Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Mona skrev:

God bedring til Luna! 

Nå har jeg laget julekalender til meg og Mona (gal hundedame much :teehe:). Noe godt til oss begge i hver pakke (separat innpakket!). Gleder meg til å komme hjem fra reise på søndag :D 

Jeg rakk akkurat å bli litt småkvalm av tanken på sjokolade og tørket lever i samme pakke før jeg så det om separat pakket. Men så koselig da! Sånn kalender vil jeg også ha, men tror ikke jeg orker å lage det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg rakk akkurat å bli litt småkvalm av tanken på sjokolade og tørket lever i samme pakke før jeg så det om separat pakket.

Haha! Jeg hadde ikke klart å spise lakris med leverlukt :blink: Stakkars Mona må dessuten klare seg med relativt luktfrie hundekjeks og tyggeknuter i pakkene - jeg vil ikke at det skal lukte hundegodis i hele stua... Men hun kommer til å like ideen med julekalender :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Det er en ganske utrolig historie, men vi trodde i 2 uker at hun haltet på "den vonde" gamle foten. Den som var operert. Dyrepleier så på hunden i løpet av denne perioden, og ifht det vi fortalte mente hun ro og medisiner skulle være nok. Men tiden gikk nå litt i forrige uke - ble til helg - og jeg kjente at noe ikke stemte. Mens jeg lå og masserte beinet så jeg plutselig operasjonsarret. Herregud og retarderte hundeeiere galore... Det er jo den andre foten som var vond. Herregud. Selvfølgelig. "Den friske" foten. Og da var det hele ganske åpenbart... Hunden løp en liten spurt, og bang så var hun halt. Viste ingen tegn til smerte, men var veldig halt med marginell bedring over tid. Selvfølgelig, var det korsbåndet i fot nr2 som var gåent. Det var en aha-opplevelse uten like, og et bevis på at man som dyreeier må være mer nøye når man forklarer dyrenes problemer. Særlig korsbåndsskader hvor hunden ikke egentlig har vondt, men blir meget ustabil i leddet. Akutt veterinærtime i går, og operasjon i dag. Heldigvis har alt gått bra og veterinær var ikke i tvil om at dette var en grei operasjon å gjøre. Rare hunden min løp lykkelig etter veterinæren i mårrest, for det var jo en mann og hun liker menn! :lol: 

:lol: OK - man skal jo ikke le av sånt da, men jeg tror jeg kunne gjort akkurat det samme her... men det er jo også veldig typisk at det er det andre beinet som går etter hvert når det gjelder slike skader... Uff, stakkars Luna de, men det høres ut som om både du og hun er ved godt mot - og da går det nok bra :hug:

31 minutter siden, Stine skrev:

Blåser på toppen vett :lol: Super prestasjon uansett da! Og ihvertfall med at du eier de som har vært på topp de siste 5 årene! :D

Hahhahaa, ja, det er litt vindfullt her :lol:. Det har jo litt med flaks å gjøre også da, at det har vært dommere som har likt hundene mine - i fjor ble de jo nr 1 og 2 på lista liksom... men i år har det ikke vært like "lett" - og Willy ligger jo langt nede på lista - og har ingen BIR faktisk. Men han er stilt bare 4 ganger i år også da, så jeg har meldt ham på i Letohallen. Blir det mange påmeldte der, og han får mer enn 14 poeng med seg, så havner han på pallen i år også - han har jo hatt det med å vinne gruppa på Romjulsutstillingen de siste årene, så man kan jo håpe i år også :aww:. Men - det betyr egentlig ikke sååå mye da :D 

31 minutter siden, Stine skrev:

Hvis Tuva blir beste tispe i leto og de andre ikke plasserer seg vinner hun og får bildet sitt på baksiden av staffeboka :lol: Men sjangsen for det er ganske liten, siden hun har stilt for dommeren før og han syntes hun bare var ok :teehe:

Kuuuult :D. Det er artig å få bilde i bokji :). Kan vi krysse fingrene for dommerendring kanskje? Til en dommer du vet LIKER henne godt? :lol: Vi har helt ukjent dommer - fransk - og jeg aner ikke hva hun vil ha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SaraS skrev:

Hva er best av sjokoladefondant, is eller ostekake som dessert synes dere? :geek:

Er stemmelokalene fremdeles åpne? I så fall sier jeg sjokoladefondant, mmm!

2 timer siden, Pringlen skrev:

Hun lager sikkert en røre med stivpiskede eggehvitter og pisket kremfløte, som man rører sammen med eggedosis (ikke bare oppkok av eggeplommer og fløte) Da trenger man ikke ismaskin, men kan fryse det uten omrøring :)

Det er cirka sånn jeg lager is, og om jeg kan lage is, da kan alle lage is. Men den er mektig, og ikke akkurat dessert. Jeg lager den med en mandelbunn, og masse hakket daim i isrøra. Snadder!

