Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

53 minutter siden, Ozzy skrev:

Når jeg ser folk som drikke vin på tv synes jeg det er så kjipt at jeg ikke liker det. Det ser jo så godt ut, jeg synes ingen drikk er så god at jeg nyyyyter et glass liksom :lol:  

Åh, en sjelevenn! Jeg elsker konseptet vin, men hater smaken :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Akkurat nå, Mari skrev:

Åh, en sjelevenn! Jeg elsker konseptet vin, men hater smaken :( 

Me 3...

Bare fordi jeg synes de er innmari fine, og de tok seg tid til å posere innimellom all løpingen:

15179026_10157654387705136_1186784738731

Noen ganger tenker jeg at det kan ikke være mye trim Glam får ut av disse turene, for han er jo i lufta halve tiden, der han hopper og svever og tar sats fra stubbe til stein til rot til andre siden av ei grop. Men så er det vel "litt" trim i all løpingen og all satsingen innimellom svevingen hans likevel :P 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg over at vi har blitt innkalt til lukkemøte, og vi endelig får tatt en titt på huset og noen mål til sofa!

Ut over det har jeg hatt med Alba på jobb for første gang, og det gikk strålende❤️ Hun slumret seg igjennom tre timer med nye folk, møter og kjedsomhet! Det betyr at det ikke er noe problem å ta henne en annen gang om det blir nødvendig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har jeg fått skikkelig fyr i vedovnen etter at vi var ute, og jeg har stappet i meg to brødskiver. Da skal jeg få ryddet og vasket ferdig kjøkkenet, så jeg kan henge opp julegardiner og adventsstjerner der. Det er så lite igjen, det er bare latskapen som henger tungt i meg i dag. Litt julemusikk for å gi meg et tempo å jobbe etter blir bra.

Når jeg blir ferdig med kjøkkenet, så har jeg lovet meg selv god middag og brownie med is. Det burde motivere litt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det visst bare å stå opp og kjøre mamma på legevakta og videre til sykehus, nyresteinene har visst begynt å flytte på seg og lungene er enda værre, usjameg. Snartur hjemom for å trå seg gjennom en dusj og finne seg dagens frokost på gatekjøkkenet kl 18.

Lyn har fått seg bytur mens vi ventet, ventet og ventet litt til, Keo har fått hilst på en masse hyggelige mennesker utenfor sykehuset, så det ser ut til at se begge er klare for en hvil. Borderhuene kan visst bli fornøyd av annet enn å sirkle sau også, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, *Kat84* skrev:

Hun irriterer seg nok over ungdommen nå til dags, og den veldige avhengigheten av teknologi :P 

Eller så var hun bare trøtt og sur :P Hun virker blid nok i dag i hvert fall :) 

--

Jeg er fortsatt på sykehus jeg. Jeg er litt usikker på når jeg får dra hjem nå.. *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Eller så var hun bare trøtt og sur :P Hun virker blid nok i dag i hvert fall :) 

Det er jo også en meget sannsynlig forklaring :)

 

11 minutter siden, 2ne skrev:

 

Jeg er fortsatt på sykehus jeg. Jeg er litt usikker på når jeg får dra hjem nå.. *sukk* 

De tar i hvert fall godt vare på deg. Det er bare bra at de ikke slipper deg nå før de er 100% sikker :)

Men det er ikke det stedet man foretrekker å være så jeg skjønner deg godt! Håper de snart får dette under ordentlig kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra julegrantenning med unger og svigermor :) Fy søren så heldig jeg er så har så uendelig fine svigerforeldre. Imorgen har jeg FAU møte her hjemme etter jobb/bhg tid, så da tar hun ungene med til seg og baker med dem, på fredagen som var var vi på møte med landbrukskontoret og rakk ikke bhg og hun hentet der, og hadde full middag klar til oss alle når vi kom :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt stolt av meg selv akkurat nå, for jeg har gått skogtur i mørket, helt alene!  Hundene var jo med såklart, men de teller ikke. Litt skummelt helt på slutten, men jeg klarte det :super:

Nå skal det bli slutt på å ikke kunne benytte meg av marka i mørketida :thumbs:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ozzy skrev:

Når jeg ser folk som drikke vin på tv synes jeg det er så kjipt at jeg ikke liker det. Det ser jo så godt ut, jeg synes ingen drikk er så god at jeg nyyyyter et glass liksom :lol:  

 

3 timer siden, Snoffe skrev:

Akkurat sånn har jeg det å! Har så lyst å kose meg med et glass vin på kvelden, eller på terrassen om sommeren. Men det funker dårlig når jeg ikke liker vin :aww: 

 

3 timer siden, Mari skrev:

Åh, en sjelevenn! Jeg elsker konseptet vin, men hater smaken :( 

Endelig noen flere! Jeg føler meg alltid superteit på julebord og slikt, fordi jeg sitter og drikker cola istedet for vin :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg er litt stolt av meg selv akkurat nå, for jeg har gått skogtur i mørket, helt alene!  Hundene var jo med såklart, men de teller ikke. Litt skummelt helt på slutten, men jeg klarte det :super:

Nå skal det bli slutt på å ikke kunne benytte meg av marka i mørketida :thumbs:

:thumbsup:

Deilig å gå ute i mørket da :ahappy: noe av det beste jeg vet selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag på jobb, heldagsmøter i Oslo tar på altså :aww: Men nå har jeg fått spist middag, litt sånn... oi, hadde jeg det i kjøleskapet? Jamen da må jeg vel spise opp det, da... så her ble det ovnsstekt laks med blomkålpuré og rå grønnsaker (gulrot, kålrot og tomat). Jeg tror faktisk ikke hundene får noen tur i kveld - men de fikk to veldig lange og gode turer i helga, så de overlever nok en inaktiv dag :). Kanskje vi skal trene litt inne? Sist vi gjorde det, lekte Yasmine "gulvet brenner" - så hun hoppet fra stol til stol, via sofaen til neste stol, over en skammel og opp på amerikakista... og tilbake igjen. Kjempemoro :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke har pynta til advent ennå?? ? Vært så utrolig mye å gjøre den siste uka med jobbing og øving til juleshow i stallen der bikkjene skulle opptre at jeg har glemt hele første advent ? Jaja, får ta det etterhvert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av bivirkningene av at en viss pelsmann bestemte seg for at det fremdeles er badevær er jo at lydighetstreninga etterpå ble veldig kort. Av en eller annen merkelig grunn er det ikke godt å ligge på frossen mark med blaut mage gitt... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jeas_89 skrev:

Er det bare jeg som ikke har pynta til advent ennå?? ? Vært så utrolig mye å gjøre den siste uka med jobbing og øving til juleshow i stallen der bikkjene skulle opptre at jeg har glemt hele første advent ? Jaja, får ta det etterhvert ?

Nei da. Her er det ikke noe pynting, for å si det sånn..:icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jeas_89 skrev:

Er det bare jeg som ikke har pynta til advent ennå?? ? Vært så utrolig mye å gjøre den siste uka med jobbing og øving til juleshow i stallen der bikkjene skulle opptre at jeg har glemt hele første advent ? Jaja, får ta det etterhvert ?

Nope, eller vi har ei julekule som har hengt oppe i snart 2 år da. :lol: Pynter generelt svær lite her, med 3 katter ser jeg for meg kaos den dagen vi bor slik til at pynting er aktuelt. :P Pr.idag blir omtrent alt i vinduskarmene revet ned, så det har vi gitt opp. Hyller får heller ikke være i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...