Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

44 minutter siden, Perfect Image skrev:

Noen ganger blir jeg litt oppgitt ovenfor hva hvermansen mener nkk skal kunne svare på, stå til rede for og gjøre når jeg er inne og leser fb siden deres.

Det er i grunnen ganske underholdende :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Apropos kjerring-diskusjonen - i går var det statusoppdatering på FB om en av Glams søstre, så jeg trykket jo på oversett for å se hva som sto - jeg er så dårlig på finsk. Hun er faktisk tredje beste kjerring! Jeg tolket det som at hun ble nummer tre på tispelista i raseklubben :P Jeg trodde også lenge at en bror av Glam ble kalt for Svampe-Bob, for det var det som sto i oversettelsen. Men han heter ikke det, det er bare at ordet han heter KAN bety Sponge-Bob, men ikke alltid. Det er moro med oversetterprogram :D

Nei, gå på å rense ørene til Foenix - hun begynner å bli lei, og har vel vondt enda, men hun må jo få medisinene sine. Hun er i hvert fall mindre rød i øret og det kommer mindre slimete øregugg på bomullen, så satser på at dette blir bra til slutt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg kommet meg helskinnet inn fra tur med hundene. Blir ikke de mest spennende turene for tiden (annet enn spørsmålet om jeg kommer til å overleve eller ikke da :aww: ), i dag ble det å gå langs åkerkanten på en av de nærmeste upløyde åkrene, og deretter avsluttet med litt herjing i beite. Ble en times tur da, så håper de er fornøyde, selv om de sikkert må begynne å bli litt lei av beite (går heldigvis endel rådyr og annet vilt i området, så det er stadig vekk nye spor å lukte på). Må vel bare kjøpe nye brodder nå da, finner ikke de jeg har. De er sikkert lagt på en veldig lur plass tenker jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

God bedring! 

Så bra med litt framgang, og det å kunne kjøre hvor en vil omtrent når en vil er en fantastisk frihetsfølelse!

Jeg sov så lenge jeg trengte i dag, trøtt og sliten i kroppen. Men nå er det bare å dra opp ermene og få gjort noe. Eller, begynne med å bære inn ved før det blir mørkt, for jeg trenger mer enn fem kubber i dag. 

Ja, jeg elsker å kjøre bil og normalt kjører jeg rundt en time om dagen. Så det gleder jeg meg til :D  Også slipper jeg å være fullstendig avhengig av andre. Nå kan jeg ikke dra på butikken eller til faren min uten at noen må kjøre meg og det er drit kjedelig å være avhengig av  andre sånn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skrevet ut i dag. :D

I dag pep infusjonsmaskinen når det var 10 min. igjen av saltvannet. Jeg så en rødlig flekk på skjorten jeg har på meg, og da det var to min igjen var det en større flekk der. Jeg måtte sjekke, og jeg lakk blod fra veneflonen. Typisk på siste dagen!

:lol: Det går fint!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Da ble det jobbintervju neste uke...

så nå er det så mange krisemaksimeringer på gang som hodet klarer.. Fra "herregud, hva skal jeg ha på meg" til "åh shit, vi må flytte" til "å herre, vi har ikke bhgplass".. 

Men om dere skal flytte på Fosen så er vel neppe barnehagene fulle? Om så, da har dere jo besteforeldre :P Lykke til!

Hjemme - helg - digg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bærum kennel har ikke svart på forespørsel ang. Bizipass nyttårsaften så da prøver jeg Heidis hundeglede i Skotselv. Var i kontakt med henne ang. pass av Timmy da den andre kennelen ikke turte å passe han,og fikk et nydelig svar. Det ordnet seg på annen måte den gang men det frista absolutt å sjekke ut stedet.  Godt inntrykk. Håper de har plass.

Vi har ankommet hytta,fyrer for harde livet og mitt eldste tantebarn på fire år informerte om at jeg kunne få lov til å besøke han,så da tar jeg han på ordet.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fillerya skrev:

Masse god bedring! Håper de finner ut av det og at det ikke er alvorlig og at det lett kan fikses! :console:

Det håper jeg også. Jeg vet at de bare må utelukke noe alvorlig, men man blir jo stressa med en gang de faktisk går til det skrittet å anbefale at poden får beroligende og blir lagt i mr - maskin liksom. 

Det hjalp ikke at optikeren sjekket for svulster bak øynene :blink:

Han har ikke endret atferd mer enn 6 åringer normalt gjør og er motorisk adekvat. Han glemmer hele tiden hva han driver med , men det gjør de andre gutta i klassen også :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fillerya skrev:

God bedring @2ne! Håper de finner noe som hjelper deg! Dersom du har vanskelig åretilgang så er det litt rart de ikke har gitt deg CVK, VAP, PICC-line eller MID-line. De håper kanskje de finner noe lurt som gjør at du klarer deg uten intravenøst.

