Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Nu får NKK se till att bli klar med terminlistorna, jag har en plan och för att kunna planera denna plan vill jag ju väldigt gärna veta när och var alla prov och tävlingar går nästa år. Hälsningar otålig!


Edit: Och eftersom jag inte skrivit här på länge vill jag passa på att skicka en :hug:till @2ne (hoppas du får åka hem från sjukhuset snart) och :hug: alla andra som behöver det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Hentet mine nye røde lekre sko på butikken:wub: De passet perfekt! 

Haha, de 4 mennene som sto rundt meg når jeg handlet litt på butikken må tro jeg er veldig stereotypisk :lol: Kjøpte bind og tamponger, OG sjokolade :lol: *ler* 

Var bare tilfeldig at jeg ikke hadde noen av delene i huset når det ble nødvendigmed denslags :aww::lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? [emoji38] 
Neida Bonden henta utejuletre i går, så han har kjørt opp løpevei, så da har hundene børna opp og ned der. Tror lupin løp opp og ned 6 ganger før han hadde tid til å ta i mot gobit. [emoji38] I kveld bør han helst holde kjeft og oppføre seg. 


Lillestrøm- området. Så muligens litt langt [emoji38]
Godt han fikk løpe fra seg! :)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. november 2016 at 2:26 PM, Cavalierflat skrev:

Siden jeg nesten bor der, så må jeg bare være så irriterende og si at Losby ikke ligger i Lillestrøm. Sånn, ferdig med pirking :ahappy:

Spise mat på Losby gods er veldig kos. Så bare gled deg :)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Skjønte det etter hvert, men jeg hang meg vel opp i Lillestrøm fordi det stod at vi skulle ta av der - men det var en flott plass og fantastisk god mat :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

JA takk alt! :lol:  Jeg ville helst hatt sjokoladefordant eller ostekake, syntes is (med mindre den er hjemmelaget) passer bedre på sommeren :P 

Egentlig enig i at is er mer sommerlig. Og jeg tenkte ikke egentlig å lage den selv. Vi har ismaskin, men den lager så lite om gangen.

1 time siden, Justisia skrev:

Is. En god vaniljeis med varm sjokoladesaus eller lune bjørnebær og eggelikør.

Mjo, det er jo ganske godt det da.

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

:drool:

:D Du har jo ikke stemt på hvilken hovedrett du vil ha enda! Inn på FB å stem!

 

1 time siden, Stine skrev:

Sjokoladefondant! Eller egentlig alle 3, men spiser jeg dessert ute er det alltid sjokoladefondant  hvis dem har :D

Enig :thumbsup:

1 time siden, Siri skrev:

Jepp :drool: Men jeg holder en knapp på is... og som Justitia sier, gjerne med varme bær, sjokoladesaus etc :D 

Ja, men da bør den kanskje være hjemmelaget? Blir så mye jobb ser jeg for meg.

59 minutter siden, Pringlen skrev:

En god, hjemmelaget is, gjerne med varme bjørnebær.

Ikke en god kjøpa-is da? :innocent:

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg og Stig skal ha middag siste helgen før jul, og har invitert mor, bror og damen til bror. Gjestene får stemme (poll på fb :lol:) på hvilken hovedrett og dessert vi skal lage. Det står mellom elgsteik, ribbe og pinnekjøtt som hovedrett, og sjokoladefondant, ostekake eller is til dessert. Det ser ut til at elgsteik og sjokoladefondant vinner.

 

Lurer på om jeg vil kjøpe meg en sånn:

resampler.aspx.jpeg

Blir gal av alle selgerne som kommer på døra her.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått inside informasjon om at Tuva er 3 beste tispe og nr 5 totalt på staffetoppen foreløpig, og det gjenstår en utstilling igjen. Uten at vi har gjort noe for det, har jo nesten ikke stilt iår! Den sier vi oss fornøyd med :wub:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SaraS skrev:

Hva er best av sjokoladefondant, is eller ostekake som dessert synes dere? :geek:

Sier som line, varm sjokoladefondant med is. :P Egentlig liker jeg ostekake best, men ikke som dessert. Da må det gå ei stund mellom middag og dessert i så fall. Den passer best til kaffe og kaker, uten middag først syns jeg. :) Men om jeg kun skal velge en av tingene så tror jeg sjokoladefondanten vinner.

Akkurat nå er jeg ikke så veldig imponert over meg selv. Ble plutselig svimmel da jeg holdt på å lage kveldsmat for litt siden. Tenkte først at det nok bare er pga forkjølelsen jeg brygger på, men så kikka jeg på klokka og det er vel mange timer siden jeg spiste noe mat og drakk noe sist (har i tillegg gått to turer siden siste måltid + drikke). Føler meg meget bedre etter kveldsmat i alle fall. Tror jeg må sette på alarm for drikke (glemmer det, og bør drikke mer vann enn jeg gjør pr nå). Mat husker jeg stort sett av meg selv, siden jeg blir så sur og grinete når jeg er sulten. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

@SaraS : det er egentlig utrolig fort gjort å lage is selv. Det blir så utrolig mye bedre enn kjøpeis. Også blir gjestene litt mer imponert :)

