Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

...prøver jeg surfe meg rundt til hvordan jeg skal kontakte hjemmetjenesten i Fyllingsdalen. Ingen mail som er oppført er i funksjon. Hurra.

Jeg har store planer om å være det utrivelige barnebarnet som presser hjemmebesøk (minimum) på min morfar nå når jeg faktisk er nærmeste pårørende og han er 84 år og bor alene. I alle fall når jeg "tok" han nå i å ikke gitt beskjed at han har vært veldig dårlig denne uken uten å si noe..

Ring legekontoret :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Akkurat nå, Krutsi skrev:

du kan ikke ringe fastlegekontoret og høre om de kan hjelpe deg? Personvernet er nemlig ikke så veldig sterkt (dessverre?) hvis man forklarer saken osv.. 

Tenkte starte med å ringe hjemmetjenesten i morgen. Han har fått hjelp før, men det var bare noe øyedrypping etter operasjon. Så mulig de alt sitter på info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

50 minutter siden, 2ne skrev:

Har gjort det, hun skulle se hva hun kunne gjøre :ahappy: 

Bra :D 
Bilderesultat for prinsessen på erten

9 minutter siden, SFX skrev:

Jeg tar med en råtten torsk neste gang :P 

:teehe:

9 minutter siden, SFX skrev:

Og jeg satser på at taket er ok - det har hengt ei tung lampe fra ei krok skrudd inn i taket i noen uker nå, og dette er bare noen meter bortenfor. Det får bli et prosjekt i dagslyset i morgen, i mellomtiden kan jeg se om jeg har noe bra tau eller bånd å henge hylla med.

Da burde det gå bra satser vi på :D

9 minutter siden, SFX skrev:

Jeg trodde heller ikke at det var så enkelt - men når noen med pondus og overbevisning og passe tonefall sier at det går så bra så, da hører jeg litt for lett på om det er innenfor et felt hvor jeg selv føler meg usikker. Dritt, altså.

Husk: ALLTID spør Sonen først... ALLTID :D 

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har store planer om å være det utrivelige barnebarnet som presser hjemmebesøk (minimum) på min morfar nå når jeg faktisk er nærmeste pårørende og han er 84 år og bor alene. I alle fall når jeg "tok" han nå i å ikke gitt beskjed at han har vært veldig dårlig denne uken uten å si noe..

Å, sånt er så vanskelig!!! Ikke minst når han bor så langt unna.

Har jeg pyntet litt, hengt opp tre julestjerner i vinduene, satt opp et par lysestaker - og hengt opp lys på busken ute i hagen. Der oppdaget jeg at det var hele 5 pærer som hadde gått. Nå lurer jeg på om det er mulig å bytte ut de pærene? De er jo bittesmå, men mener å huske at det sikkert var med noen ekstra pærer da jeg kjøpe lenka? De er i så fall borte nå :aww: 

Også lurer jeg på hvor jeg kan levere inn kameraet mitt til reparasjon? Må jeg sende det dit jeg kjøpte det? Jeg har ikke veldig lyst til å sende fra meg et svindyrt kamera i posten liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

Tenkte starte med å ringe hjemmetjenesten i morgen. Han har fått hjelp før, men det var bare noe øyedrypping etter operasjon. Så mulig de alt sitter på info. 

Hvis alt annet slår feil, så ta en telefon til politiet med bekymringsmelding, de kan ta saken videre. Men håper det løser seg med en enkel telefon til hjemmetjenesten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, JeanetteH skrev:

...prøver jeg surfe meg rundt til hvordan jeg skal kontakte hjemmetjenesten i Fyllingsdalen. Ingen mail som er oppført er i funksjon. Hurra.

Jeg har store planer om å være det utrivelige barnebarnet som presser hjemmebesøk (minimum) på min morfar nå når jeg faktisk er nærmeste pårørende og han er 84 år og bor alene. I alle fall når jeg "tok" han nå i å ikke gitt beskjed at han har vært veldig dårlig denne uken uten å si noe..

Hjemmesykepleien.Fyllingsdalen@Bergen.kommune.no
Tror du må kontakte de her på mail. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, JeanetteH skrev:

...prøver jeg surfe meg rundt til hvordan jeg skal kontakte hjemmetjenesten i Fyllingsdalen. Ingen mail som er oppført er i funksjon. Hurra.

