulle de gå tom, vil jeg ikke bli overrasket, for sånt skjer, men det er ikke noe jeg forventer :) 

8 timer siden, SFX skrev:

Jeg ser poenget ditt - men når alt kommer til alt så er det ikke de lappene jeg la i de DNA-testene som ikke er obligatoriske enda som gjør at jeg ikke vil bli rik av å eie Glam som en avlshannhund ;) Hadde jeg vært "lur", hadde jeg sagt ja til alle som har spurt hittil, OG parret ham med alle de tre tispene jeg selv har - som en start. Også kanskje kjøpt inn to-tre tisper til fra Latvia eller Polen eller et annet sted hvor de bare koster 1.000 euro per stykk.

Jeg er genuint interessert i rasen og er dedikert til mitt oppdrett.

Økonomiske forventninger har jeg til flaxkalenderen som henger på kjøleskapet. DEN kan potensielt gjøre meg rik. Ikke hadde jeg utgifter på den heller, for jeg fikk den av mamma.

Det er en ørliten forskjell på å bli rik og på å tjene penger :)  

8 timer siden, SFX skrev:

Det må da være bedre å være hund, og å få tabletter med leversmak?

Jeg er litt usikker på om leversmak hadde vært noe bedre? Eller forresten.. Leversmak hadde nok vært en klar forbedring!  

En annen ting som antageligvis ville vært bedre om jeg var hund, i hvert fall en av mine, er jo at jeg ikke ville vært så himla nøye på hva jeg fikk, de smaker jo ikke før de svelger engang :lol: 

3 timer siden, Bananen skrev:

Hm. Jeg har hatt en dings i armen siden onsdag. Den kan være der i tre dager. Får du væske intravenøst? Da er det jo genialt å ha en sånn plugg i armen de bare kan fylle på. :lol: Jeg får tre typer væsker inni den hver dag.

Ja, og ja, jeg har en plugg de bare fyller på :P Men den blir lekk og dårlig etter noen dager, så den må byttes med jevne mellomrom :)  

3 timer siden, Mud skrev:

Det kom en elektriker .  Den ene av hundene føyk bort og gneldret som et uvær..Den andre satt pent i stua ( han hører nemlig på regelen om at hunder ikke har lov til å løpe mot åpne dører ) og kom høflig bort for å snuse når mannen kom inn. 

Gjett hvem elektrikkeren ble livredd ? :blink: 

For meg er det helt komplett uforståelig at noen kan synes en rolig og høflig hund som Toddy er skummel og ikke en hissig kruttønne som Nico. Han er så tydelig ydmyk og vennlig i kroppsspråket .  Men kan man nada om hundespråk og bare ser på utseende så blir det vel sånn. 

Unger blir fort trygge på Toddy heldigvis .  De forstår litt mer. 

:lol: Sånn var det med Tommy også, snille lille gubben. En gang lå han og sov i gangen, helt utstrakt på siden, han flikka ikke på ørene engang når noen kom inn, og allikevel turte de ikke å gå forbi - fordi de visste ikke hva han tenkte når han bare lå der.. Tenkte? Han SOVER, for ****! :gaah: Det får da være måte på å være forutinntatt.. 

1 time siden, rosinbolle skrev:

Apropos trøndersk bruk av ordet kjerringa, min bror ropte i baksetet da han var liten "Sø, sæjjing, sø!!" (kjør, kjerring, kjør). Lurer på hvor han hadde det fra... :P

Jeg måtte stoppe på rødt lys en gang, og da hørte jeg fra min yngste håpefulle i baksete: "Kjør da, for ****". Jeg aner selvsagt ikke hvor hun hadde det fra :aww: *kremt* 

27 minutter siden, Siri skrev:

Og sånn går no dagan... :) 

Jepp, og plutselig er det jul igjen, nytt år og nye muligheter, så kommer våren og sola og varmen og bedre tider :D 

27 minutter siden, Siri skrev:

Etter dette er det vel nesten så du kan spise ting som har svømt også? :lol: 

Det har vært vurdert, alt ettersom hva slags kjøttrett som serveres den dagen :P Men ja, sånn seriøst, jeg har tenkt at jeg burde være voksen nok til å lære meg å spise fisk snart.. Jeg er dypt sjokkert over meg selv :o 

--

Da er legevisitten over (for en time siden :P), og jeg blir visst her i helgen, løkki mi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja nektet å være med meg i hytta, så han klagde helt til han fikk gå tilbake til anekset der gubben sover (jeg sover der også om nettene, men nå er jeg våken :aww:

Nå har jeg fyr i peisen, tevann til koking og jeg gumler på en klementin. samtidig som jeg lurer på når gutta har tenkt å stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå prøver jeg å komme i gang med jobbing, men var ikke så lett i dag. Føler meg litt fyllasyk rett og slett. :yawn:  Greit med hjemmekontor og flexitid. Tror hundene syns det er greit jeg har hjemmekontor i dag, for de var litt vel lengre alene hjemme igår enn hva jeg er komfortabel med. Dog, det var sikkert verre for meg enn for dem, og så er det sikkert min samvittighet som liker hjemmekontoret best, på deres vegne. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...