Ja, jeg vet! :) Tanta mi lager en helt nydelig daim-is hver jul *gledermeg* Hun bare fryser blandingen i en 3 liters isboks, også blir den luftig og fin av seg selv. Skjønner ikke hvordan hun får det til. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SaraS skrev:

Ja, jeg vet! :) Tanta mi lager en helt nydelig daim-is hver jul *gledermeg* Hun bare fryser blandingen i en 3 liters isboks, også blir den luftig og fin av seg selv. Skjønner ikke hvordan hun får det til. :huh:

Hun lager sikkert en røre med stivpiskede eggehvitter og pisket kremfløte, som man rører sammen med eggedosis (ikke bare oppkok av eggeplommer og fløte) Da trenger man ikke ismaskin, men kan fryse det uten omrøring :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha for ei søt lita frøken jeg har.

Kasta ut en haug med fiskepudding rundt omkring i snøen foran huset, gikk inn og lot Biz kose seg der ute. Kikka ut med jevne mellomrom, og hun brukte lang tid. Til slutt satte jeg meg i sofaen for å strikke og plutselig hørte jeg noen komme opp trappa på baksida av huset og der kom det til syne to labber og et blidt hode i verandadøra som prøvde å fortelle at nå er jeg ferdig, kan du ta meg inn?:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst kjørt meg selv litt hardt i det siste, kombinert med at det er hardt å gå på is med brodder hver gang man er ute... nå sitter jeg her med tannverk i ledd og muskler og uten stemme. God unnskyldning for propud og kakao da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, SaraS skrev:

Egentlig enig i at is er mer sommerlig. Og jeg tenkte ikke egentlig å lage den selv. Vi har ismaskin, men den lager så lite om gangen.

Mjo, det er jo ganske godt det da.

:D Du har jo ikke stemt på hvilken hovedrett du vil ha enda! Inn på FB å stem!

 

Enig :thumbsup:

Ja, men da bør den kanskje være hjemmelaget? Blir så mye jobb ser jeg for meg.

Ikke en god kjøpa-is da? :innocent:

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg og Stig skal ha middag siste helgen før jul, og har invitert mor, bror og damen til bror. Gjestene får stemme (poll på fb :lol:) på hvilken hovedrett og dessert vi skal lage. Det står mellom elgsteik, ribbe og pinnekjøtt som hovedrett, og sjokoladefondant, ostekake eller is til dessert. Det ser ut til at elgsteik og sjokoladefondant vinner.

 

Lurer på om jeg vil kjøpe meg en sånn:

resampler.aspx.jpeg

Blir gal av alle selgerne som kommer på døra her.

Har stemt. :aww:

Og en dag skal jeg lære meg å markere tekst på padda sånn at jeg fått uthevet og slettet.

Pippin har spist en pappbit som jeg tror det var festet to stoppenåler til, og så finner jeg bare den ene! Han pleier aldri å spise ting, bare papir. Han kan da ikke ha fått i seg den stoppenåla? Hvordan skal jeg finne ut det når jeg ikke engang er sikker på at det var to nåler på den pappbiten? Jeg har lett og lett på gulvet og gulvteppet. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og prøver å distrahere meg fra å tenke på den stakkars fine hunden min som er på overnatting hos dyrelegen etter operasjon :| Huset er helt rart uten hunden her, det er noe med det. Synes jeg hører lydene hennes hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Debbie skrev:

Nuvel. Men advent begynner ikke før første desember, og første luke i julekalenderen er åpnet- så det så!

Advent begynner liksom 1. søndag i ADVENT den... :P 

1 time siden, SaraS skrev:

Ja, men da bør den kanskje være hjemmelaget? Blir så mye jobb ser jeg for meg.

Neida, trenger da ikke det? Får kjøpt så mye fin is i frysediskene nå atte :ahappy:

1 time siden, Stine skrev:

Fått inside informasjon om at Tuva er 3 beste tispe og nr 5 totalt på staffetoppen foreløpig, og det gjenstår en utstilling igjen. Uten at vi har gjort noe for det, har jo nesten ikke stilt iår! Den sier vi oss fornøyd med :wub:

Fineste Tuva :ahappy:
Yasmine ligger på toppen - det er liksom ikke like imponerende da, vi er jo bare en brøkdel av det dere er, men hun leder med over 20 poeng på nestemann på lista... men vi er vel de eneste som er interesserte i den årskonkurransen også - de andre bryr seg ikke nevneverdig tror jeg. Det kan jo ha noe med at "noen" har stukket av med den seieren de siste 5 årene :aww:. Man blir ikke så populær av sånt :aww: 

12 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå sitter jeg og prøver å distrahere meg fra å tenke på den stakkars fine hunden min som er på overnatting hos dyrelegen etter operasjon :| Huset er helt rart uten hunden her, det er noe med det. Synes jeg hører lydene hennes hele tiden.

Måtte hun opereres??? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå sitter jeg og prøver å distrahere meg fra å tenke på den stakkars fine hunden min som er på overnatting hos dyrelegen etter operasjon :| Huset er helt rart uten hunden her, det er noe med det. Synes jeg hører lydene hennes hele tiden.

