Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Enits skrev:

Jeg er vokst opp med 0 alkohol på dager som helt tydelig omhandler barneglede, som julaften, nyttårsaften, 17. Mai osv

Samme her.

I tillegg er jeg totalt avholds selv, så i min verden hører ikke alkohol hjemme noen steder. Men jeg klarer helt fint å respektere at folk er forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Fikk fantastisk gave av mamma jeg. et smykkeskrin med arvesmykker i - inkludert en medaljong jeg elsket som lita. :wub: 

31746862971_039595cafc_k.jpg

Står 1854 og to bokstaver inngravert - så vi må forske litt i slekta og finne ut hvem som eide den først. :ahappy: 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Med hvitløk? :| Hellstrøm og Brimi sier omtrent det samme ser jeg, bortsett fra den hvitløken.

Ja jeg har hvitløk i formen, sammen med gulrøtter, løk, og annet godt. 

Presser grønnsakene i sil slik at smaken kommer godt frem når sausen skal lages :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lang tur med Kuro (lang i tid, ikke i avstand :lol: bra han kan løpe løs nå!), sitter jeg i sofaen med nye ullsokker og hvitvinsgløgg. Jeg er så fornøyd med at Kuro er lydig nok til at vi kan gå tur og møte sånn 15 forskjellige hunder, og at jeg har full kontroll over hvorvidt han hilser eller ikke :) Det gjør det litt lettere å lufte ham når jeg er syk :P  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martine skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man "må" være avholds i nærheten av barn, jeg. Svigermor mener at man aldri kan drikke noe som helst alkohol foran barn feks. Jeg syns det er greit å lære barn at man kan nyte alkohol uten å bli full. Jeg drikker omtrent aldri selv, men familien min kan gjerne drikke øl/vin/akevitt/cognac til middager. Aldri vært noe problem. Tror det er verre om barn aldri ser foreldrene eller andre voksne drikke noe som helst alkohol. Ingen blir fulle foran barna selvsagt, men noen øl har aldri gjort noen skade på hverken meg eller brødrene mine. 

Jeg har vokst opp i ett hus med "mye alkohol" og det høres sikkert rart ut :P Men min mor var pro bartender som drev egen bare i flere år, og min far var utdannet servitør og jobbet deltid med det store deler av oppveksten. Jeg lærte å blande (alkoholfrie) drinker til meg selv fra jeg var liten og bestilte "sin-alkohol" drinker seg i syden. 

Jeg drikker nesten ikke :lol: Og det har ikke noe med at det var dårlig forhold til alkohol, og folk var aldri fulle utenom en og annen som kanskje fikk seg en for mye og stoppet der liksom og gikk over til vann/brus. Men jeg minnes ikke deg som noe negativt liksom. Men det var ingen alkoholikere i familien heller, og de stopper ikke etter "en for mye". og det var alltid en 100% edru voksen uansett. Men jeg lærte også "liker du det ikke så drikker du det ikke". 

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg hadde en kjempefin dag i går :ahappy: Tradisjonen tro spiste ungene og jeg julefrokost og julegodteri og så på tv til det nesten var på tide å gå over til mamma og pappa for julemiddag, og julemiddagen var sånn passe langtekkelig og koselig med massevis av god mat og god prat :heart: Jeg fikk et håndlaget sølvsmykke av en puddel av ungene mine (det er visst opplest og vedtatt at vi ikke skryter av julegavene våre på sonen i år - jeg gjør det allikevel :P )

14316707_1166025856819214_64406558045789

Det ser ut som beeeebiiiii :wub: Jeg er glad for alt jeg har fått altså, men det smykket fikk meg nesten til å gråte (må vel innrømme at jeg er lettrørt om dagen - jeg skylder på generell dårlig form og tilhørende følsomhet :lol: ), det er bare nydelig :heart: 

De var utrolig fine <3 

1 time siden, 2ne skrev:

I dag har ungene reist til pappaen sin for julelunsj, så jeg har invitert meg selv til julelunsj hos min mamma og pappa. Det gleder jeg meg til, jeg tipper maten er like god i dag som den var i går :ahappy: Håper jeg er ferdig med dagens væskebehandling til kl. 15, selv om det ser dårlig ut :P Jeg klager ikke, altså! Alternativet ville vært å være på sykehuset, så jeg er utrolig takknemlig over for å være hjemme, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg får hjelp av hjemmesykepleien. Jeg er heldig, tross alt :ahappy: 

Så deilig at hjemmesykepleien kunne hjelpe med det! Det ble jeg glad for å høre!