Aberet med å være tilbake i jobb er at jeg kommer hjem til 12 grader i stua. Jaja, i dag hadde jeg så mye å gjøre i Hamar etter jobben at jeg neppe blir våken lenge i kveld, jeg er trøøøtt. Du vet du er trøtt på jobb når du vurderer å lære deg å takle kaffesmaken, og stikker bort på Rema for å se om de har sånn kaffe som smaker mest sjokolade (men som de ikke hadde).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SaraS skrev:

Ja, jeg vet! :) Tanta mi lager en helt nydelig daim-is hver jul *gledermeg* Hun bare fryser blandingen i en 3 liters isboks, også blir den luftig og fin av seg selv. Skjønner ikke hvordan hun får det til. :huh:

 

2 timer siden, Pringlen skrev:

Hun lager sikkert en røre med stivpiskede eggehvitter og pisket kremfløte, som man rører sammen med eggedosis (ikke bare oppkok av eggeplommer og fløte) Da trenger man ikke ismaskin, men kan fryse det uten omrøring :)

Det er sånn jeg lager isen i alle fall og den blir veldig god, om man kan skryte av seg selv :aww::P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Hahhahaa, ja, det er litt vindfullt her :lol:. Det har jo litt med flaks å gjøre også da, at det har vært dommere som har likt hundene mine - i fjor ble de jo nr 1 og 2 på lista liksom... men i år har det ikke vært like "lett" - og Willy ligger jo langt nede på lista - og har ingen BIR faktisk. Men han er stilt bare 4 ganger i år også da, så jeg har meldt ham på i Letohallen. Blir det mange påmeldte der, og han får mer enn 14 poeng med seg, så havner han på pallen i år også - han har jo hatt det med å vinne gruppa på Romjulsutstillingen de siste årene, så man kan jo håpe i år også :aww:. Men - det betyr egentlig ikke sååå mye da :D 

Kuuuult :D. Det er artig å få bilde i bokji :). Kan vi krysse fingrene for dommerendring kanskje? Til en dommer du vet LIKER henne godt? :lol: Vi har helt ukjent dommer - fransk - og jeg aner ikke hva hun vil ha... 

Det pleier jo å være mange påmeldte der, så da satser vi på at Willy kommer på pallen, blir BIR og tar gruppa! :D

Ja , nei altså jeg har ikke tenkt tanken engang på at dommeren vår muligens kan melde frafall :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stine skrev:

Det pleier jo å være mange påmeldte der, så da satser vi på at Willy kommer på pallen, blir BIR og tar gruppa! :D

Siden det har vært så få utstillinger i høst, så kan vi jo håpe... og håpe på at dommerdamen liker Willersen (selv om det ser ut til at hun foretrekker hunder med andre farger ut fra det hun har gjort tidligere :aww:). 

6 minutter siden, Stine skrev:

Ja , nei altså jeg har ikke tenkt tanken engang på at dommeren vår muligens kan melde frafall :innocent:

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glam trenger 24 poeng i romjula for at vi skal nå målet vårt.

4 BHK og 24 hannhunder holder, eventuelt så kan han bli beste hannhund av 15 hannhunder. Begge deler er i grunnen ganske usannsynlig, når jeg vet det kommer flere championhanner - de har jo gjerne større sjanse for å bli plassert enn nedrøytede ungfjomper.

Men jeg skal fankern ikke gi meg før utstillingen er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Glam trenger 24 poeng i romjula for at vi skal nå målet vårt.

4 BHK og 24 hannhunder holder, eventuelt så kan han bli beste hannhund av 15 hannhunder. Begge deler er i grunnen ganske usannsynlig, når jeg vet det kommer flere championhanner - de har jo gjerne større sjanse for å bli plassert enn nedrøytede ungfjomper.

Men jeg skal fankern ikke gi meg før utstillingen er ferdig!

Man må aldri gi opp :D Jeg husker jo det året Willy lå et stykke bak på lista over årets briard - og vi drev og kødda med at om han skulle gå til topps på lista, så måtte han bli BIS på Romjulsutstillingen... og det BLE han :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Man må aldri gi opp :D Jeg husker jo det året Willy lå et stykke bak på lista over årets briard - og vi drev og kødda med at om han skulle gå til topps på lista, så måtte han bli BIS på Romjulsutstillingen... og det BLE han :lol: 

When you wish upon a star...