Takk :) Det pleier ikke å være så vanskelig som det var de første dagene her, men jeg var dehydrert og manglet en hel haug med ting når jeg ble lagt inn, så det er vel derfor, tenker jeg. Og jeg har om sagt hatt CVK når jeg har ligget inne før, men da har de lagt det inn når jeg var i narkose :) 

4 timer siden, Siri skrev:

Men du kan jo bruke den strategien, du også... bare sluke uten å smake :D 

Det er ikke akkurat et valg jeg tar, å smake på de dråpene, men de svir seg ned i tunga på meg, så da må jeg nesten da :P Det eneste som hjelper er å ta immodium, som smaker sterkt, selv om det ikke smaker vondt - men selv da oser smaken av de dråpene igjennom. 

Å sluke uten å smake er forøvrig strategien min på Vi-Siblin, fungerer fint det :D 

4 timer siden, Siri skrev:

Og vips er det vinter, jul, nytt år - påske.... ja, vi kan vel drillen nå :lol: 

Jepp, og plutselig er bikkja 8 år og du lurer på hvordan den kan ha blitt det, for du er jo ikke eldre enn du var når du fikk den :lol: Du veit du er gammel når.. :teehe: 

4 timer siden, Siri skrev:

:o Nå er også jeg dypt sjokkert :o 

Velkommen i klubben, vi har hatt en eksplosiv økning :aww: 

4 timer siden, Bananen skrev:

Klem til @2ne. Du kommer deg hjem, og fra og med 2017 skal du ikke lekke mer og du skal bare ha det bra! Jepp. :aww: De må jo finne ut av _hvorfor_ det skjer?

Takk :hug: Hvorfor det skjer? Trenger ikke å være mer enn at det er meg, og jeg får sånne greier som nesten aldri skjer, men som ikke er helt unheard of allikevel :lol: 

3 timer siden, Mud skrev:

 

@2ne jeg er så glad for at såpass mange ser på Lars Monsen , jeg tror det hadde vært hakket værre å være Toddy før husky ble Monsenhunder :P en del av fordommene har nok heldigvis forsvunnet .    

Det er det nok :) Det var ikke så galt å være Tommy heller altså, når folk bare tok seg tid til å bli kjent med ham før de mente noe om hvor farlig han var. Tommy var jo bare en snill liten gubbe han, så de som kjente han likte han jo :ahappy: 

3 timer siden, Mud skrev:

   Poden har tatt blodprøver og vært hos optiker i dag  . Synet var perfekt og blodprøvene var fine. Da gjenstår det bare mr av hodet. Jeg prøver veldig å ikke bli stresset , men det er vanskelig..  Migreneanfall varer sjeldent bare i minutter av gangen og man går ikke med kronisk mild hodepine over lengre tid.     Det virker mer og mer usannsynlig at det er tennene.  Både legen og optikeren var så grundige at jeg nesten ble mer stresset.  Han fikk heldigvis anfall inne hos legen så hun fikk sett hvor ille han er og hvor merkelig fort det går over.                                

Æsj, det er kjipt når avkommene er syke :hmm: Håper de finner ut av det, og at det ikke er noe alvorlig :hug: 

3 timer siden, Perfect Image skrev:

Noen ganger blir jeg litt oppgitt ovenfor hva hvermansen mener nkk skal kunne svare på, stå til rede for og gjøre når jeg er inne og leser fb siden deres.

Hva mener du? De burde selvsagt vite om regler for salting der folk går tur med bikkjene sine? :lol: 

Jeg nevnte at jeg hadde jobba på NKK for ei som ligger inne på samme avdeling som meg btw, og hun lurte på om jeg kunne få bikkja hennes registrert. Ehm.. Jeg pakka varer i nettbutikken, så det hadde jeg ikke kunnet om jeg fortsatt jobba der inne engang :lol: (Det hører med til historien at hennes hund ikke er registrert fordi moren dens ikke var det, og den ble ikke registrert fordi oppdretteren dens døde - så nope den kan ikke registreres. Grunnen til at hun ønsket å registrere den var at hun ville ha stamtavle så hun kunne ha kull på den - så den ble roligere.. Ja, for det kommer jo til å skje, liksom). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Artemis skrev:

Æsj. Nå er jeg ajour med alle Snøfallepisodene. :P Begynte å se i går og er blitt hektet. Herlig serie. :D Barne-TV er ofte så utrolig teit, men her har NRK gjort en god jobb. Winter er min favorittkarakter da. :D 

 

18 timer siden, Siri skrev:

:o Skumsle, ekle Winter :o 

 

17 timer siden, Christine skrev:

Dere må lese bloggen til pappahjerte. (Eller hva den enn heter). Han har daglig post om snøfall, samt spekulasjoner rundt det. Jeg tipper som han - Winter må være i slekt med Ruth. 

Ser det daglig med barna på jobb, og blir jo så oppslukt :aww: Og gjett hva barna leker for tiden? Hint: morkel, orakelet, mørket, sovetåken, vu.. :lol: 

 

7 timer siden, Mackenzie skrev:

Ler litt, de intervjuer Vidar Magnussen på radio og snakker om hvordan han når ut til et bredere publikum i Snøfall for da er det både barn og barns foreldre som ser på. Samtidig sitter 20-årige meg og ser på dagens episode, uten å være hverken barn eller forelder :P Men altså, den er jo så koselig!! De 20 minuttene om dagen kan jeg faktisk ikke gå glipp av. Er vel kanskje fortsatt litt barn, jeg da.