...har jeg snakket med morfar og nå har "vi" blitt enige om at i morgen kommer han seg til legevakten om ikke han føler seg noe bedre. Kan ikke leve på vann og 1 brødskive for dagen. Så nå forsto han selv også at han muligens burde vurdere litt hjelp. (Og om ikke han gjør det så ringer jeg faktisk 113 så får de ta en vurdering av han hjemme. Men er fader ikke lett å overstyre en 83 år gammel mann og samtidig ikke gjøre overtramp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi har tilbragt et par dager på verandaen hos søstra mi og i bilen om natta, og det har gått veldig fint. Vi får gjøre det beste ut av det med denne allergien rundt omkring. 

Hun har gått turer og kosa seg med godis, men har enda til gode å starte på en ny 1,5 meter lang oksehudrull som hun fikk av meg på julaften.

Formen er litt så der på de fleste, men så lenge vi slipper unna oppkast, så skal vi si oss fornøyde.

Nå er vi hjemom for å bytte ut garderoben, så suser vi videre til hytta og mer familiekos. 

Det går i tantebarn her for tida, og de er jo så skjønne begge to at tante nesten får litt lyst på egne.:P Nå har jeg kost med med snuppa på ti måneder et par dager, og nå skal vi hygge oss med både henne og 4-åringen, og til nyttår skal vi tilbake dit vi feira jul igjen og kose oss enda mer.

Om jeg får på meg klærne mine neste år gjenstår jo å se. Jeg har mine tvil, altså.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Jeg fikk et håndlaget sølvsmykke av en puddel av ungene mine (det er visst opplest og vedtatt at vi ikke skryter av julegavene våre på sonen i år - jeg gjør det allikevel :P )

14316707_1166025856819214_64406558045789

Det ser ut som beeeebiiiii :wub: Jeg er glad for alt jeg har fått altså, men det smykket fikk meg nesten til å gråte (må vel innrømme at jeg er lettrørt om dagen - jeg skylder på generell dårlig form og tilhørende følsomhet :lol: ), det er bare nydelig :heart: 

Jeg satt og kikket på de tingene som ble laget der, og det var sååå mye flott altså - og de "statuene" der var bare fantastiske :) 

3 timer siden, 2ne skrev:

I dag har ungene reist til pappaen sin for julelunsj, så jeg har invitert meg selv til julelunsj hos min mamma og pappa. Det gleder jeg meg til, jeg tipper maten er like god i dag som den var i går :ahappy: Håper jeg er ferdig med dagens væskebehandling til kl. 15, selv om det ser dårlig ut :P Jeg klager ikke, altså! Alternativet ville vært å være på sykehuset, så jeg er utrolig takknemlig over for å være hjemme, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg får hjelp av hjemmesykepleien. Jeg er heldig, tross alt :ahappy: 

Og jeg tror hele Sonen er glad for at du får være hjemme i jula :ahappy:

1 time siden, JeanetteH skrev:

...har jeg snakket med morfar og nå har "vi" blitt enige om at i morgen kommer han seg til legevakten om ikke han føler seg noe bedre. Kan ikke leve på vann og 1 brødskive for dagen. Så nå forsto han selv også at han muligens burde vurdere litt hjelp. (Og om ikke han gjør det så ringer jeg faktisk 113 så får de ta en vurdering av han hjemme. Men er fader ikke lett å overstyre en 83 år gammel mann og samtidig ikke gjøre overtramp.)

Å, det er så fælt når de er så langt borte og det er vanskelig å få hjulpet dem :hug:

Vi har stavret oss på tur i skogen i dag, ble ikke sånn kjempelang tur, men hundene greide da å finne "snadder" i skogen på den lille turen også, så da var det hjem og vaske skjegget  g015.gif

Nå har jeg gumlet pinnekjøtt og rotmos fra i går, og nå er det kaffe. Synes kanskje kjøttet smakte bedre i dag enn i går, det var jo greit, for det var ingen høydare i går egentlig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur i vårværet i dag :) deilig! (men litt glatt). Oppe er en skikkelig plageånd, hun har virkelig maur i rumpa på tur :lol: veldig morsom å se på. Hun har for det meste gitt opp å terge Sniff, og har begynt å henge seg på Casper istedenfor. Han bryr seg fint lite om det, i motsetning til Sniff som blir sur. Noe hun og har lov til å bli, Oppe er jo større enn henne og veldig intens når hun vil leke. Bare synd ingen av de voksne hundene vil leke med henne da :P Bortsett fra Casper, en veldig sjelden gang. Han liker å løpe med henne da.