Pga beinet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cavalierflat skrev:

 


Lillestrøm- området. Så muligens litt langt emoji38.png
Godt han fikk løpe fra seg! :)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
 

 

Setter han på toget - send han videre til østfold når du er lei av han :lol:  (neida, ha ner skrekkelig rolig og behagelig i kveld. :wub: ) 

30 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå sitter jeg og prøver å distrahere meg fra å tenke på den stakkars fine hunden min som er på overnatting hos dyrelegen etter operasjon :| Huset er helt rart uten hunden her, det er noe med det. Synes jeg hører lydene hennes hele tiden.

Oida! God bedring til vovva! 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Advent begynner liksom 1. søndag i ADVENT den... :P 

Neida, trenger da ikke det? Får kjøpt så mye fin is i frysediskene nå atte :ahappy:

Fineste Tuva :ahappy:
Yasmine ligger på toppen - det er liksom ikke like imponerende da, vi er jo bare en brøkdel av det dere er, men hun leder med over 20 poeng på nestemann på lista... men vi er vel de eneste som er interesserte i den årskonkurransen også - de andre bryr seg ikke nevneverdig tror jeg. Det kan jo ha noe med at "noen" har stukket av med den seieren de siste 5 årene :aww:. Man blir ikke så populær av sånt :aww: 

Måtte hun opereres??? :o 

 

5 minutter siden, Martine skrev:

Pga beinet? 


Det er en ganske utrolig historie, men vi trodde i 2 uker at hun haltet på "den vonde" gamle foten. Den som var operert. Dyrepleier så på hunden i løpet av denne perioden, og ifht det vi fortalte mente hun ro og medisiner skulle være nok. Men tiden gikk nå litt i forrige uke - ble til helg - og jeg kjente at noe ikke stemte. Mens jeg lå og masserte beinet så jeg plutselig operasjonsarret. Herregud og retarderte hundeeiere galore... Det er jo den andre foten som var vond. Herregud. Selvfølgelig. "Den friske" foten. Og da var det hele ganske åpenbart... Hunden løp en liten spurt, og bang så var hun halt. Viste ingen tegn til smerte, men var veldig halt med marginell bedring over tid. Selvfølgelig, var det korsbåndet i fot nr2 som var gåent. Det var en aha-opplevelse uten like, og et bevis på at man som dyreeier må være mer nøye når man forklarer dyrenes problemer. Særlig korsbåndsskader hvor hunden ikke egentlig har vondt, men blir meget ustabil i leddet. Akutt veterinærtime i går, og operasjon i dag. Heldigvis har alt gått bra og veterinær var ikke i tvil om at dette var en grei operasjon å gjøre. Rare hunden min løp lykkelig etter veterinæren i mårrest, for det var jo en mann og hun liker menn! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå sitter jeg og prøver å distrahere meg fra å tenke på den stakkars fine hunden min som er på overnatting hos dyrelegen etter operasjon :| Huset er helt rart uten hunden her, det er noe med det. Synes jeg hører lydene hennes hele tiden.

Ånei :hug:Beinet? Red: så svaret nå! 

12 minutter siden, Siri skrev:

 

Fineste Tuva :ahappy:
Yasmine ligger på toppen - det er liksom ikke like imponerende da, vi er jo bare en brøkdel av det dere er, men hun leder med over 20 poeng på nestemann på lista... men vi er vel de eneste som er interesserte i den årskonkurransen også - de andre bryr seg ikke nevneverdig tror jeg. Det kan jo ha noe med at "noen" har stukket av med den seieren de siste 5 årene :aww:. Man blir ikke så populær av sånt :aww: 

Måtte hun opereres??? :o 

Blåser på toppen vett :lol: Super prestasjon uansett da! Og ihvertfall med at du eier de som har vært på topp de siste 5 årene! :D

Hvis Tuva blir beste tispe i leto og de andre ikke plasserer seg vinner hun og får bildet sitt på baksiden av staffeboka :lol: Men sjangsen for det er ganske liten, siden hun har stilt for dommeren før og han syntes hun bare var ok :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå sitter jeg og prøver å distrahere meg fra å tenke på den stakkars fine hunden min som er på overnatting hos dyrelegen etter operasjon :| Huset er helt rart uten hunden her, det er noe med det. Synes jeg hører lydene hennes hele tiden.

God bedring til Luna! 

Nå har jeg laget julekalender til meg og Mona (gal hundedame much :teehe:). Noe godt til oss begge i hver pakke (separat innpakket!). Gleder meg til å komme hjem fra reise på søndag :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå sitter jeg og prøver å distrahere meg fra å tenke på den stakkars fine hunden min som er på overnatting hos dyrelegen etter operasjon :| Huset er helt rart uten hunden her, det er noe med det. Synes jeg hører lydene hennes hele tiden.

Håper det går bra med henne :hug:

Og jeg kjenner igjen det å høre lyder og lete. 

På fredag maset jeg på at Aragon skulle bli med ut å tisse. Og jeg hører de små labbene som tasser rundt av og til. Det savnet er ikke noe godt. Men du får henne snart hjem heldigvis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...