Jeg har store planer om å være det utrivelige barnebarnet som presser hjemmebesøk (minimum) på min morfar nå når jeg faktisk er nærmeste pårørende og han er 84 år og bor alene. I alle fall når jeg "tok" han nå i å ikke gitt beskjed at han har vært veldig dårlig denne uken uten å si noe..

Åh, det er så vanskelig å sitte langt unna når det er sånn. Håper du får tak i noen kjapt, og at de tar deg seriøst, så du i det minste kan slappe av og ikke bekymre deg. 

12 minutter siden, Siri skrev:

Husk: ALLTID spør Sonen først... ALLTID :D  

Jeg har lært det nå...

Jeg holder fremdeles på å rydde og vaske på kjøkkenet - jeg har lovet meg selv at jeg skal få pynte til advent der når alt er shinet. Stua er ferdig, så jeg må bare sparke meg i rumpa og jobbe litt mer målbevisst - jeg trengte ikke forsøke å få opp den hylla framfor å ta oppvasken, for eksempel, men det var det jeg prioriterte. Idiot.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, JeanetteH said:

Om jeg bare viste hvilken lege han gikk til så... 

Kontakt helse-og velferdskontoret i kommunen (ev bydelen) han hører til under. Om du ikke vet hvilket, så ring administrajonen i kommunen og få vite der. Han skal ha sin egen saksbehandler der, ev får han en ved at du ringer, og de kommer på besøk hjem til han og ser hva slags oppfølging han trenger. Hvis han trenger oppfølging hjemme er det raskere å gå via helse-og velferdskontoret, ev kommunens hjemmesykepleie eller innsatsteam enn å gå via fastlegen.

 

https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/byradsavd-for-helse-og-omsorg

 

https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/helse/helsetjenester/hjemmesykepleie/forebyggende-hjemmebesok

 

Forebyggende hjemmebesøk, sone vest (Laksevåg og Fyllingsdalen bydeler)
Telefon 5556 9640
E-post:
Forvaltningsenhet.sonevest@bergen.kommune.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Wachita skrev:

Hjemmesykepleien.Fyllingsdalen@Bergen.kommune.no
Tror du må kontakte de her på mail. 

 

31 minutter siden, enna skrev:

Kontakt helse-og velferdskontoret i kommunen (ev bydelen) han hører til under. Om du ikke vet hvilket, så ring administrajonen i kommunen og få vite der. Han skal ha sin egen saksbehandler der, ev får han en ved at du ringer, og de kommer på besøk hjem til han og ser hva slags oppfølging han trenger. Hvis han trenger oppfølging hjemme er det raskere å gå via helse-og velferdskontoret, ev kommunens hjemmesykepleie eller innsatsteam enn å gå via fastlegen.

 

https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/byradsavd-for-helse-og-omsorg

 

https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/helse/helsetjenester/hjemmesykepleie/forebyggende-hjemmebesok

 

Forebyggende hjemmebesøk, sone vest (Laksevåg og Fyllingsdalen bydeler)
Telefon 5556 9640
E-post:
Forvaltningsenhet.sonevest@bergen.kommune.no

Alle de mail adressene kommer i retur. Har prøvd div mail adresse i dag.  :( 

Takk for tips, skal sitte ned og ringe rundt i morgen.

 

>Edit:

Åh det ser ut som den mailadressen til forvaltningsenheten faktisk fungerer (har prøvd 4 andre i dag og fått i retur.) Kryss fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg tar med en råtten torsk neste gang :P Og jeg satser på at taket er ok - det har hengt ei tung lampe fra ei krok skrudd inn i taket i noen uker nå, og dette er bare noen meter bortenfor. Det får bli et prosjekt i dagslyset i morgen, i mellomtiden kan jeg se om jeg har noe bra tau eller bånd å henge hylla med.

Jeg trodde heller ikke at det var så enkelt - men når noen med pondus og overbevisning og passe tonefall sier at det går så bra så, da hører jeg litt for lett på om det er innenfor et felt hvor jeg selv føler meg usikker. Dritt, altså.

Det er så bra når hjernen gjør slike brainfarts - som å ikke skjønne at det ikke sorthvitt-scener i en fargefilm. Det er som når jeg får en sånn akutt "shit, hvor la jeg bilnøklene mine?"-panikk mens jeg ligger i 120 på motorveien...