Også tror jeg det blir en liten pelsklipp i løpet av romjula! 

 

jul-2016-059.jpg?w=1002

 

jul-2016-121.jpg?w=1002

 

jul-2016-175.jpg?w=1002

jul-2016-194.jpg?w=1002

 

jul-2016-206.jpg?w=1002

jul-2016-232.jpg?w=1002

jul-2016-369.jpg

jul-2016-245.jpg

jul-2016-239.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lola Pagola skrev:

På tur i vårværet i dag :) deilig! (men litt glatt). Oppe er en skikkelig plageånd, hun har virkelig maur i rumpa på tur :lol: veldig morsom å se på. Hun har for det meste gitt opp å terge Sniff, og har begynt å henge seg på Casper istedenfor. Han bryr seg fint lite om det, i motsetning til Sniff som blir sur. Noe hun og har lov til å bli, Oppe er jo større enn henne og veldig intens når hun vil leke. Bare synd ingen av de voksne hundene vil leke med henne da :P Bortsett fra Casper, en veldig sjelden gang. Han liker å løpe med henne da.

Også tror jeg det blir en liten pelsklipp i løpet av romjula! 

 

jul-2016-059.jpg?w=1002

 

jul-2016-121.jpg?w=1002

 

jul-2016-175.jpg?w=1002

jul-2016-194.jpg?w=1002

 

jul-2016-206.jpg?w=1002

jul-2016-232.jpg?w=1002

jul-2016-369.jpg

jul-2016-245.jpg

jul-2016-239.jpg

Og nå fikk jeg nesten lyst på bedlington igjen :lol: Så fine bilder :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig et svært anstrengt forhold til alkohol og er omtrent avholds. Men svigerfamilien drikker pr def aldri - selv om det er ufattelig mye alkohol i huset. Mamma og stefar er glad i alkohol, men det var helt supert i går, mamma og stefar (de drikker sjelden for mye, bare jeg som er ekstremt var på det) begrenset seg naturlig siden de andre ikke drakk noe særlig. Så tilogmed jeg følte meg komfortabel nok til å smake på akevitten - smakte grusomt, men varmet godt i halsen etter at det slutta å svi :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ble jeg hundeløs til i morgen. Felix ble igjen hos pappa i går pga høyløpsk tispe her hos mamma, men Felix hadde sutra i hele natt..Så pappa ville ha Blaze også, han tror det vil hjelpe på sutringa til Felix. Jeg er litt i tvil, men vi prøver. 

Jeg kommer uansett til å ha de med meg tilbake i morgen etter vi har vært der på middag, jeg trenger tur og jeg trenger tur-kompisene mine. Så får det bare bli litt kaos og stress ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anda smakte nydelig! 
Men middagen stod i fare for å bli litt amputert. Når jeg skulle brune mel til sausen var det nemlig noe som lignet veldig på møllreirene jeg har funnet andre steder. Og når jeg åpnet ny pakke mel fra samme 4-pakning var det en larve oppi der! :pinch: 

Den ble filmet, og bilder av andre møller rundt her er tatt. Så Møllerens skal få en mindre glad mail av meg. :aww: 

Heldigvis hadde jeg kjøpt Regal mel på tilbud. Uten ekstra tilsatte proteiner :lol: 

Nå skal kvelden bare nytes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg rockulf og sneik pinnekjøtt rester hos pappa idag, samt åpna de tre pakkene som sto der til meg. :D Ny blender! :D
Nå kan jeg endelig lage smoothies igjen! Digg! Håper denne overlever meg da, virker som en solid sak i det minste, så er det bare å håpe at motoren er det også. Fornøyd Rocky også, når søs er i nærheten vanker det alltid godis i form av frolic. :lol: Hadde med meg noe tørrfôr jeg også, greit å ha noe å distrahere ham med der oppe. Er jo så himla gøy å være på besøk der vist.

Må endre planene for gavekortene jeg fikk til jul da, hadde tenkt å hande blender for dem. Ulvang genser kanskje? Har jo siklet på den ganske lenge nå. (Den mørkegrå med turkis kontrast. :wub: ) Eller nytt tastatur og mus til dataen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
×
×
  • Opprett ny...