Jeg koser meg med Snøfall. Og liker også Winther litt, for jeg er også litt sånn. Og det er også et bevisst valg, jeg er ei sur kjerring jeg. I dag på jobb fikk jeg en ungeflokk etter meg, når det viste seg at jeg skjønte hva de snakket om når de sa VU.

I dag har jeg vært rasende, og gått og grublet på noe- og så hadde jeg plutslig ikke grunn til å være rasende lenger. Det er nesten litt skuffende..

Prima skal få en leke/trikseøkt for hun har jo vært alene i hele dag. Nyttet visst ikke med tørrforsøk i mørket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Det er ikke akkurat et valg jeg tar, å smake på de dråpene, men de svir seg ned i tunga på meg, så da må jeg nesten da :P Det eneste som hjelper er å ta immodium, som smaker sterkt, selv om det ikke smaker vondt - men selv da oser smaken av de dråpene igjennom. 

Men du må gjøre slik som man gjør med små barn når de skal ta medisinene sine: blande det i litt syltetøy eller noe sånt :P 

6 minutter siden, 2ne skrev:

Å sluke uten å smake er forøvrig strategien min på Vi-Siblin, fungerer fint det :D 

:lol: 

6 minutter siden, 2ne skrev:

Jepp, og plutselig er bikkja 8 år og du lurer på hvordan den kan ha blitt det, for du er jo ikke eldre enn du var når du fikk den :lol: Du veit du er gammel når.. :teehe: 

Akkurat det der fortrenger jeg... ofte :aww: 

6 minutter siden, 2ne skrev:

Velkommen i klubben, vi har hatt en eksplosiv økning :aww: 

:teehe:

6 minutter siden, 2ne skrev:

Hva mener du? De burde selvsagt vite om regler for salting der folk går tur med bikkjene sine? :lol: 

Jeg synes virkelig kunnskapsnivået hos NKK er på et dramatisk lavt nivå når de ikke kan slike regler altså :aww: 

6 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg nevnte at jeg hadde jobba på NKK for ei som ligger inne på samme avdeling som meg btw, og hun lurte på om jeg kunne få bikkja hennes registrert. Ehm.. Jeg pakka varer i nettbutikken, så det hadde jeg ikke kunnet om jeg fortsatt jobba der inne engang :lol: (Det hører med til historien at hennes hund ikke er registrert fordi moren dens ikke var det, og den ble ikke registrert fordi oppdretteren dens døde - så nope den kan ikke registreres. Grunnen til at hun ønsket å registrere den var at hun ville ha stamtavle så hun kunne ha kull på den - så den ble roligere.. Ja, for det kommer jo til å skje, liksom). 

Man må bare elske slike mennesker :aww: 

Har jeg spist gris både til middag og dessert... Ordentlig gris til middag, marsipangris til dessert. Det burde ikke være sånn at butikkene hadde lov til å ha marsipangris på tilbud :aww: Noe sier jeg at neste år kommer til å stå i salatens tegn :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glemt hvor slitsomt det er å ha med barna i butikker ?

Hadde time hos frisøren kl 3 med de begge. Etterpå så skulle vi bare ordne noen ærender før vi reiste hjem. I mens eldste klippa seg så tissa yngste på seg av alle ting.. kjenner heldigvis frisøren så hun venta ved siden av storebror mens han ble klippa og jeg føyk av sted for å kjøpe nye klær. 

Frem og tilbake for å få ordna det vi skulle etterpå. Nå kjenner jeg det er godt med en mann- og hundefri kveld faktisk. Da skal jeg se skam og slappe av?

Skulle sende mr trekkselen bestillt på mål i retur for den var alt for liten. ? så mørkt på det men de kunne heldigvis justere den. Så ble den sendt i retur. 90 kr for det!! Blodpris spør du meg for en pakke på 300 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Snøfall ruuuler !  

Måtte le når det viste seg at noen av unggutta på jobb  ( typ 20 års alderen ) var hekta :lol:

Jeg er ikke engang flau over at jeg gleder meg til neste episode... Kommer vel til å få en sånn sorgreaksjon når siste episode går :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Siri skrev:

Jeg er ikke engang flau over at jeg gleder meg til neste episode... Kommer vel til å få en sånn sorgreaksjon når siste episode går :lol: 

Siste episode av Julekongen var en stor sorg, tror ikke det blir bedre i år. 

Jeg har kjøpt mummikrus med vintermotiv til to voksne nevøer. De har fått mummikrus av meg før en gang også, og da ble de sittende lenge og diskutere hvem figurene var. Jeg husker at søsteren min leste alle mummibøkene for dem for sånn ... 20-30 år siden. :lol: Disse krusene får være fra Pippin og Symra, jeg bruker å skylde på dem hvis gavene er litt rare. Skal kjøpe noe annet i tillegg som skal være fra meg.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...