Nei, skal jeg lage litt risboller, kanskje? Det var tilbud på puffet ris på Kiwi til 1.50 posen, så da blir det det første jeg lager i år. Så får vi se om det kommer noe priskrig som styrer resten av bakesekvenseringen her, eller om jeg bare baker på.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri - helt rett som du sier. Det henger gjerne sammen, går ett korsbånd, går fort det andre og. Veterinæren var overrasket over at det trossalt har tatt 4,5 år for det andre å ryke. Vanligvis tar det bare 1-2 år. "Fordi vi tar så godt vare på henne", sa jeg :ahappy: #selvskryt :P 

----

Men mammahjertet liker ikke når vofsen må bo hos veterinær over natta! :( Man vil jo helst ha de hjemme... Takk for alle gode tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

@Siri - helt rett som du sier. Det henger gjerne sammen, går ett korsbånd, går fort det andre og. Veterinæren var overrasket over at det trossalt har tatt 4,5 år for det andre å ryke. Vanligvis tar det bare 1-2 år. "Fordi vi tar så godt vare på henne", sa jeg :ahappy: #selvskryt :P 

Ja, det er sant - det er jo faktisk imponerende at det har holdt i så lang tid!!! Selvskryt skal man høre på, for det kommer fra hjertet :lol: 

24 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Men mammahjertet liker ikke når vofsen må bo hos veterinær over natta! :( Man vil jo helst ha de hjemme... Takk for alle gode tanker!

DET kan jeg godt forstå.... jeg hadde antakelig tatt med meg soveposen og insistert på å få overnatte sammen med bikkja :aww: Jeg har separasjonsangst.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er så Max kleint å skryte av seg selv i en jobbsøknad :lol: jeg har startet, stoppet and repeat nå i over et døgn og enda ikke kommet noen vei :whistle: 

akkurat nå vurderer jeg å bare klemme skikkelig til og skrive en skikkelig brekkekkel søknad om hvor god jeg tror jeg egentlig er :lol: 

litt vodka og et videokamera, så hadde egentlig søknaden vært i boks :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Herregud, det er så Max kleint å skryte av seg selv i en jobbsøknad :lol: jeg har startet, stoppet and repeat nå i over et døgn og enda ikke kommet noen vei :whistle: 

akkurat nå vurderer jeg å bare klemme skikkelig til og skrive en skikkelig brekkekkel søknad om hvor god jeg tror jeg egentlig er :lol: 

litt vodka og et videokamera, så hadde egentlig søknaden vært i boks :lol: 

Go for it! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Raksha skrev:

Go for it! :lol:

 

Du kan se for deg meg, passe brisen, fortelle hvorfor jeg passer i en seriøs jobb litt opp i systemet hos en passe stor bedrift :lol: 

egentlig burde jeg ringe svigerfar eller en svoger! De kjenner sikkert han som ansetter *host* 

er det ulovlig å bruke et ekstra etternavn man egentlig ikke har? For jeg tror ikke vi får til noen bryllup denne uka ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med Luna, @Kangerlussuaq Ei bernertispe jeg vet om opererte begge korsbåndene på under ett år, og det gikk kjempefint, hun ble helt fin i bevegelser og alt.

Jeg har gjort det store på dagens shoppingrunde - skulle handle inn til ei julegave jeg skal forsøke å lage, og endte med for liten heklenål og for stor rundpinne. Jeg håper jeg får byttet strikkepinnen, for den kostet litt. Det mest irriterende er at den ansatte så på strikkeoppskriften jeg hadde med og valgte ut strikkepinne til meg. Det er så lenge siden jeg har strikket, type 15 år, men jeg så jo fort at de 44 maskene jeg la opp ikke klarte å fylle opp 80 cm rundpinne. Dritt, altså, jeg var innstilt på å få jobbet litt med dette i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Lykke til med Luna, @Kangerlussuaq Ei bernertispe jeg vet om opererte begge korsbåndene på under ett år, og det gikk kjempefint, hun ble helt fin i bevegelser og alt.

Jeg har gjort det store på dagens shoppingrunde - skulle handle inn til ei julegave jeg skal forsøke å lage, og endte med for liten heklenål og for stor rundpinne. Jeg håper jeg får byttet strikkepinnen, for den kostet litt. Det mest irriterende er at den ansatte så på strikkeoppskriften jeg hadde med og valgte ut strikkepinne til meg. Det er så lenge siden jeg har strikket, type 15 år, men jeg så jo fort at de 44 maskene jeg la opp ikke klarte å fylle opp 80 cm rundpinne. Dritt, altså, jeg var innstilt på å få jobbet litt med dette i morgen.

Magicloop kanskje? Det funker knall med så stor rundpinne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
34 minutter siden, Krutsi skrev:

Herregud, det er så Max kleint å skryte av seg selv i en jobbsøknad :lol: jeg har startet, stoppet and repeat nå i over et døgn og enda ikke kommet noen vei :whistle: 

akkurat nå vurderer jeg å bare klemme skikkelig til og skrive en skikkelig brekkekkel søknad om hvor god jeg tror jeg egentlig er :lol: 

litt vodka og et videokamera, så hadde egentlig søknaden vært i boks :lol: 

Jeg skal skrive søknad i morgen. På en jobb jeg tviler på at jeg får, men som jeg vil ha :aww: (Jeg vurderer å skrive en veldig direkte og brekkekkel søknad jeg også...)

 Kan du ikke finne frem vodkaen så kommer jeg på besøk, også skriver vi hverandres søknader sånn utover kvelden? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...