Eller som da jeg lette etter brillene så jeg kunne se bedre da jeg skulle lete etter brillene i bagen min.

Sara har vært på besøk, etterpå gikk vi ut en tur sånn at hundene skulle glemme sorgen over at hun dro. 

Jeg har veldig lyst på vafler, men det blir vel litt feil rekkefølge på ting hvis jeg lager vafler når besøket har dratt? Sara fikk sjokoladekjeks da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøttet var ferdig, men så kom jeg på at jeg glemte å putte oppi vossakorven med pinnekjøttet! :o Aiai. Da får den putre med pinnekjøttet i litt ekstra tid på high på slowcookern. Aldri prøvd å lage pinnekjøtt i en slowcooker på bjørkepinner før, eller laget pinnekjøtt på bjørkepinner overhode. Kan bli spennende. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare en tur på jobb på flyplassen i dag jeg. Deretter skulle jeg gå lang tur, og så skulle jeg vaske bil både innvendig og utvendig. 

Men så fikk jeg den lysende ideen at jeg skulle hente en sånn der boks med våtservietter for bil som de selger på Biltema hos eksen siden jeg vet at han har to. 
Og plutselig dro han fram bøtte og svamper, så ble det til at jeg vasket bilen der. 

Og da ble jeg så kald på henda at jeg måtte inn igjen og varme meg. Og plutselig hadde vi hamburgere foran oss på bordet. 
Ble jo koselig selv om planene ikke gikk helt som jeg hadde bestemt :P 

Sjef har enda ikke gått lang tur i dag :whistle: 
Godt at han er stor og svart. Da er det nemlig ikke noe stress å gå tur i mørket, men skogstur utgår etter den ekle opplevelsen tidligere i høst. Så da får det bli utforsking av veikanten på en mer forlenget rute enn hva vi har pleid å ta når skogstur utgår. 


Og hvordan kunne jeg glemme deg da @2ne!! God bedring :hug:  
Håper virkelig de klarer å fikse deg ordentlig nå. Og at du ikke har rett i at du bare kanskje får komme hjem til jul. Det går jo ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Emmy skrev:

Jessie har fått løpetid. Igjen. Hvilket vil si at det jeg trodde var løpetid for noen uker siden, må ha vært noe annet. Jeg syntes jo hun blødde veldig lite, men hun slikket seg en del, så jeg trodde det var derfor vi så så lite blod. Og det er vel variabelt hvor mye de blør, så jeg tenkte ikke så mye over det. Men nå blør hun altså igjen, og da mye mer enn sist. Og tydelig hoven bak, så dette ser mer ut som en "ordentlig" løpetid for meg. Men hva var det da hun hadde sist, som startet for 6 uker siden?

Vi oppdaget "løpetiden" fordi labradoren til foreldrene mine (tispe) oppførte seg dust mot henne sånn som ved forrige løpetid, maste på henne og prøvde å ri på henne, og så fant vi en blodflekk rett etterpå. I løpet av de tre neste ukene fant vi også små blodflekker innimellom, og det kom løse hannhunder bort et par ganger som var tydelig interessert. Noen som har noen teorier på hva dette kan ha vært, om ikke løpetid?

Ellers så har jeg innsett at det ikke er meningen at vi skal trene agility :aww: Først holdt vi oss hjemme fra trening fire ganger pga. "løpetid", deretter skadet hun seg da hun lekte med en annen hund, så vi holdt oss hjemme to ganger til på grunn av det. Og i dag, da vi endelig skulle på trening igjen, våkner vi til masse blodflekker i senga. Bare å gi opp, tydeligvis :gaah:

 

Kanskje vurdere å trene et annet sted? Jeg er medlem både i klubb og privat treningsbane, der er ingen restriksjoner på løpestisper noen av stedene. 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

...prøver jeg surfe meg rundt til hvordan jeg skal kontakte hjemmetjenesten i Fyllingsdalen. Ingen mail som er oppført er i funksjon. Hurra.

Jeg har store planer om å være det utrivelige barnebarnet som presser hjemmebesøk (minimum) på min morfar nå når jeg faktisk er nærmeste pårørende og han er 84 år og bor alene. I alle fall når jeg "tok" han nå i å ikke gitt beskjed at han har vært veldig dårlig denne uken uten å si noe..

Har du sett her? :)

https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/byradsavd-for-helse-og-omsorg

Jeg har fri ut i uken og kan hjelpe til med innkjøp om det trengs? Hvis ikke han synes det er ubehagelig med "fremmedfolk".

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mokken skrev:

 

Har du sett her? :)

https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/byradsavd-for-helse-og-omsorg

Jeg har fri ut i uken og kan hjelpe til med innkjøp om det trengs? Hvis ikke han synes det er ubehagelig med "fremmedfolk".

 

Ja sendt div mailer der, det meste kom i reut. men fikk i alle fall en igjennom nå så får ha litt is i magen. Han var bedre form nå og hadde vært ute på tur. (Spreke over 80 tror jeg lett blir oversett..)

Tror han liker hvilket som helst besøk, han har nesten tvangskost P&F når jeg har sendt de dit før :lol:  Du slipper ikke ut igjen *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Ja sendt div mailer der, det meste kom i reut. men fikk i alle fall en igjennom nå så får ha litt is i magen. Han var bedre form nå og hadde vært ute på tur. (Spreke over 80 tror jeg lett blir oversett..)

Tror han liker hvilket som helst besøk, han har nesten tvangskost P&F når jeg har sendt de dit før :lol:  Du slipper ikke ut igjen *fnis*

Det er bare å skrike ut! Torsdag  og fredag formidag har jeg ihvertfall mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maken til dumme formuleringer, det klør i korrekturvaskefingeren min!

Jeg hadde MR i Hamar på fredag, og med min crappy økonomi tillater jeg meg å sende regning til Pasientreiser for slike ting. Så jeg bruker det fantastiske, nye nettskjemaet deres.

Så kommer det opp en melding om at jeg har vært til behandling utenfor min hjemstedskommune, og flere svaralternativ jeg kunne velge mellom. Jeg velger:

* Jeg benyttet dette behandlingsstedet fordi det er dette var nærmeste behandlingssted fra der jeg oppholdt meg.

Fordi jeg regner med at fastlegen sender rekvisisjon til nærmeste sted, og det er vel ikke slik at enhver fastlege har ei MR-maskin stående på bakrommet, så det er vel ikke så udde at jeg må til Hamar? Da jeg bodde i Gardermotraktene måtte jeg til Oslo for å ta MR.

Men jeg får ikke sendt inn skjemaet, før jeg svarer på følgende:

* Begrunnelse for at dette er nærmeste behandlingssted:(må fylles ut)

Hvordan i ******* begrunner en at noe er nærmere, i et nettbasert skjema som automatisk regner ut avstanden fra meg til legesenteret, og fra legesenteret og hjem (det er ifølge de karttjenestene 700 meter lenger å kjøre til MR enn å kjøre fra MR)?

Jeg tillot meg å avslutte svaret med at jeg syntes dette var et merkelig spørsmål...

Jeg har heller ikke funnet ut om de tar med bompengene etter hvert, siden de ikke kommer opp automatisk og det ikke er noe sted å fylle dem inn. Det synes jeg er viktigere enn å begrunne at Hamar er nærmeste MR. Det er vel politiske finansielle avgjørelser som har ført til det, at det ikke er en MR på Bolleland på Espa, liksom. Kjære vene, jeg har ikke tålmodighet til idioti.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Red Merle skrev:

Veldig fint 1 søndag i advent vær...

15241272_10154483481065091_4787945909405

NOT! Hvor er kuldegradene og snøen? Om dette været fortsetter, så plukker vi vel flått fra bikkjene i desember... 

Vi har plukka flått av Aron i helga..

 

@SFX det var da veldig så vanskelig de skal være da?! Da jeg studerte i Steinkjer dro jeg hele veien til Kristiansund for MR, OG fikk det dekket av pasientreiser. Selv om MR finnes både i Levanger og Trondheim liksom. Jeg ringte de å spurte i forhold til dette, å da sa de at det ikke var noe problem, da det var i Kristiansund jeg var til utredning. Dette gjaldt også i forhold til andre sykehustimer, for man skal egentlig til nærmest mulig avdeling, men siden jeg var hos kirurger/ortopeder son jeg hadde vært jevnlig hos i flere år så var det ikke noe problem. 

 

@2ne Masse, masse god bedring :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...